İçeriğe Yönlendir

Araç Ses Izolasyonu


Erden Yenice

Recommended Posts

Yusuf Dilekci

Bunu hangi servis yapar bilmiyorum. :)

Standart dışı bir işlem çünkü bir arıza değil.

Deli işi yani.

valla 40 lira para ver ve bu sesi sürekli dinle.sanki lastik kafamın içinde dönüyor üstelik uğultu oluşturuyor. 10 liralık arabalar bile bu kadar ses almıyor lastikler bile mişlen ama pütürlü asfaltta gerçekten adamı deli ediyor :(

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

focus 2 dizel arabalarımızda yol sesi ön lastiklerden geliyor ben tabana focal bam malzemesi ve üzerine firex sünger yapıştırdım özellikle su seslerini yağmurlu havalarda bayağı kesti ama ön lastik sesleri hala var. acaba serviste ön göğsü söktürüp bu motor yalıtım süngerlerinden ek olarak yapıştırılsa ( ön göğüs sacına iç taraftan ) yol sesini kesebilirmiyiz

bu yaptığınızı çamurluğun iç kısmına mı uyguladınız. ben çamrluk dablumbazlarını söktüm iç kısmına bitümself döşedim. dablumbazın dış kısmını komple akustik süngerle kapladım. lastik sesi %40 gitti.....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bizim fiestaların göğüslüğünü söksek yalıtım yapsak motor sesi azalmaz mı?

Olumsuz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Göğüslüğü söküp hiç boşuk kalmayacak şekilde, önce kalın bir kat kurşun ile kaplanıp yada sonra üzerine cam elyaf kaplanırsa belki bir miktar azalma olur. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Göğüslüğü söküp hiç boşuk kalmayacak şekilde, önce kalın bir kat kurşun ile kaplanıp yada sonra üzerine cam elyaf kaplanırsa belki bir miktar azalma olur. :)

:D hem x ışınıda geçirmez :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

:D  hem x ışınıda geçirmez :)

Ayrıca radyasyondan a korur.

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Vw grubunda Boralarda kurşun kaplama olduğunu duymuştum .

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Evet, Ford şu ses olayını bir halletse çok iyi olucak, ama bize marka ve sınıf değişmek dışında seçenek bırakmıyor, ha birde 3. sınıf millet sayılıp, defolu arabaları ithal eden firmalar sorunu var.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Olumsuz :)

arabada duyduğum tek ses motor sesi. başka birşey kalmadı. oda kalıcı demekki. yapcak birşey yok .

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

bu yaptığınızı çamurluğun iç kısmına mı uyguladınız. ben çamrluk dablumbazlarını söktüm iç kısmına bitümself döşedim. dablumbazın dış kısmını komple akustik süngerle kapladım. lastik sesi %40 gitti.....

araç tabanına koltuklar sökülüp çıplak sacın üzerine komple pedal taraflarına kadar tabi bagağ dahil focal b.a.m denilen altı yapışkanlı ziftli ve üzerinde yoğun süngerimsi bir malzeme var toplamda yarım cm kalınlığında bir yalıtım malzemesi biraz pahalı bir ürün arka taraf ve araç orta tabanındaki yol sesi ve su seslerini iyi kesti ama yol sesi genelde ön lastiklerden geliyor. Arkadaşlar ön göğüsle motor kabin arasındaki saç kısma uygulama yapmanın bir işe yaramadığını söylemişler. ama yapmakta fayda olur kanısındayım ama işte sonradan aracı satarken bir sorun olurmu diyede düşünmüyor değilim.artık sizinde yaptığınız sibi lastikler sökülüp çamurluklar içine önce bitüself bant ve üzerine ses yutucu süngerler yapıştırmak lazım. denemekten zarar gelmez. bu focus adamı usta yapacak bu gidişle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

araç tabanına koltuklar sökülüp çıplak sacın üzerine komple pedal taraflarına kadar tabi bagağ dahil focal b.a.m denilen altı yapışkanlı ziftli ve üzerinde yoğun süngerimsi bir malzeme var toplamda yarım cm kalınlığında bir yalıtım malzemesi biraz pahalı bir ürün arka taraf ve araç orta tabanındaki yol sesi ve su seslerini iyi kesti ama yol sesi genelde ön lastiklerden geliyor. Arkadaşlar ön göğüsle motor kabin arasındaki saç kısma uygulama yapmanın bir işe yaramadığını söylemişler. ama yapmakta fayda olur kanısındayım ama işte sonradan aracı satarken bir sorun olurmu diyede düşünmüyor değilim.artık sizinde yaptığınız sibi lastikler sökülüp çamurluklar içine önce bitüself bant ve üzerine ses yutucu süngerler yapıştırmak lazım. denemekten zarar gelmez. bu focus adamı usta yapacak bu gidişle

Sizin aracınız focus 2011 ben onun gökülmüş halde göğüslüğünü gördüm izalasyon var hemde çok sağlam hiç ellemeyin sakın göğüslüğü çamrluk dablumbazlarını dediğim gibi yapın faydasınızı çok görüceksiniz. bu arada erzuruma arada bie gelip giderim. bende erzurumluyum.

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

Sizin aracınız focus 2011 ben onun gökülmüş halde göğüslüğünü gördüm izalasyon var hemde çok sağlam hiç ellemeyin sakın göğüslüğü çamrluk dablumbazlarını dediğim gibi yapın faydasınızı çok görüceksiniz. bu arada erzuruma arada bie gelip giderim. bende erzurumluyum.

memnun oldum toprağım. bende erzincanda görev yapıyorum. bugün arkadaşların araçlarının çamurluk içlerine baktım birisinde 2006 model terra corolla diğerinde 2010 model çevrolet kruz var ikisinde de çamurluk içlerinde orjinal pütür tarzı kauçuğa benzeyen madde var kendilerinede sordum fabrika çıkışlı olduğunu söylediler bizim araçlarda malesef çıplak sac var ve yol sesi fordlarda daha fazla rahatsız edecek türden.hele kuruzda yol sesi çok az geliyor dişli asfaltta. tavsiyene için saol zaten sonradan göğüs sökülüp takıldıktan sonra başka sesler de oluşabilir diye de tereddütlerim yok deil.artık çamurluk içi pütür ve akustik sunger tarzı malzemelerle uygulama yapmak lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Göğüsü sakın kurcalama, zaten birşey yapman çok zor, araç altına pütür, davlumbaz arkasına ses emici sünger, araç içinde tabana ziflti kaplama üstüne sakustik sünger, eğer yapabilirsen aynı şeyleri kapı içlerine ve tavanada uygula, bunlar ses bayağı kesiyor, dahada uğrşama, sadece Mercedes E serisi keser, gerisi boş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

Göğüsü sakın kurcalama, zaten birşey yapman çok zor, araç altına pütür, davlumbaz arkasına ses emici sünger, araç içinde tabana ziflti kaplama üstüne sakustik sünger, eğer yapabilirsen aynı şeyleri kapı içlerine ve tavanada uygula, bunlar ses bayağı kesiyor, dahada uğrşama, sadece Mercedes E serisi keser, gerisi boş.

