İçeriğe Yönlendir

98 Mondeo Hararet Göstergesi


Mert Gürbüz

Recommended Posts

Omer Demirarslan

ayrıca istanbul anadolu yakasında kartal-pendik-bostancı bu civarlarda tavsiye edebileğiniz ford ustaları varmı?

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

soketi çektiğin motor ısı sensörü müşür değil o soketi çekince fan devreye girmesi normal. onun tam altında birtane daha müşür var onu deneyeceksin..

Yorum bağlantısı
Omer Demirarslan

evet dediğiniz  fişi çektiğimde ibre en sona indi,fişi tekrar taktığımda ibre tekrar en sona yükseldi,bu müşürün arızalı olduğunumu gösterir?ayrıca cevaplarınız için çok teşekkür ederim,anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz ustalar varmı

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

usta olarak yokta sanayiden parçayı al istediğin bi ustaya 20 liraya taktırırsın kartal sanayide hilal Ford var hem parça satıyor hem ufak tefek tamirler yapıyor..

Yorum bağlantısı
Omer Demirarslan

yani benim aracın hararet müşürü arızalı  doğru anladım değilmi?

Yorum bağlantısı
Özgür Demir
(düzenlendi)

Merhabalar,

Bu hararetten bende sorun yaşıyorum. Aracım mk2 2.0 ghia otomatik. Bayram dönüşü devirdaime giden boru ve motor kapağına yutturulmuş metal boruda (ustaya göre basınçtan) iki delik oluşmuş, su tamamen bitmiş ve suyun olmamasıyla termostatın sağlıksız sonuç göstermesi benim aşırı hararetten conta yakmama, dahası motor üst bloğunu ısıdan eğmeme sebep olmuş.

2000tl toplam masraf ile sorunlarımı çözdüm fakat halen hararet ibremden beni korkutacak sonuçlar görüyorum.

Şehir içinde 2000-3500 devir arasında sakin kullanımda hararet tam ortaya geliyor. Fakat 1-2 dakika bile olsa devri 3500 üzerine çıkarıp aşırı agresif olmayan kullanımda KIRMIZI'ya yani sona yaklaşıyor. Fan kendini normal yazısının L sonunda açıyor ve asıl garip olan şu; L nin üzerine geri döndürüp fan duruyor. Yani kırmızıya ramak kala çalışıp yine çok soğutmadan kapanıyor. Usta bu motorların çalışma ısısı böyle yüksek dediysede pedalların ordan ayağıma gelen motor ısısı acayip yüksek. Kimi zaman kaputu zor tutuyorum açıp bakmak için, elim yanıyor.

Benim ilk aracım bu yüzden oldukça acemiyim teknik konulara. Ama parça isimli tespitleriniz benim çok işime yarar.

tarihinde Özgür Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Özkan Bekdemir

Aynı sorun bendede başladı nasıl çözdünüz sorunu acaba

Özgür Demir yazdı:

Merhabalar,

Bu hararetten bende sorun yaşıyorum. Aracım mk2 2.0 ghia otomatik. Bayram dönüşü devirdaime giden boru ve motor kapağına yutturulmuş metal boruda (ustaya göre basınçtan) iki delik oluşmuş, su tamamen bitmiş ve suyun olmamasıyla termostatın sağlıksız sonuç göstermesi benim aşırı hararetten conta yakmama, dahası motor üst bloğunu ısıdan eğmeme sebep olmuş.

2000tl toplam masraf ile sorunlarımı çözdüm fakat halen hararet ibremden beni korkutacak sonuçlar görüyorum.

Şehir içinde 2000-3500 devir arasında sakin kullanımda hararet tam ortaya geliyor. Fakat 1-2 dakika bile olsa devri 3500 üzerine çıkarıp aşırı agresif olmayan kullanımda KIRMIZI'ya yani sona yaklaşıyor. Fan kendini normal yazısının L sonunda açıyor ve asıl garip olan şu; L nin üzerine geri döndürüp fan duruyor. Yani kırmızıya ramak kala çalışıp yine çok soğutmadan kapanıyor. Usta bu motorların çalışma ısısı böyle yüksek dediysede pedalların ordan ayağıma gelen motor ısısı acayip yüksek. Kimi zaman kaputu zor tutuyorum açıp bakmak için, elim yanıyor.

Benim ilk aracım bu yüzden oldukça acemiyim teknik konulara. Ama parça isimli tespitleriniz benim çok işime yarar.

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Özkan Bekdemir yazdı:

Aynı sorun bendede başladı nasıl çözdünüz sorunu acaba

 

Özgür bey 2016 dan beri girmemiş foruma. Sizin de işlem yapıldıktan sonra mi başladı şikayetleriniz.

Yorum bağlantısı
Özkan Bekdemir
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Özgür bey 2016 dan beri girmemiş foruma. Sizin de işlem yapıldıktan sonra mi başladı şikayetleriniz.

Ahmet İhsan bey ben aracı aldığımdan beri aynı sorun var müşürler değişti devirdaim yapıldı ancak usta termostatı takarken delik açmış sıkıştırma yapmasın diye ne yapacağımı şaşırdım yolda giderken gözüm hararet göstergesinde uzun yolda sıkıntı yok şehir içi kullanımda kırmızıya gelince fan açıyor bir arızada eksantrik konum sensörü arızası bu sensör motorun neresinde acaba cevap verirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Özkan Bekdemir yazdı:

Ahmet İhsan bey ben aracı aldığımdan beri aynı sorun var müşürler değişti devirdaim yapıldı ancak usta termostatı takarken delik açmış sıkıştırma yapmasın diye ne yapacağımı şaşırdım yolda giderken gözüm hararet göstergesinde uzun yolda sıkıntı yok şehir içi kullanımda kırmızıya gelince fan açıyor bir arızada eksantrik konum sensörü arızası bu sensör motorun neresinde acaba cevap verirseniz sevinirim.

Conta kontrol edildi mi?

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Ahmet İhsan bey ben aracı aldığımdan beri aynı sorun var müşürler değişti devirdaim yapıldı ancak usta termostatı takarken delik açmış sıkıştırma yapmasın diye ne yapacağımı şaşırdım yolda giderken gözüm hararet göstergesinde uzun yolda sıkıntı yok şehir içi kullanımda kırmızıya gelince fan açıyor bir arızada eksantrik konum sensörü arızası bu sensör motorun neresinde acaba cevap verirseniz sevinirim.


egsantrik konum sensörü araci karsiniza aldiginizda motor blogunun sag üst kosesindedir. havalandirma hortumunun henen altinda göreceksiniz
Yorum bağlantısı
Özkan Bekdemir
Coşku Mert yazdı:

 


egsantrik konum sensörü araci karsiniza aldiginizda motor blogunun sag üst kosesindedir. havalandirma hortumunun henen altinda göreceksiniz

 

Teşekkür ederim coşku Mert bey

Sani Gerşon yazdı:

Conta kontrol edildi mi?

Conta yanık olmadığını söyledi ustam Sani bey

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...