İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Yasin Sonçağı

çok ucuz atlatmışsınız, tubodan içeri sızan yağ + metak parça olsa idi, pistin silindir paramparça olurdu, turbo ve enjektörü o rakamlara buldu iseniz ve gerçek sıfırsa kaçırmadan alın

maalesef 6000km bu şekilde kullanılmasa idi, masraf bu kadar büyümezdi

aynen cahilliğime geldi ileri yaşantım için çok büyük tecrübe oldu bisiklet bile alacam olsam göstermeden almam artık

valla reklam yapmış gibi olmak istemiyorum ama turbo bu;

http://ticiz.com/p285582-54359880009-ford-fiesta.html

enjektörde nu;

http://www.yedekparcaford.com/?urun-6116-FIESTA-2002-2005-1-4-TDCI-ENJEKTOR-TAKIM--4-ADET--SiEMENS.html

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

aynen cahilliğime geldi ileri yaşantım için çok büyük tecrübe oldu bisiklet bile alacam olsam göstermeden almam artık

valla reklam yapmış gibi olmak istemiyorum ama turbo bu;

http://ticiz.com/p285582-54359880009-ford-fiesta.html

enjektörde nu;

http://www.yedekparc...T--SiEMENS.html

Enjektörler orijinal, turbo Focus 110PS te orjinali Garrett, Fiestada nedir bilemiyorum.

Tekrar geçmiş olsun.

çok ucuz atlatmışsınız, tubodan içeri sızan yağ + metak parça olsa idi, pistin silindir paramparça olurdu, turbo ve enjektörü o rakamlara buldu iseniz ve gerçek sıfırsa kaçırmadan alın

maalesef 6000km bu şekilde kullanılmasa idi, masraf bu kadar büyümezdi

Çağlar abi, bende birçok noktaya dikkat ediyorum ama butür konular korkutuyor insanı (özellikle 2.el sahiplerini) nedir dikkat etmemiz gereken, belirtileri neler?

Yorum bağlantısı
Yasin Sonçağı

An itibariyle, turbo tamir takımım değişmiş ve enjektörlerim yapılmıştır. İnşallah bir sorun olmadan yarın montaj olacak.

Korkum motora zarar vermemesi yönünde bakalım hayırlısı.

Yanlız kafama takılan bir detay var oda şudur;

turbo.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

An itibariyle, turbo tamir takımım değişmiş ve enjektörlerim yapılmıştır. İnşallah bir sorun olmadan yarın montaj olacak.

Korkum motora zarar vermemesi yönünde bakalım hayırlısı.

Yanlız kafama takılan bir detay var oda şudur;

Yasin bey merhaba,

Forum kuralları gereği farklı fontta yazılar kullanmıyoruz. Ayrıca büyük küçük harflere de, yani düzgün Türkçe'ye çok dikkat ediyoruz. Bir daha yazmanızı rica edebilir miyim lütfen?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yasin Sonçağı
(düzenlendi)

Neyse gerek kalmadı. Uygun görülürse konu kilitlenebilir.

İyi akşamlar.

tarihinde Yasin Sonçağı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kitlenecek durum yok ki, sorunlar sizde bitse, başkasına yol gösterir, forumun mantığı budur

detay ne idi ?

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

şu zihniyete hiç aklım ermiyor hemen çözümmüş gibi idareten yapın ondan sonra satarsınız ....alan kişi ne olacak adam gibi yapılıp satılsa daha iyi değilmi çok çok biraz para harcarsınız ama o mutluluk hazzı hiç bir şeye değişmez benim görüşüm böyle kusura bakmayın saygılar

Birde şu yönden bakmalı ucuz etin yahnisi bu kadar.gidiyormuş.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tarık Gündüz

O ses genelde bütün turbolu araçlarda mevcut sağlıklı bir turbodan üfleme sesi gelmesi çok normaldir ince bir sestir 1.3 mjet doblomda da aynı ses var ve bu normal 0 km sinde bile aynı sesi duyabilirsin ancak dediğim gibi ince bir sestir.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Çağlar Ekşioğlu

Turbo olayının 600 tl den aşağı olacağını sanmıorm ayrıca üfürme sesi turboda normaldir hatta bu sesi şu şekilde anlatabilirz : 5. viteste 100 110 km hızla giderken 4. vitese çekipte deviri yükselttiğimizde motordan gelen vınlama tarzı bir ses üfürme dediğimiz sestir.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Uğur Samyeli

 X1ipjvC.jpg?1?9039
 

1 nolu hortumun hava filitresi arkasından turboya girdiği bölümün dışarıya doğru çıktığını farkettim.Elimle ittirmeme rağmen bir süre sonra tekrar çıktığını gördüm.Bu durumun ne gibi artı veya eksileri olur motora.Ayrıca ses yapması söz konusu mudur acaba???

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

 

 

1 nolu hortumun hava filitresi arkasından turboya girdiği bölümün dışarıya doğru çıktığını farkettim.Elimle ittirmeme rağmen bir süre sonra tekrar çıktığını gördüm.Bu durumun ne gibi artı veya eksileri olur motora.Ayrıca ses yapması söz konusu mudur acaba???

Toz, toprak su vs. girerse, turbonuz aşınır ve bozulur.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

turboya süzülmemiş hava gireceği için turboya zarar verir. ama bence turboya zarar verseydi şimdiye kadar vermiş olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Keçeci

 

 

1 nolu hortumun hava filitresi arkasından turboya girdiği bölümün dışarıya doğru çıktığını farkettim.Elimle ittirmeme rağmen bir süre sonra tekrar çıktığını gördüm.Bu durumun ne gibi artı veya eksileri olur motora.Ayrıca ses yapması söz konusu mudur acaba???

Uğur abi hazır sökmüşken kelepçeyi sök mafı çıkar temizle sonrada ilk hortumu yerine tak ve sonrada kelepçesini düzgün bir şekilde takarsan birdaha çıkmaz. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Tozlu havanın turbo içine kaçması anlamına gelir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bence hemen bir çözüm bulun çünkü filtreden geçmemiş hava turbonuza direk giricek ve filtrelenmemiş havadaki tozlar vs turbo kanatcıklarına zarar verebilir ve daha büyük maliyetli sorunlara yol acabilir.Çözüm olarak aklıma ilk gelen cırt kelepceyle iyice sıkıp sabitlemek veya sıvı contayla az miktarda dikkatlice parçalanmıcak şekilde sıkıp yapıştırmak vs...

Yorum bağlantısı

Aracınızın hava filtresiz çalıştığını söyleyebiliriz. Yani havadan gelebilecek her türlü tehdide açık durumda!!

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Caner Dinçer

Sevgili üyeler. Aracımda böyle bir sorunum var sizce neden kaynaklanmaktadır? Fazla derecede yağ kaçırması olmuyor fakat normal olduğunu da düşünmüyorum. Yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim. Sorunumu aşağıdaki linkte resimle görebilirsiniz. Saygılar.

 

9545inciv9090933.jpg

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Yağ buharlanma sonucu turbo borusunda sıkça rastlanan bir durumdur..10000km. Bir araçta bile görülebilir..

Aracınızda yağ seviyesinde azalma olmuyorsa bence ciddi bir problem oluşturmaz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu derece kaçak olmaz ama, hortumu çıkarıp turbo emişe bakın, çok az yarım santim kadar bir yağ içinde gözükebilir, öyleyse sorun yok, çoksa iş değişir.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bence sıkıntı yok, normaldir. Sıçaklığın en yoğun yaşandığı yer o bölge. Isıya bağlı olarak hortum genleşir ve her durumda buhar halinde yağ dışarı kendini atar ve orada nemlenmeye sebep olur. Hiç olmasın derseniz kelepçeyi ve hortumu değiştirin.

Yorum bağlantısı
Caner Dinçer

Siz değerli büyüklerime teşekkür ederim. Serdar Karakoca beyfendinin söylediği sekilde balata spreyi ile temizlesem bir problem olur mu saygılar.

Ayrıca aracımda yerde yağ damlamasi olmuyor çok denedim olmuyor. Fakat boyle gorunmesinden de hiç hoşlanmiyorum. Flood yaptiysam ozür dilerim admin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yağ buharlanma sonucu turbo borusunda sıkça rastlanan bir durumdur..10000km. Bir araçta bile görülebilir..

Aracınızda yağ seviyesinde azalma olmuyorsa bence ciddi bir problem oluşturmaz..

 

 

Bu derece kaçak olmaz ama, hortumu çıkarıp turbo emişe bakın, çok az yarım santim kadar bir yağ içinde gözükebilir, öyleyse sorun yok, çoksa iş değişir.

 

 

Banada terleme gibi geldi...

 

Yağ aşağıya kadar akmış ama. Aşağıdaki bir soğutucu görüyorum ve onun üstüne kadar damlamış. Bana normal gelmedi sanki arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...