İçeriğe Yönlendir

Focus III - Düşük Hız Emniyet Sistemi, Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi Aynı Mı?


Ali Erkan Aktaşgül

Recommended Posts

Ali Erkan Aktaşgül
(düzenlendi)

Bugün bir AVM'de aracımı yavaç yavaş park ederken, bir anlık dalgınlıkla park yerinde önümdeki araca fazla yaklaştım ve farkedince frene aniden bastım. Yol bilgisayarında "LS Safety System - Otomatik Fren " gibi bir yazı gördüm. LS nedir diye düşünürken akşam www.etis.ford.com adresinden aracımın detaylarına baktım ve o uyarının oradaki "Düşük Hız Emniyet Sistemi" denen başlıkla alakalı olabileceğini anladım. "Low Speed Safety System" yani..

Sonra internetten bunun ne olduğunu biraz araştırdım ve "Şehiriçi Aktif Güvenlik Sistemi"ne benzer videolara rastladım. Hemen aşağıda verdiğim videoda anlatıldığına göre araç devamlı yolu tarayarak 30km/saat (20mph) ve altı hızlarda öndeki araca tehlikeli şekilde yaklaşılınca kendisi otomatik fren yapıyor. Dikiz aynamın arkasındaki koca kutumsu şeyin içinde sadece far, yağmur sensörleri olduğuna inanamıyordum zaten. Oradaki gözlerin ne işe yaradığını bu araştırmamda anladım ve pek de bi sevindirik oldum şimdi :blush:

Ford sitesinde Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi bu Düşük Hız Emniyet Sistemi ile aynı özelliklere sahip şekilde anlatılmış. Şimdi benim aracımda Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi var diyebilir miyim ben? Bu ikisinin farkı var mı?

Low Speed Safety System tanıtım videosu.

http://www.youtube.c...bed/-QGctZLz1L0

Ford Sistesinden alıntı:

Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi

Aktif Şehir İçi Güvenlik Sisteminin kızılötesi lazer teknolojisi, düşük hızdaki çarpışmaların riskini azaltmak için sürekli olarak öndeki araçla mesafeyi izliyor. İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; 30km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmanıza veya çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor.

*Sistem, otomobil dışındaki nesnelere (yaya, hayvan, motosiklet, kamyon vb) tepki vermez. Sistemin, araç, yol ve hava koşullarından etkilenebileceği ve algılayıcılarının engellenmesine yol açabilecek, kar, buzlanma, çamur gibi durumlarda tepki vermeyebileceği unutulmamalıdır. Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, sürücünün aracı trafik kurallarına uygun bir şekilde dikkat ve özenle kullanma ve önündeki araç ile güvenli bir mesafe bırakma sorumluluğunu hafifletmez. Aracın ve sistemin güvenli bir şekilde kullanılması her zaman araç sürücüsünün sorumluluğundadır.

Bu da aracımın Etis'teki donanım listesi:

Temel Özellikler

İmal Tarihi: 18.03.2011

Araç Hattı: Focus 2011-

Gövde Tarzı: 5 Kapı Sedan

Versiyon: Seri 32

Motor: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma

Vites Kutusu: 5 Vitesli Şanzıman

Çekiş: LHD FWD

Egzoz Salımı: Kademe V Salımları

Klima: Manuel Klima

Bölge: (+)"TR"

Boya: Buz Beyazı

İç Kumaş: Rack/Gecko / Orta Açık Taş

Küçük Özellikler

Arka Paçalıklar Hariç

Ön Kapı Eşik Koruması Yok

Ek Donanım Ortam Birimi 1XUSB

İç Mekan Paketi Yok

Ön Paçalıklar Hariç

Less Hill Launch Assist

Saarlouis Fabrikasında Üretilmiş

Pazarlama Esnek Hazırlık Paketi 6

Satış Etiketi Hariç

Eksi SVO Uygulaması/Etiketi

Pazarlama Seviyesi 1

Daha Az İşlenmiş RSO

(-) SVP

Less Mass Customization Package

Lastik Onarma Servis Kiti Yok

Kend. Kapanan Camlar İle

Ot. Ön Camlar Tek Dok. Kapama/Açma

Tek Basışta Aç./Kap.Elk. Arka Cam

Gizleyici Camı

Isıtmalı Ön Cam ile

Yastıklı Ön Göhüs

Mini Konsol İle

Küçük Taban Konsolu ile

Int Env Clr-Orta Işık Taşı

Mevcut Renk - Kömür Siyahı

Ön Yer Paspasları Yok

Arka Paspassız

Genel Eşya Gözlü

Klasik tavan döşemeli

Yük Bölmesi Ağ Kitsiz

Yük Tutma Filesi Hariç

Yük Tabanı Halısıyla

Eksi Tav. Portb.

Kapı Kenar Korumaları Yok

Yardımcı Tavan Bagajı Çubukları Yok

Arka Spoylerli

Electrokromik Dikiz Aynası ile

Çift Elk/Istc/Katl/Pud Lmb/Sny

Gövde Rengi Dış Ayna İle

Sür. Kolt. Yat. Mek. Var- Döner

İki Parçalı Arka Kolt.Mind.İle

60:40 katlanır arka koltuk ile

Arka Orta Baş Dayaması İle

Eksi Sür.Kolt. Bel Dest.

Eksi Yol.Kolt.Bel Dest.

Daha Az Sıcaklık Kum.Sürücü Koltuğu

Daha Az Sıcaklık Kum. Yolcu Koltuğu

Sürücü/Yolcu Em. Kemeri Uyarıcılı

4 Yöne Manuel Ayarlı Sürücü Kol.ile

2 Yöne Manuel Ayarlı Yolcu Kolt.ile

Eksi Röm.Bağl.

Uz. Kum. Çevirmeli Kontak Anahtarı

Çocuk Emniyet Kilidi ile

Uzak. Kum. Kontak Anahtarsız

Merkezi Kilitleme Sistemi ile

Anahtarsız Girşi Sistemi Dışında

Otomatik Cam Silmeyle

Isıtmalı Yıkayıcı Memesi ile

Ön Far Temizleyicisiz

Tavan Penceresi Hariç

Air Crtn Rstrnt LH

Sağ Hava Perdesi Koruması

Yan Hava Yastıklı - Sürücü Tarafı

Yan Hava Yastıklı - Yolcu Tarafı

Çelik Jantlı Yed.Last.İle

Eksi Lastik Basınç Sensörleri

7 X 16" Alloy Wheels

With Conventional Spare Tyre

Less Wheel Covers

Kilitlenmez Kulak Somunları

Radyatör Kapakları Olmadan

Eksi Daldırma Isıtıcı

Standart Süspansiyon ile

G Sınıfı Ön Yay Yükü

P Sınıfı Arka Yay Yükü

Tek Egzos

Mek. El Park Freni ile Donatılmış

Arkada Disk Frenli

Düşük Hız Emniyet Sistemi Var

IVD/Çekiş Kumandası/ABSli

Std. Ön Kolt.

Elektrikli Hidrolik Direksiyonlu

Temel Tip Dir.Sim.

Hız Denetimi Ve ASLD

Yardımcı Isıtıcı Hariç

Mesaj Merkezi Grubu I/P

Gösterge Tablosu - Reostalı

Yol Bilgisayarlı

Matriks Çok İşlevli Ekran

Yön Bulma Sistemi Hariç

Mesaj Merkezi ile

Yön Bulma Verileri Yok

Sürücü Dikkat Dağıl Denet Yok

Kör Nokta Bilgi Sistemi Yok

Şerit Hakimiyeti Yardımı Yok

Alarm Sistemi Hariç

Geri Vit.Park Yard.İle

Ön Park Yardımcılı

Otomatik Park Sistemli

BT/VC Phone Interface + USB Connect

ICE- Mid Audio (1C) Bağlantı var

Buz Özelliği Paketi 3

Midline ICE ICP

6 Adet Hoparlör ile

Ortam Ağ Geçidi Modülü Yok

Ses Kumandalı Modül - Türkçe

Dir.Simidi Rad. Kumandalı

Sigara İçenler için Don. Pak. ile

Güç Noktası Fişi Dışında Arka

Kamerasız

Less Style Pack

Otomatik Farlı

Parlak Sis Farı Kapl. Var

Halojen Ön Far İle

Gündüz Işıkları Hariç

Ön Sis Farları ile

Alüminyum Far Siperlikli

İç Mekan Aydınlatması Grubu Yok

Arka Lambalar - Seviye 1

El Kumandalı Far Seviye Ayarı ile

Otomatik Far Denetimi ile

tarihinde Ali Erkan Ataşgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Forumda bu özelliğe sahip olan aracı bizzat denediler. Öndeki engele vurdu :D

Aman güvenmeyin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül
(düzenlendi)

Benimki çalıştı :D

Bu tür sistemlere bel bağlayarak araba kullanılmaz zaten ama yine de bugünkü gibi bir şekilde daldığınız anda sizi kurtarabilir. Benim aracımdaki varlığından haberim yoktu bu özelliğin. O yüzden görünce epey garibime gitti.

tarihinde Ali Erkan Ataşgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Samet Daş

Video isteriz. Ama duvar falan değil şöyle lüks sınıf bir aracın arkasında çekilirse bomba olur :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Daş

lüks araç getircek gönüllü varsa ben çekerim :D :D

Kimliğini getir yarın Nissan GT-R kiralayıp geleyim. Kira parasını buluruz ama çarparsan ödeme konusuna karışmam :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Sorunuzun cevabı;

Evet'tir. Aracınızda aktif şehir içi güvenlik paketi mevcuttur.Zaten dikiz aynasının oradaki büyük siyah kutuda gizli her şey. Kara kutu yani :)

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Ali bey frene siz basmadınız mı? ilk iletide "frene aniden bastım" diye yazmıssınız.?

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Ben forum olarak test yapıldığı gün oradaydım ve testi Çağlar bey yapmış ve iki sefer engele vurmuştu.Benim hatırladığım sistemin manuel olarak aktif edilmesi gerektiği idi,yanlış hatırlıyor olabilirim çünkü bayağı bir zaman oldu.

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Ali bey frene siz basmadınız mı? ilk iletide "frene aniden bastım" diye yazmıssınız.?

Frene ben de bastım ama normalden farklı bir ses geldi alttan. Benim bastığımdan daha ani bir fren yaptı araç. Yani aracın müdahalesini bizzat hissettim. Hatta hanım da garipsedi "ne oldu öyle aniden?" diye sordu.

Bu arada aracın özelliklerine baktığım o "www.etis.ford.com" sitesi ne cins bir site öyle? Üye olmasından aradığın şeyi bulmaya kadar herşey çok karışık. Sinir oldum o donanım listesini bulana kadar..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Erkan Aktaşgül

Bugün bu özelliği bir kere daha "denedim". Denemesem de kendiliğinden yine devreye girdi. Çocuğu okula yetiştirmek için hızlıca bir kavşaktan dönerken önümden bir araç geçti. Ben frene basmadan o arabanın hemen arkasından devam etmeyi düşünüyordum ama arabaya çok yaklaştığım için olsa gerek Düşük Hız Emniyet Sistemi kaza ,ht,mali algılayıp otomatik fren yaparak arabayı durdurdu. Yaptığı fren de bayağı bir sertti. "Zınk" diye durdu. Böylece istem dışı bir deneme daha yapmış oldum :) Arabamı seviyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Bal
Video isteriz. Ama duvar falan değil şöyle lüks sınıf bir aracın arkasında çekilirse bomba olur :crazy:

Ford değil ama cânım S60' lara bayağı yazık ediyorlar :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı...

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı...

Mehmet bey hangi aracın kriterlerinden bahsettiniz bilmiyorum ama ben Ford için böyle bir ibareye rastlamadım herhangi bir yerde. Bu arada benim araç "gayet" vitesteydi :)

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı...

Hız 30 km altında olacak, vites ile ilgili bir sıkıntımız yok. Ama hız kesinlikle 30 km'yi geçmeyecek. Adı üzerinde şehir içi güvenlik sistemi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Ford değil ama cânım S60' lara bayağı yazık ediyorlar :)

Volvo'nun bir zaman Ford ile aynı grupta olduğundan hareketle aynı tip bir sistem kullandığını tahmin ediyorum. Peki o testi yapan mühendislerin aşağıdaki açıklamayı unutmuş olma ihtimalleri var mıdır sizce?

Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi

Aktif Şehir İçi Güvenlik Sisteminin kızılötesi lazer teknolojisi, düşük hızdaki çarpışmaların riskini azaltmak için sürekli olarak öndeki araçla mesafeyi izliyor. İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; 30km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmanıza veya çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor.

*Sistem, otomobil dışındaki nesnelere (yaya, hayvan, motosiklet, kamyon vb) tepki vermez. Sistemin, araç, yol ve hava koşullarından etkilenebileceği ve algılayıcılarının engellenmesine yol açabilecek, kar, buzlanma, çamur gibi durumlarda tepki vermeyebileceği unutulmamalıdır. Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, sürücünün aracı trafik kurallarına uygun bir şekilde dikkat ve özenle kullanma ve önündeki araç ile güvenli bir mesafe bırakma sorumluluğunu hafifletmez. Aracın ve sistemin güvenli bir şekilde kullanılması her zaman araç sürücüsünün sorumluluğundadır.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Hız 30 km'nin altında olacak vites boşta olacak gibi kriterleri vardı...

:i-ih: Herkes yazmış Çağlar Bayur test pilotu olarak yazmamış :unsure2:

Hız 30 km altında olacak, vites ile ilgili bir sıkıntımız yok. Ama hız kesinlikle 30 km'yi geçmeyecek. Adı üzerinde şehir içi güvenlik sistemi.

+26 30km altı vitesle ilgili sorun yok :good1:

Yorum bağlantısı
Emrah Talay

Selamlar,

Geçenlerde ışıklarda kalkarken önüme aniden giren bir motorsikletli ile sistem devreye girdi.

Mesafe yeterli ve hız düşük olduğundan ben frene basmadım fakat sistem devreye girdi.

İlk kez çalıştığından şaşırdım sonrasında ekrandaki uyarıyla farketmiştim.

Aracım durduğunda farkettiğim ise; aracım 1. viteste ve ben tekrar debriyaja basana kadar aracımın stop etmemiş olmasıydı.

Sistem frenlemeyi, debriyajı da aktif kullanarak yapıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Vites boşta olmalıydı diye hatırlıyorum.. Demekki yanlış hatırlıyorum..

Yorum bağlantısı
Onur Karakay

Araç viteste olmalı.aracın hızı 31 km/s olsun sistem devreye girmez.Aktif şehir içi güvenlik sistemi yaya veya motorsikleti algılamayabilir.sadece araçlara arkadan çarpmaları minimuma düşürür.

Yorum bağlantısı
Onur Karakay

Benimki çalıştı :D

Bu tür sistemlere bel bağlayarak araba kullanılmaz zaten ama yine de bugünkü gibi bir şekilde daldığınız anda sizi kurtarabilir. Benim aracımdaki varlığından haberim yoktu bu özelliğin. O yüzden görünce epey garibime gitti.

Sizin aracınız style+plus paketlidir.bu özellik ise plus pakete özgüdür.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Faik Meriçelli

Benimki çalıştı :D

Bu tür sistemlere bel bağlayarak araba kullanılmaz zaten ama yine de bugünkü gibi bir şekilde daldığınız anda sizi kurtarabilir. Benim aracımdaki varlığından haberim yoktu bu özelliğin. O yüzden görünce epey garibime gitti.

Focus III 2012 Dizel Style Plus aracımın özelliklerini sorgulamak için etis web sitesine girdim nasıl sorgulanacağını anlamadım.

Tarif ederseniz sevinirm.

Sanırım benim aracımda da aynı özellik var olması gerekiyor. Aktif hale nasıl getiriyoruz.

Birde otomatik yanan far sistemi var mı? normal far sensörünü kastetmiyorum o var da karşıdan araç geldiğinde uzunların otomatik olarak kısalara dönmesi olayını kastediyorum.

Aracı yeni aldım çok kullanma fırsatımda olmadı. Benim araçla benzer özelliklere sahip araç sahiplerinin vereceği bu tür detay özellikler için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bugün bu özelliği bir kere daha "denedim". Denemesem de kendiliğinden yine devreye girdi. Çocuğu okula yetiştirmek için hızlıca bir kavşaktan dönerken önümden bir araç geçti. Ben frene basmadan o arabanın hemen arkasından devam etmeyi düşünüyordum ama arabaya çok yaklaştığım için olsa gerek Düşük Hız Emniyet Sistemi kaza ,ht,mali algılayıp otomatik fren yaparak arabayı durdurdu. Yaptığı fren de bayağı bir sertti. "Zınk" diye durdu. Böylece istem dışı bir deneme daha yapmış oldum :) Arabamı seviyorum...

Zınk diye durunca arkada araç varsa o duramayabilir :) Hem iyi bir özellik hem de kötü bir özellik.Yerine göre bence...

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül
(düzenlendi)

Zınk diye durunca arkada araç varsa o duramayabilir :) Hem iyi bir özellik hem de kötü bir özellik.Yerine göre bence...

Bunu bir panik freni gibi düşünün, ani fren yani. Bu tür durumlarda amaç öndeki araca arkadan çarpmamaktır. 2 sebeple:

1- Arkadan çarpınca aracınızda hasar daha fazla olur ama size arkadan çarparlarsa hasarınız hafifler.

2- Birisine arkadan çarpıp suçlu siz olacağınıza bırakın arkadan birisi size çarpsın suçlu o olsun.

Focus III 2012 Dizel Style Plus aracımın özelliklerini sorgulamak için etis web sitesine girdim nasıl sorgulanacağını anlamadım.

Tarif ederseniz sevinirm.

https://www.etis.for...Registration.do

adresine girin. Sayfanın en altında 'kabul ediyorum'a tıklayın. Sizden bir sürü bilgi isteyecek onları doldurun. Gerisini hatırlamıyorum :) Mutlaka site sizi yönlendirecektir. Çok kullanışsız bir site etis.ford.com.. Biraz uğraşınca bilgilere ulaşabileceğinizi tahmin ediyorum.

Uzun farları otomatik kapatma gibi bir özelliği olduğunu sanmıyorum Style Plus'larda..

Faik bey ayrıca, Focus 3'lerle ilgili sitede çokça bilgi var. İlgili başlıkları bol bol okuyun. Eminim çok faydası olacaktır.

tarihinde Ali Erkan Aktaşgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bunu bir panik freni gibi düşünün, ani fren yani. Bu tür durumlarda amaç öndeki araca arkadan çarpmamaktır. 2 sebeple:

1- Arkadan çarpınca aracınızda hasar daha fazla olur ama size arkadan çarparlarsa hasarınız hafifler.

2- Birisine arkadan çarpıp suçlu siz olacağınıza bırakın arkadan birisi size çarpsın suçlu o olsun.

Ani fren her durumda tehlikelidir.Bunun arka yada ön ile alakası yok.Netice de kazaya karışmış oluyorsunuz.Ben haticeye değil neticeye bakarım.Ani fren sonunda kazaya karışmışsam ohh iyi oldu arkadan çarptılar önemi yok demem yani :) Kaza, kazadır..

Bu yüzden ani fren yaparken dikiz aynasından mutlaka arakaya bakarım.Arkada ki duramayacak şekilde geliyorsa ben sağa sola kaçmaya çalışırım.Tabii sağ sol müsait değilse ani fren yapılır.Artık olacaklardan kaçınılmaz..

Benim demek istediğim belki de ben hafif bir fren yapacakken ve sorunsuz yoluma devam edecekken, araç benim kontrolüm dışında ani fren yapınca arkada ki de gelip bana vurunca bunun bir anlamı kalmıyor..

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Ani fren her durumda tehlikelidir.Bunun arka yada ön ile alakası yok.Netice de kazaya karışmış oluyorsunuz.Ben haticeye değil neticeye bakarım.Ani fren sonunda kazaya karışmışsam ohh iyi oldu arkadan çarptılar önemi yok demem yani :) Kaza, kazadır..

Bu yüzden ani fren yaparken dikiz aynasından mutlaka arakaya bakarım.Arkada ki duramayacak şekilde geliyorsa ben sağa sola kaçmaya çalışırım.Tabii sağ sol müsait değilse ani fren yapılır.Artık olacaklardan kaçınılmaz..

Benim demek istediğim belki de ben hafif bir fren yapacakken ve sorunsuz yoluma devam edecekken, araç benim kontrolüm dışında ani fren yapınca arkada ki de gelip bana vurunca bunun bir anlamı kalmıyor..

Sizin dediklerinize tamamen katılıyorum; ani fren tehlikelidir, mümkünse sağa/sola kaçıp kurtulmalıdır vs.

Fakat birşeyi yanlış değerlendiriyorsunuz. Siz hafif bir frenle kurtulabiliyorsanız zaten bu sistem devreye girmiyor. Sizin dalgınlık anınızda devreye giriyor. Dolayısıyla siz bir sebeple fren yapmanız gereken yerde yapmadınız ve çarpmak üzeresiniz. Sistemin çalışma şartları dahilinde araç otomatik fren yapıyor ve öndekine çarpmıyorsunuz ya da hafifçe çarpıyorsunuz..

Umarım anlaşabilmişizdir bu sefer :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...