İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Benzinli Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Mehmet Kaya

-Şanzımanın modeli CD4E 4 ileri klasik şanzımandır.

-Kullanılan yağ Dextron II olması uygundur.  Ancak Microcat programında FMY ATF dextron 1 Ford ESP-M2C166-H model yağ fordun orjinal yağı ve üzerinde CD4E yazıyor. Dextron II daha iyi olacağı düşünülüyor. Yol yapmış şanzıman için.

-Şanzumanın tamamı 7-8 litre alıyor ve tamamı boşalmıyor. Ancak 4 lt kadar boşaltılabiliyor. İki defa 4 litre değiştirilme sebebi daha temiz yağ olması için 3 kez değiştirilirse daha temiz olur.

-Değişim periyotları 50-60 bin km de değiştirilmesi daha iyi olacaktır.

-İlk etapta ne kadar boşaltılırsa o kadar yağ koymanız gerekiyor. Sonra ikinci boşaltılmada tekrar ne kadar boşaltılırsa o kadar eklenecek. Birinci ve ikinci yağ değişimi arasında 200-300 km yol yapılmalı..

Gerekli bilgiler http://www.aa1car.com/library/ford_tsb_06144.pdf
 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ben 45 bin km'lik aralıklarla yaptırdım. Yazın 200 bin km. de yaşadığım bir şanzıman probleminde, kararma dahi olmadığı söylenmişti. :)

Yorum bağlantısı
Cem Morel

Merhaba Arkadaşlar;

Mehmet Hoca sağolsun bana da öncü oldu yukarıda açıkladığı gibi önce kendi arabasının yağını değiştireceğiz, sonra benimkini

benim arabada 130.000 de arabayı 50.000 de almıştım ve şanzıman yağı daha önce değişmedi bakalım bu değişimden sonra bizim hissedebileceğimiz değişiklikler olacakmı bende merak ediyorum, Özellikle araç sabah sogukken ısınana kadar vites geçişleri sert oluyor, bu durum şanzıman yağı ilemi alakalı

bunu görmek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Az önce yağ değişimi yapıldı. 3.8lt yağ boşaldı 4 tane 1lt koyduk.

Ilk izlenimim aracın vites geçişleri hissedilmeyecek kadar rahat. 3bin deviri geçirmeden değişim yapıyor.

Bu işlemin bu kadar kolay ve maliyeti düşük olduğunu bilseydim aracı aldığımda değiştirirdim.

Destek olan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Kaya

Şimdi başlıkla mesaj arasında pek ilgi kuramadım. Ancak ben başlığa uygun olarak daha önce konuşulmuş konuyu buldum sizinle paylaşayım dedim. Aracınız benzili otomatik ise http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/230148-mondeo-2004-ghia-sanziman-yagi-degisimi/page__fromsearch__1 burada gerekli tüm bilgiler var.

Ancak servisin size söylediği şanzuman filtresi ne olduğunu tam olarak bilmiyorum ama Şanzuman yağı ve şanzuman yağı filtresi için bildiklerimi paylaşayım.

1-Şanzuman yağı servisten litresine 70 tl fiyat verdiler aynı yağı dışardan 15 tl fiyat aldık.

2-Ben mobil atf 220 koydum.

3- Şanzuman yağının tamamı boşaltılamıyor. O nedenle iki partide değişim yapılıyor. 1. partide 4 lt kadar boşaltılabiliyor sonra 100 km gezip sonra ikinci parti yine 4 lt kadar tekrar boşaltılıp değiştiriliyor.

4-Şanzuman yağı filtresi şanzumanın içerisinde olduğu ve bununda fiyatı çok yüksek olduğu. Bu filtrenin değişmesi için şanzumanın komple dağıtılıp terkrar toplanması lazım bunun maliyeti 2bin tl bulur diye biliyorum.

5- Aracınızın km bilmiyorum ancak 80-90 bin km geçmişse ve daha önce değiştirilmemişse değiştirmekten fayda var

6- Bana maliyeti 8 lt yağ ve işçilik 150 tl.

