Ahmetcan Yiğit 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 İyi aksamlar bi konu hakkında soru soracagım. Geçen gün kontak açık konumuna getirdim ama arabayı calıstırmadım. Böyle 5-10 dakika kontak acık konumunda bekledi sonra marşa bastım araba çalıştı alarm lambası diye biliyorum kırmızı ışık hızlı hızlı yanıp sönmeye başladı. Arabayı bozdum sandım hemen motoru durdurdum sonra tekrar çalıştırdıgımda düzeldi. Bu nedir? Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Kırmızı ışıktan kastınız, kapılar açık olduğunda yanan küçük yuvarlak kırmızı ışık mı? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 İlk kontağı çevirdiğinde immo anahtardaki kodu okudu, sonrasında zaman geçince ya emin olamadı ya da okuduğu kodu unuttu...Sözün özü kontak açık uzun süre bekleme, takviye kablosu aramak zorunda kalabilirsin.... 3 Yorum bağlantısı
Safak Acar 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Sürücü kursundan aklımda kalan bir bilgi, Sağolsun motor Hocamız cok iyi anlatıyordu hiç sıkıcı değildi Motor puanım 98 di şimdi sorsa biri tek tük belki bilirim ehliyet sınavına bi gün kala motor hocası kadar bilgiliydim Ne cabuk geçiyor yıllar.. ____________________________________________________ Kontağı uzun süreli acık tutmak/bırakmak araca zararlıdır. Eski tip ateşleme sisteminde 2-3 dakikadan fazla(buna bile gerek yoktur direk marş komutu verilmelidir) kontağın acık tutulmasıEndüksiyon bobinini yakar , Yeni nesil araçlardaki bobin biraz daha dayanıklıdır. Unutmayın kontağı uzun süreli kontak acık konumunda bırakırsanız ENDÜKSİYON Bobinini yakarsınız. 1 Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 1 Kasım 2013 Yazar Paylaş 1 Kasım 2013 Uyarı ısıgı degil sinyallerin ortasındaki kırmızı ısık Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Sürücü kursundan aklımda kalan bir bilgi, Sağolsun motor Hocamız cok iyi anlatıyordu hiç sıkıcı değildi Motor puanım 98 di şimdi sorsa biri tek tük belki bilirim ehliyet sınavına bi gün kala motor hocası kadar bilgiliydim Ne cabuk geçiyor yıllar.. ____________________________________________________ Kontağı uzun süreli acık tutmak/bırakmak araca zararlıdır. Eski tip ateşleme sisteminde 2-3 dakikadan fazla(buna bile gerek yoktur direk marş komutu verilmelidir) kontağın acık tutulmasıEndüksiyon bobinini yakar , Yeni nesil araçlardaki bobin biraz daha dayanıklıdır. Unutmayın kontağı uzun süreli kontak acık konumunda bırakırsanız ENDÜKSİYON Bobinini yakarsınız. Anlaşılan dizeli hiç anlatmamış. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Uyarı ısıgı degil sinyallerin ortasındaki kırmızı ısık İşte tam o ışık, sinyallarin ortasındaki... İmmo ışığıdır.. 1 Yorum bağlantısı
Safak Acar 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Anlaşılan dizeli hiç anlatmamış. Mükremin abi , Tam net hatırlamıyorum dizel deki sistemi, dediğim gibi unuttum Ama özelikle sorduğumu biliyorum dizel araçlarda kontak acık tutmanın zararlı olup olmadığını dizeldede zararlı kontağı acık bırakmayın demişti (aklımda kalan buymuş) Anlatırsan seve seve dinlerim abi bilgi tazelemiş oluruz . Bide abi + aracın dizel olduğunu nerden biliyoruz Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 ... Bide abi + aracın dizel olduğunu nerden biliyoruz Ahanda burdan http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249662-sitenin-en-ya%C5%9Fl%C4%B1-c-maxi/page-3 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Mükremin abi , Tam net