İçeriğe Yönlendir

1.6 Hdi Aractaki Gelip Giden Guc Kaybi


Mustafa Cerci

Recommended Posts

Mustafa Cerci

arkadaslar benim aracta bazen genellikle motor soguk iken 2000-3000 devir araliginda asiri guc kaybi oluyor gaz pedalina sonuna kadar basiyorum araba nerdeyse zoru zoruna gidiyor yaklasik bir 5 saniye falan suruyor belli bir devirin uzerine cikinca birden hersey normale donuyor bazen rampa cikmaya baslarken bir saniyelik gelip giden guc dusuklugu oluyor. 2 hafta once debraji ve volanti degistirdim o gunden beri epey artti. bu tur bir sorunla krsilasan oldumu? ben az turbodan supeleniyorum volanti degistirip topladiktan sonra fap/pdf in dibinde eksoz gazi sizintisi vardi macunla kapattim gaz sizintisi kesildi ama gaza basip birakinca sanki aracta dump valf varmis gibi ses cikartiyor. volanti degistirmeden once kara duman atisinda fazlalasma farkettim bu olayi fap/pdf iptaline baglamistim. aklimda maf sensoru yada hava dozaj ayarlamasini yapan dozör parcadami araza var diye dusunuyorum . butur bir sorunla karsilasan oldumu vada fikir verebilecek birisi varmi?

Bu arada arac 206 1.6 hdi 110bg 152 bin km de focus tdci ler ile hemen hemen ayni motor

cevap yazanlara simdiden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

enjektör gibi geliyor bana. elektrik bağlantısı bir tanesinde kesiklik yapıyor olabilir (mi)

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

gunde bir iki sefer yapiyor ani gaza yuklendigim zamanlarda mesela

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

maf sensörünü temizleyip deneyin

usta maf sensorunde ariza varsa nasil anlasilir?

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Aynı sorun bendede var sanırım sanki 1-2 sanıye arabayı biri tutup bırakıyor bazen oluyor.Sabah aracı ilk çalıştırmada 3-4 dk mavi duman atıyo güneş varsa aynadan görebiliyosun bide tuhaf kokuyor bazende 3 den 4 e geçip gaz verdıgımde aynadan bakıyorum duman atıyo ama sürekli değil(e5).

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

Aynı sorun bendede var sanırım sanki 1-2 sanıye arabayı biri tutup bırakıyor bazen oluyor.Sabah aracı ilk çalıştırmada 3-4 dk mavi duman atıyo güneş varsa aynadan görebiliyosun bide tuhaf kokuyor bazende 3 den 4 e geçip gaz verdıgımde aynadan bakıyorum duman atıyo ama sürekli değil(e5).

aynen dedigin gibi oluyor birde sebebini bula bilsek koku olayi bendede var

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Muhtemel nedenleri yazayım istediğinizden kontrollere başlayın

1-Egr valfi takılı kalıyor olabilir.....temizlik yada iptal

2-Kızdırma bujilerinde arıza olabilir.. 1 tanesi bile olsa buna neden olabilir...Değişim

3-Egr selenoid valfi arızali olabilir yada turbo wastegate doğru çalışmıyor olabilir..Kontrol

4-Enjektörler sorunlu ise aracın vuruntulu çalışması öncelikli işaret olabilir.

5-Tuhaf koku, katalitizatör yada dpf tıkanması ile alakalı olabilir..

Bu arada turbo-manifold hattındaki bütün boruların sağlam olduğundan emin olun..Bazen maf sensörünü yağsız kontak sprey ile temizlemek sorunu giderebilir..

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

2011 tdci, sorun tam 1500 devirde ani kesiklik, sonra toparlanma. 1 ve 2. viteste yavaşça hızlanırken oluyor bu sorun. Sürekli değil.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

2011 tdci, sorun tam 1500 devirde ani kesiklik, sonra toparlanma. 1 ve 2. viteste yavaşça hızlanırken oluyor bu sorun. Sürekli değil.

Aracın dtc kodlarını okutun öncelikle..1 nolu çözüm işe yarayacaktır

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici
(düzenlendi)

Aracın dtc kodlarını okutun öncelikle..1 nolu çözüm işe yarayacaktır

Cevabınız için teşekkürler. Dtc kodunda bu arıza direkt olarak çıkar mı? Dtc okuma işini serviste ids ile yaptıracağız sanırım?Ayrıca bu kesiklik sadece 1500 devirde, başka hiçbir devirde kesiklik yok.

Cevabınız için teşekkürler. Dtc kodunda bu arıza direkt olarak çıkar mı? Dtc okuma işini serviste ids ile yaptıracağız sanırım? Ayrıca bu kesiklik sadece 1500 devirde, başka hiçbir devirde kesiklik yok.

tarihinde Hasan Ekici tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ids cihazı olan her yerde bakılabilir..Arıza tespiti için dtc kod yada kodları ipucu verecektir..Bazen bir hata başka hataları tetikleyip farklı dtc kaydına da neden olabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

dpf nasıl ipatl edildi

chip tuning cilerin yaptigi sekilde iptal etildi yazilim atilip fiziksek olarak iptal edildi bu islemden sonra 5-6 bin km sorunsuz bi sekilde yol yaptim

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

Muhtemel nedenleri yazayım istediğinizden kontrollere başlayın

1-Egr valfi takılı kalıyor olabilir.....temizlik yada iptal

2-Kızdırma bujilerinde arıza olabilir.. 1 tanesi bile olsa buna neden olabilir...Değişim

3-Egr selenoid valfi arızali olabilir yada turbo wastegate doğru çalışmıyor olabilir..Kontrol

4-Enjektörler sorunlu ise aracın vuruntulu çalışması öncelikli işaret olabilir.

