Yusuf Ziya Deniz 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Birkaç ay sonra askere gidecek olmam nedeniyle ve eşime bırakmak için daha küçük bir araç olsun diye dizel focusumu satıp 2008 dizel ceed 90 hp almış bulundum. Fakat forddan şaştık sonuç iyi olmadı. Bu aracı idareten bir iki yıl eşim veya izinlerde ben de kullanacağım. Ama bazı sıkıntıları mevcut. İlk aldığımda çok fazla incelemedim çekişi falan zayıftı ama filtrelerdendir diye çok önemsemedim. Fakat aracın filtrelerini değiştiğim halde sıkıntı değişmedi. Özellikle rampalarda(eğimi düşük olsa bile) yığılma ve vites düşürme ihtiyacı oluyor. Araç özellikle 2500 devire kadar ve yüksek viteslerde daha hantal. Bir iki motor ve dizel ustasına gösterdim.Turbosuna da baktırdım. Kimi bi problemi yok. Kimi de bi enjektörlerini kontrol ettirmen gerekiyor dedi. Araçta tekleme, rolantide oynama, siyah duman atma, şakırdama sesi ve turboda ıslık sesi gibi hiçbir şey yok sadece focustan aynı hız ve güzergaha göre 1-2 litre fazla yakıyor. Birkaç defa bilgisayara bağlandı arıza kodu çıkmıyor. Araç 106 de,manuel,baskı balatası yeni değişmiş. Şimdi ne yapacağımı bilemedim. Buranın yetkili servisindeki ustalar pek tecrübesiz bir iki yolum düştü fakat onlardan bi hayır geleceğini sanmıyorum. Şimdi bariz bir enjektör arızası lehine bir bulgu yokken enjektörleri de açtırmak istemiyorum. . Benim aklıma gelen acaba araç genelde şehir içi kullanıldığı için acaba motoru körelmiş olabilir mi?Şimdi napsam nereden başlasam bilemedim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.Sabırla okuduğunuz için ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Şehir içinde kullanıldığı için körelme gibi bir şey olmaz. Motor işini nerede olsa yapıyor sonuçta. Fakat enjektörlere baktırmak şu durumda ilk sırada yer almalı. Arıza var ise kolay anlaşılacağı için ben enjektörlere baktırırdım. Ayrıca turbo bağlantılarını ve diğer bağlantıları bir kontrol edin ve yapabileceğiniz ufak işlemleri halledip ondan sonra enjektöre baktırın. Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 31 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2013 Turbo bağlantıları hepsi kontrol edildi. Enjektörlerde problem olsa bazı belirtileri olmaz mı siyah duman,tekleme vs. Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 hava girişi çekişi etkiliyor diye biliyorum . yakıt ayarındanda olabilir tanzikli çekemiyor olabilir depodan . ( aklıma gelen amatör tahminler ) Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Çok ileri durumda bir sorun olsa teklemeden bahsedebilirdik fakat durum yanma odası ve kurumlar olabilir. Kurum ateşlemenin yanmanın kalitesini düşrdüğü için yakıt artışı ve çekişte düşüklük olabilir. Ani gaza yüklenildiğinde yüksek devirde siyah duman atma çoğu dizelde oluyor aşırısı olmadıkta bir sorun değil o. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Belki de bu modeller böyledir. Aynısından bulup kullanıp kıyaskamak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Egr valfiniz tıkalı tarifinize göre. Ve hatta gaz verince gaz pedalı tepki veremez, sonrasında araç birden dengesiz hızlanır. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 1 Eylül 2013 Yazar Paylaş 1 Eylül 2013 Belki de bu modeller böyledir. Aynısından bulup kullanıp kıyaskamak lazım. Mehmet Abi ceed forumlarında okuduğum kadarıyla bu araç için dediklerim normal değilmiş. Aracın torku 245 nm yokuşları normalde vites küçültmeden çıkması gerekiyormuş. Egr valfiniz tıkalı tarifinize göre. Ve hatta gaz verince gaz pedalı tepki veremez, sonrasında araç birden dengesiz hızlanır. Egr valfine baktırmadım. Ama olabilir çünkü dediğiniz gibi gaz pedalı tepkileri çok zayıf. Özellikle 2500 devire kadar çok cansız 2500 devirden sonra bi miktar çekmeye başlıyor. Peki bu egr valfi tıkalıysa nasıl çözülür. Açılıp temizlenme gibi bir şansı var mı? Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 1 Eylül 2013 Yazar Paylaş 1 Eylül 2013 evet temizlenebiliyor.hatta formdan iptal eden bile olmuştu.bu da konusu http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/247044-kia-pro-ceed-egr-iptali-resimli/ el beceriniz varsa kendiniz bile yapabilirsiniz. Bu egr denilen şey motorun neresinde egr iptal resimlerinde yerini tam anlayamadım. Peki yerini bulsam nasıl temizlenir bilgisi olan var mı? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 İntercooler radyatöründe delik olmadığından eminmisiniz. ?Turbolu arçta çekiş düşüklüğünün bir kaç nedeni vardır. Eğer enjektör ve raill yakıt pompası sağlamsa, Turbo basıncının düşmesi, hortum veya bağlantılarda iğne deliği kadar açılma ve yırtılma varsa, İntercoller radyatörde delik varsa, Turbo panellerinde kırık varsa, En son çare carbon celar. Tubo basıncını ölçütün, 245 N torku bir aracın gaz pedalına yüklendiğinizde, koltuğa yapıştırması lazım. Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 1 Eylül 2013 Yazar Paylaş 1 Eylül 2013 En son götürdüğüm usta motora giren turbo hortumunu çıkarıp gaza bastırdığında turbo basıncı az demişti. Öyleyse detaylı incele dedim. Usta turboyu detaylı inceledim ama birşey bulamadım dedi. Hava kaçağı olsa gaza basınca ses duyulmaz mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 enjektör kontrolünde korkacak birşey yok, ehil bosch servisi bulun Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 1 Eylül 2013 Yazar Paylaş 1 Eylül 2013 Bosch dizel servise götürmüştüm usta bindi sürdü çekişi ona da zayıf geldi, bir de bilgisayara bağladı. Enjektörleri açsak temizleyip ayar yapsak çok fazla bir şey kazandırmaz ama en az 400 lira tutar dedi. Crdi motor aşina olduğu bir motor olmadığı için midir bilmem ama usta pek ilgilenmedi gibime geldi. Bu durumda başta bir carbon clean denesem enjektörler temizlenmiş olur mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 CC tamir metodu değildir ancak zaten periyodik olarak yapılması şiddetle tavsiye edilir. Ancak yoğun kurum varsa sonrasında titremeli çalışma başlar ki bu sebep değil sonuçtur, üst kapak açılarak subap temilzemeyi manuel yapmak gerekir. önce: 1. tüm turbo havasnı basan hortum kontrol 2. egr sökülerek temizleme 3. CC sonrasına bakılır Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 1 Eylül 2013 Yazar Paylaş 1 Eylül 2013 CC tamir metodu değildir ancak zaten periyodik olarak yapılması şiddetle tavsiye edilir. Ancak yoğun kurum varsa sonrasında titremeli çalışma başlar ki bu sebep değil sonuçtur, üst kapak açılarak subap temilzemeyi manuel yapmak gerekir. önce: 1. tüm turbo havasnı basan hortum kontrol 2. egr sökülerek temizleme 3. CC sonrasına bakılır 1. Kontrol edildi. 2'den mi devam edeyim. Yoksa 3'ü yapıp egr temizliği sonra da yapılsa olur mu? Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 1 Eylül 2013 Yazar Paylaş 1 Eylül 2013 Çağlar Abi bu dediklerini burada yaptırmaya çalışayım. Fakat problem devam ederse Osman Usta bu bizim araçlardan da anlar mı? Anlarsa bi ara ona getirip baktırayım diyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 1.3 2004 model 77000 km bir Corsa almıştım. Aldığım kişi genelde ş.içi yoğun trafikte kullanmış ve sakin kullanan biriydi. Aracı hiç sıkıştırmadan. Aracı alıp Orduda rampaya vurduğumda 2. vitesi yemiyordu. Nefret ettim arabadan. Sonra Würth'ün dizel (Common Rail) koydum yarım depoya ve yüksek devirlerde kullandım aracı (10 dk kadar 3000 ve üzeri devirlerde. ) Tabi belirli aralıklarla. Sonra araç şahlandı diyebilirim. 2. vitesi yemediği yokuşlarda 4. vitesle çıkıyordum. Tabi o yarım depo biter bitmez değil aldığım sonuç. Bir kaç depo daha katkısız yüksek devirlerde vites değişimleri yaptım. 3000 rpm civarları vites değişimleri yaptım. 1-2 depo sonra dediğim sonuca ulaştım. İsterseniz bir deneyin. Würth'ün kendi sitesinden almıştım ve çoğu yere göre daha uygundu fiyatı. Yorum bağlantısı
Ali Tolga Aslan 2 Eylül 2013 Paylaş 2 Eylül 2013 enjektör ve katalizörleri temizletin. yakıtı tek bi firmadan almaya dikkat edin. haftada 1 kere yakıt katkısı koyun. 2-3 hafta tekrarlayın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Eylül 2013 Paylaş 2 Eylül 2013 yakıt katkısı tekrarlnaması risklidir, en az 3000km ler gibi menzil sonrası belki.... zaten hala sorun varsa tamire gidilmeli Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 2 Eylül 2013 Paylaş 2 Eylül 2013 Haftada 1 kere Yakıt Filtresi derken, Neye istinaden bunu söylediniz ? Mesela haftada 300km. Yapanda var. 3000km. Yapanda ? Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 3 Ekim 2013 Yazar Paylaş 3 Ekim 2013 Daha öncede aracımdaki çekiş düşüklüğü nedeniyle bir konu açmıştım. O zamanki tavsiyeler üzerine EGR ve hava akışmetreyi temizlettim ve ayrıca würth dizel katkısı kullandım. Bunları yaptıktan sonra bir miktar çekişte düzelme oldu ama bir dizel araç gibi torku hissettirmiyor. Bunun üzerine dün bir dyno ölçümü yaptırdım. Ve benim hissettiğimle uyumlu bir sonuç çıktı. Yani düşük devirlerde çok cansız orta ve yüksek devirlerde idare eder bir çekiş şeklinde. Dyno yapan usta egzozdan siyah duman çıkışı fazla dedi. Carbon clean önerdi. Aletine baktım system clean diye bir alet acaba carbon cleanla aynı işi görür mü tereddüt ettim. Başta forumdaşlarıma bir danışıvereyim dedim. Belki problem karbon clean ile giderilemeyecek bir sıkıntı da olabilir. Dyno verisine göre ne önerirsiniz. Dyno kağıdından resim çektiğim için resim çok net değil. Üstteki eğri hp eğrisi 4200 devirde max 85 hp ye çıktı ve alt eğri tork eğrisi,3300 devirde max torku verdi 160nm. Aracın fabrika verileri 90 hp ve 235-245nm tork şeklindeve araç 108 binde bakımları yapılmış. Tavsiyelerinizi bekliyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ekim 2013 Paylaş 3 Ekim 2013 Yazdığınız veriler fabrika verilerinde özellikle torkta müthiş bi kayıp var. Bu işlerle daha bi haşır neşir olan kullanıcılarımız daha iyi bilir ama benim tahminim, bi yerden kaçak var. İntercooler'mı desem, turbo hortumu mu desem... Tek gördüğüm sanki 3 vakte kadar bi masraf var kapıda Konuyu birleştirdim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Ekim 2013 Paylaş 3 Ekim 2013 Herşey normal gibi, silindir kompresyon değerlerine baktırın, düşükse zaten yapılacak şey belli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts