İçeriğe Yönlendir

98 Mondeo Hararet Göstergesi


Mert Gürbüz

Recommended Posts

Mert Gürbüz

Merhabalar,

98 Mondeo GLX aracım var geçen hafta kalorifer hortumu patladı suyu tamamen boşaldı,Allah'tan erkenden farkettim ve ustayı çağırdım(olay esnasında hararet hiç yükselmedi) kalorifer hortumunu körledik ve yola devam ettik 2 gün öncede devir daim pompasından su kaçırmaya başlayınca özel servisime götürdüm devir daim pompası triger kayışı v kayışı ve rulmanları yağ filtresi ve tremostat değişti.

sorum şu tüm bu değişimlerden sonra araç gündüz şehir içi sürüşte hararet göstergesi normal yazısının 'al' kısmındayken gece sürüşlerde normal yazısının ortasında seyrediyor.mondeolar için bu hararet seviyerli normalmidir ? kırmızıya gelmedikçe sorun yok deyip devam etmelimi,yoksa bir sıkıntı var mıdır?

bu arada izmirde yaşıyorum.

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

akşam hava serin olduğundan yükselmiyor , gayet normal , AL kısmına geldiğinde fan açıyor zaten , çağlar bey in dediği gibi,

tedirgin oluyoruz hep sınırda ama normal yazısını geçmezse sorun yok

Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca

çağlar bey merhabalar, benim aracımda da hararet ortaya yakın bir yerde duruyor, fakat su deposu bana sıcak geliyor sanki hafiften bir fokurdama gibi bir devir daim oluyor , daha önce termostat ve antifriz değişip havası alındı, acaba daha hava var mıdır bunu tekrarlamak gerekir mi, kapağını da orijinal i ile değiştirdim acaba bu sıcaklık normal mi birde bir şey soru cam kusura bakmayın bilmiyorum, bazen su eklemek istiyorum kapağı açtığımız da tekrar motora hava giriyor mu su eklerken arabanın çalışması gerekir mi bilgi verirseniz sevinirim selamlar .... yıldırım karaca

Yorum bağlantısı

Merhabalar,

98 Mondeo GLX aracım var geçen hafta kalorifer hortumu patladı suyu tamamen boşaldı,Allah'tan erkenden farkettim ve ustayı çağırdım(olay esnasında hararet hiç yükselmedi) kalorifer hortumunu körledik ve yola devam ettik 2 gün öncede devir daim pompasından su kaçırmaya başlayınca özel servisime götürdüm devir daim pompası triger kayışı v kayışı ve rulmanları yağ filtresi ve tremostat değişti.

sorum şu tüm bu değişimlerden sonra araç gündüz şehir içi sürüşte hararet göstergesi normal yazısının 'al' kısmındayken gece sürüşlerde normal yazısının ortasında seyrediyor.mondeolar için bu hararet seviyerli normalmidir ? kırmızıya gelmedikçe sorun yok deyip devam etmelimi,yoksa bir sıkıntı var mıdır?

bu arada izmirde yaşıyorum.

Aracınız otomatik mi?Benim otomatik,Normal yazısında M harfinde fan açıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor çalışmazken kapak açılır, o sırada hava vs. yapmaz, hava; komple boşken suyu doldururken olur

Yorum bağlantısı
Mert Gürbüz

Aracınız otomatik mi?Benim otomatik,Normal yazısında M harfinde fan açıyor.

araç düz vites..

cevaplar için teşekkürler.Normal yazısı içinde kaldıkça sorun yok anladığım kadarıyla,sanki fan geç açılıyormuş gibi geldi bana..peki fan açılışını erkene alabilceğimiz bir müdahale var mıdır ?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

araç düz vites..

cevaplar için teşekkürler.Normal yazısı içinde kaldıkça sorun yok anladığım kadarıyla,sanki fan geç açılıyormuş gibi geldi bana..peki fan açılışını erkene alabilceğimiz bir müdahale var mıdır ?

yoktur

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

merhaba benim araçtada radyatör suyu eksik işareti kafasına göre yanıyor bazen sürekli bazen düz yolda sönebiliyor.rampalarda tekrar yanıyor suyu tamam olmasına rağmen..

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

merhaba benim araçtada radyatör suyu eksik işareti kafasına göre yanıyor bazen sürekli bazen düz yolda sönebiliyor.rampalarda tekrar yanıyor suyu tamam olmasına rağmen..

yedek su deposunun altındaki müşiri ve kablolarını kontrol edin, bulabilirseniz müşiri değiştirip test edin.

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

yedek su deposunun altındaki müşiri ve kablolarını kontrol edin, bulabilirseniz müşiri değiştirip test edin.

o müşürden şüpeleniyorum bende ayrıyeten satılıyormu o müşür ? sökmek için su deposu sökülmesi gerek sanırım..

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Coşkun Çağlar

Merhabalar,

Bende de benzer bir sorun oldu. 2 Gün önce sabah aracımı çalıştırdım. Normal zamanlarda N O R M A L seviyesinin R M kısmına gelen hararet göstergesi sanki araç çalışmıyormuş gibi tepki göstermedi. Sonrasında birden yükselip (normalde olduğu gibi yavaş yavaş değil) R ye kadar yükseldi. Daha sonra sanayide termostat olabilir denip. Yine orjinal 88 lik motorcraft termostat takıldı. Durum değişmedi. Sonra hararet müşiri değişti. İbre ilk andan itibaren çalışmaya başladı. Fakat bu seferde hararet " O" kısımlarından yukarı çıkmıyor. Şehir içinde normale yaklaşıyor. RM kısmına gelince fan açmaya başlıyor. Eskiden AL kısmında fan açıyordu. Sorun takılan müşirin  uyumsuzluğundan mıdır? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

müşir orjinal olması gerek aldığın termostat bozuk olabilir açık kalmış olabilir, dikkat et contayi yakma!

Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Benim de arada bir takilma yapip durduk yere sifirliyor sonra yeniden eski haline geliyor.

Ancak benim arac cok asiri sicak olmadigi surece "O-R" arasi bir yerde duruyor. Sehir ici v asiri sicaklarda "RM" arasinda duruyor. İlk baslarda ben de supheli bir sekilde surekli diken ustundeydim ama bunun normal oldugunu anladim. Ara ara sifirlama sorunu icin bi ara sanayiye ugramak lazim sadece

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Merhabalar,

Bende de benzer bir sorun oldu. 2 Gün önce sabah aracımı çalıştırdım. Normal zamanlarda N O R M A L seviyesinin R M kısmına gelen hararet göstergesi sanki araç çalışmıyormuş gibi tepki göstermedi. Sonrasında birden yükselip (normalde olduğu gibi yavaş yavaş değil) R ye kadar yükseldi. Daha sonra sanayide termostat olabilir denip. Yine orjinal 88 lik motorcraft termostat takıldı. Durum değişmedi. Sonra hararet müşiri değişti. İbre ilk andan itibaren çalışmaya başladı. Fakat bu seferde hararet " O" kısımlarından yukarı çıkmıyor. Şehir içinde normale yaklaşıyor. RM kısmına gelince fan açmaya başlıyor. Eskiden AL kısmında fan açıyordu. Sorun takılan müşirin  uyumsuzluğundan mıdır? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

sensör başkadır müşir başka, hararet sensörüne baktırın

Benim de arada bir takilma yapip durduk yere sifirliyor sonra yeniden eski haline geliyor.

Ancak benim arac cok asiri sicak olmadigi surece "O-R" arasi bir yerde duruyor. Sehir ici v asiri sicaklarda "RM" arasinda duruyor. İlk baslarda ben de supheli bir sekilde surekli diken ustundeydim ama bunun normal oldugunu anladim. Ara ara sifirlama sorunu icin bi ara sanayiye ugramak lazim sadece

focusun hararetini bloktan okur, bence kontrolde fayda var, motorun sağlığını doğrudan ilgilendiriyor

Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Bilgileri guncelleyemedim daha Caglar bey suan 98 mondeo glx sahibiyim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Kazım Güblük

Slm arkadaşlar,benimkine benzer bir konu olduğu için yeni bir konu açıp sayfayı kirletmek istemedim,98 model mk2 aracımda 8 yıldır ilk kez başıma hararet sorunu geldi,eskiden kolay kolay hararet yapmayan o kadar zorlamama rağmen ortaya gelmezken,silindir contası,termostat,silindir kapak contası,radyatör şişletme değişmişken ,komple triger setinide değiştirttim vb. bakımdan sonra aracı teslim aldım,araç eskisine orana ok gibi fırlıyor,usta 2-3 depo motor alışasıya kadar yakıtın çok yakacağını belirtti.Sorunmu bilmiyorum ama eskiden yarıya kolay kolay gelmeyen hararet göstergesi şimdi araç çalıştıktan 5 dakika içerisinde yarıya dayanıyor ve 1 mm bile sağ tarafa  kıpırdamıyor ve kaloriferi açtığım an içerisi hamam gibi oluyor:) Eskiden yarıya zor geldiği için arabanın ısınmasıda çokk geç oluyordu,bu durum bir sıkıntı yaratır mı teşekkürler...


 

Birde arkadaşlar dediğim gibi eskiden hararet yarıya geldiğinde vuvvv diye bir fan çalışması devreye giriyordu,ancak şimdi hiçbir şekilde hararet ortaya dahi dayansa bu fan devreye girmiyor,bu iyiyemi işaret yoksa kötüye mi:(

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Bence aracınız tam olarak olması gerektiği gibi... Güle güle kullanın :)

Yorum bağlantısı
Kazım Güblük

Oktay Bey ilginiz için teşekkürler,hani eskiden hararet göstergesi yarıya geldiğinde fan çalışırdı,şimdi ise hararet hemen orta noktaya gelsede fan çalışmıyor,korktum açıkçası,içimi rahatlattığınız için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Omer Demirarslan

mrb 1999 mondeomda son 2 gündür hararet göstergesi kırmızıya çok yakın bir yerde duruyor,ve soğuk motordada aynısı  bir türlü  gösterge düşmüyor,soğuk motorda sabah ilk çalıştırdığımda kırmızıdan az aşağıda duruyor,daha sonra kırmızıya yakın yerde durmaya devam ediyor,fanlar bazen devreye girip çıkıyor,hararet müşürünü kontrol ettiler bişey gözükmüyor,hararet müşürünün fişini çıkarttığımda fanlar devreye giriyor, şuan tatilde memleketteyim(boluda) buradada bu araçtan anlayan usta yok malesef,her zaman gittiğim ustaya telefon açtım,termostatı söktür o şekilde bana kadar getir diyor,araçtaki problem termostat yada devir daim arızası gibi gelmedi bana,yardımcı olabilcek varmı arakadaşlar...

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

kontak kapalıyken ibre en dibe kadar iniyorsa müşür arızalıdır motor ısı sensörüyle hararet müşürünü birbiriyle karıştıran çok.

Yorum bağlantısı
Omer Demirarslan

mrb  kontok açıkkende aynı yerde,kapalı ikende aynı konumda ,herhengi bir düşme olmuyor,

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

ozaman müşürün kablosunu çıkarıp dene en dibe inmesi lazım inmiyorsa tesisatta kısa devre olabilir çünkü müşürü kısa devre yaptığın zaman gösterge en sona geliyor.

Yorum bağlantısı
Omer Demirarslan

müşürün kablosunuda fişini çıkardım kontak açıkken fanlar devreye giriyor ama ibrede herhangi bir oynama yok olduğu kırmızıya yakın yerde duruyor,

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...