Ali Erkan Aktaşgül 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 (düzenlendi) Bugün bir AVM'de aracımı yavaç yavaş park ederken, bir anlık dalgınlıkla park yerinde önümdeki araca fazla yaklaştım ve farkedince frene aniden bastım. Yol bilgisayarında "LS Safety System - Otomatik Fren " gibi bir yazı gördüm. LS nedir diye düşünürken akşam www.etis.ford.com adresinden aracımın detaylarına baktım ve o uyarının oradaki "Düşük Hız Emniyet Sistemi" denen başlıkla alakalı olabileceğini anladım. "Low Speed Safety System" yani.. Sonra internetten bunun ne olduğunu biraz araştırdım ve "Şehiriçi Aktif Güvenlik Sistemi"ne benzer videolara rastladım. Hemen aşağıda verdiğim videoda anlatıldığına göre araç devamlı yolu tarayarak 30km/saat (20mph) ve altı hızlarda öndeki araca tehlikeli şekilde yaklaşılınca kendisi otomatik fren yapıyor. Dikiz aynamın arkasındaki koca kutumsu şeyin içinde sadece far, yağmur sensörleri olduğuna inanamıyordum zaten. Oradaki gözlerin ne işe yaradığını bu araştırmamda anladım ve pek de bi sevindirik oldum şimdi Ford sitesinde Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi bu Düşük Hız Emniyet Sistemi ile aynı özelliklere sahip şekilde anlatılmış. Şimdi benim aracımda Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi var diyebilir miyim ben? Bu ikisinin farkı var mı? Low Speed Safety System tanıtım videosu. http://www.youtube.c...bed/-QGctZLz1L0 Ford Sistesinden alıntı: Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi Aktif Şehir İçi Güvenlik Sisteminin kızılötesi lazer teknolojisi, düşük hızdaki çarpışmaların riskini azaltmak için sürekli olarak öndeki araçla mesafeyi izliyor. İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; 30km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmanıza veya çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor. *Sistem, otomobil dışındaki nesnelere (yaya, hayvan, motosiklet, kamyon vb) tepki vermez. Sistemin, araç, yol ve hava koşullarından etkilenebileceği ve algılayıcılarının engellenmesine yol açabilecek, kar, buzlanma, çamur gibi durumlarda tepki vermeyebileceği unutulmamalıdır. Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, sürücünün aracı trafik kurallarına uygun bir şekilde dikkat ve özenle kullanma ve önündeki araç ile güvenli bir mesafe bırakma sorumluluğunu hafifletmez. Aracın ve sistemin güvenli bir şekilde kullanılması her zaman araç sürücüsünün sorumluluğundadır. Bu da aracımın Etis'teki donanım listesi: Temel Özellikler İmal Tarihi: 18.03.2011 Araç Hattı: Focus 2011- Gövde Tarzı: 5 Kapı Sedan Versiyon: Seri 32 Motor: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma Vites Kutusu: 5 Vitesli Şanzıman Çekiş: LHD FWD Egzoz Salımı: Kademe V Salımları Klima: Manuel Klima Bölge: (+)"TR" Boya: Buz Beyazı İç Kumaş: Rack/Gecko / Orta Açık Taş Küçük Özellikler Arka Paçalıklar Hariç Ön Kapı Eşik Koruması Yok Ek Donanım Ortam Birimi 1XUSB İç Mekan Paketi Yok Ön Paçalıklar Hariç Less Hill Launch Assist Saarlouis Fabrikasında Üretilmiş Pazarlama Esnek Hazırlık Paketi 6 Satış Etiketi Hariç Eksi SVO Uygulaması/Etiketi Pazarlama Seviyesi 1 Daha Az İşlenmiş RSO (-) SVP Less Mass Customization Package Lastik Onarma Servis Kiti Yok Kend. Kapanan Camlar İle Ot. Ön Camlar Tek Dok. Kapama/Açma Tek Basışta Aç./Kap.Elk. Arka Cam Gizleyici Camı Isıtmalı Ön Cam ile Yastıklı Ön Göhüs Mini Konsol İle Küçük Taban Konsolu ile Int Env Clr-Orta Işık Taşı Mevcut Renk - Kömür Siyahı Ön Yer Paspasları Yok Arka Paspassız Genel Eşya Gözlü Klasik tavan döşemeli Yük Bölmesi Ağ Kitsiz Yük Tutma Filesi Hariç Yük Tabanı Halısıyla Eksi Tav. Portb. Kapı Kenar Korumaları Yok Yardımcı Tavan Bagajı Çubukları Yok Arka Spoylerli Electrokromik Dikiz Aynası ile Çift Elk/Istc/Katl/Pud Lmb/Sny Gövde Rengi Dış Ayna İle Sür. Kolt. Yat. Mek. Var- Döner İki Parçalı Arka Kolt.Mind.İle 60:40 katlanır arka koltuk ile Arka Orta Baş Dayaması İle Eksi Sür.Kolt. Bel Dest. Eksi Yol.Kolt.Bel Dest. Daha Az Sıcaklık Kum.Sürücü Koltuğu Daha Az Sıcaklık Kum. Yolcu Koltuğu Sürücü/Yolcu Em. Kemeri Uyarıcılı 4 Yöne Manuel Ayarlı Sürücü Kol.ile 2 Yöne Manuel Ayarlı Yolcu Kolt.ile Eksi Röm.Bağl. Uz. Kum. Çevirmeli Kontak Anahtarı Çocuk Emniyet Kilidi ile Uzak. Kum. Kontak Anahtarsız Merkezi Kilitleme Sistemi ile Anahtarsız Girşi Sistemi Dışında Otomatik Cam Silmeyle Isıtmalı Yıkayıcı Memesi ile Ön Far Temizleyicisiz Tavan Penceresi Hariç Air Crtn Rstrnt LH Sağ Hava Perdesi Koruması Yan Hava Yastıklı - Sürücü Tarafı Yan Hava Yastıklı - Yolcu Tarafı Çelik Jantlı Yed.Last.İle Eksi Lastik Basınç Sensörleri 7 X 16" Alloy Wheels With Conventional Spare Tyre Less Wheel Covers Kilitlenmez Kulak Somunları Radyatör Kapakları Olmadan Eksi Daldırma Isıtıcı Standart Süspansiyon ile G Sınıfı Ön Yay Yükü P Sınıfı Arka Yay Yükü Tek Egzos Mek. El Park Freni ile Donatılmış Arkada Disk Frenli Düşük Hız Emniyet Sistemi Var IVD/Çekiş Kumandası/ABSli Std. Ön Kolt. Elektrikli Hidrolik Direksiyonlu Temel Tip Dir.Sim. Hız Denetimi Ve ASLD Yardımcı Isıtıcı Hariç Mesaj Merkezi Grubu I/P Gösterge Tablosu - Reostalı Yol Bilgisayarlı Matriks Çok İşlevli Ekran Yön Bulma Sistemi Hariç Mesaj Merkezi ile Yön Bulma Verileri Yok Sürücü Dikkat Dağıl Denet Yok Kör Nokta Bilgi Sistemi Yok Şerit Hakimiyeti Yardımı Yok Alarm Sistemi Hariç Geri Vit.Park Yard.İle Ön Park Yardımcılı Otomatik Park Sistemli BT/VC Phone Interface + USB Connect ICE- Mid Audio (1C) Bağlantı var Buz Özelliği Paketi 3 Midline ICE ICP 6 Adet Hoparlör ile Ortam Ağ Geçidi Modülü Yok Ses Kumandalı Modül - Türkçe Dir.Simidi Rad. Kumandalı Sigara İçenler için Don. Pak. ile Güç Noktası Fişi Dışında Arka Kamerasız Less Style Pack Otomatik Farlı Parlak Sis Farı Kapl. Var Halojen Ön Far İle Gündüz Işıkları Hariç Ön Sis Farları ile Alüminyum Far Siperlikli İç Mekan Aydınlatması Grubu Yok Arka Lambalar - Seviye 1 El Kumandalı Far Seviye Ayarı ile Otomatik Far Denetimi ile 2 Şubat 2013 tarihinde Ali Erkan Ataşgül tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Forumda bu özelliğe sahip olan aracı bizzat denediler. Öndeki engele vurdu Aman güvenmeyin 1 Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 2 Şubat 2013 Yazar Paylaş 2 Şubat 2013 (düzenlendi) Benimki çalıştı Bu tür sistemlere bel bağlayarak araba kullanılmaz zaten ama yine de bugünkü gibi bir şekilde daldığınız anda sizi kurtarabilir. Benim aracımdaki varlığından haberim yoktu bu özelliğin. O yüzden görünce epey garibime gitti. 2 Şubat 2013 tarihinde Ali Erkan Ataşgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Samet Daş 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Video isteriz. Ama duvar falan değil şöyle lüks sınıf bir aracın arkasında çekilirse bomba olur 1 Yorum bağlantısı
Samet Daş 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 lüks araç getircek gönüllü varsa ben çekerim :D Kimliğini getir yarın Nissan GT-R kiralayıp geleyim. Kira parasını buluruz ama çarparsan ödeme konusuna karışmam 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Sorunuzun cevabı; Evet'tir. Aracınızda aktif şehir içi güvenlik paketi mevcuttur.Zaten dikiz aynasının oradaki büyük siyah kutuda gizli her şey. Kara kutu yani Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Ali bey frene siz basmadınız mı? ilk iletide "frene aniden bastım" diye yazmıssınız.? Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Ben forum olarak test yapıldığı gün oradaydım ve testi Çağlar bey yapmış ve iki sefer engele vurmuştu.Benim hatırladığım sistemin manuel olarak aktif edilmesi gerektiği idi,yanlış hatırlıyor olabilirim çünkü bayağı bir zaman oldu. Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 3 Şubat 2013 Yazar Paylaş 3 Şubat 2013 Ali bey frene siz basmadınız mı? ilk iletide "frene aniden bastım" diye yazmıssınız.? Frene ben de bastım ama normalden farklı bir ses geldi alttan. Benim bastığımdan daha ani bir fren yaptı araç. Yani aracın müdahalesini bizzat hissettim. Hatta hanım da garipsedi "ne oldu öyle aniden?" diye sordu. Bu arada aracın özelliklerine baktığım o "www.etis.ford.com" sitesi ne cins bir site öyle? Üye olmasından aradığın şeyi bulmaya kadar herşey çok karışık. Sinir oldum o donanım listesini bulana kadar.. 2 Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 17 Şubat 2013 Yazar Paylaş 17 Şubat 2013 Bugün bu özelliği bir kere daha "denedim". Denemesem de kendiliğinden yine devreye girdi. Çocuğu okula yetiştirmek için hızlıca bir kavşaktan dönerken önümden bir araç geçti. Ben frene basmadan o arabanın hemen arkasından devam etmeyi düşünüyordum ama arabaya çok yaklaştığım için olsa gerek Düşük Hız Emniyet Sistemi kaza ,ht,mali algılayıp otomatik fren yaparak arabayı durdurdu. Yaptığı fren de bayağı bir sertti. "Zınk" diye durdu. Böylece istem dışı bir deneme daha yapmış oldum Arabamı seviyorum... 1 Yorum bağlantısı
Murat Bal 17 Şubat 2013 Paylaş 17 Şubat 2013 Video isteriz. Ama duvar falan değil şöyle lüks sınıf bir aracın arkasında çekilirse bomba olur Ford değil ama cânım S60' lara bayağı yazık ediyorlar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Şubat 2013 Paylaş 17 Şubat 2013 Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı... Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 17 Şubat 2013 Yazar Paylaş 17 Şubat 2013 Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı... Mehmet bey hangi aracın kriterlerinden bahsettiniz bilmiyorum ama ben Ford için böyle bir ibareye rastlamadım herhangi bir yerde. Bu arada benim araç "gayet" vitesteydi Yorum bağlantısı
Borga Tansel 17 Şubat 2013 Paylaş 17 Şubat 2013 Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı... Hız 30 km altında olacak, vites ile ilgili bir sıkıntımız yok. Ama hız kesinlikle 30 km'yi geçmeyecek. Adı üzerinde şehir içi güvenlik sistemi. 1 Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 17 Şubat 2013 Yazar Paylaş 17 Şubat 2013 Ford değil ama cânım S60' lara bayağı yazık ediyorlar Volvo'nun bir zaman Ford ile aynı grupta olduğundan hareketle aynı tip bir sistem kullandığını tahmin ediyorum. Peki o testi yapan mühendislerin aşağıdaki açıklamayı unutmuş olma ihtimalleri var mıdır sizce? Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi Aktif Şehir İçi Güvenlik Sisteminin kızılötesi lazer teknolojisi, düşük hızdaki çarpışmaların riskini azaltmak için sürekli olarak öndeki araçla mesafeyi izliyor. İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; 30km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmanıza veya çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor. *Sistem, otomobil dışındaki nesnelere (yaya, hayvan, motosiklet, kamyon vb) tepki vermez. Sistemin, araç, yol ve hava koşullarından etkilenebileceği ve algılayıcılarının engellenmesine yol açabilecek, kar, buzlanma, çamur gibi durumlarda tepki vermeyebileceği unutulmamalıdır. Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, sürücünün aracı trafik kurallarına uygun bir şekilde dikkat ve özenle kullanma ve önündeki araç ile güvenli bir mesafe bırakma sorumluluğunu hafifletmez. Aracın ve sistemin güvenli bir şekilde kullanılması her zaman araç sürücüsünün sorumluluğundadır. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 17 Şubat 2013 Paylaş 17 Şubat 2013 Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı... Herkes yazmış Çağlar Bayur test pilotu olarak yazmamış Hız 30 km altında olacak, vites ile ilgili bir sıkıntımız yok. Ama hız kesinlikle 30 km'yi geçmeyecek. Adı üzerinde şehir içi güvenlik sistemi. +26 30km altı vitesle ilgili sorun yok Yorum bağlantısı
Emrah Talay 18 Şubat 2013 Paylaş 18 Şubat 2013 Selamlar, Geçenlerde ışıklarda kalkarken önüme aniden giren bir motorsikletli ile sistem devreye girdi. Mesafe yeterli ve hız düşük olduğundan ben frene basmadım fakat sistem devreye girdi. İlk kez çalıştığından şaşırdım sonrasında ekrandaki uyarıyla farketmiştim. Aracım durduğunda farkettiğim ise; aracım 1. viteste ve ben tekrar debriyaja basana kadar aracımın stop etmemiş olmasıydı. Sistem frenlemeyi, debriyajı da aktif kullanarak yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Şubat 2013 Paylaş 18 Şubat 2013 Vites boşta olmalıydı diye hatırlıyorum.. Demekki yanlış hatırlıyorum.. Yorum bağlantısı
Onur Karakay 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Araç viteste olmalı.aracın hızı 31 km/s olsun sistem devreye girmez.Aktif şehir içi güvenlik sistemi yaya veya motorsikleti algılamayabilir.sadece araçlara arkadan çarpmaları minimuma düşürür. Yorum bağlantısı
Onur Karakay 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Benimki çalıştı Bu tür sistemlere bel bağlayarak araba kullanılmaz zaten ama yine de bugünkü gibi bir şekilde daldığınız anda sizi kurtarabilir. Benim aracımdaki varlığından haberim yoktu bu özelliğin. O yüzden görünce epey garibime gitti. Sizin aracınız style+plus paketlidir.bu özellik ise plus pakete özgüdür. Yorum bağlantısı
Faik Meriçelli 16 Nisan 2013 Paylaş 16 Nisan 2013 Benimki çalıştı Bu tür sistemlere bel bağlayarak araba kullanılmaz zaten ama yine de bugünkü gibi bir şekilde daldığınız anda sizi kurtarabilir. Benim aracımdaki varlığından haberim yoktu bu özelliğin. O yüzden görünce epey garibime gitti. Focus III 2012 Dizel Style Plus aracımın özelliklerini sorgulamak için etis web sitesine girdim nasıl sorgulanacağını anlamadım. Tarif ederseniz sevinirm. Sanırım benim aracımda da aynı özellik var olması gerekiyor. Aktif hale nasıl getiriyoruz. Birde otomatik yanan far sistemi var mı? normal far sensörünü kastetmiyorum o var da karşıdan araç geldiğinde uzunların otomatik olarak kısalara dönmesi olayını kastediyorum. Aracı yeni aldım çok kullanma fırsatımda olmadı. Benim araçla benzer özelliklere sahip araç sahiplerinin vereceği bu tür detay özellikler için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Nisan 2013 Paylaş 16 Nisan 2013 Bugün bu özelliği bir kere daha "denedim". Denemesem de kendiliğinden yine devreye girdi. Çocuğu okula yetiştirmek için hızlıca bir kavşaktan dönerken önümden bir araç geçti. Ben frene basmadan o arabanın hemen arkasından devam etmeyi düşünüyordum ama arabaya çok yaklaştığım için olsa gerek Düşük Hız Emniyet Sistemi kaza ,ht,mali algılayıp otomatik fren yaparak arabayı durdurdu. Yaptığı fren de bayağı bir sertti. "Zınk" diye durdu. Böylece istem dışı bir deneme daha yapmış oldum Arabamı seviyorum... Zınk diye durunca arkada araç varsa o duramayabilir Hem iyi bir özellik hem de kötü bir özellik.Yerine göre bence... Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 16 Nisan 2013 Yazar Paylaş 16 Nisan 2013 (düzenlendi) Zınk diye durunca arkada araç varsa o duramayabilir Hem iyi bir özellik hem de kötü bir özellik.Yerine göre bence... Bunu bir panik freni gibi düşünün, ani fren yani. Bu tür durumlarda amaç öndeki araca arkadan çarpmamaktır. 2 sebeple: 1- Arkadan çarpınca aracınızda hasar daha fazla olur ama size arkadan çarparlarsa hasarınız hafifler. 2- Birisine arkadan çarpıp suçlu siz olacağınıza bırakın arkadan birisi size çarpsın suçlu o olsun. Focus III 2012 Dizel Style Plus aracımın özelliklerini sorgulamak için etis web sitesine girdim nasıl sorgulanacağını anlamadım. Tarif ederseniz sevinirm. https://www.etis.for...Registration.do adresine girin. Sayfanın en altında 'kabul ediyorum'a tıklayın. Sizden bir sürü bilgi isteyecek onları doldurun. Gerisini hatırlamıyorum Mutlaka site sizi yönlendirecektir. Çok kullanışsız bir site etis.ford.com.. Biraz uğraşınca bilgilere ulaşabileceğinizi tahmin ediyorum. Uzun farları otomatik kapatma gibi bir özelliği olduğunu sanmıyorum Style Plus'larda.. Faik bey ayrıca, Focus 3'lerle ilgili sitede çokça bilgi var. İlgili başlıkları bol bol okuyun. Eminim çok faydası olacaktır. 16 Nisan 2013 tarihinde Ali Erkan Aktaşgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Nisan 2013 Paylaş 16 Nisan 2013 Bunu bir panik freni gibi düşünün, ani fren yani. Bu tür durumlarda amaç öndeki araca arkadan çarpmamaktır. 2 sebeple: 1- Arkadan çarpınca aracınızda hasar daha fazla olur ama size arkadan çarparlarsa hasarınız hafifler. 2- Birisine arkadan çarpıp suçlu siz olacağınıza bırakın arkadan birisi size çarpsın suçlu o olsun. Ani fren her durumda tehlikelidir.Bunun arka yada ön ile alakası yok.Netice de kazaya karışmış oluyorsunuz.Ben haticeye değil neticeye bakarım.Ani fren sonunda kazaya karışmışsam ohh iyi oldu arkadan çarptılar önemi yok demem yani Kaza, kazadır.. Bu yüzden ani fren yaparken dikiz aynasından mutlaka arakaya bakarım.Arkada ki duramayacak şekilde geliyorsa ben sağa sola kaçmaya çalışırım.Tabii sağ sol müsait değilse ani fren yapılır.Artık olacaklardan kaçınılmaz.. Benim demek istediğim belki de ben hafif bir fren yapacakken ve sorunsuz yoluma devam edecekken, araç benim kontrolüm dışında ani fren yapınca arkada ki de gelip bana vurunca bunun bir anlamı kalmıyor.. Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 16 Nisan 2013 Yazar Paylaş 16 Nisan 2013 Ani fren her durumda tehlikelidir.Bunun arka yada ön ile alakası yok.Netice de kazaya karışmış oluyorsunuz.Ben haticeye değil neticeye bakarım.Ani fren sonunda kazaya karışmışsam ohh iyi oldu arkadan çarptılar önemi yok demem yani Kaza, kazadır.. Bu yüzden ani fren yaparken dikiz aynasından mutlaka arakaya bakarım.Arkada ki duramayacak şekilde geliyorsa ben sağa sola kaçmaya çalışırım.Tabii sağ sol müsait değilse ani fren yapılır.Artık olacaklardan kaçınılmaz.. Benim demek istediğim belki de ben hafif bir fren yapacakken ve sorunsuz yoluma devam edecekken, araç benim kontrolüm dışında ani fren yapınca arkada ki de gelip bana vurunca bunun bir anlamı kalmıyor.. Sizin dediklerinize tamamen katılıyorum; ani fren tehlikelidir, mümkünse sağa/sola kaçıp kurtulmalıdır vs. Fakat birşeyi yanlış değerlendiriyorsunuz. Siz hafif bir frenle kurtulabiliyorsanız zaten bu sistem devreye girmiyor. Sizin dalgınlık anınızda devreye giriyor. Dolayısıyla siz bir sebeple fren yapmanız gereken yerde yapmadınız ve çarpmak üzeresiniz. Sistemin çalışma şartları dahilinde araç otomatik fren yapıyor ve öndekine çarpmıyorsunuz ya da hafifçe çarpıyorsunuz.. Umarım anlaşabilmişizdir bu sefer Yorum bağlantısı
Recommended Posts