İçeriğe Yönlendir

Sıfır C-Max Aracımın 4. Gününde Motor Arızası...


Ayşenur Yokuşoğlu

Recommended Posts

Ayşenur Yokuşoğlu

Merhabalar,

Değerli grup üyeleriyle şuan da tecrübe ediyor olduğumuz bir konuyu paylaşmak istiyorum. Yaklaşık 2 ay kadar önce Eşim ve ben C-Max aracı test ettik, beğendik ve satın almaya karar verdik. 27.11.2012 tarihinde (sipariş verdikten hemen hemen 1 ay sonra) aracı teslim alabildik. Aracın 4. gününde akşam saatlerinde Aksaray'dan Ankara'ya giderken, bir iki dakika içinde motordan ses gelmeye başladı ve sarsıntıyla durdu. Ortalama 100 km/s hızla giderken motorun gürültüyle durması bizi fazlasıyla korkuttu. Neyseki yol o anda boş olduğundan eşim aracı emniyet şeridine çekebildi ve canımızı kurtarabildik (Normalde o yolda çok fazla tır olur). Motor bir daha çalışmadı. Acı olan da gösterge henüz 148 km'yi gösteriyordu. Ford Yol Yardımı aradık, 1 saat boyunca karanlıkta ve soğukta çekicinin gelmesini bekledik. Çekicinin üzerinde Aksaray'a geri döndük.

Araç, aldığımız bayiye çekildi ve bir gün sonra arıza servis tarafından tespit edildi: Karterde bir civata bulmuşlardı ve biyel kolunun kırıldığını söylediler. Henüz 148 km gitmiş bir motorda böyle bir arıza çıkması ve yolda ciddi tehlike atlatmış olmamız Ford konusunda bizi fazlasıyla hayal kırıklığına uğrattı.

Uğradığımız hayal kırıklığı Ford konusundaki düşüncelerimizi ilk etapta etkilememişti. Bayinin yardımı ve desteği konusunda çok memnun kaldık. Mağdur olmamamız için bize geçici araç temin edildi.

Ford Otosan, hasarın tespit edildiği gün, onayladığımız takdirde motorun ücretsiz onarılabileceğini veya motorun komple değiştirilebileceğini bildirdi. Biz bunu onaylamadık. 148 km'de yolda bırakan araca güvenimiz hiç kalmadığından ve 3 günlük aracın motorunun değişmesi zorumuza gideceğinden yeni araç verilmesini talep ettik. Öyle ki Tüketici Hakları Kanununa göre 30 gün içerisinde ayıplı mal olduğu anlaşılırsa tüketici tarafından yenisiyle değiştirilmesi veya para iadesi talep edilebiliyor.

5 gün sonra Ford Otosan aynı teklifi bir miktar para indirimi ile bize sundu. Biz yine kabul etmedik.

1 hafta sonra yine aynı teklif ve daha fazla miktarda para indirimi sunuldu. Kabul etmediğimiz takdirde mahkemeye gidebileceğimizi, ancak bunun 2-3 yıl süreceğini söylediler. Arıza tamir edilebilir bir arıza olduğundan taleplerimizin kabul edilmediğini de bildirdiler.

Sonuç: Ford Otosan'a dava açılması için dilekçemizi dün avukata verdik. Bayinin verdiği geçici araç elimizden alındı. Kendi aracımız da serviste çalışmıyor halde bekliyor. Belki de uzun bir süre araçsız kalacağız. Haklı olduğumuza inanıyoruz ve hakkımızı Ford Otosan'dan umarım alacağız.

Tüm bunlardan sonra tek söyleyeceğimiz şu: Ford mu? Bir daha asla...

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Zor bir durum. Oldu mu oluyor. Ama bunun Ford'u yada Opel'i hatta Mercedes'i yok. Herşey kader kısmet.

Geçmiş olsun..

Geömş-Geçmiş

tarihinde Hüseyin Matur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Geçmiş olsun dilerim en başta.

Bu gibi durumlarda olay akışı nasıl olur bilmemekle birlikte motorun değişmesini kabul etmemeniz iyi olmuş. İleride arabanız satılacağında değer kaybı yaşatacaktır.

Olayların lehinize gelişmesini dilerim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Oldukça can sıkıcı bir durum gerçekten.Öncelikle geçmiş olsun.Haklılık payınız oldukça yüksek zaten bu konumda.Aracın çok yeni olmasından dolayı.Maalesef ki süreç biraz uzayabilir.Bu davayı kazanırsınız muhtemelen.Sonrasında da bu süre içerisinde araçsız kaldığınız ve mağdur duruma düştüğünüz için tazminat davası açılabilir diye düşünüyorum.

Umarım sorununuz en kısa sürede çözüme kavuşur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

Çok büyük şansızlık olmuş, ama çok nadirde de olsa her markada yaşanması muhtemel bir sıkıntı. Geçmiş olsun ama Ford iyi otomobil yapar. Keşke sandık motor + para teklifini kabul etseydiniz. Satarken de anlatırdınız çoğu alıcı problem etmez ve fabrikasyon hata olduğu raporlu kayıtlı bir olay. Sonuçta tamirat yok fabrikadan gelen sıfır motor takılıyor ve kaza da değil araba hala orjinal. Maalesef yeni araba verilmesi gibi sonuç çıkmaması yüksek ihtimal davadan en fazla motor değişir yine + masraflar, araç değişimi olmuyor ilk sefer arızada. Zaten Ford da motor değişimi ile sorumluluğunu atmış oluyor. Beklediğiniz ve aracınızı kullanamadığınız ile kalma ihtimaliniz yüksek ve sonuç yine aynı olacaktır. İnşallah yanılırız ve yeni araba veya para iadesi yaparlar :)

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Geçmiş olsun , yoğun trafikte olmaması iyi olmuş . Bazen yüksek süratlarda giderken aklıma gelir ya lastik patlasa ... Hemen yavaşlarım .

Umarım probleminiz bir an önce düzelir , Bende sizin gibi yapardım . Sonuç olarak motoru değiştirseler bile , aracınız değer kaybedecek . 10 sene sonra satmak isteseniz bile bu değişim kayıtta kalacağı için satışta pürüzler çıkarabilir .

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
(düzenlendi)

Merhabalar,

Değerli grup üyeleriyle şuan da tecrübe ediyor olduğumuz bir konuyu paylaşmak istiyorum. Yaklaşık 2 ay kadar önce Eşim ve ben C-Max aracı test ettik, beğendik ve satın almaya karar verdik. 27.11.2012 tarihinde (sipariş verdikten hemen hemen 1 ay sonra) aracı teslim alabildik. Aracın 4. gününde akşam saatlerinde Aksaray'dan Ankara'ya giderken, bir iki dakika içinde motordan ses gelmeye başladı ve sarsıntıyla durdu. Ortalama 100 km/s hızla giderken motorun gürültüyle durması bizi fazlasıyla korkuttu. Neyseki yol o anda boş olduğundan eşim aracı emniyet şeridine çekebildi ve canımızı kurtarabildik (Normalde o yolda çok fazla tır olur). Motor bir daha çalışmadı. Acı olan da gösterge henüz 148 km'yi gösteriyordu. Ford Yol Yardımı aradık, 1 saat boyunca karanlıkta ve soğukta çekicinin gelmesini bekledik. Çekicinin üzerinde Aksaray'a geri döndük.

Araç, aldığımız bayiye çekildi ve bir gün sonra arıza servis tarafından tespit edildi: Karterde bir civata bulmuşlardı ve biyel kolunun kırıldığını söylediler. Henüz 148 km gitmiş bir motorda böyle bir arıza çıkması ve yolda ciddi tehlike atlatmış olmamız Ford konusunda bizi fazlasıyla hayal kırıklığına uğrattı.

