İçeriğe Yönlendir

P 138B Hata Kodu


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban

Bu aralar aracın hiçbir belirti vermediği halde almış olduğu arıza kodlarına takmış durumdayım.Neyseki çözüme ulaştım sayılır.

Kodlar U 1900 (gauge menude D900 olarak görünen),p1402,p1412 ve p138B

P 1402 ve p1412 egr ile alakalı kodlar ve sonuçlandı.http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/248149-egr-mekanik-iptali-ve-p1402-hata-kodu/

 

P 138B için ise kızdırma buji rolesini kontrolden başladım soketini kontrol ettim spreyledim sonra kızdırma bujilerini ölçtüm arızalı olduklarını gördüm.Tabiki sökmesini ben yapmadım yemedi yani :) neyse dün ustam kazasız belasız söküp değiştirdi.

Sonuç: Araç çalışır çalışmaz alınan P138B( KIZDIRMA BUJİ KONTROL MODÜLÜ SİSTEM VOLTAJI) hata kodu artık yok..

 

Dikkat çekici bir noktayı belirtmek istiyorum.Bujileri test etmek için ampul bağlayarak ne kadar devrede kaldığını görmek istedik.Araç çalıştıktan sonra kızdırma bujileri nerdeyse 2 dk devredeydi acaba sorunmu var derken başka bir focusta (2) denedik aynıydı.Bu konuda bilgi sahibi olan varsa aydınlatırsa seviniriz.Acaba 2004 yılı araçlarına has bir durum mu bilemedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Demek ki biraz daha takılsam ben bu foruma usta olacam artık servise gitmeme gerek kalmayacak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
(düzenlendi)

Demek ki biraz daha takılsam ben bu foruma usta olacam artık servise gitmeme gerek kalmayacak :)

 

Aynen, bir süre sonra tecrübelerinizi paylaşacaksınız.. :good1:

tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Demek ki biraz daha takılsam ben bu foruma usta olacam artık servise gitmeme gerek kalmayacak :)

Benim için bu uğraşlar hobi ve  keyiftir,gerçek ustalar usta olarak , bende amele olarak kalmalıyım diye düşünüyorum  :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Aynen, bir süre sonra tecrübelerinizi paylaşacaksınız.. :good1:

 

 

Benim için bu uğraşlar hobi ve  keyiftir,gerçek ustalar usta olarak , bende amele olarak kalmalıyım diye düşünüyorum   :)

Tecrübe ile sabit; ilk açtığım konular ile son açtığım konulara bakarsanız değişimi görebilirsiniz :).

Ustalık haddimize değil ama basit işleri yapabilme cesaretini bu forum sayesinde buldum. Birde usta diye geçinen bazı şahıslara karşı daha sağlam durabiliyorsunuz artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Bu aralar aracın hiçbir belirti vermediği halde almış olduğu arıza kodlarına takmış durumdayım.Neyseki çözüme ulaştım sayılır.

Kodlar U 1900 (gauge menude D900 olarak görünen),p1402,p1412 ve p138B

P 1402 ve p1412 egr ile alakalı kodlar ve sonuçlandı.http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/248149-egr-mekanik-iptali-ve-p1402-hata-kodu/

 

P 138B için ise kızdırma buji rolesini kontrolden başladım soketini kontrol ettim spreyledim sonra kızdırma bujilerini ölçtüm arızalı olduklarını gördüm.Tabiki sökmesini ben yapmadım yemedi yani :) neyse dün ustam kazasız belasız söküp değiştirdi.

Sonuç: Araç çalışır çalışmaz alınan P138B( KIZDIRMA BUJİ KONTROL MODÜLÜ SİSTEM VOLTAJI) hata kodu artık yok..

 

Dikkat çekici bir noktayı belirtmek istiyorum.Bujileri test etmek için ampul bağlayarak ne kadar devrede kaldığını görmek istedik.Araç çalıştıktan sonra kızdırma bujileri nerdeyse 2 dk devredeydi acaba sorunmu var derken başka bir focusta (2) denedik aynıydı.Bu konuda bilgi sahibi olan varsa aydınlatırsa seviniriz.Acaba 2004 yılı araçlarına has bir durum mu bilemedim

 

He ya!! bu kadar yazdın oldu bitti mi?