7- Yağ değişimi çokta zor değil. Tek yapılması alttaki tıpa çıkartılıp yağ boşaldıktan sonra yağ kontrol çubuğundan yağ dolumu yapılacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Murat Kanat

Ya neden iki defa değiştiriliyor bu yağ?
Bir koyduk 300-500 km sonra tekrar mı değişecek... Neden?

Yorum bağlantısı
Murat Kanat

Çünkü içerde mutlaka 3-4 litre belkide daha fazla yağ kalıyor. Siz boşalan yağ kadar yağ koyduğunuzda içeride kalan 3-4 litre kirli yağ ile yeni yağ karışıyor. %50 eski %50 yeni oluyor. Bir süre gezdikten sonra bu iki yağ iyice karışıyor. Daha sonra siz tekrar değiştirdiğinizde içerideki eski yağ oranını %50 lerden %25lere kadar düşürmüş oluyorsun (Matematiksel olarak) olay bu. Bunun için 2 defa değiştiriyoruz. Otomatik şanzımanlarda 8-9 litre yağ olduğunu söylüyor ustalar.

Örnek bir bardak tuzlu suyun içilebilir hale gelmesi için ne yaparsınız. (bardağın yarısını boşaltıp doldurma şansınız var) Bunun için bir kaç kez yarım baldak tuzlu suyu boşaltır yerine temiz su koyarak suyun içindeki tuz oranını en aza indiririm.

Neden değişmesi gereken bir şey için yağın tamamını boşaltacak bir sistem koymamış olsunlar ki? Düşünsenize motor yağını boşaltma tapası en alt noktada, açınca tüm yağ boşalıyor... Şanzıman yağının tamamını boşaltacak bir tapa olmadığına göre belki de yağı değiştirmek gerekmiyordur.... Sadece bir sebeple eksilmişse ilave gerekiyordur....

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Neden değişmesi gereken bir şey için yağın tamamını boşaltacak bir sistem koymamış olsunlar ki? Düşünsenize motor yağını boşaltma tapası en alt noktada, açınca tüm yağ boşalıyor... Şanzıman yağının tamamını boşaltacak bir tapa olmadığına göre belki de yağı değiştirmek gerekmiyordur.... Sadece bir sebeple eksilmişse ilave gerekiyordur....

Murat bey bu motor gibi tamamı dibe çökmüyor. Tirubunlerin içinde kalıyor herhalde. Tapa zaten altta. Yağın tamamı haznede değil şanzımanın içinde de olduğu için galiba. Tam olarak açıklıyamıyorum. Murat bey yağın değişmemesi gerektiğini savunuyorsunuz. Ancka aynı kmde iki mondeo ve aynı km de. İkisinde şanzıman yağını değiştirdik aynı anda. Benimki daha önce değişmişti. Benimkinin rengi ve kokusu fena değildi. Ancak diğer simsiyah olmuş ve ağır bir koku vardı. Bu herşeyi ispatlıyormu. İçeride 9 litre yağ olduğunu düşününce yukarıda açıkladığım açıklamada (Tuzlu suyun içerisindeki tuz miktarını azaltma işlemi) yeterli olması gerekir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Kanat

Murat bey bu motor gibi tamamı dibe çökmüyor. Tirubunlerin içinde kalıyor herhalde. Tapa zaten altta. Yağın tamamı haznede değil şanzımanın içinde de olduğu için galiba. Tam olarak açıklıyamıyorum. Murat bey yağın değişmemesi gerektiğini savunuyorsunuz. Ancka aynı kmde iki mondeo ve aynı km de. İkisinde şanzıman yağını değiştirdik aynı anda. Benimki daha önce değişmişti. Benimkinin rengi ve kokusu fena değildi. Ancak diğer simsiyah olmuş ve ağır bir koku vardı. Bu herşeyi ispatlıyormu. İçeride 9 litre yağ olduğunu düşününce yukarıda açıkladığım açıklamada (Tuzlu suyun içerisindeki tuz miktarını azaltma işlemi) yeterli olması gerekir.