Uğradığımız hayal kırıklığı Ford konusundaki düşüncelerimizi ilk etapta etkilememişti. Bayinin yardımı ve desteği konusunda çok memnun kaldık. Mağdur olmamamız için bize geçici araç temin edildi.

Ford Otosan, hasarın tespit edildiği gün, onayladığımız takdirde motorun ücretsiz onarılabileceğini veya motorun komple değiştirilebileceğini bildirdi. Biz bunu onaylamadık. 148 km'de yolda bırakan araca güvenimiz hiç kalmadığından ve 3 günlük aracın motorunun değişmesi zorumuza gideceğinden yeni araç verilmesini talep ettik. Öyle ki Tüketici Hakları Kanununa göre 30 gün içerisinde ayıplı mal olduğu anlaşılırsa tüketici tarafından yenisiyle değiştirilmesi veya para iadesi talep edilebiliyor.

5 gün sonra Ford Otosan aynı teklifi bir miktar para indirimi ile bize sundu. Biz yine kabul etmedik.

1 hafta sonra yine aynı teklif ve daha fazla miktarda para indirimi sunuldu. Kabul etmediğimiz takdirde mahkemeye gidebileceğimizi, ancak bunun 2-3 yıl süreceğini söylediler. Arıza tamir edilebilir bir arıza olduğundan taleplerimizin kabul edilmediğini de bildirdiler.

Sonuç: Ford Otosan'a dava açılması için dilekçemizi dün avukata verdik. Bayinin verdiği geçici araç elimizden alındı. Kendi aracımız da serviste çalışmıyor halde bekliyor. Belki de uzun bir süre araçsız kalacağız. Haklı olduğumuza inanıyoruz ve hakkımızı Ford Otosan'dan umarım alacağız.

Tüm bunlardan sonra tek söyleyeceğimiz şu: Ford mu? Bir daha asla...

Yaşadığınız olay çok ama çok can sıkıcı.

Ancak sadece sizin aracınıza özel bir arıza yani kronik bir arıza değil.

Yerden göğe kadar haklı olduğunuz konu araç değişimini yapılmasıdır. (Bence tabi)

Burada da Türkiye de uygulanan garanti şartlarının tüketici lehine olmaması sıkıntısı sizi yoracaktır.

Bildiğiniz gibi garantili telefona en az 300-500 tl fazla para veririz ama ihtiyaç olup ta cihaz arıza yaptığında kullanıcı hatası olur.

Yargı sürecinin yıldırıcı derece de uzunluğu insanları ama ne yapayım durumuna soktuğundan çoğumuz kurtardığımız kardır deyip yargı süreci ile uğraşmayız.

İnşallah lehinize sonuçlanır ancak süreç sizi yoracaktır.

Ford iyi arabadır Sağlamdır.

Ancak yanlış distiribitörün elinde.

tarihinde Murat Ersel Çevik tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Geçmiş olsun teklifleri kabul etmeyip dava açmakla iyi etmişsiniz.Davanızın o kadar uzun süreceğini düşünmüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Geçmiş olsun, yeni araç istemekte sonuna kadar haklısınız..Konuda hak dayanağı kusurlu araç satılması ve km'nin daha 145 olması bunun en iyi izahı..

Bir yakının benzer bir durumda itiraz edip aracını yeniletti..Firma skoda idi..İş mahkeme sürecine varmadan çözdüler..Araçsız kaldım deyip ayrıca bir dava açacağınızı söyleyin ve mümkün ise ford genel merkez ile bu teması kurun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
(düzenlendi)

Eniştem e de fusion aracında oldu... alalı 1-2 hafta olmuştu ki yolda giderken durmaya başladı motor... sonra yine çalışıyordu ama sıkıntılı bir durum sonuçta...Otokoçu falan aradı büssürü şey dava açtı ihbarname filan sonra anlaştılar... Ford connect ile değişti araba...

tarihinde Uğraş Özyurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Bu gibi durumlarda olay akışı nasıl olur bilmemekle birlikte motorun değişmesini kabul etmemeniz iyi olmuş. İleride arabanız satılacağında değer kaybı yaşatacaktır.

tam tersini düşünüyorum, tamir edilmiş rektifiye ve nasıl toplandığı belli olmayan motor yerine her zaman sandık motor fabrikasyon tercih edilir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hakan Çark

Öncelikle büyük geçmiş olsun, canınıza bir zarar gelmemiş Allah'tan.

