İçeriğe Yönlendir

Seyir Halinde Stop Etme


Murat Şahiner

Recommended Posts

Orhan Çalışkan

arkadaşlar konuyla ilgili bende birşeyler eklemek isterim.benim araçta düzensiz stop ediyor.ister rolantide çalışsın ister viteste devirli çalışsın stop ediyodu.sonra rahatça çalışıyordu.bugun ustam mazot basınç sensörünün kablosundan olduğunu soyledi. söktü düzeltti kabloyu şimdilik henüz bi sorun olmadı.duruma göre yine haberdar ederim sizi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erkan Gün
(düzenlendi)

Merhabalar,

 

benim de aracımda stop etme problemleri bulunuyor ve en son çalışmaz hale geldi. Süreç şöyle.

 

Aracım bir süredir yokuş yukarı bıraktığımda çalışmıyordu, ben de hep yokuş aşağı park edip bir dahaki bakımda sorunu halletmeyi umuyordum ki bir gün evden çıktıktan bir kaç dakika sonra stop etti. Sonra tekrar çalıştırıp yola devam ettim ama bu sefer de e5 yanyolda kaldım, biraz uğraşmayla çalıştırıp eve geri döndüm. Ertesi gün tırsa tırsa en yakın tamirciye götürdüm arabayı ki bu sefer stop etme problemi olmadı. Enjektör pullarından dediler, pullar değişti, enjektörler fena durumdaydı temizlendi. Sonrasında iki gün 50+50 km yol yaptım problem olmadı. Sadece motordan ekstradan bir gürültü geliyordu, tamirci geçer dedi.

 

Bir kaç gün sonra Avcılar'dan Bostancı'ya gitmek üzere yola çıktım ki aradan 5 dakika falan geçmemişti e5'in ortasında seyir halindeyken yine stop etti. 3-4 dakika çalıştıramadım, elcikten biraz mazot pompaladım 1-2 dakika sonra çalıştı. Ben de nolduysa oldu diyip taa Maslak No Name servise kadar gittim. Fatih ustayla turladık, çekişin düşük olduğunu ve o ekstradan gelen sesin de normal olmadığını, pullar değişirken bazı şeylerin yanlış takılmış olabileceğini söyledi. Zaman kısıtlı olduğundan bayramdan sonrası için sözleştik, ben de Bostancı'ya gidip arabayı parkettim. 5-6 gün sonra geldiğimde araç direkt çalıştı ama ben işi garantiye almak için 3-4 dakika rölantide bekledim. Tam biraz gaz verip çekmiştim ki motor stop etti, bir daha da vakvakla defalarca pompalayıp denememe rağmen çalışmadı. Araç babamın eski arabası ve o geri dönüş hortumu yüzünden olduğunu söylüyor, aynı problemleri defalarca yapmış geçmişte. Ama bu yokuşta çalışmama problemi mazot filtresinin de değiştiği bakımdan sonra başladığından ben mazot filtresinden de şüpheleniyorum, ayrıca sanırım pulları değiştiren tamirci oringleri değiştirmedi.

 

Ben aracı No Name'e götürmek istiyorum, artık çoğu tamirciye güvenim kalmadı. Sizce Bostancıdan çekiciyle aracı Maslak'a götürmek çok mu maliyetli olur? Yoksa Bostancı civarında birini bulup yaptırmalı mıyım? Eğer Bostancı diyorsanız işinden iyi anlayan, cüzdanımı üzmeyecek bir yer var mıdır? İlk terihim No Name servis ancak çekici maliyetleri düşündürüyor.

 

Önerilerinizi bekliyorum, saygılar, iyi bayramlar..

 

(Bu arada Fatih usta araçta hata kodu bulamadı)

tarihinde Erkan Gün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Gün

Cevap gelmedi kimseden ama ben kaskodan ücretsiz çekici çağırıp arabayı No Name servise çektirdim. Sorun halledilince tekrardan yazarım.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Cevap gelmedi kimseden ama ben kaskodan ücretsiz çekici çağırıp arabayı No Name servise çektirdim. Sorun halledilince tekrardan yazarım.

Geçmiş olsun, kaskonun faydalarını görmüş oluyoruz.

İnşallah probleminiz çok masraf çıkarmadan düzelir.

