Yasin Sonçağı

Fiesta V - Turbo Ve Enjektör Arizasi

Recommended Posts

Yasin Sonçağı

merhaba direk konuya girmek istiyorum 28 ocak günü 2005 model

1.4 tdci fiesta aldım van olanından. paramın az olması yüksek model

araba alıp daha rahat etme isteği ve fazla koltuğa ihtiyaç olmadığından

tercihim oldu ve çok sevdim güzel arabaydı.

ancak aldığımda beyaz duman atıyordu. aldığım şahıs "enjektörler kirli" diyerek

"carbon clean" uygulaması yapmamı söyledi. o anlık hevesle hiç tamirciye göstermeden aracı aldım

ancak sürekli beyaz duman atma problemi yoktu araba rolentide 2 3 dk çalışınca ya da yüksek devirde

seri sürünce inanılmaz yoğunlukta atıyordu işlerimin yoğunlugu yüzünden bir türlü götürüp gösteremedim işim gereği şehir dışına çıktım

2 hafta içinde 6.000 km yol yaptım (yola çıkmadan yağını filtresini filan değiştirdim bakımını yaptırdım) sonra

geldim bu sefer vizelerim başladığı için araçla ilgilenemedim velhasıl 2 ay arabaya bu şekilde bindim

ama turboda ne bir ıslık sesi nede performans sorunu vardı gayet sağlıklı gözüküyordu bu yüzdende olsa gerek çok

üstüne düşmedim 12 nisan cuma günü son vizeme giderken (bu arada adanada yaşıyorum okulum ceyhanda. yani günlük

min. 110 km okula gidiş gelişim var e tabi gündüz iş yüzünden min. 70 km daha yapıyorum) hızım sabit 90-100 civarındayken PLOFFF diye bir patlama sesiyle aracın hertarafından

bembeyaz duman atması bir oldu hemen boşa aldım bir baktım devir saati kendi kendine ivmeleniyor hemen kontağı kapadım

sakince sağa çektim önce blok açtım diye düşündüm çünkü motor yağ boşaltmış ve 4 şeritlik otoban 3-4 mt yüksekliğinde komple

bembeyaz duman olmuştu sonra hemen kaputu açtım ama görünürde herhangi bir patlat çatlak yoktu.

neyse aracı çektirdim tamircime çalıştırdı ama çok sarsıntılı ve traktorden beter çalıştı hemen kapadı turbo ve enjektör dedi

muhtemelen düzensiz turbo yağlamasından enjektörü yakmışsın dedi. turboyu ve enjektörü söküp pompacıya gönderdiğimizde

oda aynısını söyledi turbo sorunlu imiş milinde boşluk varmış ve fazla yağlama yapıp aşırı ısınmaya sebep olmuş enjektörlerin iğnelerini felaket yakmış komple meme ve iğne takımı değişecek turbonun da iç tamir takımı değişecek dedi ve 1200 tl fiyat çıkardı

hatta muhtemelen motorada girdiğini söyleyerek yarım olan aklımı aldı.

neyse 1 hafta kadar bekledim araştırdım sıfır enjektör ve turboya baktım fiyat edindim başka bir pompacıya götürdüm

oda bana 2000 lira dedi ve enjektörlerin komple değişmesi gerektiğini üst kısmınında arıza çıkardığını söyledi kafam iyice karıştı

ne yapacağımı bilemedim ogünden bu güne yaklaşık 1 aydır arac o şekilde yatmakta internette KKK marka turbo var 650 küsür liraya

simens marka enjektör var oda 1600 küsür lira kendi parçalarımı yaptırsam oda 1500-2000 lira tutacak verim alırmıyım bilemiyorum

bir yandan da motora girme ihtimali var ki enjektörü gören pompacılar muhtemelen girmişsin diyor. ne yapacağımı şaşırdım

Şuan şu konuda tavsiye istiyorum, yaptırsam verim alırmıyım yoksa int teki sıfır turbo ve enjektörleri mi alsam ayrıca

çin malı almak istemiyorum orjinalı varmıdır varsa nerde ne kadardır daha önce başına gelen

ya da bilgisi olan varsa bilgilerini paylaşmasını rica ederim.

teşekkürler saygılar

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Turboyu tamir ettirin.. Enjektör bulmaya çalışın.. Geçmiş olsun..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Siyah duman yanmayan yakıt demektir, beyaz duman yanma odasına karışan motor yağı demektir.

Sizin aracınızda yanma odasına motor yağı karışmış. Turbo milinden gelir ekseri. Ben olsam, Turbo ve enjektörleri komple yenileri ile değişirim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kutay Akçar

Aldığından yani ocaktan beri beyaz duman atıyormuş, bir haylide yol yapmışsın yağ eksiltme gibi bir durum olmadı mı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yildirim Karaca

araca uzun süreli binici değilseniz bildiğiniz pert araçtan turbo ve enjektör söktürüp idareten binin sonra satarsınız.

şu zihniyete hiç aklım ermiyor hemen çözümmüş gibi idareten yapın ondan sonra satarsınız ....alan kişi ne olacak adam gibi yapılıp satılsa daha iyi değilmi çok çok biraz para harcarsınız ama o mutluluk hazzı hiç bir şeye değişmez benim görüşüm böyle kusura bakmayın saygılar

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Sonçağı

Aldığından yani ocaktan beri beyaz duman atıyormuş, bir haylide yol yapmışsın yağ eksiltme gibi bir durum olmadı mı?

Hayır eksiltme yapmadı yani en azından şehir dışına çıkmadan önce değiştirdiğimde eksiltme yoktu sonrasını bilmiyorum.

Siyah duman yanmayan yakıt demektir, beyaz duman yanma odasına karışan motor yağı demektir.

Sizin aracınızda yanma odasına motor yağı karışmış. Turbo milinden gelir ekseri. Ben olsam, Turbo ve enjektörleri komple yenileri ile değişirim.

peki aracın orjinal turbosu ve enjektör markası nedir ya da o internetteki ürünleri alsam onlar orjinal midir çin malı almak istemiyorum

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

çok ucuz atlatmışsınız, tubodan içeri sızan yağ + metak parça olsa idi, pistin silindir paramparça olurdu, turbo ve enjektörü o rakamlara buldu iseniz ve gerçek sıfırsa kaçırmadan alın

maalesef 6000km bu şekilde kullanılmasa idi, masraf bu kadar büyümezdi

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Sonçağı

çok ucuz atlatmışsınız, tubodan içeri sızan yağ + metak parça olsa idi, pistin silindir paramparça olurdu, turbo ve enjektörü o rakamlara buldu iseniz ve gerçek sıfırsa kaçırmadan alın

maalesef 6000km bu şekilde kullanılmasa idi, masraf bu kadar büyümezdi

aynen cahilliğime geldi ileri yaşantım için çok büyük tecrübe oldu bisiklet bile alacam olsam göstermeden almam artık

valla reklam yapmış gibi olmak istemiyorum ama turbo bu;

http://ticiz.com/p285582-54359880009-ford-fiesta.html

enjektörde nu;

http://www.yedekparcaford.com/?urun-6116-FIESTA-2002-2005-1-4-TDCI-ENJEKTOR-TAKIM--4-ADET--SiEMENS.html

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kutay Akçar

aynen cahilliğime geldi ileri yaşantım için çok büyük tecrübe oldu bisiklet bile alacam olsam göstermeden almam artık

valla reklam yapmış gibi olmak istemiyorum ama turbo bu;

http://ticiz.com/p285582-54359880009-ford-fiesta.html

enjektörde nu;

http://www.yedekparc...T--SiEMENS.html

Enjektörler orijinal, turbo Focus 110PS te orjinali Garrett, Fiestada nedir bilemiyorum.

Tekrar geçmiş olsun.

çok ucuz atlatmışsınız, tubodan içeri sızan yağ + metak parça olsa idi, pistin silindir paramparça olurdu, turbo ve enjektörü o rakamlara buldu iseniz ve gerçek sıfırsa kaçırmadan alın

maalesef 6000km bu şekilde kullanılmasa idi, masraf bu kadar büyümezdi

Çağlar abi, bende birçok noktaya dikkat ediyorum ama butür konular korkutuyor insanı (özellikle 2.el sahiplerini) nedir dikkat etmemiz gereken, belirtileri neler?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Sonçağı

Yinede düşünceniz için teşekkürler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Sonçağı

An itibariyle, turbo tamir takımım değişmiş ve enjektörlerim yapılmıştır. İnşallah bir sorun olmadan yarın montaj olacak.

Korkum motora zarar vermemesi yönünde bakalım hayırlısı.

Yanlız kafama takılan bir detay var oda şudur;

turbo.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

An itibariyle, turbo tamir takımım değişmiş ve enjektörlerim yapılmıştır. İnşallah bir sorun olmadan yarın montaj olacak.

Korkum motora zarar vermemesi yönünde bakalım hayırlısı.