Hayatınızı tehlikeye sokacak bir hatalı ürün var ortada.Televizyon değilki bu bozulunca bozulduğuyla kalsın.O anda sağa yanaşırken bir tır hepinizi alıp götürebilirdi.

Bence hem size yeni bir araç verip hem de hayatınızı tehlikeye soktukları için tazminat ödemeliler.

Ford Global'le de bir şekilde iletişime geçin derim, belki onlar insan hayatına değer veriyorlardır da olumlu bir girişim de bulunurlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

tam tersini düşünüyorum, tamir edilmiş rektifiye ve nasıl toplandığı belli olmayan motor yerine her zaman sandık motor fabrikasyon tercih edilir.

Ali abi şimdi ben 2. el alacak olsam ve satıcı bana deseki 147 km deyken arabaya sandık motor koyuldu yada servise soksam arabayı ve deseler arabanın durumu güzel ama daha yeniyken sandık motor koyuldu diye ben o arabadan soğurum.

Hiçbir kusuru bile olmasa o arabadan nedense soğurum birşeyler en başta hatalıymış diye düşünürüm. Benim gibi düşünecek kişilerde olacağından değer kaybına uğrar dedim.

Ama şuan o arabanın sahibi ben olsam, üzerine alınacak paranın miktarı olayın yönünü değiştirebilir, ileride satarken yaşayacağım değer kaybını göz ardı ettirebilecek bir rakam ise.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsmail Üstün

ariza cidden bariz ve haklilik orani %100 dava takip edilmeli olay mumkunse medyaya tasinmali. gecmis olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

tam tersini düşünüyorum, tamir edilmiş rektifiye ve nasıl toplandığı belli olmayan motor yerine her zaman sandık motor fabrikasyon tercih edilir.

Abi bunu sen anlarsın , ben anlarım . Focus varken pazarda millet cvt bu diye gidiyordu yanından . Halbuki benzinlide cvt yok :) Değer kaybı illakı olacaktır .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bu olayın daha önce de çokca tekrarlandığını ve Otosan'ın tecrübeleri doğrultusunda bir yol izlediğini düşünüyorum. Muhtemelen yasal süreç sonunda kendilerinin fazlaca zarara uğramadan bu işten sıyrılacaklarını düşünüyorlar.

Yani mahkeme arkadaşımıza yeni araç verilmesine karar verirse ne olur ki, Otosan elinde bir dayankla Ford'a gidecek ve benim ülkemdeki mahkeme bu kararı verdi. Bu nedenle yeni aracı sizden talep ediyorum diyecek.

Ancak süreç içinde araçsız kalınması nedeniyle açılacak bir tazminat davası sonucunda arkadaşımıza tazminat ödenmesine karar verilmesi, Otosan için hem prestij hem de maddi kayıp anlamına gelecektir.

Bence bu konu üzerinde durulması ve yasal olarak mümkün ise mahkemeden ikame araç verilmesi konusunda öncelikle karar verilmesi talep edilmelidir.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

Ali abi şimdi ben 2. el alacak olsam ve satıcı bana deseki 147 km deyken arabaya sandık motor koyuldu yada servise soksam arabayı ve deseler arabanın durumu güzel ama daha yeniyken sandık motor koyuldu diye ben o arabadan soğurum.

Hiçbir kusuru bile olmasa o arabadan nedense soğurum birşeyler en başta hatalıymış diye düşünürüm. Benim gibi düşünecek kişilerde olacağından değer kaybına uğrar dedim.

Ama şuan o arabanın sahibi ben olsam, üzerine alınacak paranın miktarı olayın yönünü değiştirebilir, ileride satarken yaşayacağım değer kaybını göz ardı ettirebilecek bir rakam ise.

Samican, illa soğursun 2.elde ama fiyatı piyasaya göre uygun olursa 2-3000 TL alırsın. Sonuçta motor değişimi garantili ve sıkıntı olmaz.

Asıl soğuyacak olan ilk sahibi maalesef, haklı da ama kötü piyango bu işte, allahtan cana gelen birşey yok ama biz ABD'de vey UK'de yaşamıyoruz. Otokoç değişimi için çok zorlar, emsal olmasın diye yapmak istemez. Yüksek ihtimal mahkemede yeni motor + maduriyet tazminatı paranın ödenmesini olumlu karşılar ve bu yönde hüküm verebilir, ama bu benim fikrim. Hukukta emsal diye bir şey var ve aynı şartlar ile emsali bulunursa araba değişir ama yoksa çok zor bir süreç ve bu arada araba yatacak zaten bir kayıp oluşacak.

Ben olsam sandık motor + alabileceğim max parayı alırım, araba servisten çıktıktan sonra bir süre kullanırım memnun kalırsam araba güzel olmuş ve sorun çıkarmaz ise binerim yoksa sinirlerimi harap edeceğime arabasız kalıp davalar ile uğraşcağıma 2-3.000 e bakmam satarım gider.

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ayşenur Yokuşoğlu

Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Çevremizde bazı insanlar sizin gibi düşünüyor. Ancak şu da bir gerçek, bu tekliflerin hepsi, yıldırma politikasının bir parçası. İnsanların haklarını istemelerinden ve aramalarından uzaklaştırmaya çalışıyorlar. Ve maalesef Türk Milleti olarak hepimiz en kolay yoldan işten sıyrılmaya çabalıyoruz. Böyle devam ettikçe ayıplı malların ülkemize girişi de gittikçe artacak, nasıl olsa böyle kabul edeceğiz...

Ayrıca Tüketici Hakları Kanunu'nda açıkça belirtilir ki, 30 gün içinde eğer aldığınız üründe veya hizmette bir ayıp mevcutsa (tekrarlaması gerekmiyor) malın ücretsiz onarımını, yenisi ile değiştirilmesini veya para iadesini talep edebilirsiniz. Tekrar eden sorunlar için 2 yıllık bir süre söz konusu.

Çok büyük şansızlık olmuş, ama çok nadirde de olsa her markada yaşanması muhtemel bir sıkıntı. Geçmiş olsun ama Ford iyi otomobil yapar. Keşke sandık motor + para teklifini kabul etseydiniz. Satarken de anlatırdınız çoğu alıcı problem etmez ve fabrikasyon hata olduğu raporlu kayıtlı bir olay. Sonuçta tamirat yok fabrikadan gelen sıfır motor takılıyor ve kaza da değil araba hala orjinal. Maalesef yeni araba verilmesi gibi sonuç çıkmaması yüksek ihtimal davadan en fazla motor değişir yine + masraflar, araç değişimi olmuyor ilk sefer arızada. Zaten Ford da motor değişimi ile sorumluluğunu atmış oluyor. Beklediğiniz ve aracınızı kullanamadığınız ile kalma ihtimaliniz yüksek ve sonuç yine aynı olacaktır. İnşallah yanılırız ve yeni araba veya para iadesi yaparlar :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Abi bunu sen anlarsın , ben anlarım . Focus varken pazarda millet cvt bu diye gidiyordu yanından . Halbuki benzinlide cvt yok :) Değer kaybı illakı olacaktır .

