Tuncer Akarsu

Yürüyen Aracın Harareti Düşermi?

Recommended Posts

Tuncer Akarsu

Aracım 2003 Focus Ghia HB 1.6 LPG li....Şikayetim önce kaloriferin ılık vermesiyle başladı.Sonra ustama götürdüm devirdaim ve termostatı değiştirdi.Sonra kalorifer yine ılık vermeye devam etti ve artı araç yürürken hararet göstergesi düşmeye başladı.Araç hareket halindeyken hararet 50 ye 70 e düşüyor.Ve sürekli değişken bi düşüyor bi yükseliyor.Sonra ustaya tekrar gittim havalar soğudugu için normal dedi düşebilir dedi.Ancak ben buna inanmıyorum Hele de Focus kalorifer konusunda çok iyidir.Ki bu sorunlar başlamadan önce hemen çabuk ısınırdı ve kalorifer inanılmaz sıcaklık verirdi.Bana bi yol gösterin lütfen....

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Taşkın

Devirdaimde sıkıntı olmalı bence. Devirdaim arızası olmalı. radyatörden hep su geçer halde olmalı.

Devirdaim soğukken kapalı sıcak suya attığınızda açılmalı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

termostat açık kalıyor, bu problem içni devirdaim neden değişti ki :s

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Taşkın

Pardon arkadaşlar termostat kastetmiştim ben de. Ne alaka devirdaimle.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncer Akarsu

valla bilmiyorum devirdaimide termostatı da değiştirdi usta...

termostat açık kalıyor, bu problem içni devirdaim neden değişti ki :s

termostat açık kalıyor derken yani ne yapması lazım hocam ustanın?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Hocam, bu tip ustalardan kaçmak lazım.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

termostat açık kalıyor derken yani ne yapması lazım hocam ustanın?

Termostadı sağlamı ile değiştirecek... Taktığı termostat bozuk...

Önceden de sorun aynı ise muhtemelen değiştirmemiştir...

Soğuyan araba için devirdaim niye değiştirildi.. ? Düzgün çalıştığının göstergesidir bu..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Termostat. Yanlış ya da bozuk. Ayrıca motor antifirizi doğru mu ek olarak (buna sebep o değil ama o da muhtemelen yanlış olabilir) o da kontrol edilmeli. Havası aldırılmalı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncer Akarsu

Termostadı sağlamı ile değiştirecek... Taktığı termostat bozuk...

Önceden de sorun aynı ise muhtemelen değiştirmemiştir...

Soğuyan araba için devirdaim niye değiştirildi.. ? Düzgün çalıştığının göstergesidir bu..

mehmet bey konuyla ilgilendiğiniz için teşekkür ederim öncelikle...Size bişey sorabilir miyim: Öncelikle yürüyen aracın harareti düşmez değilmi? bunu bi netleştirelim..Usta bu normal soğuk havada düşebilir diyor ama ben buna inanmıyorum,daha önce sıcaktan duramazdım hava ne kadar soğuk olursa olsun..Taktığı termostat bozuk dediniz hemen yarın gidip tekrar kontrol ettireceğim..yani yeni de olsa termostat arızalı olabilir değilmi...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Devirdaimde sıkıntı olmalı bence. Devirdaim arızası olmalı. radyatörden hep su geçer halde olmalı.

Devirdaim soğukken kapalı sıcak suya attığınızda açılmalı.

Devridaim nedir sence Ahmet?

Soğuk havada düşebilir (Tuncer Bey'e). Ama rampa aşağı giderken boşa alırsanız felan olur. Çok da hava soğuk olmalı.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncer Akarsu

Termostat. Yanlış ya da bozuk. Ayrıca motor antifirizi doğru mu ek olarak (buna sebep o değil ama o da muhtemelen yanlış olabilir) o da kontrol edilmeli. Havası aldırılmalı.

Termostat yanlış derken bunun modeli markası varmı ? 2003 Focus Ghia HB 1.6 LPG ye hangi marka model olmalı?Havasını aldı kendim bunu gördüm ...Antifiriz yeni koyuldu ve kırmızı olanı en iyisi yani..

Devridaim nedir sence Ahmet?

Soğuk havada düşebilir (Tuncer Bey'e). Ama rampa aşağı giderken boşa alırsanız felan olur. Çok da hava soğuk olmalı.

Valla bu benim ikinci focusum daha önce hiç yaşamadım bunu...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Evet Tuncer Bey, Termostat 85 derecede açıyorsa, motor sıcaklığının o derecenin altına düşmemesi gerekir...

Ender durumlarda, mesela, 10-15 km rampa aşağı ve hiç gaz vermeden viteste inerseniz cut off gereği yakıt tamamen kesileceğinden araç soğuyabilir.. Bu şart dışında yürüyen aracın harareti düşmemesi gerekir..

Termostat yanlış derken bunun modeli markası varmı ? 2003 Focus Ghia HB 1.6 LPG ye hangi marka model olmalı?Havasını aldı kendim bunu gördüm ...Antifiriz yeni koyuldu ve kırmızı olanı en iyisi yani..