abi haklısınız zaten böyle bir şeyi ben değil servis 250 tl ye sökebileceklerini söylemişlerdi göğüs sökümü bu kadarmış malzemeyi ben götürecektim ama forumda hiçkimse tavsiye etmedi böyle bir uygulamayı.ama tekerleklerin sesi de resmen ön göğüs içinden geliyor gibi. 2 gün önce bir abimizin toyota avensis aracını aynı pütürlü yolda sürdük hiç yol sesi titreşim yok desem yeridir zaten d sınıfı bir araçtı tüpte takılmış bir araçtı ama araba resmen kağnı arabası gibi hızlanması benim 109 luk focus gibi değil ama inanılmaz yalıtıma sahip. arkadaşlar focusta yalıtım adına hiçbirşey yok diyorlar ama kalın bir adapen ses yalıtım malzemesi var ön torpido altında. aracımın üspansiyonlarına bakıyorum avensis gibi süspansiyon sistemine sahip yani her araç gibi. peki neden böyle bir yol sesini felaket derecesinde içeriye veriyor bu araçlarımız ? bunun asıl sebebi ne olabilir ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Avensis hem d sınıfı hemde ses yalıtımı tasarımı ona göre yapılmış, focusa aynı yalıtımıda yapsanda ses kesilmeyecektir, Ford trompet gibi araba üretir, sevmediğim en kötü yönüde budur zaten, sanki subwoofer ve tweeter karışımı birşeyin içinde gibi oluyorsun.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Tamamen tasarım ile alakalı, yani her değiliği tıkayarak sessizlik elde etmek pek kolay değil.

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

valla fordu böyle kabullenmekten başka çare kalmadı. ya bu deveyi güdeceğiz ya da bu arabayı satacağız :D

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

Avensis hem d sınıfı hemde ses yalıtımı tasarımı ona göre yapılmış, focusa aynı yalıtımıda yapsanda ses kesilmeyecektir, Ford trompet gibi araba üretir, sevmediğim en kötü yönüde budur zaten, sanki subwoofer ve tweeter karışımı birşeyin içinde gibi oluyorsun.

yol tutuş iyi olsun diye ford yayları çok sert bir yapıda ve bundan dolayı yola iyi tutunuyor buda yol sesini ve de titreşimleri çok fazla olarak araç içine veriyor. acaba daha yumuşak bir yay takılsa yol sesi azalabilirmi? bu durumda araç daha da alçalırmı tecrübeli arkadaş vede abilerimizin değerli yorumlarını bekliyorum

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Türkay bey'in açtığı forumda kendi yaptığım yalıtımı fotoğraflarıyla paylaşmıştım. Bu konuda da paylaşmak istedim ki araştırma yapan arkadaşlar için faydalı olabilir. Linkteki sonraki mesajlarda fotoğraflar da mevcut.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/193046-ses-yalitimi-uygulamasi/page__st__320

"Uzun araştırma ve bekleme döneminden sonra sonunda aracıma istediğim yalıtımı yaptırabildim, daha doğrusu usta ile birlikte yaptık :). Uygulama Kocaeli körfez sanayi sitesinde yapıldı ve uygulamayı yapan ustam ford yetkili serviste döşeme kısmında uzun yıllar çalışmış birisi. Tek başına bütün aksamları sökmesi, birlikte uygulama yapmamız ve bir vida arttırmadan ve klips kırıp bükmeden tüm parçaları takması ve bütün bu işlemlerin 7 saatte bitmesi, işinin ehli birisi olduğunu gösterir herhalde.

Öncelikle kullanılan malzemeleri ve yapılan işlemleri yazmak istiyorum. Kullanılan malzemeler:

1. BTM marka "Bitüself" (20cm lik enli 10m kullanıldı)

(saçtaki titreşimleri azaltmak için tabanda en alt kısma belli bölgelere uygulandı),

2. İzocam marka 13mm "Armaflex" ya da yurtdışı adıyla "Armacell" (http://www.armacell....-001-NA(NA).pdf) (9m2 kullanıldı)

(Isı yalıtımının yanında özellikle 1kHz ve üzeri sesleri absorbe etmede başarılı bir izolasyon malzemesi, tabana ve tavana uygulandı),

3. 10mm "Firex" yalıtım süngeri (10m2 kullanıldı)

(Kaportada olası ses geçişine izin veren boşluklar ve kapı içleri dahil plastik aksam tüm malzemelerin içi bu malzeme ile kaplandı).

Detaylı olarak yapılan işlemler sırasıyla şu şekilde:

1. Tabanda öncelikle önemli bölgelere bitüself ısıtılarak yaıştırıldı. Bitüself bittiği için yalnızca bagajda stepnenin olduğu yere tam istediğim gibi uygulama yapamadım fakat yine de yapıştırdığım levhalar elimle vurduğumda bayağı bir etkili olmuştu. Bagajdaki tekerlek kısımlarının üzerine yapılan uygulamayı fotoğraflamayı unutmuşum.

2. Bitüself sonrası tüm taban ve tavana armaflex döşendi. Bagajda arka lastiklerin olduğu kısmın halıfleksi ile kaporta arasında pek mesafe olmadığından, bu bölgeye kolayca sıkışabildiğinden dolayı firex uygulandı.

3. Özellikle emniyet kemeri ve bagaj bölgesinden gelen sesleri engellemek amacıyla bu bölgelere fofoğraflarda da görüldüğü gibi firex uygulandı. Bu amaçla ilk etapta emniyet kemerinin olduğu direğe duck marka çift taraflı bant (almadan önce tutma performansını test ettim) ile uygulama yaptım ve sonrasında plastik aksam kısmına aynı şekilde fotoğraflarda görüleceği gibi uygulama yaptım. Emniyet kemerine bir temas olmaması gerektiğini göz kararı hesaplamıştım ki montaj sonrasında hesabımda yanılmadığımı gördüm :). Bagaj kapağının plastik aksamında yalıtım malzemesi olarak keçe var Bu kısımda metal aksamdaki mevcut boşluklar firex ile dolduruldu. Eşik iç kısmı yine firex ile kaplandı. Bagajın sol ve sağ tarafındaki kaporta boşlukları yine firex ile tıkabasa dolduruldu. Bagaj ve arka koltuk yan tarafı plastik aksam içi firex ile kaplandı. Bu bölgelerin tümünde montaj sonrası elimle vurduğumda tok bir ses gelmeye başladı. Önceden tenekeye vururmuşçasına ses geliyordu. Son olarak da kapıların tümüne, plastik aksamın iç kısmına firex döşendi. Bu işlem sonrasında kapıların kapanma sesinde biraz değişim var fakat fazla değil. Fazla olmamasının nedeni, önceden fitillere uyguladığım sünger profilin zaten kapıların kapanmasındaki tokluk hissinde çok etkili olması. Ancak kapılara elimle vurduğumda tok bir ses geldiğini söylemeliyim.

Sonuçlar:

- İşlem sonrası aracın sürücü koltuğuna oturdum ve kapıyı kapattım, ne duyayım, hiç bir ses duyamıyorum :D. Dışarıda ustalar başka araçların bakımıyla uğraşıyorlar fakat aracın içinde ses yok. Hemen bir ohhhh çektim ve emeklerin boşa gitmediğini anladım. Biliyorsunuz, bizim araçlarda dışarıda iki kişi konuşurken bile içeride konuşuyorlarmışçasına ses gelir, bagaj tarafında da bu böyle. Artık üst sınıf araçlardaki gibi, kapıyı kapatınca izole bir ortama giriyorsunuz. Tabi bu ilk sonuçtu. Önemli olan yoldaki ses durumuydu. Öncelikle kasislerdeki ön süspansiyon sesi azalmış durumda ve hava yağmurlu olmasına karşın, su birikintilerinden geçerken davlumbazlardan gelen ses de azaldı. Davlumbazlara pütür uygulaması da yaparsam herhalde bu bölgelerden hiç ses gelmeyecek. Yüksek hızda deneme şansım olmadı fakat şehir içinde motor sesinden başka bir ses yok diyebilirim. Bu arada, motor bölgesine ön cam altına zaman yetmedi, onu da bir boş zamanımda uygulayacağım. Bir de lastik konusuna değinmek istiyorum. Şu anki lastikler goodyear ug7+ kış lastiği ve çok yumuşak hamurlu olduğundan zaten yol sesini fazla yansıtmıyordu. Buna rağmen seste azalma hissedilir düzeyde. Yazlık lastiklere geçince uygulamanın esas etkisini görmüş olacağım. Yazlık lastikler ile sonuçları da bahar döneminde sizlerle paylaşırım.

