İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Bilal Onbaşı

Közledi ucuna saç koydu taktı üstad inşallah bir problem çıkarmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 26.02.2018 at 22:45, Bilal Onbaşı yazdı:

Konuya ilave olarak yazmayı unutmuşum hava akışmetresi yaklaşık 2 aydır bozuk arızalı diye fişi soketini çektik o şekilde kullanıyorum ondan dolayı motor arıza lambasını yakmakda yani bu dumanı ve çekişin düşmesini bu parça yaparmı ? 

bu bilgii egzosdaki dumandan daha aydınlatıcı oldu.

 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
On 27.02.2018 at 15:47, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Maf ı değiştikten sonra EGR ye giden vakum hortumunu ek yerinden çıkarıp körleyin, egr devre dışı kalsın, yalnız egr kapalı olacak, onu kontrol etsinler, kurumdan açık kalıp sıkışmış olmasın.

 

18 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

uzun zaman bu şekilde kullanım iyi olmaz, turbo sağlam çıkacak gibime geliyor, başka şey sebeb sanki...

 

Tebrik ederim Ali hocam.. ;) :bravo:

 

3 saat önce, Bilal Onbaşı yazdı:

 egr yi közledi takdı araba ciğerleri açıldı sanki anında tepki verdi ve eski randımanını yakaladım

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Fatih Kurnaz

Arkadaşlar merhaba. Çarşamba günü benzer bir sorun yaşadım. Fikrinizi almam gerekiyor. Araç 2007 model Fiesta 1.4 TDCI. Otoparkta aracı calıştırdığımda aklıma bagajdaki bazı malzemeler geldi ve inerek düzenlemeye başladım. Araç çalışıyorken 4-5 dk. sonra egzosdan beyaz duman geldiğini farkettim. Birkaç dakika gözlemledim ve giderek arttı. Sis kadar yoğunlaşınca aracı kapattım. 5 dk. sonra tekrar çalıştırdım, 2-3 dk. sonra yeniden başladı. Ardından renk siyaha döndü ve yine yoğunlaşınca aracı kapatarak büyük bir sorun olduğu kanısına vardım. Motor bakım ustamı aradım ve denemeye geldiğinde sorunun turbo veya enjektörlerden kaynaklanabileceğini soyledi.

Araç atölyeye gitti ve bugün bana hem turbonun hem de enjektörlerin tamamının kullanılamaz olduğunu söyledi. Turbonun revizyonu ileride başka soruna yol açabilir ve enjektörlerin hem tıkanması hem de bobinlerinde sorun olması tamiratın bedelini çok artırdığından tamamının değişmesinin en doğru olacağını belirtti. 6000tl 4 ad. enjektör, 2800tl turbo ve hepsi orjinal ürünler. Toplam masraf işçilik dahil sanırım 9500tl olacak. Fiyatlar ve ürünler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Ayrıca bu problemler motordaki en büyük sorunlar olmasına rağmen hiç mi belli etmezler kendilerini çok merak ediyorum? Sarsıntı, titreme, zor çalışma, sönme...vb. hiçbir sorun yoktu araçta. Birden başladı ve bu duruma geldik. Usta yakıt sorunu ile uzun süre yanlış devirde kullanmak olabilir diyor. Halbuki yakıt en büyük üç firmadan bir tanesinden alınan dizel yakıt ve vites değişimleri 2500-3000 devirde. Aracın normal hızlardaki devri ise 2000 idi. Sizce bu kadar sessiz ilerleyebilir mi bu sorun? Teşekkürler.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

geçmiş olsun, arabandaki enjektörler siemens, sadece memeleri değişir, bobini bozlursa direk çöpe at, tamiri yok diye biliyorum....

 

dikkat et fiyatları fazla gibi, turbo olayını nasıl anlamışlar, neresi bozukmuş?

 

bu tarz arızalarda tek ustaya güvenme, birkaç yere göster, mesela enjektörleri götür Bosch dizel servisi baksın, turboya kendin bak önce, emiş tarafındaki hortumu çıkar pallere bak, sürtme varmı kenarları yemişmi, mili elle yokla milimlik oynama olmalı, çalışırken ses yapar, viiiiiiiii diye öter baya öter hemde, yağ kaçağı olur için yağ içindedir, bunlar yoksa turbon sağlamdır, hemen inanma bozuk diye...

öyle devirden falan bozulmaz enjektör o kadar kolay değil o işler....

 

İzmirdeysen avantajlısın, Ustaeller servise götür rahat et, yaptırmak zorunda değilsin ama sana sağlam teşhis koyar forum üyesi ustamız Sabri usta :)

http://www.ustaeller.net/

 

Not: mümkünse turbo revizyonu yaptırma, orjinal al rahat et, tamir gören turbo asla ve asla orjinal gibi olmaz ve dayanmaz, unutma....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle bir tespit ve böyle bir sonuç ilk defa duydum.
Hadi enjektör neyse. Turboya ne olmuş. Hiç mi belirti vermemiş.

Enjektör probleminde. Geç çalışma, rolanti bozukluğu, stop etme, siyah duman vb sonuçlar görülmeli.

Yorum bağlantısı
Adnan Sarıkaya

Merhaba, ben babamın aracında (Ford Focus 2008 1.6 TDCI) turbo arızasını yaşadım. öncesinde ince bir ıslık sesi vardı ancak birgün sabah erken saatte soğuk motorda fazla hız yapınca turboyu patlattım. hemen çekiciyle tamirciye götürdüm aynı gün yağı komple değişti turbo sıfır takıldı tamam dediler. Ben daha önce duymuştum başka birinin Kia Rio da turbo patladığında turbonun devreye girmesini sağlayan bir parça varmış onda sorun varmış. Ford tada bu parçadan varmı diye sordum yok dediler. 15 gün geçmedi ıslık sesini yine duymaya devam ediyordum. Bu sefer işinin ehli olarak turbo tamircisine ve ford özel servisine götürdüm aracı onlar sıfır taktığım turbonun milinde boşluk oluşmuş ve pervaneleri kırmış dediler. sıfır aldığımı faturamı hepsini söyledim ancak ford larda turboyu aktive eden N75 valfi bulunduğunu bu değişmeden ne kadar turbo takarsanız takın patlayacağını söylediler. 15 günlük turboyu tamir ettirdim ve dedikleri parçaları komple değiştirdim. Çok şükür 2 yıldır hiç sesi olmadan biniyorum. İşinin ehli kişiler haricinde hiç bir yere turbo tamiri veya değişimi yaptırmayınız.

On 06.10.2018 at 22:25, Fatih Kurnaz yazdı:

Arkadaşlar merhaba. Çarşamba günü benzer bir sorun yaşadım. Fikrinizi almam gerekiyor. Araç 2007 model Fiesta 1.4 TDCI. Otoparkta aracı calıştırdığımda aklıma bagajdaki bazı malzemeler geldi ve inerek düzenlemeye başladım. Araç çalışıyorken 4-5 dk. sonra egzosdan beyaz duman geldiğini farkettim. Birkaç dakika gözlemledim ve giderek arttı. Sis kadar yoğunlaşınca aracı kapattım. 5 dk. sonra tekrar çalıştırdım, 2-3 dk. sonra yeniden başladı. Ardından renk siyaha döndü ve yine yoğunlaşınca aracı kapatarak büyük bir sorun olduğu kanısına vardım. Motor bakım ustamı aradım ve denemeye geldiğinde sorunun turbo veya enjektörlerden kaynaklanabileceğini soyledi.

Araç atölyeye gitti ve bugün bana hem turbonun hem de enjektörlerin tamamının kullanılamaz olduğunu söyledi. Turbonun revizyonu ileride başka soruna yol açabilir ve enjektörlerin hem tıkanması hem de bobinlerinde sorun olması tamiratın bedelini çok artırdığından tamamının değişmesinin en doğru olacağını belirtti. 6000tl 4 ad. enjektör, 2800tl turbo ve hepsi orjinal ürünler. Toplam masraf işçilik dahil sanırım 9500tl olacak. Fiyatlar ve ürünler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Ayrıca bu problemler motordaki en büyük sorunlar olmasına rağmen hiç mi belli etmezler kendilerini çok merak ediyorum? Sarsıntı, titreme, zor çalışma, sönme...vb. hiçbir sorun yoktu araçta. Birden başladı ve bu duruma geldik. Usta yakıt sorunu ile uzun süre yanlış devirde kullanmak olabilir diyor. Halbuki yakıt en büyük üç firmadan bir tanesinden alınan dizel yakıt ve vites değişimleri 2500-3000 devirde. Aracın normal hızlardaki devri ise 2000 idi. Sizce bu kadar sessiz ilerleyebilir mi bu sorun? Teşekkürler.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 

 

Geçmiş olsun iyice araştırın ve işinde usta olan ve garanti verebilecek olan kişilere üç kuruş fazla vererek yaptırın ki başınız ağrımasın. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz

Adnan bey gecmis olsun ve onerileriniz icin teşekkurler.

Bugun orjinal turbosarj ve enjektörler takiliyor araca. Enjektörlerin bobinleride zarar gordugunden tamirati yenilerin yari fiyatini astigindan komple yenileme karari aldik. Turbonun baglantisinda kullanilan valfi soracagim aksam. Önemli bir konu dediginize göre. Usta biliyorum derse onunda işinin ehli oldugunu görmüs oluruz.

Aracin fiyatinin 3te 1i kadar tamir ve bakim masrafi banada ders oldu. Sanirim devirli kullanmaya alismamm gerekecek. Artik yakitida yarim deponun altinda hemen tamamlayacagim. Depoda 4te 1 kurali çöpe gitti benim icin.

Umarim sizlerin basina gelmez.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)

gecmiş olsun 2 parcalardan biri mutlaka bosa değişiyor. ya turbo yada enjektörler.

bu olay da da sizin dizel araclara buz gibi sogudugunuz ortaya cıkacak ve kimseye dizel önermeyeceksiniz düşüncesindeyim.

herşey tamamen kısmet 5 yıldır dizel golf kullanıyorum daha bir gün olsun ne turbodan sıkıntım oldu nede enjektörlerden olsada farketmez. yine sogmam 5 yılda bir enejtör parası vermisim bir turbo parası vermişim cok demem daha cok severim masallah. kolay gelsin.

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz

Araba kısmen yenilendi diye dusunerek kendimizi rahatalatacagiz Okay bey. Uzun süre daha kullanmayi dusunuyordum araci zaten. Bu sebeple bakimi orjinal yedek parçayla yaptik. Önümuzdeki günlerde performans farki ortaya çikar.

Ancak benim gibi yilda 10bin km kullanan kisiler icin dizel arac degilde benzinli bir versiyon dogru tercih imiş. Ondan eminim. Sessiz, kiyasla daha zor bozulan ve servisi uygun. Sirf bu sebeplerle bir sonraki tercihim benzinli araç olacaktir. Ama ileride [emoji4]

gecmiş olsun 2 parcalardan biri mutlaka bosa değişiyor. ya turbo yada enjektörler.
bu olay da da sizin dizel araclara buz gibi sogudugunuz ortaya cıkacak ve kimseye dizel önermeyeceksiniz düşüncesindeyim.
herşey tamamen kısmet 5 yıldır dizel golf kullanıyorum daha bir gün olsun ne turbodan sıkıntım oldu nede enjektörlerden olsada farketmez. yine sogmam 5 yılda bir enejtör parası vermisim bir turbo parası vermişim cok demem daha cok severim masallah. kolay gelsin.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Ali bey oneriniz için teşekkürler. Bir sonraki sorunda ustaeller deyim. Yerelde bir ustamızla hallettik problemi. Komple orjinal değişim oldu. Umarım performansa katkısı olur bu bakımın :)

geçmiş olsun, arabandaki enjektörler siemens, sadece memeleri değişir, bobini bozlursa direk çöpe at, tamiri yok diye biliyorum....
 
dikkat et fiyatları fazla gibi, turbo olayını nasıl anlamışlar, neresi bozukmuş?
 
bu tarz arızalarda tek ustaya güvenme, birkaç yere göster, mesela enjektörleri götür Bosch dizel servisi baksın, turboya kendin bak önce, emiş tarafındaki hortumu çıkar pallere bak, sürtme varmı kenarları yemişmi, mili elle yokla milimlik oynama olmalı, çalışırken ses yapar, viiiiiiiii diye öter baya öter hemde, yağ kaçağı olur için yağ içindedir, bunlar yoksa turbon sağlamdır, hemen inanma bozuk diye...
öyle devirden falan bozulmaz enjektör o kadar kolay değil o işler....
 
İzmirdeysen avantajlısın, Ustaeller servise götür rahat et, yaptırmak zorunda değilsin ama sana sağlam teşhis koyar forum üyesi ustamız Sabri usta [emoji4]
http://www.ustaeller.net/
 
Not: mümkünse turbo revizyonu yaptırma, orjinal al rahat et, tamir gören turbo asla ve asla orjinal gibi olmaz ve dayanmaz, unutma....



Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Mehmet bey beyaz ve siyah duman dışında hiçbir belirti olmadı. Bu da son gün yaşandı. İlginç bir teşhisti dediğiniz gibi.

Böyle bir tespit ve böyle bir sonuç ilk defa duydum.
Hadi enjektör neyse. Turboya ne olmuş. Hiç mi belirti vermemiş.

Enjektör probleminde. Geç çalışma, rolanti bozukluğu, stop etme, siyah duman vb sonuçlar görülmeli.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

hayırlısı olsun bakalım kafadan 10 yıl götürür keyfli sürüsler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...