İçeriğe Yönlendir

1800 2000 Devir Anlık Gaz Kesmesi Ve Silkeleme


Resul Demirel

Recommended Posts

Resul Demirel

öncelikle herkese merhaba,

2006 model cmax tdci ghia sahibiyim.

aracım 1800 ila 2000 devir arasında anlık gaz kesmesi yapıyor.Bir saniye içinde sanki araba durucakmış gibi olup tekrar normale dönüyor..Araç 2000 deviri geçtikten sonra bu sorunu yapmıyor.Sorun her viteste tekrarlıyor.Serviste bilgisayara bağlayıp kontrol ettiler herhangi bir arıza kodu yok.Arabanın kalkması hızlanması herseyı normal ve bilgisayarda hata kodu yok.Sizce olası sebeplepleri nedir veya bu durumla karşılaşan oldu mu ? yardımlarınız bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Resul bey hoş geldiniz. Araçlarımız farklı marka ancak benim aracımda aynı devirdeki kesiklik, turbonun vesgate valfinin takılı kalmasından kaynaklanıyor, araç arıza vermiyor, üç-beş kere silkeleyip düzeliyor. Belki bir fikir oluşabilir aklınızda..

Yorum bağlantısı
Nazım Yazıcı

resul bey benim araçta aynı sorun vardı bir farkla gaz kesmesi yapınca arkadan pufff diye siyah duman atıyordu..enjektör memeleri değişti ve egr iptal edildi sorun gitti...

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Gaz kesmesinden sonra toparlarken arkadan siyah duman atıyor mu? Benim başıma gelmişti, olası nedenler, maf sensörü, EGR veya turbo borularından birinde çatlak olabilir, bu gaz kesme olayı yavaş yavaş daha sıklaşıyorsa turbo borusundaki çatlak giderek büyüyor anlamına gelebilir. Maf sensörü aşırı lirlenmiş olabilir, mavi kapak philips sprey ile temizlenmeli, egr daha önce iptal edilmediyse zaten egr iptali en iyisi.

Yorum bağlantısı
Resul Demirel

bu sorun yaklaşık 1 senedir var.Ama başlangıçta cok nadiren olan bir durumda rahatsızlık vermiyordu.Buna rağmen ilk karşılaştığımda bir yetkili bir özel servis olmak üzere 2 ford servisine gösterdim .Sürekli olmadığı için ikiside sorunu teşhis edemediler.Bende kafama takmadım kullanmaya devam ettim.Ancak son dönemde ciddi şekilde artış gösterdi ve nerdeyse sürekli yapmaya başladı.Çok can sıkıcı bir durum.Açıkçası arkadan siyah duman atıyor mu ? net olarak atmıyor veya atıyor diyemem ama atsaydı muhtemelen farkederdim ama yinede bu siyah duman olayını kontrol etmeye çalışıcam.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

test cihazı ile yolda test sürüşü yaparak teklediği andaki yakıt basınç algılayıcısı ( frp) değeri kontrol edilecek muhtemelen problem buradan kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Aynı sorunu 1750 devir civarı bende yaşıyorum. İds'de herhangi bir arıza kaydı bulunamıyor. Zaman zaman yapıyor bende.Kış aylarında nerdeyse hiç yapmadı. Havalar ısınınca ne olucak bakalım

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Daha önce paylaşmıştım burada tekrar edelim..Bu durum belli belirsiz bende de oldu..Kendi kendine düzeldi. Bana göre muhtemel nedenleri;

1-Turbo selenoid valf takılı kalıyor yada turbo (vnt) içerisindeki basınç ayarını sağlayan bıçaklar anlık olarak sıkışıyor olabilir..(Turbo temizlik ,tamir )

2-Enjektör yakıt püskürtme esnasında sorun oluşuyor olabilir..Kötü yakıt kaynaklı... (farklı istasyondan yakıt alınabilir)

3-Map yada maf sensörlerinden biri hatalı okuma yapıyor ve yakıt hava karışımında sorun oluşuyor olabilir.(Temizlenebilir devre temizleyici yağsız kontak sprey ile)

4-Kızdırma bujisi arızası olabilir.. IDS te neden çıkmaz bilemiyorum tabi

Tavsiye: 3-5 bin km de bir Würth enjektör katkısını çeyrek yada yarım depoya koyun ve uzun yol seyahatine denk getirip ara ara yüksek devirlere çıkarak kullanın..Kendi aracımda bunu hep yaparım..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Önce kzıdırma bujisi sonra selenoid ve hala herşey yolunda ise enjektöre girişmeli, kaç km de motor?

Yorum bağlantısı
Resul Demirel

155000 km de Turbo yetkili servis te değişti. su anda arac 168000 de

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Semih Özcan

anladığımkadarıyla bi ronalti sorunu yasıyosun diğer arkadşların yaptıkları teshislerde olabilr fakat benim düşüncemde ronalti motoru ve gaz kelebeğini temizletmen. kızdırma bujisinden olamaz ama kızdırma bujisinin bi fonsiyonu yok sadce kısın işlev görür veya sabahları hava soğukken araba çalıştıktan sonra hiç bi işe yaramz

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Resul Demirel

ayni sorunla karşılaşan olursa fikir verebilmek adına çözümü yazmak istedim.Turbo borusunda çatlak varmış değişti ve araç normale döndü.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

hocam geçmiş olsun benzer olay bendede olmustu anlık gaz kesme gibi turbo bi yerden kacırıyorsa, turbo basıncı düşüyorsa bu silkeleme anlık gaz kesme olayı özellikle 1800 2000 devir aralağında anlık gaz kesme yaratıyor benim vasgate valfı yırtılmıs vasgati düşük devirlede çekmediği için oluyormuş sotun vasgati değiştirince sorun çözüldü

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Karaoğlu

Sayın resul bey aynı sorun bende var. Araçtan gaza yüklenince tıss diye hava kaçağı sesi de belli oluyor. Sizde ses oldumu dikkat ettiniz mi hiç??

Yorum bağlantısı
Resul Demirel

Bende ses yoktu ancak arabada anlık gaz kesintisi oluyor 2000 deviri geçince duzeliyordu

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Serdal Soysal

Konuyu hortlatayım 🙃

Turbo hortumu kaçağı nasıl belli olur? Boştayken gaza basıp hortumlara baksam görünür mü? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serdal Soysal yazdı:

Turbo hortumu kaçağı

tıslar genelde bir yerlerden, her motorda sağlam hortum gaza basınca şişecek diye bir genel tasarım yok o yanılltabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...