Tarık Cihangir 21 Mart 2013 Yazar Paylaş 21 Mart 2013 arkadaşlar bugün itibariyle yakıt konusuna bir açıklık getireyim. malum en çok merak edilen konulardan biri. bursada yakıt ışığı yandığında 150 liralık benzin alıp yola çıkmıştım. km. sıfırladıktan sonra bugün 395 km.de ışık yandı. kullanım şu şekilde oldu; bursa-domaniç-tavşanlı-kütahya yolunu kullandım. toplam 160 km.lik yolun en az 100 km.si oldukça virajlı, inişli çıkışlı bir yol. araba çoğu zaman 5-6 ncı vitesleri göremedi. kütahya'da ise bildiğiniz şehir içi trafiği. yollar dar ancak araç sayısı fazla olduğundan dur-kalk trafiğini yaşıyorsunuz. 235 km.de şehir içi kullanmış oluyorum bu hesapla. 150 / 395 olarak düz matematikle bir hesap yaptığımızda ortalama olarak 38 kuruş gibi bir rakam çıkıyor ortaya. c-max ile şehir içinde 28-29 kuruş yakıyordum. ancak bir arkadaşımın uyarısı üzerine sonradan farkettiğim bir konu var. dizelden kalma alışkanlık ile 2500 devirde vites değiştiriyordum. TSİ motorlarda ekonomi için 2000 devirde vites değiştirmek gerekiyormuş bunu da yeni öğrendim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 arkadaşlar bugün itibariyle yakıt konusuna bir açıklık getireyim. malum en çok merak edilen konulardan biri. bursada yakıt ışığı yandığında 150 liralık benzin alıp yola çıkmıştım. km. sıfırladıktan sonra bugün 395 km.de ışık yandı. kullanım şu şekilde oldu; bursa-domaniç-tavşanlı-kütahya yolunu kullandım. toplam 160 km.lik yolun en az 100 km.si oldukça virajlı, inişli çıkışlı bir yol. araba çoğu zaman 5-6 ncı vitesleri göremedi. kütahya'da ise bildiğiniz şehir içi trafiği. yollar dar ancak araç sayısı fazla olduğundan dur-kalk trafiğini yaşıyorsunuz. 235 km.de şehir içi kullanmış oluyorum bu hesapla. 150 / 395 olarak düz matematikle bir hesap yaptığımızda ortalama olarak 38 kuruş gibi bir rakam çıkıyor ortaya. c-max ile şehir içinde 28-29 kuruş yakıyordum. ancak bir arkadaşımın uyarısı üzerine sonradan farkettiğim bir konu var. dizelden kalma alışkanlık ile 2500 devirde vites değiştiriyordum. TSİ motorlarda ekonomi için 2000 devirde vites değiştirmek gerekiyormuş bunu da yeni öğrendim. maks torku 1500 devirde veriyor, öyleyse 2000 devir üstü israf. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 maks torku 1500 devirde veriyor, öyleyse 2000 devir üstü israf. 1.2 ler o kadar erken veremiyor. Ama usturuplu usturuplu erken vites atmak lazım. Şehir içinde 7,7 ye kadar düştüm son kullandığımda. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 arkadaşlar bugün itibariyle yakıt konusuna bir açıklık getireyim. malum en çok merak edilen konulardan biri.bursada yakıt ışığı yandığında 150 liralık benzin alıp yola çıkmıştım. km. sıfırladıktan sonra bugün 395 km.de ışık yandı. kullanım şu şekilde oldu; bursa-domaniç-tavşanlı-kütahya yolunu kullandım. toplam 160 km.lik yolun en az 100 km.si oldukça virajlı, inişli çıkışlı bir yol. araba çoğu zaman 5-6 ncı vitesleri göremedi. kütahya'da ise bildiğiniz şehir içi trafiği. yollar dar ancak araç sayısı fazla olduğundan dur-kalk trafiğini yaşıyorsunuz. 235 km.de şehir içi kullanmış oluyorum bu hesapla. 150 / 395 olarak düz matematikle bir hesap yaptığımızda ortalama olarak 38 kuruş gibi bir rakam çıkıyor ortaya. c-max ile şehir içinde 28-29 kuruş yakıyordum. ancak bir arkadaşımın uyarısı üzerine sonradan farkettiğim bir konu var. dizelden kalma alışkanlık ile 2500 devirde vites değiştiriyordum. TSİ motorlarda ekonomi için 2000 devirde vites değiştirmek gerekiyormuş bunu da yeni öğrendim. Araca alıştıkça ve kullanım alışkanlıklarınızı araca göre değiştirdikce yakıt tüketiminiz düşer gibi geliyor bana. Araç da gayet güzel, hayırlı, uğurlu olsun. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 tsi da, dsg varsa, 77 km de iken 7. vitesle gidiyor bile araba çoktan, 2005. devri göremiyorsunuz 1 Yorum bağlantısı
Tarık Cihangir 21 Mart 2013 Yazar Paylaş 21 Mart 2013 (düzenlendi) 1.2'de durum nedir bilmiyorum ama 1.4'te dsg aşağı yukarı 10 km'de bir vites atıyor. Yani 30'da 3'e, 40'ta 4'e vs. sakin kullanım esnasında 6 ncı vitese at dediğinde yaklaşık 70 km civarında oluyor sürat. maks torku 1500 devirde veriyor, öyleyse 2000 devir üstü israf. aynen öyle 1.2 ler o kadar erken veremiyor. Ama usturuplu usturuplu erken vites atmak lazım. Şehir içinde 7,7 ye kadar düştüm son kullandığımda. 1550 devir olması lazım 1750 civarında torku hissettiriyor. sakin kullanımda şehir içi 7,5 litre civarı gözüküyor yol bilgisayarında ama biraz atraksiyon yapayım dersem 9 litreler falan fırlıyor tsi da, dsg varsa, 77 km de iken 7. vitesle gidiyor bile araba çoktan, 2005. devri göremiyorsunuz benim aracım düz vites ama yaklaşık olarak kullanım tarzı aynı. sakin kullanımda 75 km. civarında yol bilgisayarında 6 ncı vites uyarısını veriyor 21 Mart 2013 tarihinde Tarık Cihangir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 tsi da, dsg varsa, 77 km de iken 7. vitesle gidiyor bile araba çoktan, 2005. devri göremiyorsunuz Kurum bağlamaz mı Çağlar Abi? Kurum bağlamaz mı Çağlar Abi? ben tdi sandım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Kurum bağlamaz mı Çağlar Abi? ben tdi sandım. kurum bağlamaması için arada sırada tsi ın nimetinden yaralanmak gerkiyor tabiki, resmi olmayan testtir: tsi da hele ki dsg varsa, 20bin km de bir CC yaptırın veya bırakın Vw cirosunu yapsın Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 ben de dsg gibi kullanıyorum, en yakın zamanda carbon clean yaptırayım. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 arkadaşlar bugün itibariyle yakıt konusuna bir açıklık getireyim. malum en çok merak edilen konulardan biri. bursada yakıt ışığı yandığında 150 liralık benzin alıp yola çıkmıştım. km. sıfırladıktan sonra bugün 395 km.de ışık yandı. kullanım şu şekilde oldu; bursa-domaniç-tavşanlı-kütahya yolunu kullandım. toplam 160 km.lik yolun en az 100 km.si oldukça virajlı, inişli çıkışlı bir yol. araba çoğu zaman 5-6 ncı vitesleri göremedi. kütahya'da ise bildiğiniz şehir içi trafiği. yollar dar ancak araç sayısı fazla olduğundan dur-kalk trafiğini yaşıyorsunuz. 235 km.de şehir içi kullanmış oluyorum bu hesapla. 150 / 395 olarak düz matematikle bir hesap yaptığımızda ortalama olarak 38 kuruş gibi bir rakam çıkıyor ortaya. c-max ile şehir içinde 28-29 kuruş yakıyordum. ancak bir arkadaşımın uyarısı üzerine sonradan farkettiğim bir konu var. dizelden kalma alışkanlık ile 2500 devirde vites değiştiriyordum. TSİ motorlarda ekonomi için 2000 devirde vites değiştirmek gerekiyormuş bunu da yeni öğrendim. Hocam eski bi 1.2 Tsi kullanıcı olarak 1800 deviri gördün mü vites büyetmeni tavsiye ederim Ben 40km hızla 4. vites 50-55 gibi de 5i görüyordum ortalamam 7 litre idi. Ve 100TL benzin ile 300km mesafe gidiyordum şehir içi. 1 Yorum bağlantısı
Tarık Cihangir 22 Mart 2013 Yazar Paylaş 22 Mart 2013 Hocam eski bi 1.2 Tsi kullanıcı olarak 1800 deviri gördün mü vites büyetmeni tavsiye ederim Ben 40km hızla 4. vites 50-55 gibi de 5i görüyordum ortalamam 7 litre idi. Ve 100TL benzin ile 300km mesafe gidiyordum şehir içi. Tabiki su da var, jantlarim 17 inc ve lastik ebadi 225 45 17. Buyuk jant ve lastiginde biraz tuketimi artiracagi kesin. Yine de tavsiyenize dikkat edecegim. Tesekkur ederim 1 Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 4.viteste 40 km ?!? 50 bin kilometre sonra sanzimani cope attiginda, umarim bilgiyi esirgemezsiniz Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 4.viteste 40 km ?!? 50 bin kilometre sonra sanzimani cope attiginda, umarim bilgiyi esirgemezsiniz bi şey olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 4.viteste 40 km ?!? 50 bin kilometre sonra sanzimani cope attiginda, umarim bilgiyi esirgemezsiniz Bende bazen düşük hız yüksek viteste kullanırım ama şanzımana yük bincek şekilde değil yani bu şekilde kullanırken anlık tüketim 6 7 litreleri geçmez. Bu da şanzımana zarar verir mi? Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Yeni arabalarin tumunde, dizel -benzin farketmez, dual mass flywheel kullaniliyor (turkcesini bilmiyorum). Merak edenler google den baksin. Kisaca, arabalarimizi yuksek viteste 1800 devirden az kullanmak, dmf'in omrunu mahveder. Yorum bağlantısı
Tarık Cihangir 23 Mart 2013 Yazar Paylaş 23 Mart 2013 Bende bazen düşük hız yüksek viteste kullanırım ama şanzımana yük bincek şekilde değil yani bu şekilde kullanırken anlık tüketim 6 7 litreleri geçmez. Bu da şanzımana zarar verir mi? şu şekilde değerlendirmek lazım. motorun torku vermeye başladığı devir yani leon 1.2 TSİ için 1450 devirde en üst viteste gitmek ekonomi demektir. önceki aracım olan c-max'de ise 1750 devirde 5 nci vites olarak kullanıyordum 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Yeni arabalarin tumunde, dizel -benzin farketmez, dual mass flywheel kullaniliyor (turkcesini bilmiyorum). Merak edenler google den baksin. Kisaca, arabalarimizi yuksek viteste 1800 devirden az kullanmak, dmf'in omrunu mahveder. Öyle olsa otomatikler erken vites değiştirmezdi sanırım. 2 Yorum bağlantısı
Tarık Cihangir 23 Mart 2013 Yazar Paylaş 23 Mart 2013 Öyle olsa otomatikler erken vites değiştirmezdi sanırım. DSG şanzımanlar 2000 devir civarında vites atıyor Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 4.viteste 40 km ?!? 50 bin kilometre sonra sanzimani cope attiginda, umarim bilgiyi esirgemezsiniz Sallama bir yorum olmuş Adam kullanma klavuzuna bile yazmış yakut tasarrufu için mümkün olan en yüksek vites diye. Yol bilgisayarı bile uyarı veriyor bir üst vitese at diye.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 kullanmamış ve sanırım sert kullanım sandı o vitesi. şöyle söyleyeyim benim tdci 1.6 ile tsi 1.4 aşağı yukarı aynı devirlerde kullanılıyor. dmf aracı hoplatıp tekleme yaptırılırsa bence arıza verebilir. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Dizelde ben düşük devirden korkuyorum, kurum bağlar falan diye. Ama benzinlide rolanti devirinde bile giderim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 evren benim araba 210 binde. hiç ama hiç arıza yok. olmadı. devrimiz de düşük. devirli kullancan diyenlerde çıkmıyor mu turbo arızaları vsvs. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Hocam, bizimki de 140bine yaklaştı, iyi durumda. 2500- 3000 devir arası yükseltiriz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts