İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Benzinli Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Selçuk Bahcivan
(düzenlendi)

Herkese selam, yeni katıldım, 8 ay önce 2004 model otomatik vites benzinli mondeo aldıktan sonra şanzıman yağı değiştirme işine giriştim, araç 131000 km deydi ve hiç yağı değişmemişti. Biraz araştırma yaptıktan sonra mobil 320 atf  yağ modelinden 10 litre kadar alıp şanzıman yağı değiştirme işlemini turlatarak yaptık. Turlatarak yağ değiştirme işlemi; alttan yağ tapasını açarsın 4 litre kadar yağ boşalır(((normalde otomatik şanzımanın içinde 7.5-8 litre kadar yağ vardır alt tapayı açınca yalnızca bu yağın 4 litresi boşalır)))), sonra yağ tapasını kapatıp üstten yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden, boşalan 4 litre kadar yağ eklersin. Sonra motoru biraz çalıştırıp şanzımanın içinde kalan 3.5 litre yağ ile yeni eklenilen 4 litre yağı karıştırırsın, bi daha alt tapayı açarsın karışan yağdan 4 litre kadar yağı tekrardan boşaltırsın.(((boşalan bu yağ;eski yağ + yeni yağ karışımı şeklinde oluyor)))....  Neyse bu yağ değişimi böyle turlatarak canının istediği ve bütcenin yettiği kadar yapıyorsun...

Ben ilk başta 3 tur şeklinde değiştirdim 13 litre civarı yağ kullanıldı, aracı 10.000 km kadar daha kullandım ve yağdan hiç memnun kalmadım, yine vites geçişlerini hissettiriyordu araç. Yağ değişimi ile değişmemesi arasında pek bir fark olmadı, sonra 9 litre mobil 320 yağ ile tekrardan iki tur daha bu şekilde değiştirip 1500 km daha kullandım aracı ve memnuniyetsizliğim devam ederken konuyla ilgili iyice bir araştırmaya girdim, Mehmet Kaya beyin paylaşmış olduğu dökümanları inceledim ve benim araçta C4DE tipi tam otomatik şanzıman için motorcraft ın ürettiği MERCON V isimli yağın ve muadillerinin uygun olduğunu gördüm. internette yağ araştırmaya başladım. Yağ olarak fiyatı en uygun olan lique moly markasının ATF1200 serisinin uygun olduğunu görünce aracın içindeki yağı tamamen boşaltıp bu yağı kullanmaya karar verdim. Bu yağ MERCON V onaylı bir yağdır

Yabancı sitelerde yağ değişiminin nasıl yapıldığını görünce, turlatarak yağ değiştirme işinin tamamen yanlış olduğunu da keşfettim. Doğrusu şu şekilde oluyor;

1- Alt tapayı açıyorsunuz, 4 litre yağ boşalıyor, yağ iyice süzülsün bekleyin, sonra alt tapayı kapatıyorsunuz üstten boşalan yağın yerine 4-4.5 litre yeni yağı doldurun.

2- Aracın ön alt tarafında uzun ince bir yağ soğutucu radyatör vardır, bu yağ soğutucu şanzımandan gelen yağı soğutur. Radyatörün giriş ve çıkış borusu var yan yana, bu borulardan radyatörden geçtikten sonra şanzımana giden kısmını çıkarttık, sonra aracı 20-22 sn kadar çalıştırıp stop ettik. 20-22 sn boyunca buradan 4 litre kadar yağ çıkıyor. 4 litre kadar yağı bu kısımdan boşalttıktan sonra radyatör hortumunu tekrardan taktık. Daha sonra yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden 2-3 litre kadar daha yağ ekledik ve yağ seviye çubuğundan yağ seviyesini kontrol ettik. Bu işlemi kesinlikle yağ seviye kontrol çubuğuna bakarak yapın, fazla yağ eklemeyin, kontrollü gidin. (((Yağ soğutucu radyatör aracın altına eğilip sol tarafta görebilirsiniz, görmek için varsa eğer alt ön muhafazayı çıkarmanız gerekiyor))). 

3- yağ seviyesi tamamlandıktan sonra işlem bitmiş oluyor ve yeni yağ sarfiyatı olmuyor.

 

NOT: Bu işlemi yaparken şanzıman yağsız kalmıyor, aracı çalıştırdığınızda ilk boşalttığız yağın yerine koyduğunuz taze yağı  karterden çekip şanzımanın içine veriyor, şanzımanın içinde olan kirli yağı radyatör hortumundan atıyor.

NOT2: Yağ soğutucu girişindeki tırnaklı hortum girişini yerinden çıkarmak  epey bi zahmetli, 4 tane tırnak var ince 4 adet tel veya plaka gibi bir şeyler kullanıp bu 4 tırnağı devre dışı bırakarak hortum çıkıyor. Çıkartırken tırnakları kırmadan dikkatli bir şekilde çıkarmada fayda var, sökmesi zor takması çok kolay

 

Bu işlemin videosu internette var izleyerek nasıl yapıldığını görebilirsiniz. mondeo mk3 automatic transmision oil change gibi şeyleri arama motorunda yazarak bulabilirsiniz.

 

Sonuç olarak lique moly yağı koyduktan sonra 500 km yol yaptım, mobil 320 ile alakası yok, şanzıman yumuşadı ve geçişlerde hissettirme oranı %80-90 civarı azaldı, şuan için gayet memnunum. Bu araçtan sizde de varsa kesinlikle MERCON V onaylı şanzıman yağı kullanın , aldığınız yağın üstünde yazsın, sadece MERCON onaylı mobil 320 gibi yağlar yeterli gelmiyor. Yağ değişimini de turlatarak değil alt tapadan 4 litre, yağ soğutucu çıkışından veya girişinden 4 litre alarak yaparsanız eminim hem memnun kalırsınız, hemde yağınız eski yağ ile karışıp çöpe gitmez. 

 

tarihinde Selçuk Bahcivan tarafından düzenlendi
ekleme yapmak
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 28.01.2019 at 11:21, Selçuk Bahcivan yazdı:

1- Alt tapayı açıyorsunuz, 4 litre yağ boşalıyor, yağ iyice süzülsün bekleyin, sonra alt tapayı kapatıyorsunuz üstten boşalan yağın yerine 4-4.5 litre yeni yağı doldurun.

2- Aracın ön alt tarafında uzun ince bir yağ soğutucu radyatör vardır, bu yağ soğutucu şanzımandan gelen yağı soğutur. Radyatörün giriş ve çıkış borusu var yan yana, bu borulardan radyatörden geçtikten sonra şanzımana giden kısmını çıkarttık, sonra aracı 20-22 sn kadar çalıştırıp stop ettik. 20-22 sn boyunca buradan 4 litre kadar yağ çıkıyor. 4 litre kadar yağı bu kısımdan boşalttıktan sonra radyatör hortumunu tekrardan taktık. Daha sonra yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden 2-3 litre kadar daha yağ ekledik ve yağ seviye çubuğundan yağ seviyesini kontrol ettik. Bu işlemi kesinlikle yağ seviye kontrol çubuğuna bakarak yapın, fazla yağ eklemeyin, kontrollü gidin. (((Yağ soğutucu radyatör aracın altına eğilip sol tarafta görebilirsiniz, görmek için varsa eğer alt ön muhafazayı çıkarmanız gerekiyor))). 

3- yağ seviyesi tamamlandıktan sonra işlem bitmiş oluyor ve yeni yağ sarfiyatı olmuyor.

 

 

Bu sistemle 4+3 litre yağ mı alıyorsunuz.. Doğru mu anladım. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bahcivan

Aşağı yukarı 7 litre yeterli geliyor, ben garanti olsun diye 9 litre aldım 2 litresi arttı. 7 litreyi tam tutturabilirseniz 7 litre yeterli geliyor, ölçekli bidon kullanırsanız 5 lt lik su bidonu gibi yardımcı oluyor.Ben 9 litre fazla almışım, yani 8 litre yağ alarakta garanti değişim yapılabiliyor. Sorun sadece şu olur; eğer toplam 7 litre yerine miktarı kaçırıp 7.5 litre gibi ondalık bir boşaltım yaparsanız son litreyi o zaman kullanıyorsunuz. Değişim yaparken yağı bidon vb yerlere iletmek için hortum vb şeyler de lazım oluyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Misafir

bende şanzıman yağını değiştircem en doğru yağ hangisi paylaşımları okudum Mobil Atf 220 demişiniz

aracim 2004 model trend mondeo 2,0 benzinli otomatik.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Selçuk Bahcivan
On 31.03.2019 at 16:24, Ozan Öz yazdı:

bende şanzıman yağını değiştircem en doğru yağ hangisi paylaşımları okudum Mobil Atf 220 demişiniz

aracim 2004 model trend mondeo 2,0 benzinli otomatik.

Tam otomatik şanzıman için Mobilin atf 220-320 serileri uygun değil, 10000 km içinde 3 kez mobil atf 320 ile defalarca değişim yaptım, memnun kalmadım hepsini boşalttım, usta ve yağ paralarıyla 1250 tl çöpe atmış oldum. mobilin sadece "mobil1" serileri uygun (pahalı olan litresi 100 tl nin üzerinde).  Araştırma sonucu lique molly 1200G kırmızı atf yağ koydum 5000 km oldu, şanzıman çok rahatladı, zaten yağı boşaltırken bile kalite farkını anlayabiliyorsunuz.

Kullanacağınız yağ kesinlikle "MERCONV" onaylı olmalı sadece "MERCON" yazan uygun gelmiyor,

Yorum bağlantısı
17 dakika önce, Selçuk Bahcivan yazdı:

Tam otomatik şanzıman için Mobilin atf 220-320 serileri uygun değil, 10000 km içinde 3 kez mobil atf 320 ile defalarca değişim yaptım, memnun kalmadım hepsini boşalttım, usta ve yağ paralarıyla 1250 tl çöpe atmış oldum. mobilin sadece "mobil1" serileri uygun (pahalı olan litresi 100 tl nin üzerinde).  Araştırma sonucu lique molly 1200G kırmızı atf yağ koydum 5000 km oldu, şanzıman çok rahatladı, zaten yağı boşaltırken bile kalite farkını anlayabiliyorsunuz.

Kullanacağınız yağ kesinlikle "MERCONV" onaylı olmalı sadece "MERCON" yazan uygun gelmiyor,

  • Ben bu altakı özelkileri olandan koydurdum
  • Ford MERCON
  • MB-Approval 236.1
  • MB 236.5
  • GM Dexron IIIG
  • GM Dexron IID
  • GM Type A, Suffix A
  • Allison C-4
  • Voith 55.6335.XX
  • Caterpillar TO–2
  • MAN 339 TYP Z1, V1
  • ZF TE-ML-02F, 03D, 04D, 09, 11B, 14A, 17
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Kaya
Tam otomatik şanzıman için Mobilin atf 220-320 serileri uygun değil, 10000 km içinde 3 kez mobil atf 320 ile defalarca değişim yaptım, memnun kalmadım hepsini boşalttım, usta ve yağ paralarıyla 1250 tl çöpe atmış oldum. mobilin sadece "mobil1" serileri uygun (pahalı olan litresi 100 tl nin üzerinde).  Araştırma sonucu lique molly 1200G kırmızı atf yağ koydum 5000 km oldu, şanzıman çok rahatladı, zaten yağı boşaltırken bile kalite farkını anlayabiliyorsunuz.
Kullanacağınız yağ kesinlikle "MERCONV" onaylı olmalı sadece "MERCON" yazan uygun gelmiyor,
Ben sürekli mobil atf 220 kullandım. Sizdeki memnuniyetsizliğin sebebi nedir Selçuk bey?
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
On 28.01.2019 at 09:21, Selçuk Bahcivan yazdı:

Herkese selam, yeni katıldım, 8 ay önce 2004 model otomatik vites benzinli mondeo aldıktan sonra şanzıman yağı değiştirme işine giriştim, araç 131000 km deydi ve hiç yağı değişmemişti. Biraz araştırma yaptıktan sonra mobil 320 atf  yağ modelinden 10 litre kadar alıp şanzıman yağı değiştirme işlemini turlatarak yaptık. Turlatarak yağ değiştirme işlemi; alttan yağ tapasını açarsın 4 litre kadar yağ boşalır(((normalde otomatik şanzımanın içinde 7.5-8 litre kadar yağ vardır alt tapayı açınca yalnızca bu yağın 4 litresi boşalır)))), sonra yağ tapasını kapatıp üstten yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden, boşalan 4 litre kadar yağ eklersin. Sonra motoru biraz çalıştırıp şanzımanın içinde kalan 3.5 litre yağ ile yeni eklenilen 4 litre yağı karıştırırsın, bi daha alt tapayı açarsın karışan yağdan 4 litre kadar yağı tekrardan boşaltırsın.(((boşalan bu yağ;eski yağ + yeni yağ karışımı şeklinde oluyor)))....  Neyse bu yağ değişimi böyle turlatarak canının istediği ve bütcenin yettiği kadar yapıyorsun...

Ben ilk başta 3 tur şeklinde değiştirdim 13 litre civarı yağ kullanıldı, aracı 10.000 km kadar daha kullandım ve yağdan hiç memnun kalmadım, yine vites geçişlerini hissettiriyordu araç. Yağ değişimi ile değişmemesi arasında pek bir fark olmadı, sonra 9 litre mobil 320 yağ ile tekrardan iki tur daha bu şekilde değiştirip 1500 km daha kullandım aracı ve memnuniyetsizliğim devam ederken konuyla ilgili iyice bir araştırmaya girdim, Mehmet Kaya beyin paylaşmış olduğu dökümanları inceledim ve benim araçta C4DE tipi tam otomatik şanzıman için motorcraft ın ürettiği MERCON V isimli yağın ve muadillerinin uygun olduğunu gördüm. internette yağ araştırmaya başladım. Yağ olarak fiyatı en uygun olan lique moly markasının ATF1200 serisinin uygun olduğunu görünce aracın içindeki yağı tamamen boşaltıp bu yağı kullanmaya karar verdim. Bu yağ MERCON V onaylı bir yağdır

Yabancı sitelerde yağ değişiminin nasıl yapıldığını görünce, turlatarak yağ değiştirme işinin tamamen yanlış olduğunu da keşfettim. Doğrusu şu şekilde oluyor;

1- Alt tapayı açıyorsunuz, 4 litre yağ boşalıyor, yağ iyice süzülsün bekleyin, sonra alt tapayı kapatıyorsunuz üstten boşalan yağın yerine 4-4.5 litre yeni yağı doldurun.

2- Aracın ön alt tarafında uzun ince bir yağ soğutucu radyatör vardır, bu yağ soğutucu şanzımandan gelen yağı soğutur. Radyatörün giriş ve çıkış borusu var yan yana, bu borulardan radyatörden geçtikten sonra şanzımana giden kısmını çıkarttık, sonra aracı 20-22 sn kadar çalıştırıp stop ettik. 20-22 sn boyunca buradan 4 litre kadar yağ çıkıyor. 4 litre kadar yağı bu kısımdan boşalttıktan sonra radyatör hortumunu tekrardan taktık. Daha sonra yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden 2-3 litre kadar daha yağ ekledik ve yağ seviye çubuğundan yağ seviyesini kontrol ettik. Bu işlemi kesinlikle yağ seviye kontrol çubuğuna bakarak yapın, fazla yağ eklemeyin, kontrollü gidin. (((Yağ soğutucu radyatör aracın altına eğilip sol tarafta görebilirsiniz, görmek için varsa eğer alt ön muhafazayı çıkarmanız gerekiyor))). 

3- yağ seviyesi tamamlandıktan sonra işlem bitmiş oluyor ve yeni yağ sarfiyatı olmuyor.

 

NOT: Bu işlemi yaparken şanzıman yağsız kalmıyor, aracı çalıştırdığınızda ilk boşalttığız yağın yerine koyduğunuz taze yağı  karterden çekip şanzımanın içine veriyor, şanzımanın içinde olan kirli yağı radyatör hortumundan atıyor.

NOT2: Yağ soğutucu girişindeki tırnaklı hortum girişini yerinden çıkarmak  epey bi zahmetli, 4 tane tırnak var ince 4 adet tel veya plaka gibi bir şeyler kullanıp bu 4 tırnağı devre dışı bırakarak hortum çıkıyor. Çıkartırken tırnakları kırmadan dikkatli bir şekilde çıkarmada fayda var, sökmesi zor takması çok kolay

 

Bu işlemin videosu internette var izleyerek nasıl yapıldığını görebilirsiniz. mondeo mk3 automatic transmision oil change gibi şeyleri arama motorunda yazarak bulabilirsiniz.

 

Sonuç olarak lique moly yağı koyduktan sonra 500 km yol yaptım, mobil 320 ile alakası yok, şanzıman yumuşadı ve geçişlerde hissettirme oranı %80-90 civarı azaldı, şuan için gayet memnunum. Bu araçtan sizde de varsa kesinlikle MERCON V onaylı şanzıman yağı kullanın , aldığınız yağın üstünde yazsın, sadece MERCON onaylı mobil 320 gibi yağlar yeterli gelmiyor. Yağ değişimini de turlatarak değil alt tapadan 4 litre, yağ soğutucu çıkışından veya girişinden 4 litre alarak yaparsanız eminim hem memnun kalırsınız, hemde yağınız eski yağ ile karışıp çöpe gitmez. 

 

Peki bosaltimdan sonra doldurma tipasindan araliklarla kompressor yardimi ile icerdeki yagi biraz daha azaltma imkani varmidir  😂  maske takmak sartiyla

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Selçuk Bahcivan
On 31.05.2019 at 08:30, Mehmet Kaya yazdı:
On 21.05.2019 at 16:57, Selçuk Bahcivan yazdı:
Tam otomatik şanzıman için Mobilin atf 220-320 serileri uygun değil, 10000 km içinde 3 kez mobil atf 320 ile defalarca değişim yaptım, memnun kalmadım hepsini boşalttım, usta ve yağ paralarıyla 1250 tl çöpe atmış oldum. mobilin sadece "mobil1" serileri uygun (pahalı olan litresi 100 tl nin üzerinde).  Araştırma sonucu lique molly 1200G kırmızı atf yağ koydum 5000 km oldu, şanzıman çok rahatladı, zaten yağı boşaltırken bile kalite farkını anlayabiliyorsunuz.
Kullanacağınız yağ kesinlikle "MERCONV" onaylı olmalı sadece "MERCON" yazan uygun gelmiyor,

Ben sürekli mobil atf 220 kullandım. Sizdeki memnuniyetsizliğin sebebi nedir Selçuk bey?

Mehmet bey, 3 defa mobil 320 koydurdum, illallah geldi... belki 40 50 lt yağ harcadım, yağ koydurduktan sonra şanzımanda hiç bir değişim yumuşama  olmadığı gibi , geçişlerde çok hissettirir oldu, daha  sonra lique moly 1200G yi buldum, tek geçerim yağı. Bu mobilin 320 yağını direksiyonda denedim yine olumsuz, yerine 1200 G koydum daha olumlu sonuçlar veriyor, kazık gibi olan direksiyon yumuşadı, yani mobilin kalitesi alt seviye yağlarda çok iyi değil diye düşünüyorum, üst seviye mobil 1 serilerini denemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bahcivan
On 01.06.2019 at 09:31, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Peki bosaltimdan sonra doldurma tipasindan araliklarla kompressor yardimi ile icerdeki yagi biraz daha azaltma imkani varmidir  😂  maske takmak sartiyla

Benim dediğim yöntemde içerde yağ kalmıyor, üstten doldurduğumuz ilk 4 litre temiz yağ karterden şanzımana gidiyor, şanzımandan geçip soğutucuya geliyor. Bu işlem olurken Karterdeki temiz yağ şanzımandaki kirli yağı soğutucuya doğru ittiği için, soğutucu borusunu çıkarınca  hooop diye kirli yağı buradan 20-22 saniyede alıyorsunuz. sonra bi 4 litre daha temiz yağ, işlem tamam.

Kompresörle içerden yağ alma gibi işlere bence girişmeyin , şanzıman arıza verebilir, yabancı ülkelerde dediğim yöntemi kullanarak yağ değişimi yapıyorlar, mantıklı geldi bende onlardan öğrendim :) :) :) 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
6 saat önce, Selçuk Bahcivan yazdı:

Benim dediğim yöntemde içerde yağ kalmıyor, üstten doldurduğumuz ilk 4 litre temiz yağ karterden şanzımana gidiyor, şanzımandan geçip soğutucuya geliyor. Bu işlem olurken Karterdeki temiz yağ şanzımandaki kirli yağı soğutucuya doğru ittiği için, soğutucu borusunu çıkarınca  hooop diye kirli yağı buradan 20-22 saniyede alıyorsunuz. sonra bi 4 litre daha temiz yağ, işlem tamam.

Kompresörle içerden yağ alma gibi işlere bence girişmeyin , şanzıman arıza verebilir, yabancı ülkelerde dediğim yöntemi kullanarak yağ değişimi yapıyorlar, mantıklı geldi bende onlardan öğrendim :) :) :) 

2 kere 4litre yag kullanilmasina ragmen tam olarak %100 yag degisimi olmuyor senin dedigine gore.

Ilk seferde doldurma tipasindan araliklarla hava basilarak degismesinden yanayim. Ayrica filtre degisimi de yaptinizmi bu islemlerden sonra

Yorum bağlantısı
Selçuk Bahcivan
Halil ibrahim Oruc yazdı:

2 kere 4litre yag kullanilmasina ragmen tam olarak %100 yag degisimi olmuyor senin dedigine gore.

Ilk seferde doldurma tipasindan araliklarla hava basilarak degismesinden yanayim. Ayrica filtre degisimi de yaptinizmi bu islemlerden sonra

 toplam 7.5 litre civarı şanzımanda yağ var, bu yağdan kalsa kalsa 100- 200 ml eski yağ kalır (200/7500)*100 sonuç olarak %97 ve üstü değişim sağlanır, turlayarak değiştirme yönteminden(alttan 4 litre yağ alıp üstten 4 litre yağ koyup karıştırma ve bunu bir kaç kez tekrarlama yöntemi) çok daha iyi.   kompresör basıncı hiç aklıma gelmedi, ben yaptığım işlemden çok memnun kaldım, yardımcı olması ve fikir vermesi yönünden paylaştım. :)  sizde kompresör yöntemini deneyebilir ve sonucunu paylaşabilirsiniz fakat yöntem hakkında en ufak bir fikrim yok, sahsen de denemem :)

