İçeriğe Yönlendir

Audi A6 - Bu Balans Bana Arabayı Sattıracak (Audi A6 quattro)


Rıdvan Ergün

Recommended Posts

Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Birbuçuk yıl önce 30 bin km de o tarihte henüz bir yaşında bir Audi A6 quattro otomobil satın aldım (almaz olaydım mı desem)

Genelde son derece memnun olarak kullandığım araçta gıcık bir balans sorunu var. Araç DOĞUŞ çıkışlı ve DOĞUŞ'ta kullanılmış. NTV ceosunun makam arabası. Kayıtlarda bu arızayı açıklayacak ciddi bir problemi görünmüyor.

Balansa gıcık diyorum, çünkü her yol ve hızda anlaşılmıyor.

Kaplama asfaltta asla hissedilmiyor. Pürüzsüz kaymak asfalt olmalı ki, balansı anlayasın. Ayrıca hızın 110-150 km aralığında olmalı. Yoksa yine balans hissedilmiyor.

TEM otoyolu gibi pürüzsüz bir asfalta çıktığında hızın da 110-150 km arasında ise (ki genelde en çok kullanılan hız aralığı) gövdede ve direksiyonda hissedilen bir balans var. Sanki asıl olarak göödede, ama dolaylı olarak direksiyona da vuruyor. Çünkü oturduğum koltukta da hissediyorum balansı.  Arabayı aldığımda da bu balans vardı. Önce işe balans ayarını farklı yerlerde tekrar ettirmekle başladım. Aracın üzerinde, sökülerek vs defalarca balans yapıldı çözülmedi. Sonra olmadı, eş zamanlı olarak Jantlar sıfırlandı, lastikler iki kez sıfırlandı ama balans geçmedi.

Arabayı servise bıraktım. 5 gün kaldı. Bu arabada BALANS YOK diye geri verdiler. Bindirdim arabaya ustayı, gösterdim balansı, "ha varmış' dedi.

Akslardan olabilir dediler, Söküldü, tornada bakıldı. Eğiklik yok. Aks yatakları boşluk yapmış denildi, değiştirildi, yine aynı.

 

Dediğim gibi pütür asfaltta yok. 110-150 aralığında çok belirgin hissediliyor. Asfalt havaalanı pisti gibi çok çok düzgünse 90-170 gibi daha geniş bir aralıkta hissedebiliyorum.

Artık neredeyse arabayı satacak hale geldim. Bulunduğum yerde bu arabayı kurcalayacak usta da pek yok. İstanbul'a gidip gelmekten, arabayı yollamaktan bıktım. Dün mesleği bu olmasa da arabalarla haşır neşir birisi 'şaftın kurşunu düşmüş olmasın' dedi. O ne yahu dedim. Abi bu arabalarda şafta balans yapılır. Balans kurşunu düşmüştür belki, şafta balans yaptıracaksın dedi. İstanbul'daki ustayı aradım. Ya evet olabilir, geldiğinde bir bakalım demesin mi? Hay senin ustalığına, bu araba sana kaç kere geldi dedim.

Fakat bu deneme yanılmalardan da bıktım.

Ey bu forumun uzmanları! Ne dersiniz, böyle bir balans şikayeti nereden kaynaklanır? Şafta balans yapılır mı?

Ankara veya İstanbul'da bu işten kim iyi anlar? Yoksa sat kurtul mu dersiniz?

tarihinde Murat Sağdaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Şaft balansı vardır benim bildiğim ama ustanın aklına gelmemesi de ilginç...O kadar veriyi elinizle teslim edin, bakıp balans sorunu yok diyebilsinler...Uğraştım olmuyor demek daha dürüst geliyor bana..Sonuçta sen yapmadın arabayı, dört dörtlük bilmen şart değil...Başkasının da fikrini alıver değil mi ? Balans konusunda Ankara' da Mustafa Saatçi gördüklerimin en iyisi ama iş lastiklerden çıkmış motor odasına uzanmış anlaşılan...:(

Yorum bağlantısı

Rıdvan bey ;

 

Viraja girdiğinizde gaz verdiğinizde var mı?Bu balans olayı sadece rot balans ayarından değil,aksınızın birindeki eğrilikten de kaynaklanabilir.Bunun kontrolü yapıldı mı hiç?Tüm gövde sallanıyorsa muhtemelen akstan kaynaklı bir balans sorunu gibi geliyor bana

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Virajda, hızlanmada veya yavaşlamada bir fark yok. Her durumda aynı balans. Yeter ki hız 110-150 km aralığında olsun.

Akslara bakıldı. Hatta ön aksın birisi tornada düzeltildi. (belki o da bozuk değildi, ama tornaya sokunca düzelttik dediler) Fakat balansa hiç bir etkisi olmadı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Serkan bey bu Mustafa Saatçi kimdir, Yeri nerdedir? Bir de orayı deneyelim.

 

 

İskitlerde, Turgut Özal bulvarı yani...Etlikten Konya yönüne doğru giderken sağda...

Yorum bağlantısı

Motor ya da şanzuman kulaklarına bakıldı mı?Onlarda kırık - kopuk olabilir.Motoru tam olarak tutmadığı için yüksek hız kullanımında motor sallanarak arabayı da sallayabilir.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

200 km ve üzerine çok çıktım. 160-170 km hızdan sonra kesinlikle hiç bir şey (balans) duyulmuyor. Motor veya şanzuman kulaklarından olsa, hızlandıkça daha da artması gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Benim ki hiç geçmedi. Hep aynı balans var. Lastikler 3 sefer değişti. Bir seferinde lastiklerle beraber dört tane sıfır jant takıldı. Yine aynı, yine aynı.

 

Şu şaft balansı gerçekten çözüm müdür bilemiyorum...

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bundan önce sahip olduğum hemen hemen tüm araçlarım da bu tarz balans sorunu yaşadım.  Düzgün asfaltta 90 - 140 km arası sürekli olarak bir vibrasyon hissediyordum.  Yalnız olan tek ben değilmişim.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Audi önden çekişli değil mi?

Hmmm. quadro olunca iş değişiyor. Evet şaft balansı (daha önce bakılanlardan sonra) ilk bakılması gereken yer gibi geliyor. Aklıma bir de volan geliyor ama önce şafta bakılmalı.

Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Şaft'a balans yapıldığı doğrudur. Şaft balansının bozuk olması veya şaft askı rulmanının bozuk olması da titreme yapabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

 

Abicim öncelikle geçmiş olsun,adamına düşmedin mi kendi servisi de olsa adamı böyle parasıyla rezil ederler.Şaft balansı elbette vardır yalnız şaftta kurşun var mı onu bilemem,kurşun olsa bile öyle kolay düşecek bir şey değildir o aklıma yatmadı kendi görüşüm bu,şaft balansı belirli kilometrelerde olur,mesela a arabasının balansı bozuk diyelim balanssızlığı gösterge 50 km gelince kesiliyor ve ilerisinde bir sıkıntı yoksa bu ilk 50 de sorun var seninkisi 90 ila 170 arasında diyelim ama 90 altında sıkıntı yok.Benim araçta 40'a çıkana kadar balanssızlık var ama 40 geçince sorun yok ben yaptırmayı çok istedim ama adam gibi şaftçı bulup yaptıramadım.Duyduğuma göre şaft bakımı her sene yapılmalıymış doğru yalan bilemem,bence sor soruştur sağlam adam gibi bir şaftçıya git adamla yol testi yap göster,usta zaten şaftçı olacağı için şaftın her hareketini bilir sesini dönüşünü a sını b sini.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

 

 

İlk defa duyunca tabela ismi gibi çağrışım yapmadı bende :) Tekrar teşekkürler.

 

 

Rica ederim, gidersen inşallah sende memnun kalırsın.. :)

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Quattro olunca bu balans işi ükütüyor beni. Yetkili servis çözerse güzel olur.

Servis araçta balans olduğuna bir ikna olsa önce. Belki sonra bir çözüm üretirler :angry:

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

dyno pürüzsüz kaymak asfalt gibi sonuç verir mi bilmiyorum. Bir denemeli.

İstanbul'da şafta bakacak neresi olabilir ki?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Bu gün bir kaç ustayla beraber teste çıkık.

 Birisi şanzumandan da yapabilir bu balansı dedi. Öteki, "hayır devirle bağlantılı balans değişmiyor. Gaz verirken veya gazsız giderken değişiklik yok. Hızla paralel değıişiyor şanzuman olamaz" dedi.

Öteki şaftı boşa çıkartıp aracı önden çekişli hale getirip, balans var mı bir de öyle denemek lazım dedi. Bir zarar verir mi bilemediğim için yaptırmadım, ama mantıklı gibi geldi bana.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...