Yanlız kafama takılan bir detay var oda şudur;

Yasin bey merhaba,

Forum kuralları gereği farklı fontta yazılar kullanmıyoruz. Ayrıca büyük küçük harflere de, yani düzgün Türkçe'ye çok dikkat ediyoruz. Bir daha yazmanızı rica edebilir miyim lütfen?

Teşekkürler.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Sonçağı

Neyse gerek kalmadı. Uygun görülürse konu kilitlenebilir.

İyi akşamlar.

tarihinde Yasin Sonçağı tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

kitlenecek durum yok ki, sorunlar sizde bitse, başkasına yol gösterir, forumun mantığı budur

detay ne idi ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Taner Gündüz

şu zihniyete hiç aklım ermiyor hemen çözümmüş gibi idareten yapın ondan sonra satarsınız ....alan kişi ne olacak adam gibi yapılıp satılsa daha iyi değilmi çok çok biraz para harcarsınız ama o mutluluk hazzı hiç bir şeye değişmez benim görüşüm böyle kusura bakmayın saygılar

Birde şu yönden bakmalı ucuz etin yahnisi bu kadar.gidiyormuş.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Kurnaz

Arkadaşlar merhaba. Çarşamba günü benzer bir sorun yaşadım. Fikrinizi almam gerekiyor. Araç 2007 model Fiesta 1.4 TDCI. Otoparkta aracı calıştırdığımda aklıma bagajdaki bazı malzemeler geldi ve inerek düzenlemeye başladım. Araç çalışıyorken 4-5 dk. sonra egzosdan beyaz duman geldiğini farkettim. Birkaç dakika gözlemledim ve giderek arttı. Sis kadar yoğunlaşınca aracı kapattım. 5 dk. sonra tekrar çalıştırdım, 2-3 dk. sonra yeniden başladı. Ardından renk siyaha döndü ve yine yoğunlaşınca aracı kapatarak büyük bir sorun olduğu kanısına vardım. Motor bakım ustamı aradım ve denemeye geldiğinde sorunun turbo veya enjektörlerden kaynaklanabileceğini soyledi.

Araç atölyeye gitti ve bugün bana hem turbonun hem de enjektörlerin tamamının kullanılamaz olduğunu söyledi. Turbonun revizyonu ileride başka soruna yol açabilir ve enjektörlerin hem tıkanması hem de bobinlerinde sorun olması tamiratın bedelini çok artırdığından tamamının değişmesinin en doğru olacağını belirtti. 6000tl 4 ad. enjektör, 2800tl turbo ve hepsi orjinal ürünler. Toplam masraf işçilik dahil sanırım 9500tl olacak. Fiyatlar ve ürünler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Ayrıca bu problemler motordaki en büyük sorunlar olmasına rağmen hiç mi belli etmezler kendilerini çok merak ediyorum? Sarsıntı, titreme, zor çalışma, sönme...vb. hiçbir sorun yoktu araçta. Birden başladı ve bu duruma geldik. Usta yakıt sorunu ile uzun süre yanlış devirde kullanmak olabilir diyor. Halbuki yakıt en büyük üç firmadan bir tanesinden alınan dizel yakıt ve vites değişimleri 2500-3000 devirde. Aracın normal hızlardaki devri ise 2000 idi. Sizce bu kadar sessiz ilerleyebilir mi bu sorun? Teşekkürler.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)

geçmiş olsun, arabandaki enjektörler siemens, sadece memeleri değişir, bobini bozlursa direk çöpe at, tamiri yok diye biliyorum....

 

dikkat et fiyatları fazla gibi, turbo olayını nasıl anlamışlar, neresi bozukmuş?

 

bu tarz arızalarda tek ustaya güvenme, birkaç yere göster, mesela enjektörleri götür Bosch dizel servisi baksın, turboya kendin bak önce, emiş tarafındaki hortumu çıkar pallere bak, sürtme varmı kenarları yemişmi, mili elle yokla milimlik oynama olmalı, çalışırken ses yapar, viiiiiiiii diye öter baya öter hemde, yağ kaçağı olur için yağ içindedir, bunlar yoksa turbon sağlamdır, hemen inanma bozuk diye...

öyle devirden falan bozulmaz enjektör o kadar kolay değil o işler....

 

İzmirdeysen avantajlısın, Ustaeller servise götür rahat et, yaptırmak zorunda değilsin ama sana sağlam teşhis koyar forum üyesi ustamız Sabri usta :)

http://www.ustaeller.net/

 

Not: mümkünse turbo revizyonu yaptırma, orjinal al rahat et, tamir gören turbo asla ve asla orjinal gibi olmaz ve dayanmaz, unutma....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Böyle bir tespit ve böyle bir sonuç ilk defa duydum.
Hadi enjektör neyse. Turboya ne olmuş. Hiç mi belirti vermemiş.

Enjektör probleminde. Geç çalışma, rolanti bozukluğu, stop etme, siyah duman vb sonuçlar görülmeli.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Adnan Sarıkaya

Merhaba, ben babamın aracında (Ford Focus 2008 1.6 TDCI) turbo arızasını yaşadım. öncesinde ince bir ıslık sesi vardı ancak birgün sabah erken saatte soğuk motorda fazla hız yapınca turboyu patlattım. hemen çekiciyle tamirciye götürdüm aynı gün yağı komple değişti turbo sıfır takıldı tamam dediler. Ben daha önce duymuştum başka birinin Kia Rio da turbo patladığında turbonun devreye girmesini sağlayan bir parça varmış onda sorun varmış. Ford tada bu parçadan varmı diye sordum yok dediler. 15 gün geçmedi ıslık sesini yine duymaya devam ediyordum. Bu sefer işinin ehli olarak turbo tamircisine ve ford özel servisine götürdüm aracı onlar sıfır taktığım turbonun milinde boşluk oluşmuş ve pervaneleri kırmış dediler. sıfır aldığımı faturamı hepsini söyledim ancak ford larda turboyu aktive eden N75 valfi bulunduğunu bu değişmeden ne kadar turbo takarsanız takın patlayacağını söylediler. 15 günlük turboyu tamir ettirdim ve dedikleri parçaları komple değiştirdim. Çok şükür 2 yıldır hiç sesi olmadan biniyorum. İşinin ehli kişiler haricinde hiç bir yere turbo tamiri veya değişimi yaptırmayınız.

On 06.10.2018 at 22:25, Fatih Kurnaz yazdı:

Arkadaşlar merhaba. Çarşamba günü benzer bir sorun yaşadım. Fikrinizi almam gerekiyor. Araç 2007 model Fiesta 1.4 TDCI. Otoparkta aracı calıştırdığımda aklıma bagajdaki bazı malzemeler geldi ve inerek düzenlemeye başladım. Araç çalışıyorken 4-5 dk. sonra egzosdan beyaz duman geldiğini farkettim. Birkaç dakika gözlemledim ve giderek arttı. Sis kadar yoğunlaşınca aracı kapattım. 5 dk. sonra tekrar çalıştırdım, 2-3 dk. sonra yeniden başladı. Ardından renk siyaha döndü ve yine yoğunlaşınca aracı kapatarak büyük bir sorun olduğu kanısına vardım. Motor bakım ustamı aradım ve denemeye geldiğinde sorunun turbo veya enjektörlerden kaynaklanabileceğini soyledi.

Araç atölyeye gitti ve bugün bana hem turbonun hem de enjektörlerin tamamının kullanılamaz olduğunu söyledi. Turbonun revizyonu ileride başka soruna yol açabilir ve enjektörlerin hem tıkanması hem de bobinlerinde sorun olması tamiratın bedelini çok artırdığından tamamının değişmesinin en doğru olacağını belirtti. 6000tl 4 ad. enjektör, 2800tl turbo ve hepsi orjinal ürünler. Toplam masraf işçilik dahil sanırım 9500tl olacak. Fiyatlar ve ürünler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Ayrıca bu problemler motordaki en büyük sorunlar olmasına rağmen hiç mi belli etmezler kendilerini çok merak ediyorum? Sarsıntı, titreme, zor çalışma, sönme...vb. hiçbir sorun yoktu araçta. Birden başladı ve bu duruma geldik. Usta yakıt sorunu ile uzun süre yanlış devirde kullanmak olabilir diyor. Halbuki yakıt en büyük üç firmadan bir tanesinden alınan dizel yakıt ve vites değişimleri 2500-3000 devirde. Aracın normal hızlardaki devri ise 2000 idi. Sizce bu kadar sessiz ilerleyebilir mi bu sorun? Teşekkürler.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 

 

Geçmiş olsun iyice araştırın ve işinde usta olan ve garanti verebilecek olan kişilere üç kuruş fazla vererek yaptırın ki başınız ağrımasın. Saygılar.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Kurnaz

Adnan bey gecmis olsun ve onerileriniz icin teşekkurler.

Bugun orjinal turbosarj ve enjektörler takiliyor araca. Enjektörlerin bobinleride zarar gordugunden tamirati yenilerin yari fiyatini astigindan komple yenileme karari aldik. Turbonun baglantisinda kullanilan valfi soracagim aksam. Önemli bir konu dediginize göre. Usta biliyorum derse onunda işinin ehli oldugunu görmüs oluruz.

Aracin fiyatinin 3te 1i kadar tamir ve bakim masrafi banada ders oldu. Sanirim devirli kullanmaya alismamm gerekecek. Artik yakitida yarim deponun altinda hemen tamamlayacagim. Depoda 4te 1 kurali çöpe gitti benim icin.

Umarim sizlerin basina gelmez.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okay Kaygusuz
gönderildi (düzenlendi)

gecmiş olsun 2 parcalardan biri mutlaka bosa değişiyor. ya turbo yada enjektörler.

bu olay da da sizin dizel araclara buz gibi sogudugunuz ortaya cıkacak ve kimseye dizel önermeyeceksiniz düşüncesindeyim.

herşey tamamen kısmet 5 yıldır dizel golf kullanıyorum daha bir gün olsun ne turbodan sıkıntım oldu nede enjektörlerden olsada farketmez. yine sogmam 5 yılda bir enejtör parası vermisim bir turbo parası vermişim cok demem daha cok severim masallah. kolay gelsin.

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Kurnaz

Araba kısmen yenilendi diye dusunerek kendimizi rahatalatacagiz Okay bey. Uzun süre daha kullanmayi dusunuyordum araci zaten. Bu sebeple bakimi orjinal yedek parçayla yaptik. Önümuzdeki günlerde performans farki ortaya çikar.

Ancak benim gibi yilda 10bin km kullanan kisiler icin dizel arac degilde benzinli bir versiyon dogru tercih imiş. Ondan eminim. Sessiz, kiyasla daha zor bozulan ve servisi uygun. Sirf bu sebeplerle bir sonraki tercihim benzinli araç olacaktir. Ama ileride

gecmiş olsun 2 parcalardan biri mutlaka bosa değişiyor. ya turbo yada enjektörler.
bu olay da da sizin dizel araclara buz gibi sogudugunuz ortaya cıkacak ve kimseye dizel önermeyeceksiniz düşüncesindeyim.
herşey tamamen kısmet 5 yıldır dizel golf kullanıyorum daha bir gün olsun ne turbodan sıkıntım oldu nede enjektörlerden olsada farketmez. yine sogmam 5 yılda bir enejtör parası vermisim bir turbo parası vermişim cok demem daha cok severim masallah. kolay gelsin.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Ali bey oneriniz için teşekkürler. Bir sonraki sorunda ustaeller deyim. Yerelde bir ustamızla hallettik problemi. Komple orjinal değişim oldu. Umarım performansa katkısı olur bu bakımın :)

geçmiş olsun, arabandaki enjektörler siemens, sadece memeleri değişir, bobini bozlursa direk çöpe at, tamiri yok diye biliyorum....
 
dikkat et fiyatları fazla gibi, turbo olayını nasıl anlamışlar, neresi bozukmuş?
 
bu tarz arızalarda tek ustaya güvenme, birkaç yere göster, mesela enjektörleri götür Bosch dizel servisi baksın, turboya kendin bak önce, emiş tarafındaki hortumu çıkar pallere bak, sürtme varmı kenarları yemişmi, mili elle yokla milimlik oynama olmalı, çalışırken ses yapar, viiiiiiiii diye öter baya öter hemde, yağ kaçağı olur için yağ içindedir, bunlar yoksa turbon sağlamdır, hemen inanma bozuk diye...
öyle devirden falan bozulmaz enjektör o kadar kolay değil o işler....
 
İzmirdeysen avantajlısın, Ustaeller servise götür rahat et, yaptırmak zorunda değilsin ama sana sağlam teşhis koyar forum üyesi ustamız Sabri usta
http://www.ustaeller.net/
 
Not: mümkünse turbo revizyonu yaptırma, orjinal al rahat et, tamir gören turbo asla ve asla orjinal gibi olmaz ve dayanmaz, unutma....



Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Mehmet bey beyaz ve siyah duman dışında hiçbir belirti olmadı. Bu da son gün yaşandı. İlginç bir teşhisti dediğiniz gibi.

Böyle bir tespit ve böyle bir sonuç ilk defa duydum.
Hadi enjektör neyse. Turboya ne olmuş. Hiç mi belirti vermemiş.

Enjektör probleminde. Geç çalışma, rolanti bozukluğu, stop etme, siyah duman vb sonuçlar görülmeli.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okay Kaygusuz

hayırlısı olsun bakalım kafadan 10 yıl götürür keyfli sürüsler

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki