İçeriğe Yönlendir

Skoda Yeti 1.2 Tsi Ön İncelemesi


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mert Yeldan

Malumunuz hiç aklımızda yokken, kübik ve kaslı görüntüsünden ötürü hoşumuza gitti, ( hanımın da özel beğenisiyle :biggrin: ) almak durumunda kaldık :)

Bayiilerden ve çeşitli yerlerden duyduğumuza göre bu sene satışları %95 oranda artmış. Dolayısıyla aramızda, aklının bir köşesinde olan olabilir diye 200 Km'lik bir tecrübeden sonra fikirlerimi paylaşmak istedim.

Motor;

1.2 Tsi 8v Benzinli motor

8 valfli üstten tek egzantirikli turbo ve supercharger beslemeli bir motor. 105Hp güç ve 175NM tork üretiyor. 105HP gücü 5000 d/d, 175NM torku ise 1500-3500d/d gibi düşük devirlerde verebiliyor. 6 ileri manuel şanzuman ve bu motor verileriyle tam şehir içi motoru diyebilirim.

Araç devire ve hıza göre vites at uyarıları ile ekonomik olmayı çabalıyor. Bu uyarıları dikkate alırsak, 1500d/d'ya ulaşılan her viteste bir üst vitesi istiyor. Yakıt yakmamak için yokuş aşağı bir yolu inerken hıza göre vitesi 4-5 veya 6 ya atmanızı isteyebiliyor. Araç her viteste 1500 d/d üstünde pedala cevap verebiliyor. 5 ve 6 da cevap verme süresi yarım saniye bir saniye kadar olabiliyor. Vites uyarılarına uyup aracın istediği şekilde kullanıldığı takdirde kilometrede 30-35 kuruş arası bir tüketim oluyor şehir içinde. ( Kullanım güzergahım; Darıca Belediyesinden e5'e çıkıp Gebze küçük sanayi, tekrar e5'den Gebze Adliyesi. Ve akşama bunun tam tersi :) )

Performanslı kullanımda 1.2 motor 1.2 motor olduğunu hiç belli etmiyor. Çoğu 1.6 Atmosferiklerden ara vites ve düşük devirlerde daha iyi. Son hız konusunda teknik veriler 175 km/h saat diyor ama hiç denemedim.

Yol tutuş ve Konfor

Öncelikle söylemeliyim Golf/A3/Octavia platformu üzerine inşa edilmiş bir araç. Süspansiyonları çok yumuşak değil. Buna rağmen yoldaki rögar kapağı, ufak çıkıntı ve çukurları bozuklukları hissetirmiyor. Amatisörleri sessiz çalışıyor vurma yapmıyor. Çukurlara girildiğinde yüksekliğinden ötürü sallama yapmıyor. Yol tutuş gayet başarılı, yüksek olmasına rağmen yanlara doğru yatma yapmıyor. 215 taban lastiklerin de etkisi yol tutuşta büyük. Yalıtıma özellikle çalışmışlar gibi. Lastik sesi yol sesi motor sesi motor sallantısı vs yok neredeyse. Çalışan motora tekrar marş bastırabiliyor sessiz ve sarsıntısızlık bazen :)

Arka koltukların varioflex olması çok güzel. Çanta gibi sök götür. Orta koltuğu çıkar iki kişilik devasa hale geliyor. Her ne kadar daha çözemesemde öne, arkaya, sağa sola hareket etmesi güzel. Çok net bir bagajı var. Girinti çıkıntı hiç yok. Yedek lastik bölmesinde ufak tefek şey koymak için çok kullanışlı bölmeler var.

Beğenmediklerim;

- Dikiz aynasından arka cam görüşü biraz kısıtlı. Kübik tasarımdan ötürü direkler arka camlar biraz engelliyor gibi.

- 140 km/h gibi hızlardan sonra sağ sol ayna rüzgar sesi yapıyor

- Bugün sabah hava yağışlıydı, arka cam çok çabuk çamur oluyor.

- Motor soğukken ilk çalıştırma da zincir sesi yapıyor. ( Servis normal dedi, motor durunca galiba zinciri boşa alıyor )

Beğendiklerim;

- Şöför koltuğuna oturunca yola hakimiyet ve görüş açısı çok iyi.

- Ön kaputta ki burun çıkıntısı araç içinden çok güzel gözüküyor.

- Kocaman aynaları çok kullanışlı, açısı çok iyi ayarlanmış aynanın. Hem aracın arkasını görebiliyorum hem de yolun geri kalanını.

- Motor şanzuman uyumu çok iyi.

- Direksiyon manevraları gayet iyi. Her yere rahat giriyor.

Aklıma geldikçe yazarım :)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Güle güle kullanın çok beğeniyorum bu aracı.Yalnız istepne yüzünden bagajı çok ufaktı hatırladığım kadarıyla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Bu tarz araçlar artık tutulmaya başladı. Güzel ve şık bir araç ve farklı bir tasarıma sahip Allah kaza bela vermesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Araç dolu iken en 4 kişi veya bagaj yokuş çıkarken nasıl?

4 kişi ama bagajsız şekilde bir kaç yokuşta pek sorun olmadı. Pek test etme şansım olmadı bunu açıkcası. Bakalım kurban bayramına kısmetse Adana'ya gidecem. Pozantı rampasında test etmiş olurum.

Tipik skoda :) Benim octaviada da böyleydi hep :)))

:)

Güle güle kullanın çok beğeniyorum bu aracı.Yalnız istepne yüzünden bagajı çok ufaktı hatırladığım kadarıyla.

Bagajı ufak gözüküyor ama girinti çıkıntı olmamasından ötürü büyüklüğüne göre 3-4 valiz alabiliyor. Tabi pandizotu söküp arka koltukları da öne çekince dünyanın eşyasını alır.

Güle güle kullanın... Biz de alıcaktık test etmiştim beğenmiştim... Zaten şirkette bir yıl 25bin km 1.2 Jetta kullandım performansını biliyorum çok güzel bir araba...

Sağolun. 1.2 Tsi gerçekten çok iyi bir motor.

Bu tarz araçlar artık tutulmaya başladı. Güzel ve şık bir araç ve farklı bir tasarıma sahip Allah kaza bela vermesin.

Teşekkürler, sağolun.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayırlı olsun, benimde şu sıralar gözüm var bu araçta, tabii 2.0 tdi 170 hp olanında, 1.2 kesmez beni :)

skoda_yeti_2_0_TDI_4x4_170_HP_2009_2011_1.jpg

5.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu araba güzel vallahi, beyaz renk araba+tavan siyah olacak şekilde kombinasyonları var, greenline 1.6 tdi 105 hp modelde gelmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Güle Güle Kullanın

Sağolun.

Hayırlı olsun, benimde şu sıralar gözüm var bu araçta, tabii 2.0 tdi 170 hp olanında, 1.2 kesmez beni :)

skoda_yeti_2_0_TDI_4x4_170_HP_2009_2011_1.jpg

5.jpg

Sağol Ali abi. Teşekkürler, benimde gözüm onda ama imkan meselesi işte. :)

geçen bir yerde gördüm.sağa sola dönüşte yanan o koca sisleri güzel hava katıyor

Benim donanımda yok ne yazık ki bu özellik ama, aftermarket olayı güzel bu vw grupta. Bir iki parça ve beyni kodlama ile halledebiliyor. Tabi bu durumda sislere bi 500-600TL sıkışmış oluyor :D

Vallaha hoş araba... Kullanışlıya da benziyor.

Güle güle kullan Mert...

Fiyatı neydi? Kaçırmışım sanırım...

Sağol abi, Fiyat söylemeyim, Doğuş merkezden, DOD müdüre giden rica ile sahibinden.com fiyatlarından 5-6TL aşşağı oldu. 32-33 arası bir şey :D

Bu araba güzel vallahi, beyaz renk araba+tavan siyah olacak şekilde kombinasyonları var, greenline 1.6 tdi 105 hp modelde gelmiş.

İmkan meselesi işte abi. 50-55 TL gibi rakamlara 1.6 TDİ greenline alınabiliyor. Benim araç donanımsız olmasına rağmen çok keyif verdi bana. Dokunmatik Bolero ya da Colombus ile diğer fonksiyonel donanımlarla çok daha keyifli olur. Ama dediğim gibi imkan meselesi.

Hayırlı olsun, güle güle kullan. 1.2 TSI'ler diğer markaların 1.6 ları gibidir. Performans problemi olmaz.

Şanzıman DSG'mi? Hangi donanım? Kaça mal oldu? Süre başladı, yarışmacı arkadaşlara başarılar :D

Sağol abi, teşekkürler. Performans konusunda gören duyan ama hiç kullanmayan herkes 1.2 araba gider mi yeaaa gibi şeyler söylüyor ama işte klasik türk mantalitesi. Kullandın mı diğer 1.6'lar nasıl gidiyorsa bu da öyle gidiyor. Vites uyarılarına uydun mu da 6-7LT yakıyor. Şehir dışında 100km/h ile 5,5 LT yakan var youtube da videoları mevcut. Şanzuman DSG değil. DSG vardı 2000 Lira daha pahalıydı. Bana göre değil gibi geliyor otomatik. Korktum açıkcası :) Active donanım, baz model ama o yıl (2011) beraberinde gelen bi paketle birlikte alınmış, jantı 4 kapı hoparlör ve cam otomatikleri park sensörü, halı paspaslar filanı var. Bana yetiyor. Açıkcası da yetmek zorunda çünkü daha donanımlısına imkanım yok. Yüce oto'yu arayıp şaseden sorgulattım dijital klima ve cam tavan hariç %90 herşey sonradan eklenebiliyor. Bakalım önce bi hız sabitleyici sonra bolero ekran :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Çok keyifli bir araca benziyor.Güzel günlerde kullan.1,2 tsi lere lpg taktıran var. Garanti bitince ye kadar dahada netleşir.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

ben golfü alırken düşünmüştüm 1.6 tdi greenline , güzel araba hayırlı olsun... :good1: Seni de şöle VW guruba alalım , hızla büyümemiz engellenemiyor :D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Çok keyifli bir araca benziyor.Güzel günlerde kullan.1,2 tsi lere lpg taktıran var. Garanti bitince ye kadar dahada netleşir.

Lpg işini iki sistem var biri direkt enjeksiyon diğeri hem lpg hem benzin aynı anda kullanan sistem. Bakalım garanti bitince netleşir.

Hayırlı olsun ve Hayırlı Satışlar :)http://www.sahibinde...-97546648/detay

Sağolun, bacanak sağolsun yaz ilan diye tutturdu. Belkim satarım o rakama da kredi faizimin üstüne 2-3 Lira kâr edip dizelini ya da daha dolu 1.2 tsi alırım yine :)

Sis farı kolay iş,kodlamaya bakar sadece.Ender her kodlamaya 5lira alıyor diye biliyorum.Yani oyle 500-600liraya sıkısmalık durum yok bence :)

Bir parça söylediler Adaş, o parçada değişecekmiş. Bilmem ne modülü. O gelince MDF ekran, mesafe sensörlü park sistemi, şerit takip vs gibi şeylerde ekleniyormuş.

ben golfü alırken düşünmüştüm 1.6 tdi greenline , güzel araba hayırlı olsun... :good1: Seni de şöle VW guruba alalım , hızla büyümemiz engellenemiyor :D

Ben zaten Vw'ciyim. Önceki araçta Polo TDI :) Emminin bize bölüm açması lazım hatta farz oldu :D Sağol abi teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Logo ya bakma, kardeşimin sitroen c1 inin her yerinde toyota damgası var :) Ama yeti güzel, bende isterem :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Bugün itibari ile 600 Km yaptım. Yakıt hakkında net bilgi verebilirim.

Güzergahım doğrultusunda 100 Liralık benzin ile 330-350km arası yapıyorum. Günlük 28 Km kullanımım var. Bunun 18 kilometresi, maksimum 30-40km/h hızlarda ve bayır yukarı aşağı inişli ve bol bol duraklamalı bir yol. Geri kalan 10 kilometre ise e5 yolu.

1.2 Tsi motor benim gibi düşük devir yüksek vites araç sürmeyi sevenler için çok ideal.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bugün itibari ile 600 Km yaptım. Yakıt hakkında net bilgi verebilirim.

Güzergahım doğrultusunda 100 Liralık benzin ile 330-350km arası yapıyorum. Günlük 28 Km kullanımım var. Bunun 18 kilometresi, maksimum 30-40km/h hızlarda ve bayır yukarı aşağı inişli ve bol bol duraklamalı bir yol. Geri kalan 10 kilometre ise e5 yolu.

1.2 Tsi motor benim gibi düşük devir yüksek vites araç sürmeyi sevenler için çok ideal.

Maşallah oldukça iyi bir rakam. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Şunu söyleyim;

İlk çalıştırmada rölanti devri 700dd'ya düşmeden hareket etmiyorum.

1. vitesle maksimum bir araba boyu bile ilerliyip 2 ye atıyorum.

Arabayı kaldırırken devir maksimum 1300dd da kaldırıyorum.

Yokuş aşşağı inişlerde asla boşa atmıyorum 2 üst vitese atıyorum daima.

Kolay kolay 2100dd'nın üstüne çıkmıyorum.

55-60km/h hızı gördüğüm an vites 6'da.

Tabi 1500dd da tam gücü veren turbonun eline sağlık burada :)

Böyle sürmek kimine eziyet gelebilir ama bana çok zevk veriyor. İlk defa bir arabadan bu kadar zevk alıyor, sürekli kullanmak istiyorum :)

Maşallah :nazar:

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Jetta'lar da motor biraz sesli ve sarsıntılı çalışıyor gibi sende durum nedir ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Jetta'lar da motor biraz sesli ve sarsıntılı çalışıyor gibi sende durum nedir ?

Sarsıntı?

Ses?

O ne yenir mi :D

Şaka bir yana, araçta motor sesi duymak için 3000dd'ların üstünde yürümek lazım. Sarsıntı ise yok. İnşallah ilerde de olmaz :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...