Marka modelden ziyade açma derecesi uygun olmalıdır... Sizin aracınıza takılması gereken 85 derecelik olanıdır.. 65 dereceliğini bulup taktıysa hararetiniz düşebilir.. Ama bence bozuktur...

Antifriz koyulduktan sonra derecesini ölçtürdünüz mü.. Azlığı zarar olduğu gibi fazlalığı da zarardır.. Niğde için 30-35 derece yeterlidir..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncer Akarsu

Evet Tuncer Bey, Termostat 85 derecede açıyorsa, motor sıcaklığının o derecenin altına düşmemesi gerekir...

Ender durumlarda, mesela, 10-15 km rampa aşağı ve hiç gaz vermeden viteste inerseniz cut off gereği yakıt tamamen kesileceğinden araç soğuyabilir.. Bu şart dışında yürüyen aracın harareti düşmemesi gerekir..

Marka modelden ziyade açma derecesi uygun olmalıdır... Sizin aracınıza takılması gereken 85 derecelik olanıdır.. 65 dereceliğini bulup taktıysa hararetiniz düşebilir.. Ama bence bozuktur...

Antifriz koyulduktan sonra derecesini ölçtürdünüz mü.. Azlığı zarar olduğu gibi fazlalığı da zarardır.. Niğde için 30-35 derece yeterlidir..

Abi antifiriz 30 civarında.4 yıldır focusla içiçeyim...Evimden sabah çıktığımda tüpe bile nezaman geçtiğini kontol eden biriyim...2 farklı focusumda da tüpe geçme yerini en soğuk havalarda bile belirlemiştim..Ama bu şikayetimden beri havalar +4 teyken bile tüpe geç geçiyor.Vites boşta da gitmek hiç huyum değildir. Konuyla ilgilendiğiniz için tekrar tekrar teşekkürler...Sizin tecrübeleriniz bana yol gösteriyor..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Tespitlerinizi tümü termostatın bozuk olduğuna işaret ediyor...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Kuru

mehmet bey konuyla ilgilendiğiniz için teşekkür ederim öncelikle...Size bişey sorabilir miyim: Öncelikle yürüyen aracın harareti düşmez değilmi? bunu bi netleştirelim..Usta bu normal soğuk havada düşebilir diyor ama ben buna inanmıyorum,daha önce sıcaktan duramazdım hava ne kadar soğuk olursa olsun..Taktığı termostat bozuk dediniz hemen yarın gidip tekrar kontrol ettireceğim..yani yeni de olsa termostat arızalı olabilir değilmi...

Herkesin de belirttiği gibi termostat sorunu... Aracın harareti açık kalan termostat yüzünden yüksek hızlarla giderken aracı boşa aldığınızda yada hafif yokuş aşağı 5. viteste 1000-1500 devirlerde iken düşebilir yani motor zorlanmazken düşer. Onun dışında sağlıklı motorda ve sağlıklı soğutma sistemi varsa sıcaklık her daim sabit olur(3-5 derece belki oynar) Hararet gösterge müşürü de arızalı olabilir derdim ama kalorifer de ısınmıyorsa normalde belli bir sıcaklığa(çoğunlukla 85'e) kadar kapalı kalması gereken termostat açık kaldığından radyatördeki soğuk suyu sürekli motora gönderiyor ve motor sıcaklığı sabitlenemiyor çünkü radyatör sürekli suyu soğutuyor... Başka bir ustaya gidin termostatı değiştirin.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncer Akarsu

Kouyla ilgilenen vakit ayırıp kafa yoran tüm arkadaşlara abilere teşekkür ediyorum...Hemen termostatı değiştiriyorum..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncer Akarsu

Termostatı tekrar değiştirdik ve sorun kalmadı...Sıkıntı,dediğiniz gibi termostattaymış...Herkese çok teşekkürler...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Kuru

Arkadaşlar başka konularda da var bizim c-maxların hararetinin hareketlilik durumu özellikle kalorifer sonuna kadar açıkken.. Bu akşam saat 19.00 civarı test menüsü açtım vce yaklaşık 20 - 25 dk aracı test ettim hararet 88 -90 civarıyken test menüsündeki engine (motor) derecesi 124-126 civarı oluyor kalorifer 4. kademede yokuş aşağı 5. viteste gaz vermeden giderken bir süre sonra hararet göstergesi 72-75 civarındayken test menüsünde ise 103-105 derece civarı gösteriyor kalorifer ise hep sıcak üflüyor. Bu nasıl bir durumdur? Göstergedeki sıcaklık ile test menüsündeki sıcaklık arasında yaklaşık 30 derecelik fark var????

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Enez Güner

2003 model focusun termostatı kaç derece bilemiyorum ama Zetec-s lerin orjinal termostatı "74 derece" ama servisten bile alsanız 85 derecelik termostat" verecektir. düşük olmasının nedeni ise focusun termostat yuvası motordan gelen sıcak suyun radyatörden geçipte termostata ulaşmasından dolayıdır eğer 85 takarsan yazın araban hararet yapabilir...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ömer arslann

Aracım 2003 Focus Ghia HB 1.6 LPG li....Şikayetim önce kaloriferin ılık vermesiyle başladı.Sonra ustama götürdüm devirdaim ve termostatı değiştirdi.Sonra kalorifer yine ılık vermeye devam etti ve artı araç yürürken hararet göstergesi düşmeye başladı.Araç hareket halindeyken hararet 50 ye 70 e düşüyor.Ve sürekli değişken bi düşüyor bi yükseliyor.Sonra ustaya tekrar gittim havalar soğudugu için normal dedi düşebilir dedi.Ancak ben buna inanmıyorum Hele de Focus kalorifer konusunda çok iyidir.Ki bu sorunlar başlamadan önce hemen çabuk ısınırdı ve kalorifer inanılmaz sıcaklık verirdi.Bana bi yol gösterin lütfen....

merhaba ;termostatını delip takmışlardır veya arızalı olabilir gene değiştir 82 lik tak orijinali o dur zaten araba yokuş aşağı inerken hararet düşüyodur muhtemelen fokus 1 de 1.fan 104 de devreye girer sorun olursa 2.fan 108 de açar gene düşmezse pistonun biri devre dışı kalır %100 termostat korkma paran crebinde kalsın

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

merhaba ;termostatını delip takmışlardır veya arızalı olabilir gene değiştir 82 lik tak orijinali o dur zaten araba yokuş aşağı inerken hararet düşüyodur muhtemelen fokus 1 de 1.fan 104 de devreye girer sorun olursa 2.fan 108 de açar gene düşmezse pistonun biri devre dışı kalır %100 termostat korkma paran crebinde kalsın

devre dışı kalan piston? biraz karışmış sanırım, focusta hararet yükselir de, düşmesse, önce 2 silinidirin ateşlemesi kesilir (beyin tarafından), göstergede ikaz lambası yanar , 30 saniye tekleyen motorla, güvenli bir yere çekilebilsin diye, sonra tüm ateşleme kesilir, motor stop eder ki korusun diye, motor soğuyunca marşa basılabilir ancak göstergedki lamba sönmez, İDS e bağlanana kadar.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Kuru

devre dışı kalan piston? biraz karışmış sanırım, focusta hararet yükselir de, düşmesse, önce 2 silinidirin ateşlemesi kesilir (beyin tarafından), göstergede ikaz lambası yanar , 30 saniye tekleyen motorla, güvenli bir yere çekilebilsin diye, sonra tüm ateşleme kesilir, motor stop eder ki korusun diye, motor soğuyunca marşa basılabilir ancak göstergedki lamba sönmez, İDS e bağlanana kadar.

Focusların neden kolay kolay conta yakmadığını şimdi anladım, adamlar, son ana kadar motoru korumayı iyi becermiş vallahi bravo :bravo: :bravo: :bravo:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ömer arslann

devre dışı kalan piston? biraz karışmış sanırım, focusta hararet yükselir de, düşmesse, önce 2 silinidirin ateşlemesi kesilir (beyin tarafından), göstergede ikaz lambası yanar , 30 saniye tekleyen motorla, güvenli bir yere çekilebilsin diye, sonra tüm ateşleme kesilir, motor stop eder ki korusun diye, motor soğuyunca marşa basılabilir ancak göstergedki lamba sönmez, İDS e bağlanana kadar.

aynen üstadım düzelttiğin için teşekkür ederim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Enez Güner

devre dışı kalan piston? biraz karışmış sanırım, focusta hararet yükselir de, düşmesse, önce 2 silinidirin ateşlemesi kesilir (beyin tarafından), göstergede ikaz lambası yanar , 30 saniye tekleyen motorla, güvenli bir yere çekilebilsin diye, sonra tüm ateşleme kesilir, motor stop eder ki korusun diye, motor soğuyunca marşa basılabilir ancak göstergedki lamba sönmez, İDS e bağlanana kadar.

Abi bende uğraştım biraz hararet sorunuyla ama benim araba hararet yapınca stop etmio ve sırasıyl önce dişli üzerinde ünlem işareti olan sarı hararet lambası sonra motor arıza lambası yanıyordu onun ardından motor sadece rolantide çalışıyordu.. ve lambalar bir süre sonra kendiliğinden sönüyor arıza kaydı bırakmıyordu

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Abdurrahman Can
On 04.01.2013 at 04:38, ömer arslann yazdı:

merhaba ;termostatını delip takmışlardır veya arızalı olabilir gene değiştir 82 lik tak orijinali o dur zaten araba yokuş aşağı inerken hararet düşüyodur muhtemelen fokus 1 de 1.fan 104 de devreye girer sorun olursa 2.fan 108 de açar gene düşmezse pistonun biri devre dışı kalır %100 termostat korkma paran crebinde kalsın

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki