İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Manuel)


Levent Kuzu
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Levent Kuzu

Arkadaşlar forumda biraz aradım şanzuman yağının değiştirlmesi hususnda bilgi edinmek istedim fakat kafam iyice karıştı. O nedenle kendim bu başlığı açtım.

Şimdi benim 2001 model focus'un (1.6 manuel) aldığımdan bu yana şanzuman yağı değiştirilmedi. Arabam 108 binde ben almadan öncede değiştirilip değiştirilmediğini bilmiyorum ki muhtemelen değişmemiştir.

1. Yağı değiştirmelimiyim??

2. Değiştireceksem markası ve numarası ne olmalı.

3. İlla servis mi yapmalı bu işi

ve dahası fikirleriniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Düz şanzımannın yağını değiştirmek gereksizdir. Seviye kontrolü ve tamamlama yaplabilir.

Yorum bağlantısı
Levent Kuzu
Düz şanzımannın yağını değiştirmek gereksizdir. Seviye kontrolü ve tamamlama yaplabilir.

Seviye kontrolünü kendimiz yapabilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lifte almadan seviye kontrolu yapmanız imkansız değil ama biraz zor ve kirli bir işlem olurdu. Seviye kontrolünü her teknisyen yapabilir.

Yorum bağlantısı
Mete Gürer
Düz şanzımannın yağını değiştirmek gereksizdir. Seviye kontrolü ve tamamlama yaplabilir.

Çağlar Bey,

Genel kanaat-ve tekinik literatur manuel binek araç şanzımanlarında yağ değişimi gereksiz olsada ben kendi kafam rahat etsin diye 2003 model aracımı alır almaz şanzıman yağını MOBILUBE 1 SHC 75W-90 Tam sentetik yağ ile değiştirdim. Yağ değişimi sonrası psikolojik mi bilmem ama vites geçişleri ve benim içim rahatladı.

Levent Bey'in aracı 2001 model şanzımanında ilk dolum yağı tam sentetik olsa bile yine de bunca senede-km'de, tam sentetik yağ atmosfer şartlarından biraz da olsa etkisini kaybetmiş olmaz mı? Olası şanzıman yağ değişimi bir çok sorunun önüne geçer diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şanzıman yağı yenilenince viteslerin geçişinin yumuşaması olağandır, sadece yağ değişimi olmaz ise, zararı yoktur, bu sebepten ortaya çıkacak arıza yoktur, gereksiz ama değişim yapılıncı da mekanik zararı yok. Bakım aralıklarında değişim periyodu ön görülmediği sürece... Bir de Türkiye de sanayi sitelerinde atık yağlar kanalizasyona gitmese...

Yorum bağlantısı
Levent Kuzu
Şanzıman yağı yenilenince viteslerin geçişinin yumuşaması olağandır, sadece yağ değişimi olmaz ise, zararı yoktur, bu sebepten ortaya çıkacak arıza yoktur, gereksiz ama değişim yapılıncı da mekanik zararı yok. Bakım aralıklarında değişim periyodu ön görülmediği sürece...

Vallaha çağlar bey gene kafam karıştı. Şöyleki; bir keresinde bir servis çalışanı bana "abi focusların şazıman yağı ömürlüktür. Değişmez. Asıl değiştirmeye kalktığında bazı sorunlar yaşayabilirsin" dedi. Tam ben o esnada ne sorunu diyecekken arkadaş o an için mobil servise çıktı. Bende bir daha olayı deşelememiştim. Siz bu konuda ne diyaceksiniz.

Çağlar Bey,

Genel kanaat-ve tekinik literatur manuel binek araç şanzımanlarında yağ değişimi gereksiz olsada ben kendi kafam rahat etsin diye 2003 model aracımı alır almaz şanzıman yağını MOBILUBE 1 SHC 75W-90 Tam sentetik yağ ile değiştirdim. Yağ değişimi sonrası psikolojik mi bilmem ama vites geçişleri ve benim içim rahatladı.