5-Tuhaf koku, katalitizatör yada dpf tıkanması ile alakalı olabilir..

Bu arada turbo-manifold hattındaki bütün boruların sağlam olduğundan emin olun..Bazen maf sensörünü yağsız kontak sprey ile temizlemek sorunu giderebilir..

cevabin icin tesekkurler

egr yi bikac yil once sokup temizlemistim heralde onuda iptal edicem

kizdirma bujisi ariza durumunda heralde lambasi yanardi

turbodan yana supelerim var ama insallah turbo degildir

pdf iptal bu arada insallah ariza tesbit cihazinda bi seyler buluruz yoksa isim zor

bu arabaninda derdini bitiremedim bir yeri yapiyoruz obur taraf bozuluyor

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

cevabin icin tesekkurler

egr yi bikac yil once sokup temizlemistim heralde onuda iptal edicem

kizdirma bujisi ariza durumunda heralde lambasi yanardi

turbodan yana supelerim var ama insallah turbo degildir

pdf iptal bu arada insallah ariza tesbit cihazinda bi seyler buluruz yoksa isim zor

bu arabaninda derdini bitiremedim bir yeri yapiyoruz obur taraf bozuluyor

Turboda sorun olsa bütün devirlerde araç çekişten düşer sonuçta egsoz gazı ile çalışan basit bir zımbırtı..Öncelikle egr mekanik iptalini yapın sonuçları buradan paylaşın

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

maf sensorunun fisini cektim iki gundur bu sekilde dolasiyorum iki gundur sorun yasamadim buyuk ihtimalle sorunlu parca kontak spreyi ve pamuk ile temizledim kirli oldugunu soyleyemem en son temizledikten sonra yaklasik bir yil anca oldu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

tapa gazda turbo basıncını ayarlayan zımbırtı westingage miydi neydi turbo basıncını tahliye ediyor olabilir mi?

maf sensörünü sökünce arıza lambası yakmadı mı? maf sökülüne araç ezbere gidiyordu diye aklımda kalmış tabi dizelde nasıl oluyor bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

tapa gazda turbo basıncını ayarlayan zımbırtı westingage miydi neydi turbo basıncını tahliye ediyor olabilir mi?

maf sensörünü sökünce arıza lambası yakmadı mı? maf sökülüne araç ezbere gidiyordu diye aklımda kalmış tabi dizelde nasıl oluyor bilmiyorum

simdilik ariza lambasi yanmadi buyuk ihtimalle yakit sarfiyatinda artis olucak

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Maf sensörünü temizlerken pamuk vs. kullanmayın, sensörü yukarı doğru dikine tutup ,aşağıdan kontak sprey dediğimiz devre temizleyiciyi bolca sıkarak var ise kiri aşağı akıtmış oluruz..Temizliği çok kolay olduğu için hava filtresini değiştirirken temizlerim hep..

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

iki hafta once volanti ve debraj takimini degistirmistim o sirada wastegate in borusuna zarar vermis olmaliyim. ki biraz once sanzumanin takozunu degistirirken sanzumanin uzerinde yesil renkli yag birikintisi farkettim nerden geldigini ararken bu borudan geldigini farkettim .

bu boru nereye bagli goremiyorum ama illaki bulucam. wastegate in gorevi nedir calisma sistemi nasildir bu borunun icinden ne gelir gider bilgisi olan bir arkadas varsa beni bir aydinlatabilirmi? yardimi dokunan herkese tesekkurler

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
(düzenlendi)

benim aracin turbosuda ayni videodaki sesi cikartiyor ayagimi gazdan cekince

wastgate hakinnda su sekilde bir aciklama buldum alintidir

Wastegate denilen şey aracın turbo basıncını sabit bir değerde tutabilmemiz için gereken bir valf sistemidir.Günümüz otomobillerinde de geçerli olan aracın ECU sistemi tarafından kumanda edilen turbo boost selenoidinin bu valfe komut gitmesi ve pallerin dönmesi için gereken egsoz gazının gelmeden direkt turbonun egsoz çıkışı tarafına defedebilmesi olarak tanımlanır.Bu işlem orjinal düzenekler için gereklidir ve işlem turbo basıncını sabitlemeye yarar.Günümüzde yer alan bazı özel turbo sistemlerinde ise gerek maliyet gerekse özel turbo yapıları nedeni ile aradan çıkan bu egsoz gazının diğer ana hatla en yakın yerde kesişmesiyle güç kayıpları meydana gelir. Bu kayıpları minimuma indirmek için external(harici)wastegate uygulaması yapılır.Bir nevi valf sisteminin turbo üzerine değilde egsoz manifoldu üzerine monte edilen modeline EXTERNAL deniyor.

Wastegate=Basinc miktarini kontrol ve ayarliyor.Örnegin düsük devirlerde yüksek basinc,yüksek devirlerde düsük basinc.

Modern Turbo veya Kompressör Motorlarda basinc ayari Wastegate ile kontrol ediliyor.Belirli bir basinci tutmak amacli kullanilan Sibop´a Wastegate adi verilmis.Hava Motora ulasmadan disari birakiliyor.Cogunlukta elektromanyetik bir sibop ile gerceklesiyor bu basinc sinirlamasi.

tarihinde Mustafa Cerci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...