İçeriğe Yönlendir

Alt Takım Bakımı?


Mehmet YILDIRIM

Recommended Posts

Mehmet YILDIRIM

Merhaba arkadaşlar, Bulundugum yerde yoldan çok çukur, tümsek var. Bunun üstüne birde karlı havalar eklendi, Belediye çalışmıyo dükkan sahipleri iş başında buzları yola atıyor. Bende raki tarzı acı yok deyip arabasına pek acımayanlardanım. ( Yolda kalmam, Karda kalmam, Çukurlarda uçarım ) BÖYLE YAPMASAM ARABAYI SATMAM LAZIM İŞE YARAMAZ. Burda heryer aynı ( Şırnak ).

Arabaya bindigimde önden ses geliyormu gelmiyormu bilmiyorum. ( Yani anlamıyorum pek illaki geliyo )

Geçenlerde arabaya bindigimde sag önden araba kalkışta yaylanırken silecekten çıkan ses gibi gıcır dadı bir kaç kez. Ustaya götürdüm ( servis degil, Servis yok burda ) amortisör yamulmuş hafif dedi? arabayı kaldırdı yanın ordan bir yeri yagladı seste kesildi.

Şimdi soracagım soru amortisörde yamulma olurmu?

Bakım için kışın bitmesinimi bekleyim? 1.100 km sıkıntı yaşatırmı izine giderken..

Bakım yaptırırken ben şuralara bakın dememe gerek varmı, Onlar bakınca anlarlarmı ( mı acaba ) ?

Teşekkürler şimdiden..

Yorum bağlantısı
Guest Bahattin Savrin

Benzer sıkıntılardan muzdarip biri olarak naçizane tavsiyem, Rocky olmaya gerek yok. Sakin olun, sakin kullanın; hatta işe gidiş-geliş sıkıntınız yoksa bulun bir kapalı garaj, bırakın aracı bahara kadar. Sonra izine giderken varsa yolunuz üzerinde servisin bulunduğu bir şehir uğrarsınız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ sonrası sesi geçen gıcırtı, alrttaki burçların çamurlanmasından da olur

Yorum bağlantısı
Mehmet YILDIRIM

Çaglar abi o dedigin çamurdansa gidermi? Bişeyler yapmam lazımmı gitmesi için?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ülen "alt takım bakımı" deyince ben de şey sandımdı... :blush::seytan:

Ney :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Yeni konu açmak istemedim. Alt takımları anlatan, zamanla nelerin kontrol edilmesi, nelerin periyodik değişmesi gerektiğini anlatan bir konu var mı? Benim mazda 2.nesil ile focus mk2 aynı platformda üretildi malum. Ve 100 bin, 10 yıl doldu. Amortisörlerim patlak değil ama eskisi gibi de değil. Yamalı, biraz bozuk yollarda çok fazla takır tukur ses oluyor ve iç trim malzemeleri yerinden oynuyor artık. 
 

teorik olarak, salıncak, salıncak burçları, rotil, z rot, amortisör gibi şeyleri biliyorum ama tecrübem yok. Üst takoz, orta takoz, kule bağlantıları gibi daha detaylı bilgi veren konu var mı grupta?


bir de azcık daha konforlu süspansiyon istiyorum. Bunun için sadece amortisör mü etkilidir? 20 binde patlamayacak, havalı mı gazlı mı, hangi marka önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Sachs amortisör taktırmıştım focus varken. Amortisör bilyalarıyla ve takozlarıyla birlikte değiştirdim 4ünü de. Bununla birlikte arka Z rot larda kontrol edilmeli. Değiştirdikten sonra dürüşteki değişim çok farkedildi. Sanki araba yere elleriyle tutunur gibi etkili oldu. Bu markadan şaşmayın derim. Değiştirirken tozluk denilen ara takozlara da bakmak lazım süngerimsi bir yapı bozulup ufalanıyor bu da toz kir su alarak amortisörün ömründen yiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağatay Kılınç yazdı:

Sachs amortisör taktırmıştım focus varken. Amortisör bilyalarıyla ve takozlarıyla birlikte değiştirdim 4ünü de. Bununla birlikte arka Z rot larda kontrol edilmeli. Değiştirdikten sonra dürüşteki değişim çok farkedildi. Sanki araba yere elleriyle tutunur gibi etkili oldu. Bu markadan şaşmayın derim. Değiştirirken tozluk denilen ara takozlara da bakmak lazım süngerimsi bir yapı bozulup ufalanıyor bu da toz kir su alarak amortisörün ömründen yiyor.

