İçeriğe Yönlendir

Focus II - Enjektör Dibinde Yağ Birkimi Sorunu


Kemal Yüce

Recommended Posts

Kemal Yüce

herkese  kolay gelsin

 

 

resimdeki oluklarda yağ birikimi sorununu bi türlü gideremedik.

s8csk.jpg

öncelikle subap kapağı ve contası değişti,sıvı conta uygulaması yapıldı.tekrar yağ kaçırdı..

enjektör keçesi değişti olmadı.2-3 km gitsem bile (yüksek devirde daha fazla) enjektör dibindek tüm kanallarda yağ toplanıyor.yaklaşık 2/3 ü dolmuş oluyor.

her gün nerdeyse bakar oldum motora yağ kaçağı varmı diye.

bu konuda bana yardımı olabilecek arkadaşlardan yarım bekliyorum

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İzmir in uzağı 7-8 dak. sanırım :f1: böyle yollar bizde olsa hergün 20 ölümcül kaza olurdu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

gidelim o zaman ustaellere.inşallah onlar halleder bu problemi

Yorum bağlantısı

emme manifoldu oringlerinde sorun bende de aynı sıkıntı var pek fazla takmadım ama duruyor sıkıntısı yok 

Yorum bağlantısı
İlker Han

Yağ değilde enjektör rekorlarından motorin damlıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

motorin değil bariz yağ.kokusundan belli ve uçup gitmiyor zamanla

 

Yağ değilde enjektör rekorlarından motorin damlıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

Enjektör saplanalarindan yag kacagi olabilirmi bunu bi yerde okumuştum. Saplamalar zamanla deforme olup duzgun bir sekilde enjektörleri sabitliyemiyormus.

Yada soyle sorayim enjektorlerin takildigi yuvalardan herhangi bir nedenle disariya yağ sizintisi olabilir mi

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

gidelim o zaman ustaellere.inşallah onlar halleder bu problemi

 

Ford'u ellerse Ustaeller :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Emme manild oringi turbo basıncına dayanamaz hale gelmiş, yukarıda doğru yanıt gelmiş..

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

Su kismi cozemedim.emme manifoldu icinden basincli hava geçiyor bildigim kadariyla. Nasil yag kacagina neden olabiliyor ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Turbonun, külbütör kapağı altından emdiği yağ buharıdır biriken yağ..Hava ile birlikte az miktarda yağ taşır bu sebeple.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

Turbonun, külbütör kapağı altından emdiği yağ buharıdır biriken yağ..Hava ile birlikte az miktarda yağ taşır bu sebeple.

Mantikli geldi.bu noktaya odaklanalim o zaman
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Yukarıdaki ilk mesajdaki resimde, sağ alt köşede görünen hortumdan turbo tarafından çekiliyor yağ buharı..

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Enjektör saplanalarindan yag kacagi olabilirmi bunu bi yerde okumuştum. Saplamalar zamanla deforme olup duzgun bir sekilde enjektörleri sabitliyemiyormus.

Yada soyle sorayim enjektorlerin takildigi yuvalardan herhangi bir nedenle disariya yağ sizintisi olabilir mi

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

 

Ben de oyumu saplamalardan yana kullanıyorum. 407 de başıma gelmişti. Enjektör bakımı yaptırdıktan sonra saplamaların diplerinden yağ geliyordu. Söküldükten sonra usta tork anahtarı ile sıkmadığı için buralardan yağ kaçağı oluyor. Sizde yakın zamanda söküldü mü enjektörler?

 

Bence mevcut yağı temizleyip ardından kısa bir sürüş yaparak yağın nereden geldiğini tespit etmeye çalışın.

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

Emme manifoldu o ring degisirken ayni bolgeden degistirecegimiz baska parça olabilirmi acaba

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

Ben de oyumu saplamalardan yana kullanıyorum. 407 de başıma gelmişti. Enjektör bakımı yaptırdıktan sonra saplamaların diplerinden yağ geliyordu. Söküldükten sonra usta tork anahtarı ile sıkmadığı için buralardan yağ kaçağı oluyor. Sizde yakın zamanda söküldü mü enjektörler?

Bence mevcut yağı temizleyip ardından kısa bir sürüş yaparak yağın nereden geldiğini tespit etmeye çalışın.

Evet sokuldu ayni sorundan dolayi ve enjektör o ring ve pul değiştirildi. Kendim kaynagini bulmak için yağ biriken yerleri tektek temizleyip külbütör kapaginin enjektör ler arasindaki baglanti yerlerine kagit pecete yerlestirdin kulbutor kapagindan mi diger yerlerden mi kaçırıyor diye anladimki külbütör kapak contası saglam diğer secenekleri deneyecegin şimdi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Emme manifoldu o ring degisirken ayni bolgeden degistirecegimiz baska parça olabilirmi acaba

Külbütör kapağı contası da değişebilir ben değiştirmedim basınçlı bölge olmadığı için tabi..Deforme olmuşsa değişmekte fayda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Evet sokuldu ayni sorundan dolayi ve enjektör o ring ve pul değiştirildi. Kendim kaynagini bulmak için yağ biriken yerleri tektek temizleyip külbütör kapaginin enjektör ler arasindaki baglanti yerlerine kagit pecete yerlestirdin kulbutor kapagindan mi diger yerlerden mi kaçırıyor diye anladimki külbütör kapak contası saglam diğer secenekleri deneyecegin şimdi

 

Enjektör saplamaları 1 kere söküldümü yağ sızdırma ihtimali çok yüksek oluyor. Ben de bayağı uğraşmıştım bununla. En sonunda saplamaların yenisini alıp teflonla sararak sıkıldıktan sonra sorun çözülmüştü.

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce

Iyisimi hem enjektör saplamalarıni hemde emme manifoldu o ringlerini degistireyim tam olsun

Yorum bağlantısı
Kemal Yüce
(düzenlendi)

Sanırım oldu bu iş. Enjektör saplamalarıni teflon ile sarıp tekrar monte ettik. Enjektör o ring lerine siyah sıvı conta ve gri rekli bir krem gibi bir sivi sürdük (adını bilmiyorum).yaklaşık 15km gityik yeni bir yağ birikimi yok.biraz daha km yapicam bakalım sonucu yazarım. Yardımcı olan arkadaslara Teşekkürler.

tarihinde Kemal Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...