Yağın değişmemesi gerektiğini savunduğumdan değil ama bu konuda bir tartışma var ve bende bir çıkarım yaptım sadece.... Zaten ben de yağı değiştirecek bir yer araştıryorum Ankara' da. Ama en azından iki defa değiştirmem :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yağın değişmemesi gerektiğini savunduğumdan değil ama bu konuda bir tartışma var ve bende bir çıkarım yaptım sadece.... Zaten ben de yağı değiştirecek bir yer araştıryorum Ankara' da. Ama en azından iki defa değiştirmem :)

İki defa değiştirmenin size ne zararı olacak 60 tl maddi kayıptan başka?

Değiştirilmeyecek diyen ustaya sorarmısın motor yağını niye en geç bir yıl içinde değiştiriyorlar diye :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Misafir

Yeniden değişim zamanı geldi  gibi :)

Mondeo ile yollar ve zaman su gibi akıyor:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mondeo ile yollar ve zaman su gibi akıyor:)

Saygılarımla.

Aynen öyle oluyor. 3 yıl dolmak üzere 66 bin km oldu. :)

Yorum bağlantısı
Ali Baştuğ

Şanzuman yağını değiştirmeye korkuyorum Amasya da keşke bayramda Konya da değiştirseydim aracın Şanzuman yağının ne durumda olduğunu bilmiyorum sadece seviyesi iyi durumda diye biliyorum sabahleyin çalışınca vites geçişlerinde bir sarsıntı oluyor bunu sıcaklığa bağlıyordum acaba motor yağından da yapar mı birde 4 ileri klasik Şanzuman bahsedilen jatco mu acaba aynı şeyler mi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mesajınızı buraya taşıdım. Bilginize.

Şanzuman yağını değiştirmeye korkuyorum Amasya da keşke bayramda Konya da değiştirseydim aracın Şanzuman yağının ne durumda olduğunu bilmiyorum sadece seviyesi iyi durumda diye biliyorum sabahleyin çalışınca vites geçişlerinde bir sarsıntı oluyor bunu sıcaklığa bağlıyordum acaba motor yağından da yapar mı birde 4 ileri klasik Şanzuman bahsedilen jatco mu acaba aynı şeyler mi

Ali bey aracınız tahminim benzinli. Benzinli olduğu için klasik 4 iler şanzımandır. Değişimi çok kolaydır. Siz bile değiştirebilirsiniz.

Yapılması gereken, yağ kontrol çubuğunu çıkartıp, alttaki tıpa söküldükten sonra yağ boşaltılacak. Boşlaltılan miktar kontrol edilecek. sonra yağ kontrol çubuğundan hortum ve huni yardımıyla boşaltılan yağ miktarı kadar yağ dolumu yapılacak.

Sabahları 2-3 km boyunca 1-2-3 arasında hafif bir sarsıntı oluyur. Bu tüm mk3 otomatik kullanıcıları söylüyor. Birgünde aracınızı arka arka park edin ve geri vitesi kullanmadan sabah aracı kullanmaya başlayın. Bakalım o sarsıntılar aynı seviyedemi olacak.

Yorum bağlantısı
Ali Baştuğ

Mesajınızı buraya taşıdım. Bilginize.

Ali bey aracınız tahminim benzinli. Benzinli olduğu için klasik 4 iler şanzımandır. Değişimi çok kolaydır. Siz bile değiştirebilirsiniz.

Yapılması gereken, yağ kontrol çubuğunu çıkartıp, alttaki tıpa söküldükten sonra yağ boşaltılacak. Boşlaltılan miktar kontrol edilecek. sonra yağ kontrol çubuğundan hortum ve huni yardımıyla boşaltılan yağ miktarı kadar yağ dolumu yapılacak.

Sabahları 2-3 km boyunca 1-2-3 arasında hafif bir sarsıntı oluyur. Bu tüm mk3 otomatik kullanıcıları söylüyor. Birgünde aracınızı arka arka park edin ve geri vitesi kullanmadan sabah aracı kullanmaya başlayın. Bakalım o sarsıntılar aynı seviyedemi olacak.

ok Mehmet Abi yağını değiştireyim kesin benden önceki arkadaş değiştirtmemiştir peki Abi bazı arkadaşlar başka konularda akü uçları çıkarıldı işte sonrasında sorun oldu Şanzumanda gibi şeylerden bahsetmişler aküyle ne alakası var acaba Şanzuman yağ değişiminin

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

ok Mehmet Abi yağını değiştireyim kesin benden önceki arkadaş değiştirtmemiştir peki Abi bazı arkadaşlar başka konularda akü uçları çıkarıldı işte sonrasında sorun oldu Şanzumanda gibi şeylerden bahsetmişler aküyle ne alakası var acaba Şanzuman yağ değişiminin

Şu ana çok kez akü söktürdüm, 2-3 defa akü bitmişti ve 4-5 kez şarj dinamosunu söktürdüm taktırdım hiç bir sıkıntı yaşamadım. Sadece teyp kodunu biliyor olman gerek. Yağ değişitirirken akü kutup başı sökmeye gerek yok.
Yorum bağlantısı
Serhat Işık

Arkadaşlar benim araç  1 den 2 ye geçerken özellikle de yoğun trafik de sarsıyor.birde 2 den 3 geçerken manuel vitesli arabalardaki gibi alttan şaft vurur gibi ses geliyor,vuruyor.özellikle  araç rahat bir yolda giderken mesela yokuş aşağı giderken yapıyor.

acaba bu olanlar normal midir? normal değilse şanjıman yağı mı ?değişmeliyim.

 

araç benzinli ve otomatik .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşlar benim araç  1 den 2 ye geçerken özellikle de yoğun trafik de sarsıyor.birde 2 den 3 geçerken manuel vitesli arabalardaki gibi alttan şaft vurur gibi ses geliyor,vuruyor.özellikle  araç rahat bir yolda giderken mesela yokuş aşağı giderken yapıyor.

acaba bu olanlar normal midir? normal değilse şanjıman yağı mı ?değişmeliyim.

 

araç benzinli ve otomatik .

 

Mesajın burada :)

Yorum bağlantısı
Serhat Işık

Arkadaşlar benim araç  1 den 2 ye geçerken özellikle de yoğun trafik de sarsıyor.birde 2 den 3 geçerken manuel vitesli arabalardaki gibi alttan şaft vurur gibi ses geliyor,vuruyor.özellikle  araç rahat bir yolda giderken mesela yokuş aşağı giderken yapıyor.

acaba bu olanlar normal midir? normal değilse şanjıman yağı mı ?değişmeliyim.

 

araç benzinli ve otomatik .

Mehmet abi konu taşıdın ama tık bile yok.. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ya Serhat ben de bilemedim ki.. 

Jatco popüler ya, orda olsa okurlardı :D

Dur ben halledeceğim.. 


Serhat bak şimdi.. 

Osman'ın oraya gidiyorsun.. Yağ seviyesini ve temizliğini kontrol ediyor.. Değişmesi gerekir diyorsa değişiyor, ancak sorunun sebebi şanzıman kulağı motor kulağı da olabilirmiş.. Onlara da bakılacak... 

İmza: Yaşar Usta... 

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Hüseyin Demir

Konu hort ;)

 

Yeni aldığım aracımın (MK3) otm.  şanzıman yağını kontrol ettim. Seviyesi normal olmasından ziyade yağın rengi aynı kırmızı rengini korumuş olduğunu gördüm. Viskozitesi de iyi gibi geldi. Sanırım değiştirmeme gerek yok ? Szi ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...