Anlamayana satılır veya takasa verilir, sonuçta mal tamir olunca ayıplı veya kusurlu hali kalmaz güzel güzel satılır. Ben kazalı tamirli araba alacağıma serviste yeni motor takılmış arabayı alırım. Değer kaybını Otokoç ile çözmek lazım, zaten para teklif edilmiş eğer güzel bir meblağ ise alınır ve araç tamir edilip binilir veya satılır. Dava falan zor sıkıntı bu ülkede.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Çevremizde bazı insanlar sizin gibi düşünüyor. Ancak şu da bir gerçek, bu tekliflerin hepsi, yıldırma politikasının bir parçası. İnsanların haklarını istemelerinden ve aramalarından uzaklaştırmaya çalışıyorlar. Ve maalesef Türk Milleti olarak hepimiz en kolay yoldan işten sıyrılmaya çabalıyoruz. Böyle devam ettikçe ayıplı malların ülkemize girişi de gittikçe artacak, nasıl olsa böyle kabul edeceğiz...

Ayrıca Tüketici Hakları Kanunu'nda açıkça belirtilir ki, 30 gün içinde eğer aldığınız üründe veya hizmette bir ayıp mevcutsa (tekrarlaması gerekmiyor) malın ücretsiz onarımını, yenisi ile değiştirilmesini veya para iadesini talep edebilirsiniz. Tekrar eden sorunlar için 2 yıllık bir süre söz konusu.

Hakkınızda hayırlısı olsun Ayşenur Hn ama Koç grubu gibi onlarca avukatı olan bir firma ile dava açıp uğraşmak (keza yüzlerce bu tarz dava açılmıştır onlara karşı yani deneyim ziyadesiyle vardır) yerine sulh ile aranızda çözmeniz çok daha iyi olur sinirleriniz için. Dava mahkeme sıkıntılı uğraştırıcı süreçler, git gel masraf iş güç arasında bana zor geliyor.

İnşallah en kısa zamanda sıfır araç veya para iadesi yaparlar

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Ayşenur Hanım, öncelikle geçmiş olsun. Geçen hafta Tübitak'ta iken Range Rover marka aracın daha 35binde yatak sardığını öğrendim. Bakış açınızda haklısınız ama bir daha Ford mu, asla demenizi onaylamıyorum... Aracın sıfırı ile değişmesinde kesinlikle haklısınız. İnşallah mahkeme lehinize sonuçlanır...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Çevremizde bazı insanlar sizin gibi düşünüyor. Ancak şu da bir gerçek, bu tekliflerin hepsi, yıldırma politikasının bir parçası. İnsanların haklarını istemelerinden ve aramalarından uzaklaştırmaya çalışıyorlar. Ve maalesef Türk Milleti olarak hepimiz en kolay yoldan işten sıyrılmaya çabalıyoruz. Böyle devam ettikçe ayıplı malların ülkemize girişi de gittikçe artacak, nasıl olsa böyle kabul edeceğiz...

Ayrıca Tüketici Hakları Kanunu'nda açıkça belirtilir ki, 30 gün içinde eğer aldığınız üründe veya hizmette bir ayıp mevcutsa (tekrarlaması gerekmiyor) malın ücretsiz onarımını, yenisi ile değiştirilmesini veya para iadesini talep edebilirsiniz. Tekrar eden sorunlar için 2 yıllık bir süre söz konusu.

Koyu işaretlediğim yer işin özeti aslında.Size 2 defa teklif sunmaları da bu nedenledir.Hakkınızı aramaktan vazgeçmeyin..

Hiçbir zaman, sıfır km alınmış bir aracın daha en baştan motor parçalaması kabul edilemez..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Çark
Ayşenur Hanım, öncelikle geçmiş olsun. Geçen hafta Tübitak'ta iken Range Rover marka aracın daha 35binde yatak sardığını öğrendim. Bakış açınızda haklısınız ama bir daha Ford mu, asla demenizi onaylamıyorum... Aracın sıfırı ile değişmesinde kesinlikle haklısınız. İnşallah mahkeme lehinize sonuçlanır...

Demek ki bu sorunlar her marka da olabiliyor, sonuçta uzaya giderken bile araç patlıyor, kul yapısı bunlar, yüksek hızlarda risk daha da artıyor işte, her zaman kontrollü kullanmak lazım

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu durum, premium bir marka aracında olsaydı, ses çıkarmadan hemen değişim yapacaklarından hiç şüphem yok. :i-ih:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...