Yusuf Kavrama 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 (düzenlendi) Merhaba. 2004 model 145.000 km Focus Collection aracım var, sıralı otogaz takılı. Aractaki rolanti dalgalanması ve arıza ısıgı yandıgı için servise goturmustum. Arıza kaydına baktılar '' 1. silindir atesleme arızası '' yazıyordu. Servis usta bası kaputu acıp motoru dinledi, bujileri sokup yaklastırdı vs ''bu arac subap kaçırıyor conta yakmıs olabilir'' vs vs dedi. 1. silindirde buji kablosunu bujiden uzaklastırınca pek tepki vermiyor gibi ama diğer 3 silindire yapınca arac sallanmaya baslıyor, biseyler oluyor. Motor rektefe etmekten bahsedince gözüm korktu. Cumartesi oldugu icin hiç birsey yapılmadı, sadece rolanti dalgalanması için yazılım atılmasını istedim. ''Son versiyon yüklü zaten, biz kam ayarı yaptık'' dediler, arıza ısığını sondurduler. 25 km sonra tekrar arıza lambası yandı. Rolanti dalgalanması biraz daha arttı. Arac durana kadar bisey yok ama durduğum anda rolanti 250 devire kadar inip geri cıkıyor bir kac kez, sonra 700 devirde falan sabitliyor. Klimayı acınca daha rezil bir durum var. Ustadlar aracın son zamanlarda çok hissedilmesede cekis azda olsa azaldı. Motor rölantide biraz sallantılı calısıyor. Sanayide bir usta ''Arac sanki biryerden hava alıyor gibi'' dedi. Bu sorunların sebebi ne olabilir ? Ustadlarımız yardımcı olursa cok sevinecegim, yoksa servise kalırsak komple motor yeniletecekler. Not: bogaz kelebeği ve rolanti valfi 15 gün önce temizlenmisti ama arıza lambası yanması bundan cok once basladı. Arıza lambası hem benzinde hemde lpg de yandı , 3 kez sondurup denedik. Sonduruyorum benzinde en fazla 50km sonra lpgde ise en erken 350 km sonra yanmaya baslıyor. ( Turkce karakter kullandığım zaman mesaj yazamıyordum, o nedenle boyle yazmak zorunda kaldım kusura bakmayın.) 1 Ekim 2012 tarihinde Yusuf Kavrama tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 Buji kablosunu çekip takarak subaplar hakkında fikir sahibi olabilmek çok zordur... İlk yapılması gereken silindir kompresyonuna bakmaktır... Bu yapılmadan subap, sekman yada silindir denemez... Önce bu testi yaptırın.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 En basiti olan buji - buji kablosu - bobin değişimini niye denemediniz? 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Kavrama 1 Ekim 2012 Yazar Paylaş 1 Ekim 2012 (düzenlendi) Mehmet bey haklısınız ama, bu işlemleri yapıp söyleyen Ford Adana gizerler servisin usta başı olduğunu söyleyen kişiydi. Bende çok anlamıyorum. O nedenle gözüm korktu, ama buradan sizlerden fikir almadan hiç bir şey yaptırmak istemedim açıkçası. 1 Ekim 2012 tarihinde Yusuf Kavrama tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 Önce kolaydan başlanır, Sani haklı, tüm ateşlemeyi yani, buji ve kabloları yenileyin, sonra bakın bence. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 tüpten mi oluyor bu sorunlar, 150bini geçti mi böyle sorunlar çok duyuyoruz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Ekim 2012 Paylaş 1 Ekim 2012 Kolaydan zora, ucuzdan pahalıya gidilmeli.. Buji+buji kablosu+bobin dediniz mi 350 liradan gelir sesi... Önce silindir kompresyonu ölçülmeli.. tüpten mi oluyor bu sorunlar, 150bini geçti mi böyle sorunlar çok duyuyoruz. Focus 1'lerde ciddi bir zaafiyet yok, lpg kalibrasyonu iyi ise subap yalan yakmıyor.. Focus2'ler daha narin... Yorum bağlantısı
Harun Aydın 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 benimde 1 inci silindir arızası veriyordu bobin buji buji kabloları değişti düzeldi ama tüplü arabalarda devamlı o arızayı verdiğini duydum sadece Yorum bağlantısı
Gökhun Batur 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Aynı arızayı ben de yaşadım geçtiğimiz haftalarda. En ucuz yollu başlandı bujiler buji kabloları bobin değişti. Birkaç gün sonra sıkıntı tekrarlayınca kompresyon ölçümünden de fayda sağlanamadı ve subap olayına girildi.Çünkü sadece arıza lambası yakmıyordu. Düzlükte kimse yanıma yanaşamazken en ufak bi rampaya dayanınca yığılma vardı, kuş serisi araçlar bile sıyrılıp gidiyordu solumdan Açıkçası 700tl. para verdim ama şuan marşa basınca aracın sesi şiir gibi karşısına otur dinle. Kolay kolay vites düştüğüm rampa hatırlamıyorum. Fakat Mehmet Özyürek Bey'in dediği gibi ucuzdan pahalıya doğru ilerlemende fayda var; kurtarırsa masraf yapmamış olursun. hayırlısı olsun diyelim Yorum bağlantısı
Yusuf Kavrama 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 (düzenlendi) Kolaydan zora, ucuzdan pahalıya gidilmeli.. Buji+buji kablosu+bobin dediniz mi 350 liradan gelir sesi... Önce silindir kompresyonu ölçülmeli.. Focus 1'lerde ciddi bir zaafiyet yok, lpg kalibrasyonu iyi ise subap yalan yakmıyor.. Focus2'ler daha narin... Mehmet bey dediğiniz gibi ilçedeki sanayiye gidip kompresyon testi uygulattım. Durumu anlattım arabayı çalıştırırken usta sesi dinledi kompresör kaçırıyor dedi ,,1. ve 2. silindire tepesinde ölçü aleti olan bişey taktılar sırayla. marşa basıp 1. ve 2. silindirlerde ölçüm yaptı sadece 1. silindir 7 dedi usta 2. silindir 10 dedi ( Hangi birimde bilmiyorum) Arada fark var 1. silindir sibop yakmış dedi. Ama sizin bahsettiğiniz yağlı ve yağsız ölçüm olmadı sadece yağsız ölçüm yaptı. Şimdi başka yerlere götürüp tekrar yağlı ve yağsız diye ölçüm yaptırayımmı ? yoksa carbon clean yaptırmamımı tavsiye edersiniz ? ( Bazı sayfalarda siz bu şekilde tavsiye etmişsiniz) Bundan sonraki aşamada ne yapmalıyım ? Şimdiden teşekkür ederim. 2 Ekim 2012 tarihinde Yusuf Kavrama tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erol Altıntaş 3 Kasım 2012 Paylaş 3 Kasım 2012 2-3 ay önce benzer sorun 2004 ghıa da meydana gelmişti. araç durduğunda rolanti devri 500 ün altına iniyordu. hareket halinde ise hızlanamıyor, ve sanki yüksek viteste düşük hızda gidiyormuşsun izlenimi veriyordu. Ve son olarak motor arıza ikaz ışığını yaktırıyordu. usta bujileri tek tek çektiğinde motor sarsıntılı çalışır iken 4 nolu bujiyi çekince motor aynı tempoda çalışmaya devam etti. ayrıca egzosdan çıkan koku çok kötü .Ustanın tesbiti indiksiyon bobini olduğunu söyledi. orijinal motocraft bobin 365 tl iken motocrafta fason yaptığı söylenen visteon marka bobini 75 tl ye alıp taktık. ecudan hatayı silmek için baktığımızda silindir 4 ateşleme hatası yazıyordu. bobin değişim sonrası herşey normale döndü. Yorum bağlantısı
Recommended Posts