Anil Berke Kavraal 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 doğru. biraz nette araştırma yapınca üfleme sesinin normal olduğunu anlamış gibiyim olması gereken turbo sesinden bariz farklı ses varsa o zaman sıkıntı tabiki ... aynı araçtan serviste test aracı falan varsa kullanmanız içinizi rahatlabilir ... Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 zaten turbo rektefiye de görse birde arabanın yağı falanda değişçek 600 lirayı bulur. Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 500 liraya çıkma çok temiz turbo bulursun. tamirdense tercih edilebilir. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 Durun Bektaş beyin turbosunda birşey yoktur adama zorla turbo aldırcaz Yorum bağlantısı
Alper Arslankurt 13 Temmuz 2012 Paylaş 13 Temmuz 2012 Babamda bulunan 2006 mondeo tdci'in turbosu Adana'da turbo revizyonu için gerekli hassas araç gereçleri bulunan bir turbo revizyon merkezinde revize edilmişti 2009 yılında. O zamandan bu yana araç kullanılmakta, sanırım 20.bin km kadar da yapmıştır, ve şu anda herhangi bir sıkıntı,( performans kaybı, ses,yakıt artışı,yağ eksiltme,egzozdan mavi duman vs.) şikayet yaratacak herhangi bir durum bulunmamakta. Turbonun döküm yapısına zarar vermek güç olduğundan, en sık rastlanan arızalar mil, türbin ya da burç gibi hareketli parçalarda oluştuğundan, ve bu parçalarında yüksek kaliteli tamir kitleri piyasada mevcut olduğundan ehil ellerde turbo revizyonu, özellikle de fiyat/alınan verim orantısı açısından bakıldığında, hiç de yabana atılacak bir seçenek değildir bana göre. Hocam nerede yapıldığını özel mesajdan yollayabilir misiniz? Yorum bağlantısı
Mustafa Güney 13 Temmuz 2012 Paylaş 13 Temmuz 2012 (düzenlendi) ... konunun 3. sayfaya ilerlediğini görmediğimden nokta koydum biraz yanlış yazdım 13 Temmuz 2012 tarihinde Mustafa Güneyyy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 16 Temmuz 2012 Paylaş 16 Temmuz 2012 Bende Turbo tamir ettirdim aracım 135.000 de iken , su anda 200.000 i devirdim hala aynı turbo devam. Açtığım konu : http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/188105-focus-tdci-turbo-charger-tamiri/page__fromsearch__1 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 bazen yokuşlarda 2000 devirden sonra 2.ve 3.viteste hem ıslık sesi geliyor hemde ivmeleniyor. 4.ve 5.viteste bu ses yok.Düz yolda da ıslık sesi yok.İlk defa turbo dizel kullandığım için fazla bilgim yok açıkcası.. Düz yolda ötmeyip de yokuşlarda ötmesinin sebebi ne olabilir mühendis arkadaşlar Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 bu psi motorları özellikle 2. viteste (az da olsa 3. viteste de var) motor freni yaparken çok tatlı bir vınlama sesi veriyor. kendimi retarder basmıs 0 403 söförü gibi hissediyorum 90'lık 1.6 hdi partnerde de vardı o yuzden psi motorları dedim. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 (düzenlendi) Ses rahatsız edici boyutta değil zaten.. Abimde getz var onunda aynı şekilde yokuşlar hafiften ıslık sesi varmış, turbo dizellerde normal bir durum o zaman. 4 Mayıs 2013 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akan Belen 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 Arkadaşlar yeterince bilgi yazmışlar zaten.Turbo saatlerce sürecek bir sökme takma işlemi yok.Ben daha yeni revizyon yaptırdım.600 gibi bir rakama revizyon yapıldı.Sökmesi takması,yağı,filtresi falan 1000 tl ye mal oldu.Ayrıca sizin aracınızda sıkıntı olmayabilir.ehil bir usta anlar.Bence durduk yere arızayı kesinleştirmeden bir girişimde bulunmayın Yorum bağlantısı
Mert Ender 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Merhaba, Konuya dair önceden açılmış başlık bulamadım, gerekirse mod'lar, istedikleri konuyla birleştirebilir. Turbo bakımı yapan yerler var. Turbo da tüm unsurlarıyla hassas bir parçalar yumağı, solenoid'i, wastegate'i, blow-off'u, delinmiş hortumu, kırılan palleri vs. vs. 1. EGR'ler söktürüyoruz, MAP'lar/MAF'lar temizletiyoruz ama arızalandığında turboyu genellikle yeni veya çıkma yeniden taktırıyoruz. Belli bir kilometrede turbo bakımı yaptırılmalı mı? 2. İncelediğim kadarıyla turbo bakımı yapan yerler, turboyu söküp balansladıklarını ve sadece aşınan kısımlarını yenileyebildiklerini belirtiyorlar. Arızalandığında turbo aramaya çıkmak yerine, turboya koruyucu bakım yapılsa (periyodik bakım, Carbon Clean gibi) olası arızaların önüne geçilmez mi? 3. Son olarak, turbo bakımı yaptıran ve memnun kalan var mı? Teşekkürler, Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Turboların herhangi bi bakımı yok ki? Siz aracı çalıştırdıktan hemen sonra ve durdurmadan hemen evvel 30sn kadar bekleyin, kendini yağlamış oluyor turbo zaten. Bu onu korur. Tabi sürekli kaliteli yağ kullanın, bakımlarını aksatmayın aracın. Bu arada sanıyorum ki doğru aramayı yapamamışsınız. Konunuzu birleştirdim. Yorum bağlantısı
Mert Ender 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 (düzenlendi) Turboların herhangi bi bakımı yok ki? Siz aracı çalıştırdıktan hemen sonra ve durdurmadan hemen evvel 30sn kadar bekleyin, kendini yağlamış oluyor turbo zaten. Bu onu korur. Tabi sürekli kaliteli yağ kullanın, bakımlarını aksatmayın aracın. Bu arada sanıyorum ki doğru aramayı yapamamışsınız. Konunuzu birleştirdim. Dediğinizi zaten yapıyorum. Arabadaki arızaları internette araştırırken karşıma çıkan sitelerde bu işi yapanların ne yaptıklarını paylaştım. CarbonClean uygulaması da pek çok rutin bakımın parçası değil veya Würth katkısı koymak da öyle, ama bunların faydalarını biliyoruz. Turbo bakımı diye aradığımda hiçbir sonuç getirmedi, o yüzden yeni başlık açtım, birleştirdiğiniz iyi olmuş, teşekkür ederim. 10 Mayıs 2013 tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akan Belen 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Bakım olarak yapılabilecek birşey yok turboya.Korumak amaçlı yapılacak en güzel şey.Kaliteli yağ kullanmak.Hava filtresini biraz daha sık değiştirmek önemli.İlk çalıştırmada tam yaplanmadan aşırı yüklenmemek stop ederkende kısa süre beklemek iyi olur.Ben 2 ay kadar önce revizyon yaptırdım şimdilik hiçbir şikayetim yok turbo açısından. Yorum bağlantısı
Mert Ender 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Bakım olarak yapılabilecek birşey yok turboya.Korumak amaçlı yapılacak en güzel şey.Kaliteli yağ kullanmak.Hava filtresini biraz daha sık değiştirmek önemli.İlk çalıştırmada tam yaplanmadan aşırı yüklenmemek stop ederkende kısa süre beklemek iyi olur.Ben 2 ay kadar önce revizyon yaptırdım şimdilik hiçbir şikayetim yok turbo açısından. İlk kalkışta yüklenmiyorum. Yavaş yavaş ikiye geçiyorum. Kontağı kapatmadan önce bekliyorum. 6 yılda görmediğim bütün arızalar, son 1 ayda çıktığı için artık buluttan nem kapar oldum. Revizyon kapsamında ne yapıldı? Kaça maloldu size? Yorum bağlantısı
Akan Belen 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 İlk kalkışta yüklenmiyorum. Yavaş yavaş ikiye geçiyorum. Kontağı kapatmadan önce bekliyorum. 6 yılda görmediğim bütün arızalar, son 1 ayda çıktığı için artık buluttan nem kapar oldum. Revizyon kapsamında ne yapıldı? Kaça maloldu size? Revizyonda turbonun içindeki bütün parçalar değişiyor.Yani pervaneler,mil.Sonrasında kalibrasyon yapılıyor asıl önemli kısım da bu zaten.Çok yüksek devirle döndüğü için çok iyi yapılması lazım.Turbo revizyonu yapıldıktan sonra genelde yağ ve yağ filtresininde değiştirlmesi öneriliyor.600 tl gibi revizyon ücretleri var 1 Yorum bağlantısı
Yasin Sonçağı 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 merhaba direk konuya girmek istiyorum 28 ocak günü 2005 model 1.4 tdci fiesta aldım van olanından. paramın az olması yüksek model araba alıp daha rahat etme isteği ve fazla koltuğa ihtiyaç olmadığından tercihim oldu ve çok sevdim güzel arabaydı. ancak aldığımda beyaz duman atıyordu. aldığım şahıs "enjektörler kirli" diyerek "carbon clean" uygulaması yapmamı söyledi. o anlık hevesle hiç tamirciye göstermeden aracı aldım ancak sürekli beyaz duman atma problemi yoktu araba rolentide 2 3 dk çalışınca ya da yüksek devirde seri sürünce inanılmaz yoğunlukta atıyordu işlerimin yoğunlugu yüzünden bir türlü götürüp gösteremedim işim gereği şehir dışına çıktım 2 hafta içinde 6.000 km yol yaptım (yola çıkmadan yağını filtresini filan değiştirdim bakımını yaptırdım) sonra geldim bu sefer vizelerim başladığı için araçla ilgilenemedim velhasıl 2 ay arabaya bu şekilde bindim ama turboda ne bir ıslık sesi nede performans sorunu vardı gayet sağlıklı gözüküyordu bu yüzdende olsa gerek çok üstüne düşmedim 12 nisan cuma günü son vizeme giderken (bu arada adanada yaşıyorum okulum ceyhanda. yani günlük min. 110 km okula gidiş gelişim var e tabi gündüz iş yüzünden min. 70 km daha yapıyorum) hızım sabit 90-100 civarındayken PLOFFF diye bir patlama sesiyle aracın hertarafından bembeyaz duman atması bir oldu hemen boşa aldım bir baktım devir saati kendi kendine ivmeleniyor hemen kontağı kapadım sakince sağa çektim önce blok açtım diye düşündüm çünkü motor yağ boşaltmış ve 4 şeritlik otoban 3-4 mt yüksekliğinde komple bembeyaz duman olmuştu sonra hemen kaputu açtım ama görünürde herhangi bir patlat çatlak yoktu. neyse aracı çektirdim tamircime çalıştırdı ama çok sarsıntılı ve traktorden beter çalıştı hemen kapadı turbo ve enjektör dedi muhtemelen düzensiz turbo yağlamasından enjektörü yakmışsın dedi. turboyu ve enjektörü söküp pompacıya gönderdiğimizde oda aynısını söyledi turbo sorunlu imiş milinde boşluk varmış ve fazla yağlama yapıp aşırı ısınmaya sebep olmuş enjektörlerin iğnelerini felaket yakmış komple meme ve iğne takımı değişecek turbonun da iç tamir takımı değişecek dedi ve 1200 tl fiyat çıkardı hatta muhtemelen motorada girdiğini söyleyerek yarım olan aklımı aldı. neyse 1 hafta kadar bekledim araştırdım sıfır enjektör ve turboya baktım fiyat edindim başka bir pompacıya götürdüm oda bana 2000 lira dedi ve enjektörlerin komple değişmesi gerektiğini üst kısmınında arıza çıkardığını söyledi kafam iyice karıştı ne yapacağımı bilemedim ogünden bu güne yaklaşık 1 aydır arac o şekilde yatmakta internette KKK marka turbo var 650 küsür liraya simens marka enjektör var oda 1600 küsür lira kendi parçalarımı yaptırsam oda 1500-2000 lira tutacak verim alırmıyım bilemiyorum bir yandan da motora girme ihtimali var ki enjektörü gören pompacılar muhtemelen girmişsin diyor. ne yapacağımı şaşırdım Şuan şu konuda tavsiye istiyorum, yaptırsam verim alırmıyım yoksa int teki sıfır turbo ve enjektörleri mi alsam ayrıca çin malı almak istemiyorum orjinalı varmıdır varsa nerde ne kadardır daha önce başına gelen ya da bilgisi olan varsa bilgilerini paylaşmasını rica ederim. teşekkürler saygılar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Turboyu tamir ettirin.. Enjektör bulmaya çalışın.. Geçmiş olsun.. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Siyah duman yanmayan yakıt demektir, beyaz duman yanma odasına karışan motor yağı demektir. Sizin aracınızda yanma odasına motor yağı karışmış. Turbo milinden gelir ekseri. Ben olsam, Turbo ve enjektörleri komple yenileri ile değişirim. 1 Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Aldığından yani ocaktan beri beyaz duman atıyormuş, bir haylide yol yapmışsın yağ eksiltme gibi bir durum olmadı mı? Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 araca uzun süreli binici değilseniz bildiğiniz pert araçtan turbo ve enjektör söktürüp idareten binin sonra satarsınız. şu zihniyete hiç aklım ermiyor hemen çözümmüş gibi idareten yapın ondan sonra satarsınız ....alan kişi ne olacak adam gibi yapılıp satılsa daha iyi değilmi çok çok biraz para harcarsınız ama o mutluluk hazzı hiç bir şeye değişmez benim görüşüm böyle kusura bakmayın saygılar 3 Yorum bağlantısı
Yasin Sonçağı 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 Aldığından yani ocaktan beri beyaz duman atıyormuş, bir haylide yol yapmışsın yağ eksiltme gibi bir durum olmadı mı? Hayır eksiltme yapmadı yani en azından şehir dışına çıkmadan önce değiştirdiğimde eksiltme yoktu sonrasını bilmiyorum. Siyah duman yanmayan yakıt demektir, beyaz duman yanma odasına karışan motor yağı demektir. Sizin aracınızda yanma odasına motor yağı karışmış. Turbo milinden gelir ekseri. Ben olsam, Turbo ve enjektörleri komple yenileri ile değişirim. peki aracın orjinal turbosu ve enjektör markası nedir ya da o internetteki ürünleri alsam onlar orjinal midir çin malı almak istemiyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 çok ucuz atlatmışsınız, tubodan içeri sızan yağ + metak parça olsa idi, pistin silindir paramparça olurdu, turbo ve enjektörü o rakamlara buldu iseniz ve gerçek sıfırsa kaçırmadan alın maalesef 6000km bu şekilde kullanılmasa idi, masraf bu kadar büyümezdi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts