İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Hangi Yağ


Uğur Kaya

Recommended Posts

Kaya Faruk
54 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Esp formula dizellerde dpf ve turboyu koruyucu ozellikleri var katiliyorum. A1 b1  a5 c5 speklerine uygun varmi bilmiyorum ama benzinli icin formula fe 3000 oneriyor.

https://www.hepsiburada.com/mobil-1-esp-5w-30-4lt-dpf-araclara-uygun-benzinli-dizel-motor-yagi-uretim-yili-2018-p-OTYAGMBL0003?magaza=Hepsiburada&wt_gl=cpc.tum.universal-genel.pla&gclid=Cj0KCQjwh6XmBRDRARIsAKNInDEY8RdyQG6LePOumgBmsjjoh0RCMzNc9RFaRsW6eZ-qFboRjP3FqDgaAq_qEALw_wcB

Şu uygun olur o zaman. A1 B1 A5 C5 konusu nedir herhangi bir fikrim yok bu arada. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
3 saat önce, Kaya Faruk yazdı:

 Yakit ekonomisi motor katalizor yaglama sistemine gore gereken yaglar karakteristlik olarak siniflandirilmistir.  A benzinli ve B  dizel icindir  C ile baslayanlar ise katalizor ve dpf uyumlu olmasinin yanunda hem benzin ve hem dizel icindir.E ise agir is araclari icindir.   Simdi ford ozellikler a1 b1 istiyor gerci bu standart yerini a5 b5 e birakti   ecea  a1b1 sertifikasini kaldirdi.  A5 ve b5 spesifikasyonuna saglayan yaglar  motorun performansindan ziyade  yakit ekonomisini on plana cikarmaya yoneliktir. Cunku ford bu konuda yillardir kotu unvana sahip. A3 B4 spesifikasyonlari ise yakiti fazla onemsemez  yagin daha cok kam mili uzerinde yapismasi,  yaglama esnasinda daha hizli sirkilasyonu saglayacak ozellikte viskoziteye sahip olmasi gibi performansi ustte tutan karakteristliklere sahiptir. Kisacasi  benzinli bir aracta a3 b4  dizel dpf bir aracta c3  tavsiyr ederim. Zaten uzerindeki spesifikasyonlarin karsiligina bakinca anlayacaksiniz  luks arabalarin cogu bu yaglari kullanir cunku yakit ekonomisi arka planda kalir.  Siz sadece  5w30 dan sasmayin asil onemli olan bu zaten.  Bir dahaki degisime a3 a4 almayi dusunuyorum.  

Yorum bağlantısı
Kaya Faruk
12 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

 Yakit ekonomisi motor katalizor yaglama sistemine gore gereken yaglar karakteristlik olarak siniflandirilmistir.  A benzinli ve B  dizel icindir  C ile baslayanlar ise katalizor ve dpf uyumlu olmasinin yanunda hem benzin ve hem dizel icindir.E ise agir is araclari icindir.   Simdi ford ozellikler a1 b1 istiyor gerci bu standart yerini a5 b5 e birakti   ecea  a1b1 sertifikasini kaldirdi.  A5 ve b5 spesifikasyonuna saglayan yaglar  motorun performansindan ziyade  yakit ekonomisini on plana cikarmaya yoneliktir. Cunku ford bu konuda yillardir kotu unvana sahip. A3 B4 spesifikasyonlari ise yakiti fazla onemsemez  yagin daha cok kam mili uzerinde yapismasi,  yaglama esnasinda daha hizli sirkilasyonu saglayacak ozellikte viskoziteye sahip olmasi gibi performansi ustte tutan karakteristliklere sahiptir. Kisacasi  benzinli bir aracta a3 b4  dizel dpf bir aracta c3  tavsiyr ederim. Zaten uzerindeki spesifikasyonlarin karsiligina bakinca anlayacaksiniz  luks arabalarin cogu bu yaglari kullanir cunku yakit ekonomisi arka planda kalir.  Siz sadece  5w30 dan sasmayin asil onemli olan bu zaten.  Bir dahaki degisime a3 a4 almayi dusunuyorum.  

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Aracımın yakıt tüketimi ortalama 6lt civarında. Bu benim için uygun bi seviye. Ama yinede yeni bişeyler öğrendim. Teşekkür ederim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Selçuk Bahcivan

        2004 2.0 ov mondeo aracım 162000 km de 10w 60 motul 8100 x power kullanıyorum son çare olarak bunu denedim, ortalama 2500 km de 1 litre yağ eksiltiyor, bu yağdan önce 10w 40 motul 6100 x power kullandım 2000 km de 1 litre eksiltti, ondan önce 5w30 mobil x3000 kullandım 1500 km de 1 litre eksiltti, deneme amaçlı 5w 40 mobil yağ koymuştum, yağ motorda karardığı için 1000 km de değiştirdim.

      Aracın motoru bu şekilde yağ azaltmasına rağmen,  motorda yağ yakma yok, duman atma yok, üfleme yok, conta yanık değil, kaçak yok,  hepsi expertiz de kontrol edildi, yalnız dyno testinde araç garip bir şekilde 90 beygir çıktı, otomatik vites olduğu için araç 4000-4500 devir arası 185 km/h hızdayken kesiciye girdi, tam tespit yapamadım dedi expertiz, ben bu işten bişey anlamadım, bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. sürekli yağ denemesi yapmaktan sıkıldım, benim araç tek yağ değişimi ile 10.000 km yi bırakın 5.000 km yi görmesi mümkün değil

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Eskpertizde belli olmuyor, motorda aşınma var demek ki. Yağ  tüketimi fazla. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Evren Erakçora yazdı:

Eskpertizde belli olmuyor, motorda aşınma var demek ki. Yağ  tüketimi fazla. 

egzos subabindan yagi atmaya basliyordur artik  egsoza pecete koyup yag partikulleri varmi yokmu bir denemek lazim. hangi yag katilirsa katilsin mutlaka katki maddesi isteyecek duruma gelmis arac en azindan 1 litre eksiltecegi yerde yarim litre eksiltir kanaatimce. bu arada slick50 turkiyede varmi bilmiyorum ama asinan parcalari iyi koruyup dolgu yapiyor

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selçuk Bahcivan yazdı:

        2004 2.0 ov mondeo aracım 162000 km de 10w 60 motul 8100 x power kullanıyorum son çare olarak bunu denedim, ortalama 2500 km de 1 litre yağ eksiltiyor, bu yağdan önce 10w 40 motul 6100 x power kullandım 2000 km de 1 litre eksiltti, ondan önce 5w30 mobil x3000 kullandım 1500 km de 1 litre eksiltti, deneme amaçlı 5w 40 mobil yağ koymuştum, yağ motorda karardığı için 1000 km de değiştirdim.

      Aracın motoru bu şekilde yağ azaltmasına rağmen,  motorda yağ yakma yok, duman atma yok, üfleme yok, conta yanık değil, kaçak yok,  hepsi expertiz de kontrol edildi, yalnız dyno testinde araç garip bir şekilde 90 beygir çıktı, otomatik vites olduğu için araç 4000-4500 devir arası 185 km/h hızdayken kesiciye girdi, tam tespit yapamadım dedi expertiz, ben bu işten bişey anlamadım, bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. sürekli yağ denemesi yapmaktan sıkıldım, benim araç tek yağ değişimi ile 10.000 km yi bırakın 5.000 km yi görmesi mümkün değil

Motor bitmiş, daha ne olsun :) BElli ki yağ yakıyor alet.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bahcivan
Evren Erakçora yazdı:

Eskpertizde belli olmuyor, motorda aşınma var demek ki. Yağ  tüketimi fazla. 

kullanım esnasında  duman atma,  yağ kaçağı, üfleme gibi yağ yakma belirtilerini göremediğimiz için ve dyno testinde de görülemediği için ne yapmak gerekli karar veremedim, sonuç itibari ile motoru açıp bakmak lazım ama araç o aşamaya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum, aracın egzos emisyon değerleri normal

Yorum bağlantısı
Selçuk Bahcivan
Sani Gerşon yazdı:

Motor bitmiş, daha ne olsun :) BElli ki yağ yakıyor alet.

yanan yağ nerede ???? sorun zaten o :)  egzos emisyon normal, duman yok, kaçak yok, yağ yakan araba bariz belli olur devir kesici devreye girene kadar aracın gazına vites boştayken bastığınınızda duman atar egzos dan, tertemiz renksiz duman gözle tespit mümkün değil, ilk çalıştırmada da duman yok 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Katalizör sanırım görevini iyi görüyor.

2500km'de 1 litre araç akıtsa, altı simsiyah olurdu, her yer yağ olurdu. Yaktığı net.

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ekspertiz filan hikaye, iyi bir Ford ustasına götürüp gösterin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...