Araç kapalı iken iphone dBmeter uygulaması ile TEM'e 150m kadar uzaklıkta kapılar kapalı iken ortalama 44dB SNR değeri gördüm, ön sürücü kapısını açtığımda bu değer ortalama 52dB değerlerine çıktı. Araç kapalı ortamda rölantide çalışmaya başlatıdığında kapılar kapalı iken 59dB, 3. viteste 59km/sa ile giderken 66dB değerlerini gördüm. İşyerime giderken bir pütürlü yol var, mesela oradan geçerken uygulama öncesi 84dB görmüştüm. Bakalım uygulama sonrası bu değer ne olacak.

Uygulama sonrası ustayı şehir merkezine bıraktım ve sonucu değerlendirmesini istedim, bu kadarını beklemiyordum dedi. Daha önce sadece armaflex uyguluyormuş. Bu sayede benden de çok şey öğrendiğini söyledi ve bundan sonraki uygulamalarda aynı sistematiği uygulamayı düşündüğünü belirtti.

"

Yalıtımın üzerinden 1 yıldan fazla zaman geçti, öncelikle şunu söylemeliyim. Eskisine göre farkı çok hissediliyor ancak bu kadar uygulama sonrası sınıf standartlarına getirilebiliyor. Ön davlumbaz altlarına uygulama yaptırmadım, yuvarlanma sesini azaltmak için bunu uygulamakta fayda olacaktır. Bir de sileceklerin alt kısmındaki motor ile kabin araındaki havalandırma boşluğunu da mutlaka ses yalıtım süngeri uygulaması yaptırın. Motor sesi ciddi anlamda zayıflayıp boğuklaşıyor ama yine dizel sesini alıyorsunuz.

Sonuçta uzun yıllar focus kullanmak istiyorsanız böyle bir uygulama başınızı rahatlatacaktır (gürültü açısından) :). Merak ettiğiniz, sormak istediğiniz konu varsa yanıtlayabilirim. İyi günler.

Ek olarak, çözüm bulamadığım ve yol sesinin fazlaca geldiği bir yer var, orası da emniyet kemerlerinin olduğu sütunlar. Muhtelemen fitiller bu bölgede kasaya tam olarak basmıyor ve aradan ses girişi oluyor ama emin olamadım.

Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

Türkay bey'in açtığı forumda kendi yaptığım yalıtımı fotoğraflarıyla paylaşmıştım. Bu konuda da paylaşmak istedim ki araştırma yapan arkadaşlar için faydalı olabilir. Linkteki sonraki mesajlarda fotoğraflar da mevcut.

http://www.fordclubt...i/page__st__320

"Uzun araştırma ve bekleme döneminden sonra sonunda aracıma istediğim yalıtımı yaptırabildim, daha doğrusu usta ile birlikte yaptık :). Uygulama Kocaeli körfez sanayi sitesinde yapıldı ve uygulamayı yapan ustam ford yetkili serviste döşeme kısmında uzun yıllar çalışmış birisi. Tek başına bütün aksamları sökmesi, birlikte uygulama yapmamız ve bir vida arttırmadan ve klips kırıp bükmeden tüm parçaları takması ve bütün bu işlemlerin 7 saatte bitmesi, işinin ehli birisi olduğunu gösterir herhalde.

Öncelikle kullanılan malzemeleri ve yapılan işlemleri yazmak istiyorum. Kullanılan malzemeler:

1. BTM marka "Bitüself" (20cm lik enli 10m kullanıldı)

(saçtaki titreşimleri azaltmak için tabanda en alt kısma belli bölgelere uygulandı),

2. İzocam marka 13mm "Armaflex" ya da yurtdışı adıyla "Armacell" (http://www.armacell....-001-NA(NA).pdf) (9m2 kullanıldı)

(Isı yalıtımının yanında özellikle 1kHz ve üzeri sesleri absorbe etmede başarılı bir izolasyon malzemesi, tabana ve tavana uygulandı),

3. 10mm "Firex" yalıtım süngeri (10m2 kullanıldı)

(Kaportada olası ses geçişine izin veren boşluklar ve kapı içleri dahil plastik aksam tüm malzemelerin içi bu malzeme ile kaplandı).

Detaylı olarak yapılan işlemler sırasıyla şu şekilde:

1. Tabanda öncelikle önemli bölgelere bitüself ısıtılarak yaıştırıldı. Bitüself bittiği için yalnızca bagajda stepnenin olduğu yere tam istediğim gibi uygulama yapamadım fakat yine de yapıştırdığım levhalar elimle vurduğumda bayağı bir etkili olmuştu. Bagajdaki tekerlek kısımlarının üzerine yapılan uygulamayı fotoğraflamayı unutmuşum.

2. Bitüself sonrası tüm taban ve tavana armaflex döşendi. Bagajda arka lastiklerin olduğu kısmın halıfleksi ile kaporta arasında pek mesafe olmadığından, bu bölgeye kolayca sıkışabildiğinden dolayı firex uygulandı.

3. Özellikle emniyet kemeri ve bagaj bölgesinden gelen sesleri engellemek amacıyla bu bölgelere fofoğraflarda da görüldüğü gibi firex uygulandı. Bu amaçla ilk etapta emniyet kemerinin olduğu direğe duck marka çift taraflı bant (almadan önce tutma performansını test ettim) ile uygulama yaptım ve sonrasında plastik aksam kısmına aynı şekilde fotoğraflarda görüleceği gibi uygulama yaptım. Emniyet kemerine bir temas olmaması gerektiğini göz kararı hesaplamıştım ki montaj sonrasında hesabımda yanılmadığımı gördüm :). Bagaj kapağının plastik aksamında yalıtım malzemesi olarak keçe var Bu kısımda metal aksamdaki mevcut boşluklar firex ile dolduruldu. Eşik iç kısmı yine firex ile kaplandı. Bagajın sol ve sağ tarafındaki kaporta boşlukları yine firex ile tıkabasa dolduruldu. Bagaj ve arka koltuk yan tarafı plastik aksam içi firex ile kaplandı. Bu bölgelerin tümünde montaj sonrası elimle vurduğumda tok bir ses gelmeye başladı. Önceden tenekeye vururmuşçasına ses geliyordu. Son olarak da kapıların tümüne, plastik aksamın iç kısmına firex döşendi. Bu işlem sonrasında kapıların kapanma sesinde biraz değişim var fakat fazla değil. Fazla olmamasının nedeni, önceden fitillere uyguladığım sünger profilin zaten kapıların kapanmasındaki tokluk hissinde çok etkili olması. Ancak kapılara elimle vurduğumda tok bir ses geldiğini söylemeliyim.

Sonuçlar:

- İşlem sonrası aracın sürücü koltuğuna oturdum ve kapıyı kapattım, ne duyayım, hiç bir ses duyamıyorum :D. Dışarıda ustalar başka araçların bakımıyla uğraşıyorlar fakat aracın içinde ses yok. Hemen bir ohhhh çektim ve emeklerin boşa gitmediğini anladım. Biliyorsunuz, bizim araçlarda dışarıda iki kişi konuşurken bile içeride konuşuyorlarmışçasına ses gelir, bagaj tarafında da bu böyle. Artık üst sınıf araçlardaki gibi, kapıyı kapatınca izole bir ortama giriyorsunuz. Tabi bu ilk sonuçtu. Önemli olan yoldaki ses durumuydu. Öncelikle kasislerdeki ön süspansiyon sesi azalmış durumda ve hava yağmurlu olmasına karşın, su birikintilerinden geçerken davlumbazlardan gelen ses de azaldı. Davlumbazlara pütür uygulaması da yaparsam herhalde bu bölgelerden hiç ses gelmeyecek. Yüksek hızda deneme şansım olmadı fakat şehir içinde motor sesinden başka bir ses yok diyebilirim. Bu arada, motor bölgesine ön cam altına zaman yetmedi, onu da bir boş zamanımda uygulayacağım. Bir de lastik konusuna değinmek istiyorum. Şu anki lastikler goodyear ug7+ kış lastiği ve çok yumuşak hamurlu olduğundan zaten yol sesini fazla yansıtmıyordu. Buna rağmen seste azalma hissedilir düzeyde. Yazlık lastiklere geçince uygulamanın esas etkisini görmüş olacağım. Yazlık lastikler ile sonuçları da bahar döneminde sizlerle paylaşırım.

Araç kapalı iken iphone dBmeter uygulaması ile TEM'e 150m kadar uzaklıkta kapılar kapalı iken ortalama 44dB SNR değeri gördüm, ön sürücü kapısını açtığımda bu değer ortalama 52dB değerlerine çıktı. Araç kapalı ortamda rölantide çalışmaya başlatıdığında kapılar kapalı iken 59dB, 3. viteste 59km/sa ile giderken 66dB değerlerini gördüm. İşyerime giderken bir pütürlü yol var, mesela oradan geçerken uygulama öncesi 84dB görmüştüm. Bakalım uygulama sonrası bu değer ne olacak.

Uygulama sonrası ustayı şehir merkezine bıraktım ve sonucu değerlendirmesini istedim, bu kadarını beklemiyordum dedi. Daha önce sadece armaflex uyguluyormuş. Bu sayede benden de çok şey öğrendiğini söyledi ve bundan sonraki uygulamalarda aynı sistematiği uygulamayı düşündüğünü belirtti.

"

Yalıtımın üzerinden 1 yıldan fazla zaman geçti, öncelikle şunu söylemeliyim. Eskisine göre farkı çok hissediliyor ancak bu kadar uygulama sonrası sınıf standartlarına getirilebiliyor. Ön davlumbaz altlarına uygulama yaptırmadım, yuvarlanma sesini azaltmak için bunu uygulamakta fayda olacaktır. Bir de sileceklerin alt kısmındaki motor ile kabin araındaki havalandırma boşluğunu da mutlaka ses yalıtım süngeri uygulaması yaptırın. Motor sesi ciddi anlamda zayıflayıp boğuklaşıyor ama yine dizel sesini alıyorsunuz.

Sonuçta uzun yıllar focus kullanmak istiyorsanız böyle bir uygulama başınızı rahatlatacaktır (gürültü açısından) :). Merak ettiğiniz, sormak istediğiniz konu varsa yanıtlayabilirim. İyi günler.

Ek olarak, çözüm bulamadığım ve yol sesinin fazlaca geldiği bir yer var, orası da emniyet kemerlerinin olduğu sütunlar. Muhtelemen fitiller bu bölgede kasaya tam olarak basmıyor ve aradan ses girişi oluyor ama emin olamadım.

hocam haklısınız bizde aynı işlemleri yaptık tabana bitüself bant ve üzerine focal b.a.m izalasyon maddesi onunda üzerıne firex sünger uyguladık bagaj tarafından yol sesi az geliyor, ön lastiklerden lastık sesi geliyor. bu ses diğer araçlara göre daha fazla hemde. çamurluk içi pütür uygulumak ya da yumusak bir amortisör takılırsa acaba bu sesi azda olsa kesebilirmiyiz diye düşünmüyor değilim. pütür iş görürmü acaba? uygulama yapan bazı abilerimiz pütürün sadece su ,taş seslerini kestiğini yol sesini ise pek kesmediğini belirtmişler. motor sesi şahsen beni hiç rahatsız etmiyor zeten dizel araç benzinli gibi olmaz. uzun yolda motor sesi çok az geliyor yene nesil motor var eski motorlara göre daha sessiz. lastik sesini birazda olsa kessek iyi olacak. birde uğultu oluşuyor yol sesiyle birlıkte diğer araçlarda inanın sadece normal bir tekerlek sesi var bizim ford mühendislerı üstün bır başarı göstererek bu uğultu sesini oluşturmayı basarmışlar. ben bu uğultu sebebini çözemedim sizce nedeni ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz
(düzenlendi)

4-5 sene kadar önce focus II'me ses yalıtımı yaptırmıştım. http://www.fordclubt...post__p__624067

Sonuç; Aracın ses dengelereyiyle oynamaya değmez. Hatta "benim tezim" araç içine giren rüzgar ve motor sesi, çıkacak yer bulamadığından daha da artıyor. En iyisi fabrikasyon sessizleştirilmiş bir araca terfi.

Bilgi verdiginiz icin tesekkurler. Genelde yaptirip ise yaramadi diyen olmuyor. Piskolojik herhalde :)

Ben de o kadar emek/para harcasam ben de bosa yaptirdim diyemezdim herhalde :)

Bu işlemi kendiniz yaparsanız hem ucuza hemde daha kaliteli bir işlem yapmış olursunuz. elinden gelen için tek başına yapıcaksanız1 gün yeter.ama işten anlayan dostlarınız varsa daha çabuk olabilir ben orçun ve htş ile 12 saatte bitirmiştik. sonuç Mercedes kadar olmasada ona bir adım yakın olabilicek kadar sesiz olabilirsiniz.. ben bunun kalitesini doya doya yaşıyorum bir gün mercedese bir gün fiestaya binerek her zaman testte edebiliyorum. bana maliyeti 300 tl olmuştu kuruşuna kadar değdi. tarihinde Taner Gündüz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Dilekci

4-5 sene kadar önce focus II'me ses yalıtımı yaptırmıştım. http://www.fordclubt...post__p__624067

Sonuç; Aracın ses dengelereyiyle oynamaya değmez. Hatta "benim tezim" araç içine giren rüzgar ve motor sesi, çıkacak yer bulamadığından daha da artıyor. En iyisi fabrikasyon sessizleştirilmiş bir araca terfi.

valla haklısınız ama focus 2.5 hem görsellik hemde performans ve genişlik olarak çok iyi satmak istiyor insan ama kıyamıyorum belki yaza doğru. focus 3 e yalıtım olarak daha iyi olduğu söyleniyor kullanmadım ama bu arac çok çirkin dar basık geliyor hele o kurbağamsı farlar yokmu şahsen beni cezbetmedi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Yusuf Dilekci
(düzenlendi)

3 gün önce125 beygir benzinli focus 3 kullandım pürüzlü asfaltta lastik sesi yine var yani 1 desibel anca azaltılmış lastik sesi ve ayrıca kapı tarafından konsül tarafından da zırıltı vb.sesler geliyor bu bozuk satıhta ford otosan bu yalıtım işini bir türlü yapamadı. arkadaşlar focus 2.5 için de lastik sesi için tasarımsal hata var dediler acaba bu tasarımsal hatadan kastettikleri nedir.

tarihinde Yusuf Dilekci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Edip Yurtsever
(düzenlendi)

Yol sesi için yalıtımla boşa uğraşmayın arkadaşlar bizzat tecrübe ettim. Arabadaki sertleşmiş eski hankook lastiklerin yerine dün Michelin energy Saver aldım yol sesi inanılmaz azaldı. Focus 2.5 hb arabam acayip sessizleşti :)

3 gün önce125 beygir benzinli focus 3 kullandım pürüzlü asfaltta lastik sesi yine var yani 1 desibel anca azaltılmış lastik sesi ve ayrıca kapı tarafından konsül tarafından da zırıltı vb.sesler geliyor bu bozuk satıhta ford otosan bu yalıtım işini bir türlü yapamadı. arkadaşlar focus 2.5 için de lastik sesi için tasarımsal hata var dediler acaba bu tasarımsal hatadan kastettikleri nedir.

Hepsi hikaye al Michelin in yumuşacık lastiklerinden mis gibi kullan... Tamamen sessizlik zaten bekleme ama lastik değişimi beni fazlasıyla tatmin etti. Gerçi araban benzinli olduğu için motor sesi de yok. tarihinde Edip Yurtsever tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...