Yorum bağlantısı
Abdullah Hayırseven

Merhabalar,

 

6 ay önce 126 bin km de bi ford fiesta 1.4tdcı aldım. 2007 model. aractan çok memnundum. ilk başlarda arabayı çalstrdktan snra park alanından çıkartırken kolay stop ediyordu arac. sonradan aracı bakım a soktum. filtreleri ve motor yağı nı değiştirdim. bu arıza yok oldu sonradan. aradan 2-3 ay geçti. yolda giderken araç bi anda motor u durdu. kenar a çektim aracı.motor lambası ve yağ lambası yanıyordu. 1-2 denemede çalştıtı araç. sonra aradan 1 hafta geçti yine yolda giderken bianda durdu motor bu sefer araç çalışmadı. çekici yardımıyla aracı tamirciye götürdüm. mazot filtresini değiştirdiler düzeldi çalıştı araç. sonradan gecen gün yolda giderken yine araç bianda motor stop etti. kenara çektim arabayı. sonra bya ugraştıktan snra çalıştı. acaba benim aracın arızası ne olabilir ??? aracın motorunda hiçbir sıkıntı yok. götürdüğüm motorcular gayet iyi diyor. 

Edit: araç 110 bin km de komple motor yapılmış benden önceki sahibi tarafından ve ford yetkili servisinde 6 bin tl ye yakın para harcanmış.

 

öncelikle geçmiş olsun.110 binde motor yapılması normal değil.kmsi orijinal mi aracın?

Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul

Araç babamın eski arabası ve o geri dönüş hortumu yüzünden olduğunu söylüyor, aynı problemleri defalarca yapmış geçmişte. 

 

Kısmına katılıyorum. Bende aracımı yeni aldığımda aynı sorunla karsılastım stop etti. biraz gitti vs gene durdu. Kaskoyla tamirciye çektirdim, 1. değil 2. tamirci cözdü işi. 

 

Geri dönüş hortumunuz ya çatlaktır yada çıkmıştır. Motorun üst kapağını söküp yapmıştı usta. ben bursa m.k.paşadayım yardımcı olurdum size ama siz eskisehirdesiniz sanırım.

Yorum bağlantısı
Erkan Gün
(düzenlendi)

Sorun elektrik problemi çıktı. No Name serviste Fatih usta çözdü problemi. 300 km kadar yol yaptım tamirattan sonra, herhangi bir olumsuzluk yaşamadım şimdilik. Geri dönüş hortumunda problem yok diyor Fatih usta. Zaten eskiden yokuş yukarı parkettiğimde zor çalışırdı ya da çalışmazdı motor, enjektör pulları değişince o da düzeldi.

 

 

Araç babamın eski arabası ve o geri dönüş hortumu yüzünden olduğunu söylüyor, aynı problemleri defalarca yapmış geçmişte. 

 

Kısmına katılıyorum. Bende aracımı yeni aldığımda aynı sorunla karsılastım stop etti. biraz gitti vs gene durdu. Kaskoyla tamirciye çektirdim, 1. değil 2. tamirci cözdü işi. 

 

Geri dönüş hortumunuz ya çatlaktır yada çıkmıştır. Motorun üst kapağını söküp yapmıştı usta. ben bursa m.k.paşadayım yardımcı olurdum size ama siz eskisehirdesiniz sanırım.

tarihinde Erkan Gün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Haydar Güneş

Arkadaşlar öncelikle merhaba

Aracım 2008 1.4 Fiesta

Son iki gündür aracım yokuş yukarı çıkarken stop ediyor ve tekrar marşa bastığımda tek seferde çalışıyor. Normal seyir halinde ikende bir kaç kez stop etti. Bu gün ustaya götürdüm ve bilgisayara bağladık ama herhangi bir hata kodu bulamadı. Enjektörlerden birini değiştiririz 350 tl civarı tutar ama sorun ondan kaynaklımı bilmiyorum boşa değiştirmişte olabiliriz gibisinden saçma bi cümle kurdu ve oradan çıktım. Tüm bakımlarını yeni yaptırdım. Mazot filtresi, yağ filtresi, hava filtresi ve yağ 5 6 gün önce değişti. Ankarada tanıdığınız güvenilir usta varmıdır aracımın sorununu çözebilecek. Diğer arkadaşların problemleriyle ortalama aynı sorunları yaşıyorum bir tek aracım stop ettikten sonra hemen çalışıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Orhan Çalışkan
(düzenlendi)

Arkadaşlar öncelikle merhaba

Aracım 2008 1.4 Fiesta

Son iki gündür aracım yokuş yukarı çıkarken stop ediyor ve tekrar marşa bastığımda tek seferde çalışıyor. Normal seyir halinde ikende bir kaç kez stop etti. Bu gün ustaya götürdüm ve bilgisayara bağladık ama herhangi bir hata kodu bulamadı. Enjektörlerden birini değiştiririz 350 tl civarı tutar ama sorun ondan kaynaklımı bilmiyorum boşa değiştirmişte olabiliriz gibisinden saçma bi cümle kurdu ve oradan çıktım. Tüm bakımlarını yeni yaptırdım. Mazot filtresi, yağ filtresi, hava filtresi ve yağ 5 6 gün önce değişti. Ankarada tanıdığınız güvenilir usta varmıdır aracımın sorununu çözebilecek. Diğer arkadaşların problemleriyle ortalama aynı sorunları yaşıyorum bir tek aracım stop ettikten sonra hemen çalışıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Arkadaslar bu konuya ilgili kesin bi aciklama yapmistim yukarida.sadece yokus yukari cikarken yapiyorsa farkli olabilir.bu sorunu olanlar icin tekrar soyluyorum cunku gercekten hayati bi sorun. Araba sollarken falan stop ederse Allah korusun. Arkadaslar sorunun kaynagi %90 mazot basinc sensorunun elektrik soketinden.soyleyin ustaniza guzel temizleyip taksin sorun duzelir. Benim aractaki sorun bu sekildeydi ustam guzel iscilik yapti su an bi sorun yok. Istanbul avrupa yakasinda olanlari yonlendirebilirim arzu ederseniz.iyi yolculuklar.. tarihinde Orhan Çalışkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ufuk Aliçavuşoğlu

Arkadaşlar öncelikle sevgiler saygılar.

 

Bende aranıza yeni katıldım sayılır.

 

95.000Km 2006 Fiesta TDCI aldım.

 

Aracın ufak tefek eksikler var ancak en önemli sorunu arkadaşların problemine benziyor.

 

Benim aracımda çoğunlukla yokuşta olmak kaydıyla bir anda gaz kesiyor hız göstergesi sıfıra düşüyor ancak aracım stop etmiyor. Normal çalışmasına devam ediyor sonra hız göstergesi olması gereken yere geliyor. Bu bazen hemen oluyor bazen 2 dakika sürebiliyor.

 

Son yaptığında ise kalan KM kısmında 240 yazarken bir anda 170 KM'ye kadar düştü. Yarım depo bir anda çeyrek depoya düştü.

 

Bu konu hakkında bilginiz varsa lütfen beni bilgilendirin.

 

Teşekkür ederim. Aracınızla kazasız belasız sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Burak Candan

Arkadaşlar öncelikle sevgiler saygılar.

Bende aranıza yeni katıldım sayılır.

95.000Km 2006 Fiesta TDCI aldım.

Aracın ufak tefek eksikler var ancak en önemli sorunu arkadaşların problemine benziyor.

Benim aracımda çoğunlukla yokuşta olmak kaydıyla bir anda gaz kesiyor hız göstergesi sıfıra düşüyor ancak aracım stop etmiyor. Normal çalışmasına devam ediyor sonra hız göstergesi olması gereken yere geliyor. Bu bazen hemen oluyor bazen 2 dakika sürebiliyor.

Son yaptığında ise kalan KM kısmında 240 yazarken bir anda 170 KM'ye kadar düştü. Yarım depo bir anda çeyrek depoya düştü.

Bu konu hakkında bilginiz varsa lütfen beni bilgilendirin.

Teşekkür ederim. Aracınızla kazasız belasız sürüşler dilerim.

Acaba yakıt aldığınız yerde mi sıkıntı var. Eurodizel'den saşmayin derim. Bi de arabanin beyni ile ilgili bir sıkıntı var gibime geliyor

Yorum bağlantısı
Ufuk Aliçavuşoğlu

Krank mili sensörü diyor herkes okuyamıyorsa böyle yapabilir dediler. Siz ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Burak Candan

O da olabilir tavsiyem bilgisayarlı iyi bir servise gidin aracı baglasinlar sorunlu yerleri direk göstersin...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa Çalık

selamlar

fiesta 2005 model 1.4 tdci tiptronik vites aracım var. Birkaç gün önce seyir halindeyken araç birden şiddetli bir şekilde sallanmaya başladı 7-8 saniye sallandı ve stop etti. Sonrasında tekrar çalıştırdım ve devam ettim. Sorun ne olabilir?

 

ikinci olarak seyir halindeyken yavaşladığımda araç stop ediyor. Bunu en çok araç soğukken yapıyor ama sıcakkende yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Muhammet Salih Kara

2004 mondeo otomatik dizel aracım düşük devir de iken mahalle arasında iken stop ediyor. Tamirci den yakıt fitresi ve enjektör leri degiştirdim. FAKAT aynı arıza devam ediyor

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2004 mondeo otomatik dizel aracım düşük devir de iken mahalle arasında iken stop ediyor. Tamirci den yakıt fitresi ve enjektör leri degiştirdim. FAKAT aynı arıza devam ediyor

İyi bi para harcamış olmanız gerekiyor. Tamirciniz ne diyor duruma?

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Murat ÇIklaatlı

Merhabalar , konuyu yakından takip etmeye başladım cevaplarınız için teşekkürler,Yaklaşık iki ay önce aracım aec fail hatasi verdi sadece bir kereye mahsus olmak üzere gaza yüklendim araç 2 bin devirin üstüne çıkmadı kontağı kapayıp açtım bostayken gaza yükledim ve araç iki ay boyunca sorun vermedi ,geçenlerde aracı ana yolda ışıklarda duracağım sıra boşa alıp yavaşlamak için frene bastım ve direksiyon sertleşip araç seyir halinde stop etti , son üç gündür araç ara ara bu sıkıntıyı yaşattı hiç beklemediğim anda hatayı verince ecel terleriyle birlikte fordun yetkili servisine gittim. Araca diognosticle bakıldığında 3 hata verdi bunlar ;

1)Krank sensörü hatası

2)Isıtma bujisi hatası

3)Hava akış sensörü hatası (maf)

Verdi, 3 malzeme için toplam 1200 civarında fiyat çıkardılar fakat servis çalışanlarına güvenmediğim için farklı servise yöneldim, malum ısıtma bujisi değişirken kırılabilir +3000 TL masraf demek

Fordun özel servisinde hava akış filtresini orjinal sıfırı ile değiştirdim araç gene yolda giderken gaz kesti stop etti , dolayısıyla hava akış filtresini guzelce temizleyip eskisi ile değiştirdim sıra krank sensörünü denemekte ,sizce sorun nedir ? Serviste yaptirmalimiyim arabayi mi satayım? Model yükseltme imkanı az çok var araç bilgileri 1.4 fiesta 2006 4 kapı dizel

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet  Erkol

selam değerli arkadaşlar öncelikle  sevgiler ve saygılar... bende de2008 fiesta 1.4 tdci var  ve malesef benim arabada da  stop etme sorunu başladı. sorun şu araba 1. ve 2. viteste stop ediyor her zaman yapmıyor ara ara bazende kırmızı ışıkta kalkamayıp orada kalıyorum arkada bi sürü insan çileden çıkıyor ama bende bi şey yapamıyorum anlayacanız çok msıkıntılı bi durum. araca yeni bakım yaptım hava yakıt filtresi flan yeni değişti ama sorun benim anladığım kadarıyla elektronik bir arıza. stop ettiğinde şarj lambası yanıyor sanayi ya götürdüm bi yerde şase var dendi soketler elden geçti koblolar kontrol edildi ama nafile. bilgisayara bağlan dı şu arıza yı verdi

-P0652<- güç aktarma kontrol modülü voltaj besleme devresi VVC2, şasiyle kısa devre veya açık  

-sürekli

  bu ne anlama geliyor bilen var mı. usta şasi var bi yerde dedi. elektrikçiye giittik  tüm elektrik tesisatı elden geçecek dedi  ama kesin çözüm olmayabilir yüzde doksan çözeriz dedi ve en az 200 tl dedi zamanım yoktu birde  kesin çözüm olmayacaksa niye uğraşım dedim daha iyi bir ustaya  ve sanayiye gidecem ama çözümünü bilen var mı ne yapmam lazım herkese de güvenilmiyor araba desen iki de bir stop edip elektrik kesip dur4uyor  bilen varsa lütfen yardımcı olsun

Yorum bağlantısı
Mehmet  Erkol

Araçta ki arzayı çözdük ikide bir stop etmesinin sebebi elektrik tesisatında ki bir şasi den miş. Tabi bu bana çok pahalıya patladı malesef. Geçen ustaya götürürken stop etti ve hiç çalışmadı çekiciyyle götürdüm ben akü bitene kadar denesim soket leri aküyü kabloları oynadım çalışmadı ama ustaya varınca 3. Denemede çalıstı demek ki akacak para cepte durmuyor :) neyse krank sensörü basınç müşiri flan değişti ama arza tespit sürekli arza gösterdi ve nihayet şasi olduğu anlaşıldı 1 gün akşama kadar uğraşmışlar yani arza neredeyse 2 günde tamir oldu o şasi den dolayı krank sensörünün ve basınç müşirinin yandığı söylendi. Cekici usta parca vs maliyeti yaklasın 1000 tl ye mâl oldu ne diyelim hayırlısı cana geleceğine mala gelsin saygılar....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...