Yok kardeşim, aşağıdaki soruların cevabını detaylı olarak istiyorum.

Bu arıza kodu belki benim aracımda da çıkacak :D

 

1. Rölenin kontrolünü nasıl (neyle) yaptın, Bu röle hangisi

2. Soket hangisi? wd40'mı kullandın, kontak sprey mi?

3. Kızdırma bujilerini neyle ölçtün? Standart değerleri var mıdır? neler?

4. Bujiler değiştikten sonra bir kalibrasyon gerekiyor mu?

5. P138B hata kodu kendiliğinden mi kayboluyor, yine de silinmesi mi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

He ya!! bu kadar yazdın oldu bitti mi?

Yok kardeşim, aşağıdaki soruların cevabını detaylı olarak istiyorum.

Bu arıza kodu belki benim aracımda da çıkacak :D

 

1. Rölenin kontrolünü nasıl (neyle) yaptın, Bu röle hangisi

2. Soket hangisi? wd40'mı kullandın, kontak sprey mi?

3. Kızdırma bujilerini neyle ölçtün? Standart değerleri var mıdır? neler?

4. Bujiler değiştikten sonra bir kalibrasyon gerekiyor mu?

5. P138B hata kodu kendiliğinden mi kayboluyor, yine de silinmesi mi gerekiyor?

1, 2-Role Sol ön teker civarında altta kalıyor araç yerde iken tekeri sağa çevirip karter korumanın 2-3 vidasını söktüm radyatörün altındaki plastiğide kaldırınca meydana çıkıyor.Sağı solu çamurluydu soketi çıkartıp oksitlenmiş mi baktım devre temizleyici sprey sıkıp yerine taktım

 

3-Minik bir ölçü aletim var .Onu ohm kısmına getirip kısa devre ölçümü yaptım devre tamamlanmayınca kesik olduğu anlaşılır.Ampermetre oynamaz sonsuz gösterir.Herhangi bir değer okumadım fakat 5 ohm civarı oluyormuş sağlam buji.Bujilere ulaşmak için silecek kısmındaki parçalar sökülüyor.Defalarca söktüğüm için gözü kapalı yapabilecek kıvama geldim :) cihaz aynen şu http://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/analog-avometre-voltmetre-ampermetre-93949409

 

4-Kalibrasyon yapmadık gereklimi, sanmıyorum,  röle ile gerekli zamanlarda devreye giren bir ısıtıcı neticede

 

5-Hata kodunu silip aracı her çalıştırmada kod tekrarlıyordu .Değişim sonrası sildim ve sonraki çalıştırmalarda daha çıkmadı..Elm 327 cihazım ve şu programım var  http://forscan.org/download.html ayrıca mobil olarak Torque yi kullanıyorum

 

İzahat yöntemim kısıtlı olabilir takılınca sor, çekinme  :D

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Peki, bu işlemler sonucunda aracın çalışmasında, çekişinde vs. bir farklılık hissettin mi?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Peki, bu işlemler sonucunda aracın çalışmasında, çekişinde vs. bir farklılık hissettin mi?

Değişim yapalı daha 1 gün oldu pek bişey farketmedim.Yakıt tüketimini olumlu etkileyeceğini düşünüyorum.Aşağıda okuduğum bir bilgiyi paylaşıyorum

 

Kızdırma/Isıtma bujilerinin (Glow Plug) görevi nedir?-OTOGUNCEL.COM

 

Dizel motorlarda yanma olayı püskürtme ile başlayıp, pek çok sayıda parametrenin topluca etkisi altında cereyan eden ve gerçekte egzoz içinde bile kısmen devam eden karmaşık bir olaydır. Yanma olayı üç ayrı safha halinde gerçekleşmektedir. Bunlar; tutuşma gecikmesi, ani yanma ve kontrollü yanma safhalarıdır. Dizel motorlarında yanma olayının başlangıcı kendi kendine tutuşma ile sağlanmaktadır. Reaktif bir karışım belirli bir basınç ve sıcaklığa ulaşıp bu şartlarda bekletilince bir süre sonra kendi kendine tutuşabilmektedir. Dizel motorların soğuk hava koşullarında çalışmasını kolaylaştıracak bir ön ısıtma sistemi vardır.

Ön ısıtma; direk püskürtmeli motorun iyi çalıştırma karakteristiklerinin bir sonucu olarak, sadece + 9 C nin altındaki sıcaklıklarda gereklidir. Kontrol ünitesi sıcaklık sinyalini, soğutma suyu sıcaklık sensöründen alır. Ön ısıtma süresi, alınan bu sıcaklık sinyalinin seviyesine bağlıdır. Ön ısıtmanın çalıştığı, gösterge tablosuna yerleştirilen ısıtma/kızdırma bujileri uyarı ışığı tarafından sürücüye bildirilir. Normal buji ısıtması ise; motor çalışmaya başladıktan sonra ön ısıtmayı normal ısıtma takip eder. Bu sayede, motorun çalışmasından hemen sonra daha etkin bir yanma sağlanarak, motor gürültüsü azaltılır, rölanti kalitesi geliştirilir ve hidrokarbon emisyonları azaltılmış olur. Ön ısıtmaya bakılmaksızın, normal ısıtma her zaman yapılır. Normal buji ısıtması motor devri 2500 d/dye gelince kesilir ve en fazla 4 dakika devam eder.

Sözün özü: Dizel motorlarda öncelikle ön ısıtma işlemi yapılır. Motor çalıştıktan sonra normal ısıtma işlemi devreye girer. Ön ısıtma motorun çalışmasını kolaylaştırırken, normal ısıtma işlemi ise; etkin bir yanma, motor gürültüsünü azaltma, rölantiyi iyileştirme ve hidrokarbon emisyonlarının azaltılması için bir süre daha devam eder.

Önemli Not: Burada kullanılan değerler, farklı motor üreticilerinde farklı olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

DCİ motorlarda araç çalışınca 20 saniye kadar daha devam ediyor ısıtıcı bujilerin çalışması. Demekki bu yüzden bozulmuyorlar.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu konuya daha uygun olduğunu düşündüğüm için sökülen bujiden bir kaç poz..

İçerisindeki ısınan teli görmek için  uç kısmını kırdım..(resimler kırıldıktan sonra). 

a5u4szU.jpg

OCzD8m4.jpg

AhzZCRQ.jpg

Telin etrafında bu elk sobalarında olan etrafına resizstans sarılı taşa benzer bişey var

YAFRIhJ.jpg

İç resiztans teli sargı şeklinde aslında çıkarırken uzadı boyu haliyle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

4 bujiyi aynı anda hiç çekememişim muhtemelen mesafe yetmezdi çekim için..1 .buji egr valfinin hemen yanına diğerleride resimde görünüyor.Evet 4 bujide arızalıydı bende..Belkide 4 yıldır böyle kullanıyorum çünkü bu 138b kodu aracı aldığımda da vardı yada ısıtmalardan daha azı arızalıydı artık bilmiyorum

thpd9qq.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

:bravo:

 

Ellerine sağlık kardeşim, gayet açıklayıcı olmuş.

Anladığım kadarıyla bu bujiler boru şeklinde iç içe iki parçadan oluştuğu için çıkarırken fazla sıkışıksa somun başın dibinden, dişlerin başladığı noktalardan kırılıyor. Çünkü ustaların en önemli uyarıları bu yönde. Senin araçtakiler rahat çıktığı için şanslı sayılırsın.

 

Anlam veremediğim bir husus var;  Bu arıza kodu motor lambasının yanmasını sağlamıyor, sesli ikaz da vermiyor. Araç sahipleri de genelde farkı hissedemiyor. Sadece servise gidip cihaza bağlandığında görebiliyorsun. Eeee servise gitmiyorsak? periyodik bakımları servis dışında ustamıza yaptırıyorsak ne olacak? Garip bir durum.

 

Benim araçta da aldığımda aynı arıza kodu vardı ve hala var. Ne dersin? ben de bu işe bulaşayım mı?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

:bravo:

 

Ellerine sağlık kardeşim, gayet açıklayıcı olmuş.

Anladığım kadarıyla bu bujiler boru şeklinde iç içe iki parçadan oluştuğu için çıkarırken fazla sıkışıksa somun başın dibinden, dişlerin başladığı noktalardan kırılıyor. Çünkü ustaların en önemli uyarıları bu yönde. Senin araçtakiler rahat çıktığı için şanslı sayılırsın.

 

Anlam veremediğim bir husus var;  Bu arıza kodu motor lambasının yanmasını sağlamıyor, sesli ikaz da vermiyor. Araç sahipleri de genelde farkı hissedemiyor. Sadece servise gidip cihaza bağlandığında görebiliyorsun. Eeee servise gitmiyorsak? periyodik bakımları servis dışında ustamıza yaptırıyorsak ne olacak? Garip bir durum.

 

Benim araçta da aldığımda aynı arıza kodu vardı ve hala var. Ne dersin? ben de bu işe bulaşayım mı?

Hiç bekleme bence burada denenmişi var dimi ;)

Ustama aman hiç acele etme varsın 5 saat sürsün ama kırılmasın dedim ve 3 saatten fazla sürdü ,maharettlidir kendisi zaten.Sökerken sağa sola çevirdi durdu bujinin ucu çalışmadığı için içeride kurum biriktirip orada sıkışıyor bütün hikaye bu.kendim yapacaktım kırılıp silindire parça düşeceğini hayal ettim vazgeçtim hemde 2 kere açtım topladım arabayı :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
  • 4 yıl sonra...
Koray Çiçek

Sayın ustalarım benim aracımda da kızdırma bujilerine elektrik gelmeme sorunu var. Aracım 2009 focus tdci. Kızdırma buji rölesinin yerini bulamıyorum. Sizden kızdırma bujisi rölesinin yerini rica edebilir miyim? Abdurrahman hocam konuyla ilgili bilginiz var mı? Yardımlarınız için çok teşekkür eder iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
Koray Çiçek yazdı:

Sayın ustalarım benim aracımda da kızdırma bujilerine elektrik gelmeme sorunu var. Aracım 2009 focus tdci. Kızdırma buji rölesinin yerini bulamıyorum. Sizden kızdırma bujisi rölesinin yerini rica edebilir miyim? Abdurrahman hocam konuyla ilgili bilginiz var mı? Yardımlarınız için çok teşekkür eder iyi forumlar dilerim.

Kızdırma bujilerine elektrik gelmediği kesin ise röleyi besleyen sigorta kontrolü ile başlayın.Rölenin yerini silecek kolların alt kısmında gibi  hatırlıyorum ,bujilere gelen kabloları takip ile bulunabilirdi fakat demet şeklinde ve kapalı sanırım

Yorum bağlantısı
Koray Çiçek
(düzenlendi)

Cevaplarınız için çok teşekkürler. Sigortaları kontrol etmiştim kitapçıkta da 6 ve 28 numaralı sigortaları gösteriyorlar. Sigortalar sağlam. Bir de kitapçıkta sigorta kutusundaki 12 numaralı röle için ısıtma bujisi rölesi diyor. O da sağlam. Benim aradığım parça sizin de fotoğrafını gösterdiğiniz glow plug control module. Sanırım o parça ecudan gelen komuta göre kızdırmalara ayrı ayrı elektrik gönderiyor. Kabloları takip etmek benim de aklıma geldi ama çok sağlam izole edilmiş haldeler. En son çare kablo demetlerini ayıracağım sanırım.

https://hizliresim.com/Lw1Svd

tarihinde Koray Çiçek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...