İçeriğe Yönlendir

Enjektörlerin Elektriği Kesiliyor Araba Tekliyor


Hasan Çırakoğlu

Recommended Posts

Hasan Çırakoğlu

herkese iyi günler bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim

Aracım 1998 model mondeo. Aracımla giderken birden teklemeye ve gaz yememeye başladı. rolantide çalışırken de aşırı bir titreme vardı aracımı her zaman götürdüğüm ustaya gittim. buji ve buji kablolarını ve tesisatı kontrol etti. enjektörlerin iki tanesine gelen elektrik araç çalıştıktan 2-3 saniye sonra kesiliyor ve 1 ve 4. pistonlar çalışmıyor. Usta ben komple tesisatı kontrol edeceğim dedi ve aracı bıraktım. 4 gündür arabam tamircide bugün söylediğine göre lpg yi iptal edip benzinde denemiş, tüm tesisatı kontrol etmiş bana tek ihtimal var oda beyin arızalı tamire göndermemiz gerektiğini söyledi. Bobinden olup olamayacağını sordum. Bobin iki enjektörün elektriğini birden kesmez dedi. Birde bujileri söktüğümüzde siyah kurumlanma vardı ayrıca bu kurumlanma egzozun uç kısımlarında ve içindede var. Buji ve buji kablolarını 2-3 bin km önce değiştirmiştim. bu sorunun çözümü konusunda bilgisi olan varsa çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu

Benimde buna yakın bir sorunum vardı :

burdan okuyabilirsiniz

özer bey cevabınız için tşk. anlattığınıza göre sizin probleminiz lpg ile ilgili. Benim lpg tamamen iptal edildi ancak sorun devam ediyor. Yukarıda bahsettiğim sorunuma başka yorumlar gelirse sevinirim

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Allah sabır versin lpg konusunda çok kesib çıkmazlar var ve bunların benzerlerini ben yaşadım, hatta isyan ettim lpg de kullanmıyorum arabayı 2 aydır filan ama şu bikaç gündür hafif bir sarsıntı hissediyorum araçta ve bugün motor arıza lambası yaktı.. Arabayı satasım geliyor böyle oldukça..

Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu

Allah sabır versin lpg konusunda çok kesib çıkmazlar var ve bunların benzerlerini ben yaşadım, hatta isyan ettim lpg de kullanmıyorum arabayı 2 aydır filan ama şu bikaç gündür hafif bir sarsıntı hissediyorum araçta ve bugün motor arıza lambası yaktı.. Arabayı satasım geliyor böyle oldukça..

tşkler lpg tamamen iptal edilip normal benzinli hale getirilmesine rağmen aynı arıza devam ediyor, yani benzin lpg fark etmiyor. usta kesin beyin arızalı diyor. bilmiyorum ne yapacağız

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Enjektörlerin elektriğinin kesildiğini nereden anladı Usta.. ?

Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu

Enjektörlerin elektriğinin kesildiğini nereden anladı Usta.. ?

elinde küçük led lamba gibi bir şey vardı onunla enjektörleri tektek kontrol etti. 1. ve 4 enjektörde lamba 2-3 saniye sonra sönüyordu diğerlerinde sürekli yanıyordu elektriği kestiğinden işeme yapmadığını ve pistonların çalışmadığını söyledi

Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu

Haklı olabilir...

yani sorun beyinde olabilirmi. beyinci ile görüşmüş aracın arızasını anlatmış beyinci 300-350 TL. gibi bir masrafı olabileceğini söylemiş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tesisat düzgün ve enjektör çalışmıyorsa beyin olabilir...

Bobinin enjektör ile alakası yoktur.

Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu

Tesisat düzgün ve enjektör çalışmıyorsa beyin olabilir...

Bobinin enjektör ile alakası yoktur.

teşekkür ederim. beyini tamire gönderiyorum artık.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

98 de ateşleme de beynin içinde, maalesef nadir de olsa entegre/diyod vb. yanabiliyor, diod ise tamiri kısa, entegre ise, çıkma beyinden alıp lehimlemek gerekiyor, beyin denemesi imkansız, immo aile numarasını tutturmak zor, kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu

98 de ateşleme de beynin içinde, maalesef nadir de olsa entegre/diyod vb. yanabiliyor, diod ise tamiri kısa, entegre ise, çıkma beyinden alıp lehimlemek gerekiyor, beyin denemesi imkansız, immo aile numarasını tutturmak zor, kolay gelsin

anladığım konular değil malesef, ustama güvenmekten başka bir çarem de yok. Bakalım hakkımızda hayırlısı olsun. bilgiler için teşekür ederim herkese.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan Çırakoğlu

Arkadaşlar sorun beyindeymiş beyinci bir kaçtane entegre değiştirdiğini söyledi. (400 TL) şu an arabamın çekişi gidişi süper oldu hiç bir sıkıntı kalmadı. Aynı sorunu yaşayanlar tesisatı kontrol etmek şartı ile beyin tamirini düşünebilirler. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
İnan Çınar

Aynı sorun bizim fiestada da mevcut. ayrı başlık açmak istemedim. buji ve kabloları kontrol edildi düzgün çalışıyor. bujileri söktüğü yere basınç ölçen bir alet tutup basınçlarına baktı. hepsinde 180-190 civarı basınç çıktı. Bu işlem kompresyon testi mi oluyor bu arada? Sonra enjektörleri kontrol etti.Enjektörlerden birine elektrik gelmiyor. enjektörden geriye dogru tesisat kontrol edildi soket girişi ve çıkışı da dahil elektrik yok. Usta beyin arızası dedi. Bu hafta içi Elektronikçi bakacak. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aynı sorun bizim fiestada da mevcut. ayrı başlık açmak istemedim. buji ve kabloları kontrol edildi düzgün çalışıyor. bujileri söktüğü yere basınç ölçen bir alet tutup basınçlarına baktı. hepsinde 180-190 civarı basınç çıktı. Bu işlem kompresyon testi mi oluyor bu arada? Sonra enjektörleri kontrol etti.Enjektörlerden birine elektrik gelmiyor. enjektörden geriye dogru tesisat kontrol edildi soket girişi ve çıkışı da dahil elektrik yok. Usta beyin arızası dedi. Bu hafta içi Elektronikçi bakacak. 

Kompresyon olmasına kompresyon da, 18-19 olması imkansız :s

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Kompresyon olmasına kompresyon da, 18-19 olması imkansız :s

Sani Bey mesajınızdan sonra netten inceledim. 180-190 civarı normal deniyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani Bey mesajınızdan sonra netten inceledim. 180-190 civarı normal deniyor.

BEnzinli araçlarda, klasik atmosferik motorda genelde 15-16 fabrika çıkışıdır. Ben ilk defa duydum açıkçası...

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Güzel konu açılmış emsal degerde sorun yaşan arkadaşlar ilk önce nereyi kontrol edeciği konusunda fikir edinmiş olur benimde ilk aklıma gelen motor inmişken değişecek tesisat varsa deiştireyim enjektörlere gelen kablolarda yıpranma sertlesme vardı iyiki aklıma geldi

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

ateşleme bobinin ucunua 3 kablolu fiş girer.bu kablolar biri 2 enjektöre komut verir diğeride diğer ikisine diğer kablo tesisat ile alakalı muhtemel şase olabilir . soketi kontrol ettirin orda bir temassızlık oalbilir daha önce başıma geldi benimde.

 

eğer beyindense aracınız beynini bulmanıza yardımcı olabilirim.yada tamiri hakkında yardımcı olabilirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

ateşleme bobinin ucunua 3 kablolu fiş girer.bu kablolar biri 2 enjektöre komut verir diğeride diğer ikisine diğer kablo tesisat ile alakalı muhtemel şase olabilir . soketi kontrol ettirin orda bir temassızlık oalbilir daha önce başıma geldi benimde.

eğer beyindense aracınız beynini bulmanıza yardımcı olabilirim.yada tamiri hakkında yardımcı olabilirim

Fırat Bey yazdıklarınız benim için miydi?
Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci

herkese iyi günler bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim

Aracım 1998 model mondeo. Aracımla giderken birden teklemeye ve gaz yememeye başladı. rolantide çalışırken de aşırı bir titreme vardı aracımı her zaman götürdüğüm ustaya gittim. buji ve buji kablolarını ve tesisatı kontrol etti. enjektörlerin iki tanesine gelen elektrik araç çalıştıktan 2-3 saniye sonra kesiliyor ve 1 ve 4. pistonlar çalışmıyor. Usta ben komple tesisatı kontrol edeceğim dedi ve aracı bıraktım. 4 gündür arabam tamircide bugün söylediğine göre lpg yi iptal edip benzinde denemiş, tüm tesisatı kontrol etmiş bana tek ihtimal var oda beyin arızalı tamire göndermemiz gerektiğini söyledi. Bobinden olup olamayacağını sordum. Bobin iki enjektörün elektriğini birden kesmez dedi. Birde bujileri söktüğümüzde siyah kurumlanma vardı ayrıca bu kurumlanma egzozun uç kısımlarında ve içindede var. Buji ve buji kablolarını 2-3 bin km önce değiştirmiştim. bu sorunun çözümü konusunda bilgisi olan varsa çok sevinirim.

Hasan kardeş acizane dikkat edip tecrübelerden istifadene sunacaklarımı test etmeni istiyorum.

Aracının kaputunu açıp akşam eve çıkmadan önce teyibinin kodunu bir yere not aldıktan sonra akü başlarını sök ayır.Sadece kablo uçlarını pozitiv ve negatif uçlarını  birbirine bağlayarak hiç bir yere temas etmeden bir bezle sar ve kaputu kapat. Uçların bağlı olması beyinde olabilecek yanlış bilgileri ve düzensizliği siler.Haricen yapılan format ve kodlar fabrika ayarına döner.

İkinci testimiz ise sabah tekrar söktüğün Akü uçlarını önce pozitif dikkatlice sırayla yerine tak ve sık.

Aracı sadece benzınle çalıştır ve o şekilde kalsın 

Gaz yiyorsa normaldir.Yemiyorsa aır flowmetrenin fişini çek tekrar test et fiş sökükken çalışırsa normalse flowmetreyi yenilersin alana kadar öyle kalsın...

Aracını sadece bu gün benzinde kullan.Normale dönerse gaz ecü sünü gazcına flowmetre yenilenince formatlattır.gaz ayarı her zaman benzin ayarları iyi olunca yapılır.

Bu işlem yapıldığında kumandalı anahtarın format istemez.(akü başı ayrıldığında)

Sorunsuz kapılarını açıp açmadığına bak.

Kolay gelsin.çok slmlr.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...