Orta takoz değil mi dediğiniz?

 

sachs iyi marka. Ben de bir çok marka bakıyorum. Ama diğer sorum salıncak, rotil, o kısımda boşluk oluşturan, deforme olabilecek parçalar neler? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim mazda 2.nesil ile focus mk2 aynı platformda üretildi malum.

focus3 daha çok, vesile ile birçok focus3 alr aksam parçası da focus2 ye uyuyor, güzel de oluyor

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Mazdanin orijinal amortisoru ne marka?

Fomoco :) 

 

Çağlar Bayur yazdı:

focus3 daha çok, vesile ile birçok focus3 alr aksam parçası da focus2 ye uyuyor, güzel de oluyor

 

2.nesiller mk2 ile uyumlu abi. 2,5 vardı focusta. O da olur :) 

 

önler yağlı arkalar gazlı. Arkaları da yağlı yapsam ne olur acaba? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arkaları da yağlı yapsam ne olur acaba? 

yağsızı nasıl? ikisindede hem yağ hem de gaz var

ben focus2 ye arkaya mazdatipi amortisör taktım, bağlantı noktaları somunu değişince uyuyor mesela.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yağsızı nasıl? ikisindede hem yağ hem de gaz var

ben focus2 ye arkaya mazdatipi amortisör taktım, bağlantı noktaları somunu değişince uyuyor mesela.

yağlı gazlı karma. bilmiyorum işte. bilmek istiyorum. uygun amortisör bulmak kolay. diğer aksamlarda neler değişmeli gibi araştıyorum aslında.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arkaya yeni alınacak ise, öndeki marka ne ise o alınırsa iyi olur, farklı marka olursa yoldan çıkar takla atar demek değil tabii, ama olursa iyi olur

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

arkaya yeni alınacak ise, öndeki marka ne ise o alınırsa iyi olur, farklı marka olursa yoldan çıkar takla atar demek değil tabii, ama olursa iyi olur

Şimdi mazdaclubte yazılarını okuyordum abi :) 4 teker de alacağım için aynı olacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Orta takoz değil mi dediğiniz?

 

sachs iyi marka. Ben de bir çok marka bakıyorum. Ama diğer sorum salıncak, rotil, o kısımda boşluk oluşturan, deforme olabilecek parçalar neler? 

Aynen orta takoz. Kontrol edilecekler rot mili rotil rot başı ve bunların üzerindeki kauçuk balonlar zamanla yıpranıp içine toz kir giriyor. Bununla birlikte salıncak burçları. Düz yolda sağa sola çekme bozuk yolda alttan takırtı lakırtı yoksa iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Amortisor kafalari alt takima mi girer ust takima mi bilmem ama eski aracimda degistirince direksiyon hissi de degisti tepkiler daha netlesti direksiyon hafifledi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Metin Akbal yazdı:

Amortisor kafalari alt takima mi girer ust takima mi bilmem ama eski aracimda degistirince direksiyon hissi de degisti tepkiler daha netlesti direksiyon hafifledi :)

Amortisör hangi takımdaysa o da orda😂

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağatay Kılınç yazdı:

Aynen orta takoz. Kontrol edilecekler rot mili rotil rot başı ve bunların üzerindeki kauçuk balonlar zamanla yıpranıp içine toz kir giriyor. Bununla birlikte salıncak burçları. Düz yolda sağa sola çekme bozuk yolda alttan takırtı lakırtı yoksa iyidir.

Alttan lakırdı çok var. Asfalt yamasında bile var yani. 10 yıl 100 bin km sanırım değişmesi için yeterli bir süre. 

 

Metin Akbal yazdı:

Amortisor kafalari alt takima mi girer ust takima mi bilmem ama eski aracimda degistirince direksiyon hissi de degisti tepkiler daha netlesti direksiyon hafifledi :)


amortisör kafası dediğin takoz oluyor değil mi?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

amortisör kafası dediğin takoz oluyor değil mi?
Sanirim ki. Bilyali olan parca.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

amortisör kafası dediğin takoz oluyor değil mi?

Sanirim ki. Bilyali olan parca.

anladım. monroe veya sachs bakıyorum. fomoco orijinal parçalar ciddi pahalı

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

anladım. monroe veya sachs bakıyorum. fomoco orijinal parçalar ciddi pahalı

Monroe mu Sachs arasında kalsam Sachs birinci tercih olurdu arada uçurum fiyat farkı var ise Monroe de iyidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...