İçeriğe Yönlendir

Yeni Honda Jazz


Yusuf Bahri Aslan

Recommended Posts

Yusuf Bahri Aslan
(düzenlendi)

honda-jazz-2014.jpg

 

 

 

 

 

 

Japon otomobil üreticisi Honda, 2001 yılından bu yana üretilen giriş seviyesi otomobili Jazz modelinin 3. Jenerasyonunu resmi olarak tanıttı. Bazı pazarlarda Fit ismi ile piyasaya sürülen 2014 model Jazz, iç ve dış tasarımı ile tamamen yeni bir boyut kazanmış.

2014 model Honda Jazz ön tasarımında yeniden tasarlanan farları, daha agresif ve sportif hatlara sahip ızgarası, LED DRL gündüz farları ile sis farlarını barındıran sis farları sayesinde ilk bakışta otomobil severleri etkilemeyi başarıyor. Honda’nın en ufak otomobili olan Jazz’ın arka tasarımında ise yeniden tasarlanmış sert hatlara sahip arka farlar, yeniden şekillendirilen arka tampon ve tavan rüzgârlığı ile dikkat çekiyor. Aracın iç tasarımında ise minimalist çizgiler kaliteli materyaller ile birleştirilirken, Japon üreticinin son modellerinde imzası haline gelen ve uzay mekiğinden alınmış gibi görünen gösterge panel unutulmamış.

Motor seçeneklerine de yenilerini ekleyen Honda Jazz, 1.5 litrelik 4 silindirli Atkinson motora sahip olacak. Yeni Jazz Hybrit, Sport Hybrit i-DCD teknolojisine sahip olacak lityum-iyon bataryalı elektrikli motoru 7 vitesli DCT otomatik şanzıman ile sunacak. Tamamen elektrikli kompresöre de sahip olacak yeni Honda Jazz, fren enerjisi geri kazanımı teknolojisi sayesinde de mevcut modele göre %35 daha verimli olacak. Honda’nın yalnızca ufak otomobilleri için ürettiği Akıllı Çift Kavramalı Şanzıman (i-DCD) sistemine sahip olan yeni Jazz’ın yakıt tüketimi, 100 kilometrede 2,74 litreye kadar düşebilecek.
EV, Hybrit ve Engine olmak üzere 3 farklı sürüş modu sunacak yeni Honda Jazz’in satış fiyatı ve satışa sunulacağı tarih ise önümüzdeki günlerde açıklanacak.

 

Kaynak: http://www.arabalar.gen.tr/yeni-jazz-yakalandi-h3709.html

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Resimler düzenlendi.
Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Bir kaç model dışında japon araçlarının çizgilerini hiç beğenmiyorum. Bence olmamış :nea:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Honda'nın yeni tasarımı çok hoşuma gidiyor. Civic biraz daha dolu olsaydı, alınabilir listemdeydi.

Bu da güzel gerçi.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Honda'nın yeni tasarımı çok hoşuma gidiyor. Civic biraz daha dolu olsaydı, alınabilir listemdeydi.

Bu da güzel gerçi.

Alınabilir listen neymiş senin? :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Alınabilir listen neymiş senin? :D

 

Jaguar'lardan sonra :p ;

Volvo'lar çok güzel, çok hoşuma gidiyor.

Mercedes A AMG hoşuma gidiyor.

Passat'lar keza güzel.

Smart'lar hoşuma gidiyor.

 

Karışık bi sepet işte :)

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Sürücü koltuğundan çekilen resme bakınca ruhum sıkıldı, ban çok dar geldi pedalların olduğu yer ve göstergeler.. :i-ih:

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

B sınıfı bir araca göre normal. C sınıfı gibi bir iç mekan genişliği beklemek yanlış olur.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

geçen sene arkadaş aldı.

üstü cam tavanlı olandan gayet memnun içide oldukça geniş diyorlar.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ailemde bir de Honda Jazz var.

Öncelikle iç hacmi çok geniş. Bir Golf ile hele hele bir Polo ile kesinlikle kıyaslanmamalı. Skoda Roomster, Opel Meriva tipi araçlarla kıyaslanmalı. Yoksa Hyundai i20, belirttiğim VW grubu araçlardan bir gömlek daha geniş.

i-vtec motoru son derece ekonomik. Ben lpg li focusumla hemen hemen Jazzın benzin masrafı kadar lpg ödüyorum. Şehir içinde 7,5/100 km geçmiyor. Uzun yolda 5,0 a düşülebiliyor. Örneğin geçen hafta Gökçeada'ya gidiş-gelişte 5,5lt/100 km lik bir tüketim sağladı. 4 kişi ve bagajlarıyla iddalı bir rakam.

 

Modülerlik ve fonksiyonelite olarak üzerine kimseyi tanımam. Sinema koltuğu gibi veya ayrı ayrı katlanabilen arka koltukları, birçok eşya gözü çoğu araçta yok.

 

Esp, 8 havayastığı, anti patinaj, elektrikli katlanır aynalar v.s. de sınıfında pek rastlanmıyor. Geniş aileler özellikle tercih etmeli.

 

Motoru 1,4 100 hp. 13 saniye 0-100 var. Maksimum 180-190 gidiyor. Bence tatminkar.

 

Yeni Jazz da yukarıdakilere ilaveler de olursa bilmiyorum artık ne denir. Tadından yinmez   :)

tarihinde özgür özuysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Turan

Honda olsun 3 kuruş fazla olsun.. :biggrin:  Honda yapmış arkadaş bu işi aşmış bence..

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

Çin üretimi gibi olmuş :)

çin+fiestayı andırıyor.begenmedim. :i-ih:

Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Bizde 2004 modeli vardı; ses sistemi, düşük yakıt tüketimi, şanzımanı, saklama alanlarıyla beraber istemediğiniz kadar bagaj hacmi, geniş diz mesafesi, konfor, idareten performans kısaca ne ararsanız var. Eksi olarak yüksek yedek parça maliyeti vardı. Bunu satıp anneme sıfır arazi taşıtı almıştık, pişman olduk hem de jazz'ı çok özledik. Böyle ayrı gayrı olmayacak, nerede satış temsilcisi, sar yavrum şundan 1 tane  :)

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
(düzenlendi)

  Japonlarda ciddi düşüş var, çok sıkıcı heyecansız bir hale geldi 90'ların parlak markaları.. Tasarımda da, motor teknolojilerinde de, müşteri istek ve beğenilerine cevap vermektede Avrupalılar'dan gitgide geri kalmaya başladılar..

  Araçlarına baktığınızda/incelediğinizde bunu bariz şekilde hissediyorsunuz.. Kapılarını açıp kaparken bile bir zayıflık algısı hissettiriyor..  İçlerinde bir tek benim gördüğüm Mazda var tasarımda biraz kıpırdanan/diğerlerinden sıyrılan.. 

 

 90'lardaki çocukluk hayallerinizi hatırlayın.. 323'ler, 626'lar, Corolla'lar, Carina'lar, Accord'lar, Civic'ler(Heleki CRX ve Civic Sİ)

Biz bunlara nasıl bakıyorsak hala, şimdiki genç ve yeni yetişen nesilde Korelilere öyle bakıyor artık.. Böyle devam ederse Kia ve Hyundai 10 yıl sonrasının Japonları olacak onların gözünde.. 

 Bazılarımızın küçümseyip Kia'dan Hyundai'den ne olur, alınmaz bunlar dediği markaların konumuna 10 yıl sonra Toyota, Honda, Mitsubishi düşecek bu gidişle..

 

düzenleme:imla

tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

  Japonlarda ciddi düşüş var, çok sıkıcı heyecansız bir hale geldi 90'ların parlak markaları.. Tasarımda da, motor teknolojilerinde de, müşteri istek ve beğenilerine cevap vermektede Avrupalılar'dan gitgide geri kalmaya başladılar..

  Araçlarına baktığınızda/incelediğinizde bunu bariz şekilde hissediyorsunuz.. Kapılarını açıp kaparken bile bir zayıflık algısı hissettiriyor..  İçlerinde bir tek benim gördüğüm Mazda var tasarımda biraz kıpırdanan/diğerlerinden sıyrılan.. 

 

 90'lardaki çocukluk hayallerinizi hatırlayın.. 323'ler, 626'lar, Corolla'lar, Carina'lar, Accord'lar, Civic'ler(Heleki CRX ve Civic Sİ)

Biz bunlara nasıl bakıyorsak hala, şimdiki genç ve yeni yetişen nesilde Korelilere öyle bakıyor artık.. Böyle devam ederse Kia ve Hyundai 10 yıl sonrasının Japonları olacak onların gözünde.. 

 Bazılarımızın küçümseyip Kia'dan Hyundai'den ne olur, alınmaz bunlar dediği markaların konumuna 10 yıl sonra Toyota, Honda, Mitsubishi düşecek bu gidişle..

 

düzenleme:imla

 

Levent bey tasarımlar, sınıflarında referans, motor teknolojileride Japon otoları dünyada öncü yoluyor halen. Japon otomobillerinden bahsediyorsunuz değil mi? Bir yanlışlık olmasın?

 

Yalnızca Jazzı ele alırsak siz bu aracın tipini bireysel olarak beğenmezseniz. Ama bence çatık kaşlı, agresif bir seçim olmuş ki gayet yerinde ve günümüz modasında. Genel olarak Japon tasarımında bir demodelik görüyorsanız yeni Auris, Corolla ve bence yukarıdaki resimlere bakarsanız fikriniz değişecektir.

 

Müşteri istek ve beğenilerine cevap verememe dense de, kompakt tasarım, iç mekan işlevselliği ve genel Japon kültürü olan az hacimden çok verim elde etme konusunu beğenmeme konusunda yalnızca kişisel olarak fikirleriniz göz önüne alınabilir. Ama teknoloji, tasarım Japonlar'da artarak devam ediyor, dünya ya da referans oluyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Honda'nın yeni tasarımı çok hoşuma gidiyor. Civic biraz daha dolu olsaydı, alınabilir listemdeydi.

Bu da güzel gerçi.

Doludan kastın ne ki?

Senin naylon masaj yapıyor da  Honda mı yapmıyor? :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Doludan kastın ne ki?

Senin naylon masaj yapıyor da  Honda mı yapmıyor? :D

 

Benim naylon kadar dolu değil.

Xenon yok mesela?

Cam tavan yok?

Üstüne üstlük zorlarsam Naylon'a masaj da yaptırabilirim ;)

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin
(düzenlendi)

Honda'nın tipini hiç beğenmiyorum ya nedense.. Eskileri çok güzeldi ama yenilerine ayak uyduramıyorum :nea:

tarihinde Sercan Eskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Eksen
(düzenlendi)

Levent bey tasarımlar, sınıflarında referans, motor teknolojileride Japon otoları dünyada öncü yoluyor halen. Japon otomobillerinden bahsediyorsunuz değil mi? Bir yanlışlık olmasın?

 

Yalnızca Jazzı ele alırsak siz bu aracın tipini bireysel olarak beğenmezseniz. Ama bence çatık kaşlı, agresif bir seçim olmuş ki gayet yerinde ve günümüz modasında. Genel olarak Japon tasarımında bir demodelik görüyorsanız yeni Auris, Corolla ve bence yukarıdaki resimlere bakarsanız fikriniz değişecektir.

 

Müşteri istek ve beğenilerine cevap verememe dense de, kompakt tasarım, iç mekan işlevselliği ve genel Japon kültürü olan az hacimden çok verim elde etme konusunu beğenmeme konusunda yalnızca kişisel olarak fikirleriniz göz önüne alınabilir. Ama teknoloji, tasarım Japonlar'da artarak devam ediyor, dünya ya da referans oluyor. 

  

    Peki konuyu genişletelim.. Bir yanlışlık yok, tamamen japon markalarından bahsediyorum.. Sizce şu anda üretilen Japon 'otomobilleri'nden hangisini sınıfında referans alabiliriz?

    Hatchback C sınıfından giriş yapalım; VW Golf,  Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Hyundai İ 30 vs.vs. bu sınıfta referans model Auris midir sizce? Ya da Civic?

    D sınıfı diyelim; Vw Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia, Volvo S60.. Premiuma geçerseniz orası daha da öldürücü; Bmw 3, Mercedes C, Audi A4, bu sınıfta Avensis ya da Accord'un referans alındığını sanmıyorum.. 

   Özgür bey asıl anlatmak istediğim şu, atıyorum bugün bir Golf7 ile yeni Auris'i yanyana çekip detaylı bir inceleme yaptığınızda Golf7deki 'Tok' ve 'Sağlam' hissi Auris'te ya da Civic'te alamıyorsyunuz.. Bu bariz şekilde belli.. Şahsi fikrim değil bunlar, dünyanın kabul ettiği kriterlerde inceyin sizde farkedeceksiniz.. 

 

  Ayrıca bu Jazz'da çok çirkin olmuş :) 30 yıldır cam düğmesine ışık koymak akıllarına gelmedi hala  :p

tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

    Peki konuyu genişletelim.. Bir yanlışlık yok, tamamen japon markalarından bahsediyorum.. Sizce şu anda üretilen Japon 'otomobilleri'nden hangisini sınıfında referans alabiliriz?

    Hatchback C sınıfından giriş yapalım; VW Golf,  Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Hyundai İ 30 vs.vs. bu sınıfta referans model Auris midir sizce? Ya da Civic?

    D sınıfı diyelim; Vw Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia, Volvo S60.. Premiuma geçerseniz orası daha da öldürücü; Bmw 3, Mercedes C, Audi A4, bu sınıfta Avensis ya da Accord'un referans alındığını sanmıyorum.. 

   Özgür bey asıl anlatmak istediğim şu, atıyorum bugün bir Golf7 ile yeni Auris'i yanyana çekip detaylı bir inceleme yaptığınızda Golf7deki 'Tok' ve 'Sağlam' hissi Auris'te ya da Civic'te alamıyorsyunuz.. Bu bariz şekilde belli.. Şahsi fikrim değil bunlar, dünyanın kabul ettiği kriterlerde inceyin sizde farkedeceksiniz.. 

 

  Ayrıca bu Jazz'da çok çirkin olmuş :) 30 yıldır cam düğmesine ışık koymak akıllarına gelmedi hala  :p

 

Toyota Prius ve Civic IMA sınıfında değil hibrit teknolojisi olarak dünyada öncü oldular.

Auris ve Civic yukarıda saydığınız markalardan Citroen, Peugeot ve Hyundai den iyi modeller.

Lexus çok iyi bir premium sınıf araçtır. Her türlü güvenlik ve lüks var. Pazara giremiyor. İllaki BMW ve Audi veya Mercedesten iyi olacaklar diye birşey yok. Japonlar Almanlar'dan daha kötü de olabiliyor, orta ve alt sınıfta iyi de olabiliyor.

 

Burada iş yavaş yavaş, Alman-Japon karşılaştırmasına gidiyor. Siz komple Japonlar kötüye gidiyor diyorsunuz ben de bunun aksini sunuyorum. Subjektif tokluk hisleri herkeste farklı olabilir. Dünya Japonlar'ın kalitesini her zaman kabul ediyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

güncel kasayı ben çok beğendim. joy full versiyondu galiba. çok dolu ve çok tutumlu bir benzinli motoru var. i-shift in ufak tefek  yamuğunu görsemde  puntodan sonra B segmentinde alınabilir bi araba. ama fiyatları gereksiz yüksekti. bu arada jazzların içi eski kasada da şidiki kasada da çok ferah. bagaj yok denecek gibi ama adamlar şaft yolu yapmayarak arkadakileri de rahat ettirecek bi hacim sunmuşlar. ön koltukalarda güzeldi oturuş şekli olarak. 

 

bu gelecek olanda biraz fazla şekil var dış tasarımda ama alışılır. içi biraz civic gibi olmuş o da iyi  denebilir.


Benim naylon kadar dolu değil.

Xenon yok mesela?

Cam tavan yok?

Üstüne üstlük zorlarsam Naylon'a masaj da yaptırabilirim ;)

hangi civicde xenon yok :p hası var koito diye biliyom ben :p cam tavan yerinede babalar gibi sunroof var. masaj yapmasada japon kadifesine ek olarak adamlar ısıtmalı koltuk da yapmış :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...