  Filtre işini ford servis dahil üç beş yere sorduk, filtreler tel filtre olup ömürlük dediler, yani arıza olmadığı sürece değiştirmiyorlarmış :),  motor yağı filtresi gibi değil, şanzımanın içinde ve şanzımanı dağıtmak gerekiyormuş o yüzden hiç o işe  girmedim, yağımı değiştirdim kafam rahat geziyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)
Selçuk Bahcivan yazdı:

 toplam 7.5 litre civarı şanzımanda yağ var, bu yağdan kalsa kalsa 100- 200 ml eski yağ kalır (200/7500)*100 sonuç olarak %97 ve üstü değişim sağlanır, turlayarak değiştirme yönteminden(alttan 4 litre yağ alıp üstten 4 litre yağ koyup karıştırma ve bunu bir kaç kez tekrarlama yöntemi) çok daha iyi.   kompresör basıncı hiç aklıma gelmedi, ben yaptığım işlemden çok memnun kaldım, yardımcı olması ve fikir vermesi yönünden paylaştım. :)  sizde kompresör yöntemini deneyebilir ve sonucunu paylaşabilirsiniz fakat yöntem hakkında en ufak bir fikrim yok, sahsen de denemem :)

  Filtre işini ford servis dahil üç beş yere sorduk, filtreler tel filtre olup ömürlük dediler, yani arıza olmadığı sürece değiştirmiyorlarmış :),  motor yağı filtresi gibi değil, şanzımanın içinde ve şanzımanı dağıtmak gerekiyormuş o yüzden hiç o işe  girmedim, yağımı değiştirdim kafam rahat geziyorum 

https://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=CD4E_Oil_change_(Mondeo_Mk1/2/3)

 

7.5 litre sanziman yagi kapasitesi var  alt tipa ile en fazla 3.6lt dokulebilir geri kalani filtre ve tork konvertoru icinde kaliyor yani aractaki ilk pis yag dokulecek sonra geri eklenip calistirilip 5dk kadar sonra gine geri dokulup gine eklenilecek yanliz bu 5 dk icinde ayak frebndeyken vitesin butun kademelerine tek tek gecis yapilacak. Diger kesin yontem ise yukardan devamli yag takviyesi yapilacak altta en az 10 litre eski yag icin bidona  sogutucudan cikan hortum konulacak  mesele yag disari sicramasin isteseniz tekneye dokturun en azindan yagin rengini gozlemleyebilirsiniz. ne zamanki taze yagi gordunuz o zaman motoru stop ettirin zaten yag akisi duracak.  Saglikli bir devir daim islemi ile yag degismis olacak.  Bu arada hidrolik filtresinin telli oldugunu ilk defa duydum.  Hidrolik gibi incelik ve akicilik isteyen bir kapali devre sisteminde ufacik zerre bile  hidroligin kullanim yerine ve sekline gore verimi dusurecektir.  Filtre diktortgen plastik ve giris cikis  hortum delikleri mevcuttur

 

 

Ayrica cd4e tip sanzimanlara kesinlikle sentetik dexron3 yada mercon 5 doldurmayin diyor.  Naturel yag kullanilmasini soyluyor. Bu sanzimanlarin katki ve sentetik urunleri sevmedigini soyluyor.  Gelisen teknoloji tam sentetik yaglari yuksek koruma saglayacak sekilde uretsede sanziman eski tip oldugundan oturu secici oldugunu dusunuyorum. Ama bunu destekleyecek baska bir kaynak bulamadim  illaki dogal yag olacak diyor.  Lique molly  full  +  full diye tabir edebilecegim deterjan miktari bol bir yagdir  dayanikli olmasi esasi burdan geliyor. Zannedersem sizde pozitif bir vites performansi gostermis  sayet memnunsaniz devam edin derim. Yanlis anlasilma olmasin size karsi muhalefet yapmiyorum  aksine katiliyorum da size

Do not use synthetic Dexron III/Mercon or Mercon V in the CD4E
transmission. Use Dexron III/Mercon made from natural oil.
This is a case where the cheapest is better, no additives or
inhibitors added, the transmission does not like those things.
tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...