Levent Bey'in aracı 2001 model şanzımanında ilk dolum yağı tam sentetik olsa bile yine de bunca senede-km'de, tam sentetik yağ atmosfer şartlarından biraz da olsa etkisini kaybetmiş olmaz mı? Olası şanzıman yağ değişimi bir çok sorunun önüne geçer diye düşünüyorum.

siz değiştireli ne kadar zaman oldu bir sorun vb. yaşadınızmı????

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur

Olay aslında net:

1. Düz şanzıman yağı için değişim periyodu yoktur, yani hava filtresi gibi.

2. İçinizden geldi ve değiştirdiniz. Faydası-zararı yoktur, cüzdanınız ile zevkinize kalmış.

3. Ben olsam o masraf yerine Carbon-clean yaptırır, emme manifold yolu üzerindeki parçalarımın temizlenmesini sağlardım. Subap-enjektör....

Yorum bağlantısı
Levent Kuzu
Olay aslında net:

1. Düz şanzıman yağı için değişim periyodu yoktur, yani hava filtresi gibi.

2. İçinizden geldi ve değiştirdiniz. Faydası-zararı yoktur, cüzdanınız ile zevkinize kalmış.

3. Ben olsam o masraf yerine Carbon-clean yaptırır, emme manifold yolu üzerindeki parçalarımın temizlenmesini sağlardım. Subap-enjektör....

Anladım abi şanzıman yağı olayı tamam.

Ama bak şimdide aklıma bir şey takıldı. Bir aralar bir arkadaşım focusuna carbon-clean yaptırdığını fakat kendisine daha sonradan bir usta (yada servis hatırlamıyorum) "keşke yaptımasaydın o işlem sonucunda çıkan pislik katalitik konvertörü tıkıyo(muş) " demiş. Sen ne diyon çağlar abiiiiii. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kat ın o işlemden sonra tıkanması şehir efsanesidir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tolga Gören

Fazlasıyla detaylı bir bakım yaptırdım arabama (1.400 ytl kadar) :) Bunun içinde elbette şanzıman yağı da vardı. Castrol koydurmuştum ancak sabahları hava soğuk olduğu için 1. ve 2. vitese geçirmekte çok zorlanıyordum. Hakikaten güç uygulamam gerekiyordu. Araç ısınınca geçiyordu...

Dün castrolu boşalttırdım yerine daha ince bir yağ olan Atf'yi koydurdum... Sıkıntı geçti! Vites geçişleri artık çok daha kolay... Focuslarının şanzıman yağını değiştireceklerin dikkatine!

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Manuel şanzıman yağını değiştirmeyi kim tavsiye etti? Daha sonra manuel şanzımana, otomatik şanzıman yağı koymayı kim tavsiye etti? Tüm bu tavsiyeleri yapanlar tarafından; Her ikisinde de konan yağların teknik verileri, Üretici olan Ford un tavsiye ettiği değerler ile uyuşuyor mu diye bir araştırma yapan oldu mu? Değerlere bakılması gerektiğini vurgulayan oldu mu, yoksa usta-tanıdık tavsiyesi mi?

Aracınıza değer verdiğim için soruyorum, yanlış anlaşılmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolga Gören

Çağlar bey, teknik bilgiye haiz değilim... Hangi araca hangi marka, hangi değerde, ne miktar yağ konulur, bildiğim konular arasında değil bunlar...

Bu değişim tamamen ustanın, vites geçişlerindeki zorluğa çözüm önerisidir. Atf, sanırım kısaltmadan anladığım kadarıyla otomatik vitesli araçlar için...

Peki, bunun benim focus st'imin şanzımanı üzerinde olumsuz bi etkisi olur mu? Hem kısa vadede hem de uzun vadede?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yanlış yağ kullanımı sonucu ne olacağının belgeli-verisel bilgisi yoktur, zira kimse nereye hangi yanlış yağ konacağını bilemez. Ancak, üretici firma, bir yağ cinsi tavsiye etmiş ve bunun dışında bir ürün kullanılmış ise, eninde sonunda arıza yapacağını kestirmek zor değil. Müşterilere bu tarz işlemler yapıldığını görünce, x faktörüm artıyor, vampirleşiyorum.

***Ustacığın aracına, bedelini siz karşılamak kaydı ile Dot3 fren yağı koymayı teklif edin , bakalım ne diyecek?

Yorum bağlantısı
Tolga Gören

Himmm... Sanırım bu noktada sinirlenmem gerekiyor! :) Açık mıdır acaba, bu saatte ustanın, Şaşmaz Ota Sanayi'ndeki dükkanı? :clapping:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ayrıca, essas konu olan vites geçişindeki sıkıntıınz nasıldı? Her viteste mi zorlanma vardı, yoksa 3 temi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bebelere bez kıvamındalar yani.

1 ve 2 ye zor geçmesi ilginç, Mondeo şanzımanı var sonuçta bu araçta. vites kol ayarı yapılıp yağlansa daha isabetli olurdu ama geçişlerideki probleme yoğunlaşmalı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Murat kardeşimiz, bilumum şanzımanlar-ustacıklar-çıkmacılar- yağlar konusunda detaylı bir staj yapmıştır. Kıdemlidir.

Yorum bağlantısı
Fatih Susuz

abi o zaman focus 2 nin kışlık şanzuman yağı kaça kaç oluyo bizdede biraz sert 1 2 3. viiteslerde

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
abi o zaman focus 2 nin kışlık şanzuman yağı kaça kaç oluyo bizdede biraz sert 1 2 3. viiteslerde

Çok soğuklarda normal, yağ değişimi gereksiz.Kışlığı yazlığı yok bunun benim anladığım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yahu benim dandik ib5 şanzımanla ben 6 ay debriyajsız vites değiştirdim. Hatta bi ara geri vitese geçmiyor(ki sorun olmadığını,şanzımanın yapısından kaynaklandığını bile bile :) ) diye sinirlenip cayır cayır yarım debriyajla bile yüklendiğim oldu. Hala saat gibi çalışıyor. Yağı suyu bilmez benim arabam. Benzini varsa,aküsü tamsa ne olursa olsun çalışır,beni yolda bırakmaz. :) Yağınızı elletmeyin. soğuktan olur arada yahu. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kışlığı-yazlığı yok. Soğuk havada motorunuz ilk marştan sonra ne kadar yağsız çalışıyor bir bilseniz, bence buna odaklanın, kışın çok soğuklarda hareket etmeden biraz bekleyin, ilk 1 km tüm aksama nazik davranın, aracın toplam ömrünü inanamayacağınız kadar çok artırırsınız!

Bu arada Escortlar da bir gariptir, eski sahipleri ne yaparsa yapsın tık demeyen araba, el değiştirince su koyveriyor, canlı örneğini çok gördüm, teknik açıklamam yok :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Bu arada Escortlar da bir gariptir, eski sahipleri ne yaparsa yapsın tık demeyen araba, el değiştirince su koyveriyor, canlı örneğini çok gördüm, teknik açıklamam yok

Arabayı satmaya kalktığım hafta araba resmen küstü bana. 0 masraf haline getirip,yeni sahibi arkamdan sövmesin dua etsin diye kapalı garaja çekip güzel güzel ilan veridğim araba ertesi gün kapılarını açmadı bana. Tonla elektriksel sorun çıktı. Vazgeçince satmaktan 2-3 gün daha trip attıktan sonra düzeldi. :) Ve o arada ben arabayı çok iyi bi elektrik ustası arkadaşıma gösterdiğimde-3 saat uğraşmasına rağmen- sorunun tam olarak ne olduğunu çözememişti. :)

Yorum bağlantısı
Tolga Gören

Arkadaşlar teyid etmek için ustaya bugün tekrar sordum, hangi yağı koydun diye: Opet koydum dedi.... :) Atf koymamış yani ... :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...