İçeriğe Yönlendir

Mondeo Su Eksiltmesi


Sami Başkaya

Recommended Posts

Sami Başkaya

iyi günler hocalarım sizden bir konuda yardım istiyorum benim 97 model mondeo ghia aracım var bu arabada herşey normal gibi ama dün bir baktım radyatör suyunun eksildiğini farkettim ve arabada biraz ısınıyor gibi acaba borulardamı bir problem var diye altına baktım su izi yok radyatör demi diye baktım sağlam 1 gün aynı yerde durdu altında su izide yok. araç lpg sıralı sistemli ve termostatdada bir problem yok kalöriferi açıyorum  ısıtıyor fan arada bir çalışıyor ama motor yine sıcak bu normalmi yoksa değilmi bilgilendirirseniz sevinirim

Yorum bağlantısı

Lpg taksimat boruları vardır üzerinde kelepçeler olan. Bağlantılarını kontrol edin. Kaçırıyor olabilir. 

Yorum bağlantısı

çok çabuk buharlaşacağından dolayı altında damlamaları göremezsiniz.Biraz durduğu yerde çalıştırın,kaputu açıp gözlemleyin.büyük ihtimalle motor ısındığından bir yerlerden sızdırma yapıyordur,bu yaştaki araçta hortumlarda çatlamalar görülebilir.ısındığı zaman hortumlardan fışkırabilir bile.Aman dikkat,mondeo susuz kaldımı çok dert açar başınıza.

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya
(düzenlendi)

çok çabuk buharlaşacağından dolayı altında damlamaları göremezsiniz.Biraz durduğu yerde çalıştırın,kaputu açıp gözlemleyin.büyük ihtimalle motor ısındığından bir yerlerden sızdırma yapıyordur,bu yaştaki araçta hortumlarda çatlamalar görülebilir.ısındığı zaman hortumlardan fışkırabilir bile.Aman dikkat,mondeo susuz kaldımı çok dert açar başınıza.

evet haklısın kardeşim sadece mondeo değil bütün araçlar susuz kaldımı sorunu çıkartır.ama su eksilttimi göstergedeki araba simgesinin altındaki ışık yanıyor.su eksiltmek anlamındaymış bunuda bu gün öğrendim. bu arkadaşın söylediği lpg hortumu nerede acaba moturun arkasındamı yoksa önündemi tam olarak. birde motorum biraz ısınıyor bir tamirciye sordum normal dedi bu araçlar için, seninde mondeon var heralde ısınıyormu motorun

tarihinde Sami Başkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Lpg su borusu termostat gövdesinin oradan  regülatöre gider, 4 adet kelepçeli bağlantı olur oraları kontrol edin.

Yorum bağlantısı

evet haklısın kardeşim sadece mondeo değil bütün araçlar susuz kaldımı sorunu çıkartır.ama su eksilttimi göstergedeki araba simgesinin altındaki ışık yanıyor.su eksiltmek anlamındaymış bunuda bu gün öğrendim. bu arkadaşın söylediği lpg hortumu nerede acaba moturun arkasındamı yoksa önündemi tam olarak. birde motorum biraz ısınıyor bir tamirciye sordum normal dedi bu araçlar için, seninde mondeon var heralde ısınıyormu motorun

göstergedeki fan olan radyatör suyu eksik olduğunu gösteren ışık doğrudur.ısınıyor derken ne kadar sürede hararet göstergesi nereye kadar geliyor.Bende NORMAL yazısının R ye geldiğinde fan açıyor,daha yukarı çıkmıyor.

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

yok hararet göstermiyor ama biraz sıcak yani kaputu kaldırdımmı yüzüme acayip bir sıcaklık geliyor birde genleşme kabında birşey yokken kapağı acınca su kaynamaya başlıyor bu normalmidir ama ibrede M de duruyor arada bir fanı çalıştırıyor.sanki birşey yok gibi ama su eksiltiyor sanırsam eksozdan atıyor sanırsam damla damla su geliyor

Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan
(düzenlendi)

Soğutma suyunuzda antifriz (yeterli miktarda ve kırmızı olandan) varsa kaçak yer lifte kaldırıldığında rahatlıkla görülebilir.2000 Mondeoda aynı sıkıntıyı bende yaşamıştım ve plastik termostat yuvasının deformasyonundan dolayı kaçırdığı için yenisiyle değiştirerek çözülmüştü.

tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

Hiç devirdaim değiştirdinizmi?

Radyatordeki kaçaklar gözle görülmeden buharlaşır.

Nekadar zamanda ne kadar su ekliyorsunuz?

Araba 10 saat çalıştığında 1 lt su ekliyorsanız problem var ve acil bakılması gerekli. Egerki 6 ayda bir yarım litre su ekliyorsanız. kontrol ederek devam edebilirsiniz.

 

Size önerim su eksilince sakın yanlızca antifriz koymayın.. Antifriz, bu yaştaki araçların su kaçağı olan tıkanmış gözeneklerini açarak başınıza çok buyuk dertler açabilir. Bir sabah bakarsınızki genleşme kabı boş ama arabanın altında 2 litre antifriz var. :)

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

yok hocam hiç devirdaim ponpasını değiştirmedim. yok fazla su eksiltmiyor 1 ayda 1 lt gibi. antifiriz demişsiniz antifirizi nasıl koymamı önerirsiniz su ile karışık bir şekildemi. birde bir madde duydum içine döküyormuşuz ve kaçak yer neresi ise hemen kapatıyormuş aynı lastik tamiri için bir sıvı varya ona benziyor nasıl birşey önerirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

yok hocam hiç devirdaim ponpasını değiştirmedim. yok fazla su eksiltmiyor 1 ayda 1 lt gibi. antifiriz demişsiniz antifirizi nasıl koymamı önerirsiniz su ile karışık bir şekildemi. birde bir madde duydum içine döküyormuşuz ve kaçak yer neresi ise hemen kapatıyormuş aynı lastik tamiri için bir sıvı varya ona benziyor nasıl birşey önerirmisiniz.

 

Ayda 1 lt eksiltme dikkate alınması gereken bir değer. Devirdaim triger değişiminde 100.000 km değişir, eğer değişmezse gittiği kadar gitsin mantığıyla hareket edilirse saatli bomba gibi oluyor ve olmadık zamanlarda kaçırabiliyor.

 

Bana kalırsa, sorunu çözene kadar antifriz hiç karıştırmayın. Direk su takviyesi ile devam edin, Havalar bu mevsimde -10 derece olmaz herhalde..

 

Kaçak kapatıcı kimyasal işine girmeyin. Tıkanmaması gereken, olmadık başka yerleride tıkayabiliyorlar..

 

Eski hortumları yenisiyle değiştirmeyecekseniz kesinlikle olduğu yerden oynatmayın. Yanlızca kelepcelerini kontrol edin.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

peki bir şey daha soracam bu kırmızı antifrizlerden varmış kaçağın tam nerede olduğunu gösteriyormuş onudamı önermiyorsunuz

Yorum bağlantısı
Ali Emre Arslan

Aynı olay benim başımda vardı ve benim kaçağın nereden olduğu belli olmuyordu.Kırmızı antifrizlerden koyduk onunlada belli olmadı en son 2 ay önce radyatörden ince ince kaçırdığını ustaeller servisinde keşfettik.Hemen radyatör değişti ve sorun halloldu.Basınçlı teste tabi tutun zaten kaçıran yer daha fazla dayanamaz ve patlak verir.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Size önerim su eksilince sakın yanlızca antifriz koymayın.. Antifriz, bu yaştaki araçların su kaçağı olan tıkanmış gözeneklerini açarak başınıza çok buyuk dertler açabilir. Bir sabah bakarsınızki genleşme kabı boş ama arabanın altında 2 litre antifriz var. :)

 

 

peki bir şey daha soracam bu kırmızı antifrizlerden varmış kaçağın tam nerede olduğunu gösteriyormuş onudamı önermiyorsunuz

 

Antifrizin rengine takılmayın.. içerdiği madde sebebiyle, şu durumda kullanmanız hoş olmaz.

Devirdaim 'i kontrol ettirin.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

iyi günler hocalarım sizden bir konuda yardım istiyorum benim 97 model mondeo ghia aracım var bu arabada herşey normal gibi ama dün bir baktım radyatör suyunun eksildiğini farkettim ve arabada biraz ısınıyor gibi acaba borulardamı bir problem var diye altına baktım su izi yok radyatör demi diye baktım sağlam 1 gün aynı yerde durdu altında su izide yok. araç lpg sıralı sistemli ve termostatdada bir problem yok kalöriferi açıyorum  ısıtıyor fan arada bir çalışıyor ama motor yine sıcak bu normalmi yoksa değilmi bilgilendirirseniz sevinirim

sayın meslektaşım , en kolay yolu şu , sisteminin basıncını arttırarak suyun nereden çıktığını bulmak , antifiriz koyun, hatta sizden önceki koymamışsa bile koyun , zayıf , kireç bağlamış yerlerin delinebileceği doğrudur, hiç olmazsa zayıf yerler ortaya çıkar önlem alırsınız , sizin kontrolünüzde olur , ama su koymaya devam ederseniz olmadık bir yerde o zayıf yerlerden biri patlar belkide motoru yersiniz, ben orjinallikten yanayım, ford mühendisleri antifiriz koyuyorsa bildikleri vardır her halde , ayrıca antifiriz sıcaklığı stabil tutacağından motor daha iyi çalışır. servise gidin su sistemine basınç testi isteyin çok kolay bir işlemdir , ve kesin sonuç verir.aracın içini kontrol edin peteklerden kaçak varsa aracın içi nemlenir , ben basınç testi yaptırana kadar kaçağı bir ay aramıştım , en sonunda sisteme basınç verince araç ısındığında radyatörden kaçak olduğunu tespit ettik, antifiriz koyunca da üst boru patladı , ama boru zaten zayıfmış patladı , değiştirdim, içim rahat yolda kalma korkusu yok ayrıca antifiriz su ile ilgil aksamın korozyonunu engeller , orjinal ford antifirizi kırmızı renktir servisten parçacılardan temin edilebilir , bu benim yaşadığım sıkıntılar dolayısı ile edindiğim tecrübelerdir :) kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

suda antifriz varsa, eksilten yerde 1 ayda iz yapacaktır, park ettiği yerde yerde su birikmesi yoksa, çoğu sefer termostat gövdesi altından veya devirdaimden kaçırır (ısınınca)

motor fazla ısınıyor derken ne kastetinz? su problemli zetec motor çok dayanmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Başkaya
(düzenlendi)

mesala bir 10 km gittikten sonra bakıyorum motor ısınmış ama hararet ibresi normalin r nin üstünde motor kapıtını açıyorum sıcaklık çarpıyor yüzüme ve genleşme kabına baktığımda biraz kaynama var ve su eksiltmiş ama haret normal yani. bilmiyorum müşürdenmidir yoksa arkadaşların dediği gibi termostat ve devirdaim motorundamı. sizin motorlar ısınıyormu, benim motor ısınınca el vurulmaz hale geliyor. ve bir şey daha soracam ben arabaya musluk suyu koyuyorum sizin bu antifiriz kireç çözücü gibi birşeymi oluyor.

tarihinde Sami Başkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yağ seviyesini kontrol edin.. normal ise, genelde araç ısınınca sorunlu bölgeden su atar.. 

Genleşme kapı kapağı, genleşme kabındaki kılcal çatlaklar, rekorlar, bağlantı noktaları, lpg tesisatı.. Kontrol edilmeli. 

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya
(düzenlendi)

yağ seviyesi normal ama bu genleşme kabı kapağı iyice sıktıma ama. suyun kaymanası normalmi sizce ve genleşme kabında çatlak olsa arabanın altına su geçermi yoksa termostat tan dolayımı.    bir yerde okudum 88 lik termostat takılınca sorun çözülüyormuş ama bu seferde yakıt çoğalıyormuş bunun astı astarı nedir bilgilendirirmisiniz.

tarihinde Sami Başkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Antifriz sıvısının içerisinde çeşitli kimyasallar bulunduğundan kireç ve pas açıcı bir özelliğe sahiptir.

uzun süredir çalışan bir sisteme antifriz koymak küçük yada buyuk genel olarak tüm çatlak ve delikleri etkileyecektir. Bir bakmışsınızki heryerden yerden kaçak var.. Kaçınılmaz olarak tüm kaçak olan yerleri onarmanız gerekecek. (Kalorifer radyatoründeki kaçak gibi süprizlerle kaşılaşabileceğinizide göz ardı etmeyin.)

 

Kaynama olayı zaman içerisinde termostatın özelliğini kaybederek yeterince ve zamanında açılmamasından kaynaklanıyor olabilir. Çok pahalı birşey değil zaten 20 tl civarı üzerinden çıkan orjinal ise aynı değerli yeni termostat ile değiştirebilirsiniz. Değişim yapılırken gövde sökülüp, altına ısıya dayanıklı sıvı conta vs. takviye yapılır.

Kaynama olayında bir hususta sistemde hava olmasıdır. motor içerisindeki sıvı gerekli şekilde dolaşamadığı için kaynama yapıyordur.

 

Devirdaim uzun süredir değişmediyse yüksek ihtimalle kaçırıyordur yada yakın zamanda arızalanacaktır.

 

Bu tip motorlardan anlayan bir usta kısa zamanda işi çözer.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

peki sistemin havasını biz alabilirmiyiz kolay birşeyse bana anlata bilirmisizin ve termostat nerede tam olarak neye benziyor

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

peki sistemin havasını biz alabilirmiyiz kolay birşeyse bana anlata bilirmisizin ve termostat nerede tam olarak neye benziyor

motor bloğunun ön tarafında radyörün arkasında termostat yuvası vardır , bu yuvaya giren ince hortum çıkartılır araç çalışırken su kesintisiz çıkıyorsa yani bir düşüp bir azalmıyorsa (fren havasını alırken hidrolik yağın kesintisiz çıkması gibi) sistemde hava kalmamış demektir hortum yerine takılır kelepçe sıkılır  ama iyi bir tamirciye yaptırmanız tavsiye edilir. 

bizim araçlar ile uğraşmak iyidir , iyi bir bakım yapılırsa aynı arızayı ikinci kez yapmaz ,  kendiniz tamir yapıyorsanız bile tamirci gözetiminde yapın derim , kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya
(düzenlendi)

1371402348_506254605_5-Ford-mondeo-Veicu

 acaba tam olarak termostatın yerini bana gösterirmisiniz 

tarihinde Sami Başkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Termostatı gösteremeyiz bu resimden... 

Ben tam yerini bilmiyorum ama altlarda bir yerlerdedir.. 

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

başka bir yerde daha okudum şöyle yazmışlar "genleşme kabının kapağını aç ve motoru çalıştır. fan açıncaya kadar bekle fan açınca temostat devreye girer ve su kabında su eksilmesi meydana gelir biraz su ekleyerek kapağını kapatınız" diye bir yazı okudum. bu işe yararmı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...