İçeriğe Yönlendir

207 - Şanzıman Yağından Memnun Kalmadım


Burak Dağlı

Recommended Posts

Burak Dağlı

hayırlı akşamlar arkadaşlar.

2008 model peugeot 207 aracım var.Aracım benzinli ve manuel vites.

Malum havalar soğudu....bu akşam vites geçişlerim belki yumuşar diyerekten şanzıman yağını değiştirdim. 

Mobil'in BV 75W80 ini alacaktım bulamadım.yoktu . 
Total in BV 75w80 ini aldım. İşin açıkçası pek memnun kalmadım.

Geri viteste özellikle ,bazen geçme yapmıyor debriyajı tekrar pompalıyorum. Bazende geri vitese atarken garçlama yapıyor. Bazen ise zorlanmadan direk yağ gibi geçiyor.

İleri viteslerde Allaha şükür bir sorunum yok.1-2-3-4-5 veya 5-4-3-2-1 geçişleri gayet normal. 

Ustaya gösterdim. dişli veya senkromeç tırnak ucu dahi kırık olsa lakır lakır ses yapar veya vitesten atar diyor. 

İçimde de uhde kaldı; acaba Mobil'in BV 75w80 yağını alsaydım sonuç daha iyi olur muydu diye?

Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Şanzuman yağı, değişim öncesi böyle bir sorun yokmuydu ?

Pug 207 şanzumanı biraz laçkadır. Vites Halatı, kopması, çıkması, gevşemesi kronik sorundur..

Yorum bağlantısı
Burak Dağlı
(düzenlendi)

Şanzuman yağı, değişim öncesi böyle bir sorun yokmuydu ?

Pug 207 şanzumanı biraz laçkadır. Vites Halatı, kopması, çıkması, gevşemesi kronik sorundur..

hayır yoktu.

Vites spiaralleri(halatı) yazın yeni değiştirdim. Fransa'dan siparişle çekildi.

348 tl spiraller. ayrıca debriyaj alt ve üst merkezi de orjinal parçalarla değiştirdim spirallerle birlikte.

toplamda 500 tl lik bir harcama yaptım.

Nerden değiştirdim bin pişman oldum. Bir daha araba alırsam kesinlikle elletmiyeceğim bu şanzıman yağını!

İnanın canım çok sıkkın bu konuya...

tarihinde Burak Dağlı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Ustaya baktırsanız bir. veya yağı cok pahalı değilse dediğiniz yağı bulunca tekrar değiştirseniz belki düzelir eski haline gelir.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Ben nedense, bunun gene vites spiralinden olduğunu düşünüyorum..

İnşallah yanılıyorumdur ama, neden şanzuman yağını değiştirdiniz ? 5 yıl mı doldu? Baskı, balata mı değiştirdiniz ?

Yorum bağlantısı
Burak Dağlı
(düzenlendi)

Ustaya baktırsanız bir. veya yağı cok pahalı değilse dediğiniz yağı bulunca tekrar değiştirseniz belki düzelir eski haline gelir.

aslında total orjinal yağı. yani motor kaputunu açtığınızda total etiketi görüyorsunuz.

Total 75w80 ile Mobil 75w80 nin vizikozite, yağ karekteristiği ve teknik özellikler dökümanını indirdim.

karşılaştırmak için..

Total 75w80 nin değerler daha iyi gibi duruyordu.

pek anlamam ama yorumladığım kadarı ile iyi değerleri vardı. mesela akma noktası Total'in -45 derece Mobil'in -42 gibi.

Ben nedense, bunun gene vites spiralinden olduğunu düşünüyorum..

İnşallah yanılıyorumdur ama, neden şanzuman yağını değiştirdiniz ? 5 yıl mı doldu? Baskı, balata mı değiştirdiniz ?

vites spiralinda ayarlama söz konusu değil. bizzat benim gözetimimde takıldı.

spiral standart birşey. ayrıca peugeot spirali komplike birşey. spiralde bulunan iki uç vites topuzunun altındaki kertiklere takılıyor. diğer 2 uc egzosun altından şanzımanda birleşiyor. yani ayarlanacak bir şey söz konusu olmuyor.

tarihinde Burak Dağlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Dağlı

yağ bu kadar fark etmekz gibi geliyor.

derken pek anlamadım?

baskı balatamın durumunu 3 farklı ustaya gösterdim. O da şükürler olsun iyi durumda. 

Ben  geri viteste bu sorunu yaşıyorum. Bunu ustaya da söyledim. Onunla beraber bir tur attık. Tüm vitesleri denedi geri de dahil. hatta geri viteste 4000 dd sürdü.

Bunlarda geri vites senkromeçi olmaz, dişli de tırmak ucu dahi kırık olsa ya uğultu-lakırtı yapar yada vitesten atar dedi.

Onlar bir sorun göremedi.

 

ama benim aklım arabamda bu durumu görünce Mobil ile Totali kıyaslamaya gitti. aslında yağ numaraları aynı...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

2 Yağ'da teknik olarak aynı markaları değişik sadece...Yani aralarında hiç fark yok. Sorunun yağ ile bir ilgisi yok bence.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Bu araçtan önceki aracınız hangi markaydı? Geri vitesin sesli geçmesi her markada yaşanabilecek bir problem. Ancak viteslerin kemikli veya salınımlı olması markaların karakteristiklerine göre değişir. Örneğin ben Cordoba'daki gibi bir vites görmedim. Son derece rahat, daha vitesi parmağın ucu ile ittirirken istediğin vitese rahatça oturan bir yapısı var. Örneğin geçen düz vites pug206'ya şöyle baktım, sağa sola laçka diyebileceğim bir tarzı vardı. Benim mondeo Mk2 biraz kemikliydi. Ona bor katkısı eklemiştim. Biraz daha sünger içersinde vites atma hissi uyandırmıştı. Albea'nın da vitesleri kemikli gelir bana hatta vites topuzunun aracının içine fırladığını da bilirim Samsun çıkışında rampalarda, ne yapacağımı şaşırmıştım:)

Bence son kez bir katkı malzemesi ekleyin ama çok fazla değişiklik olmayacaktır, hafif yumuşama olabilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

bence konu yeni yağ muhabettinden olabilir diğer yağ kullanıımdan incelmiş olabilir yeni yağ eskiye nazaran biraz daha kalın olduğundan sıkıntı çıkara bilir geliyor

Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar

hayırlı akşamlar arkadaşlar.

2008 model peugeot 207 aracım var.Aracım benzinli ve manuel vites.

Malum havalar soğudu....bu akşam vites geçişlerim belki yumuşar diyerekten şanzıman yağını değiştirdim. 

Mobil'in BV 75W80 ini alacaktım bulamadım.yoktu . 

Total in BV 75w80 ini aldım. İşin açıkçası pek memnun kalmadım.

Geri viteste özellikle ,bazen geçme yapmıyor debriyajı tekrar pompalıyorum. Bazende geri vitese atarken garçlama yapıyor. Bazen ise zorlanmadan direk yağ gibi geçiyor.

İleri viteslerde Allaha şükür bir sorunum yok.1-2-3-4-5 veya 5-4-3-2-1 geçişleri gayet normal. yag 

Ustaya gösterdim. dişli veya senkromeç tırnak ucu dahi kırık olsa lakır lakır ses yapar veya vitesten atar diyor. 

İçimde de uhde kaldı; acaba Mobil'in BV 75w80 yağını alsaydım sonuç daha iyi olur muydu diye?

Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.

yag fiyatı nedir.?benimde vites gecislerimde garclama yapıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

manuel şanzıman yağı sektörün en basit yağıdır, böyle bir fark yaratmaz, sornu zaten şanzıman içinde olmalı, geriye atmadan çnce 2 ye atın sonra geriye atın debriyajdan kaldırmadan

Yorum bağlantısı
Burak Dağlı
(düzenlendi)

manuel şanzıman yağı sektörün en basit yağıdır, böyle bir fark yaratmaz, sornu zaten şanzıman içinde olmalı, geriye atmadan çnce 2 ye atın sonra geriye atın debriyajdan kaldırmadan

bu metodu biliyorum. bunu denediğimde kolayca geri vitese geçiyor.

ama ani manevra yapmam gerektiğinde;mesela sokakta manevra yapmam gerektiğinde bu metodu deneyemiyorum. çünkü baya bir oyalandırıyor bu  metod.

tarihinde Burak Dağlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Fatih Öztürk27

Az önce ustayla görüştüm yağ bakarken foruma döndüm. Km 187000 oldu vites geçişleri biraz sertleşti (araç soğukken tabi) yağ mobil düşünüyordum. 75-80 iyi oldu öğrenmiş oldum. İnşallah sonuçta iyi olur.

CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Yağ değişti 2 lt Mobil 75w yağ koyduk. Miktar konusunda tereddüt ettik en son 2 lt koyduk. Lt fiyatı 35 TL işçilik 20 halloldu. Yağ çok kötüydü ama.

CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

fatih bey ayni konuda benimde sikintim var...gecen hafta bende degistirdim sanziman yagini... 2lt yag eklendi vites biraz yumusadi... ama cokta mukemmellesti diyemem bende... bu arada yagi ceki yontemi degilde direkt ekledi... bu iste bi yanlislik yok degilmi? sizin aractada bu sekilde mi yapildi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...