hatırlamıyorum dizel deki sistemi, dediğim gibi unuttum Ama özelikle sorduğumu biliyorum dizel araçlarda kontak acık tutmanın zararlı olup olmadığını dizeldede zararlı kontağı acık bırakmayın demişti (aklımda kalan buymuş) Anlatırsan seve seve dinlerim abi bilgi tazelemiş oluruz . Bide abi + aracın dizel olduğunu nerden biliyoruz Kerem'in cevabına ilaveten; anahtarsız çalıştırma sistemi ilk defa dizel araçlarda icat edilmiştir. Sonradan dizel sahipleri mırın kırın edince bir anahtar uydurulup kontak anahtarlıya geçiş yapılmıştır. Şimdi de benzinliler ilk dizellere özenip anahtarsız çalışma için kafa yordular ve artık dizel benzinli bir çok araç anahtarsız çalıştırma özelliğiyle üretilmeye başlandı. Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 1 Kasım 2013 Yazar Paylaş 1 Kasım 2013 İlk kontağı çevirdiğinde immo anahtardaki kodu okudu, sonrasında zaman geçince ya emin olamadı ya da okuduğu kodu unuttu...Sözün özü kontak açık uzun süre bekleme, takviye kablosu aramak zorunda kalabilirsin.... Bende anlamadım neden böyle oldugunu Sağol Serkan Abi Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Kerem'in cevabına ilaveten; anahtarsız çalıştırma sistemi ilk defa dizel araçlarda icat edilmiştir. Sonradan dizel sahipleri mırın kırın edince bir anahtar uydurulup kontak anahtarlıya geçiş yapılmıştır. Şimdi de benzinliler ilk dizellere özenip anahtarsız çalışma için kafa yordular ve artık dizel benzinli bir çok araç anahtarsız çalıştırma özelliğiyle üretilmeye başlandı. Güzel yazmışsın Mükremin Abicim de anahtarsız çalıştırma ile alakasını bağlayamadım affola Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 1 Kasım 2013 Yazar Paylaş 1 Kasım 2013 Güzel yazmışsın Mükremin Abicim de anahtarsız çalıştırma ile alakasını bağlayamadım affola +1 1 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 (düzenlendi) Güzel yazmışsın Mükremin Abicim de anahtarsız çalıştırma ile alakasını bağlayamadım affola Kerem, konumuz kontağı sürekli (veya uzun süre) açık tutmanın zararları idi ya, bir de dizeli nasıl anlıyoruz sorusuna cevaben..... o bakımdan yani (smileyler de yeterince anlatamıyor mu) 1 Kasım 2013 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 Kerem, konumuz kontağı sürekli (veya uzun süre) açık tutmanın zararları idi ya, bir de dizeli nasıl anlıyoruz sorusuna cevaben..... o bakımdan yani (smileyler de yeterince anlatamıyor mu) Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli 11 Mart 2015 Paylaş 11 Mart 2015 Kirlilik yapmamak adına bende izninizle bir soru sorayım. Sabah ilk çalıştırmalarda aracın gösterge panelinin ışıkları titrer gibi oluyor, devir ve hız gosterge çubukları bir kaç saniye takılı kalıp ardından düzeliyor buna sebep ne olabilir? Yorum bağlantısı
Misafir 11 Mart 2015 Paylaş 11 Mart 2015 Akü.. Kirlilik yapmamak adına bende izninizle bir soru sorayım.Sabah ilk çalıştırmalarda aracın gösterge panelinin ışıkları titrer gibi oluyor, devir ve hız gosterge çubukları bir kaç saniye takılı kalıp ardından düzeliyor buna sebep ne olabilir? Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli 11 Mart 2015 Paylaş 11 Mart 2015 Kerem abi akü siparişi verdim şimdi yarın akşam yada cuma günü değişiyor garantiden. Aracın üzerinde orjinal Ford marka akü var 8 sene yani. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Mart 2015 Paylaş 11 Mart 2015 Değişim sonrası arıza yada hataların çoğu gidecektir. Hayırlısı olsun şimdiden. Yorum bağlantısı
Recommended Posts