İçeriğe Yönlendir

Citroen C5 Yükseltme Alçaltma Sistemi Için Alınır Mı?


Mehmet Gürcüoglu

Recommended Posts

Mehmet Gürcüoglu

Şu aralar fena halde bu alçaltma sistemlerine takmış durumdayım. Bu sistemi kullananlar veya hakkında bilgisi olanların fkrini almak istiyorum.

citroenc5f.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

alçaltması 5 cm lik yay gibi mi düşürüyor nedir olay

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

evet okudum ama böyle sistem olan aracın savurmayı bırak milim yatmaması lazım :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

c5'i bende bir ara baya düşündüm ancak sonradan 4x4 dizel otomatik suv tarzı birşeylerin beni daha mutlu edeceğini hissettim ve araç değişim işini erteledim, Allah herkesin gönlündekini nasip etsin :)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

bende valiyi solladığım için ceza yemiştim forumda konusu vardı :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kafaya takılan alçatma sistemi mi yoksa C5 mi? C5 teki orjinal alçaltma yükseltme ile her hızda gidilmiyor yani alçaltayım otobanda gideyim, arazide yükselteyim diye bir imkan yok, çok düşük hızlarda bile araç yükseltiyor kendini, az bir şey inik bırakıyor sadece yüksek hızda

Yorum bağlantısı

Şu aralar fena halde bu alçaltma sistemlerine takmış durumdayım. Bu sistemi kullananlar veya hakkında bilgisi olanların fkrini almak istiyorum.

Tam sizin resmini verdiğiniz model 1.6 dizel ise bu sistem yoktur diyecektim ki; Abdülsamet cevap vermiş sağolsun. 2.0 motorlarında var yeni kasanın. Eski makyajlı kasalarsa sistem bildiğim kadar ile manuel olarak 3 kademe ile çalışıyor bir de lastik değiştirme için kullanılan mod var. Araç belli bir hıza eriştiğinde en düşüğe veya en yükseğe çıkmıyor. Kendisi sensörlerinin verdiği karara göre yol durumuna göre yükselip alçalıyor. Bu pnomatik sistemin bir avantajı. İkinci olarak bu araçlarda amortisör yok. O yüzden uçan halı da diyorlar. Sizin sürüş anındaki direksiyon tepkileri, yolun eğimi veya viraja göre sistemdeki hidrolik sıvı sifer(amortisör kulesi başı gibi) içine dolup, aracı hep dengede tutuyor. Tabi bu hidrolik te artık çok hızlı hesaplamalar yapan sensörler vasıtası ile transfer ediliyor. Bu nedenle aracın lastiği patlasa da 3 tekerlek üzerindeyken dengesi korunuyor. Ya da bagaja çamaşır makinesi bile koysanız, araç ağırlık dengesini ayarlayarak arkası çökük değil, düz pozisyonda kalıyor.

Ancak bu sistemin de maliyetleri var elbet. Hidroliğin yaklaşık 200.000km ömrü olduğu söyleniyor. Sensörler güzel ama Fransız araçlarının elektrik problemleri başa dert açabilir. Bu arada araçta torksiyon çubukları var. Makyajlılarda var mı bilmiyorum ama 2002-2005 arasında torksiyon çubuğu arızalanabiliyor. Orjinali için 1600.-TL civarı rakam veriliyor. Makyajlılarda ise frenlerde bir sorun vardı ama şimdi tam hatırlamıyorum. Hayati bir problem değildi ama.

Benim de en merak ettiğim araçların başında geliyor. Donanım konusunda çok zenginler ve bu hydro pnomatik sistemi hep merak ederim. Araç yükselince çok çirkin duruyor ama basılınca da bir o kadar şık. Bizim komşumuz emekli bir bürokrat. Kendi aracı C5 ama şöförlü kullanıyor yaştan dolayı. Bir ara sohbet etmiştim de şöförü bir mercedes bir de bu araç diyordu. Ben de bu görüşe inanıyorum aslında. Yukardaki özellikleri ile yol tutuş malum. Arıza istatistiği ile bakıldığında da c5 sizel otomatiğin şanzıman arızası dışında diğer Fransızlar kadar şikayet edilen elektronik ve sensör arızasına pek rastlamadım forumlarda.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

kafaya takılan alçatma sistemi mi yoksa C5 mi? C5 teki orjinal alçaltma yükseltme ile her hızda gidilmiyor yani alçaltayım otobanda gideyim, arazide yükselteyim diye bir imkan yok, çok düşük hızlarda bile araç yükseltiyor kendini, az bir şey inik bırakıyor sadece yüksek hızda

ne anladım bu işten alınmaz o zaman :i-ih:

Tam sizin resmini verdiğiniz model 1.6 dizel ise bu sistem yoktur diyecektim ki; Abdülsamet cevap vermiş sağolsun. 2.0 motorlarında var yeni kasanın. Eski makyajlı kasalarsa sistem bildiğim kadar ile manuel olarak 3 kademe ile çalışıyor bir de lastik değiştirme için kullanılan mod var. Araç belli bir hıza eriştiğinde en düşüğe veya en yükseğe çıkmıyor. Kendisi sensörlerinin verdiği karara göre yol durumuna göre yükselip alçalıyor. Bu pnomatik sistemin bir avantajı. İkinci olarak bu araçlarda amortisör yok. O yüzden uçan halı da diyorlar. Sizin sürüş anındaki direksiyon tepkileri, yolun eğimi veya viraja göre sistemdeki hidrolik sıvı sifer(amortisör kulesi başı gibi) içine dolup, aracı hep dengede tutuyor. Tabi bu hidrolik te artık çok hızlı hesaplamalar yapan sensörler vasıtası ile transfer ediliyor. Bu nedenle aracın lastiği patlasa da 3 tekerlek üzerindeyken dengesi korunuyor. Ya da bagaja çamaşır makinesi bile koysanız, araç ağırlık dengesini ayarlayarak arkası çökük değil, düz pozisyonda kalıyor.

Ancak bu sistemin de maliyetleri var elbet. Hidroliğin yaklaşık 200.000km ömrü olduğu söyleniyor. Sensörler güzel ama Fransız araçlarının elektrik problemleri başa dert açabilir. Bu arada araçta torksiyon çubukları var. Makyajlılarda var mı bilmiyorum ama 2002-2005 arasında torksiyon çubuğu arızalanabiliyor. Orjinali için 1600.-TL civarı rakam veriliyor. Makyajlılarda ise frenlerde bir sorun vardı ama şimdi tam hatırlamıyorum. Hayati bir problem değildi ama.

Benim de en merak ettiğim araçların başında geliyor. Donanım konusunda çok zenginler ve bu hydro pnomatik sistemi hep merak ederim. Araç yükselince çok çirkin duruyor ama basılınca da bir o kadar şık. Bizim komşumuz emekli bir bürokrat. Kendi aracı C5 ama şöförlü kullanıyor yaştan dolayı. Bir ara sohbet etmiştim de şöförü bir mercedes bir de bu araç diyordu. Ben de bu görüşe inanıyorum aslında. Yukardaki özellikleri ile yol tutuş malum. Arıza istatistiği ile bakıldığında da c5 sizel otomatiğin şanzıman arızası dışında diğer Fransızlar kadar şikayet edilen elektronik ve sensör arızasına pek rastlamadım forumlarda.

Saygılarımla.

airride sistemi gibi o zaman bu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...