İçeriğe Yönlendir

Türkiye'ye Özel Skoda Yeti...


Sertaç Karginer

Recommended Posts

Sertaç Karginer

                                                                    Skoda'dan 1.6 litre dizel ve otomatik müjdesi...

 

                             9SNVr.jpg

 

   Skoda'nın ilk SUV modeli Yeti, Türk tüketicilerin istekleri doğrultusunda yenilendi. Makyaj geçiren SUV'da en önemli yenilik Türkiye şartlarına özel geliştirilen 1.6 litre dizel ve otomatik motor olarak dikkat çekiyor. Bununla birlikte yeni Yeti, City ve Outdoor olmak üzere iki farklı versiyonla pazarlanacak. Yenilenen Yeti, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde ülkemizde satışa sunulacak. Yenilenen Skoda Yeti, markanın yeni tasarım anlayışını gözler önüne seriyor. Hem City, hem de Outdoor'un ön bölümleri, daha yatay hatlarla, yenilen marka logosunu öne çıkaran ızgara tasarımı ve yeniden tasarlanan farlarla şekillendirildi. Skoda'nın yeni tasarım diline uygun olması açısından sis farları dikdörtgen formda, ön tamponların alt kısımlarına yerleştirildi. Bununla beraber arka tasarımda da yine yeni Skoda tasarım felsefesine göre yeniden yorumlanan bagaj kapağı tasarımı öne çıkıyor. Araç, Octavia ve Superb modellerinde sunulan LED teknolojili entegre gündüz farlarına sahip bi-xenon far seçeneğiyle de satın alınabilecek. Yeti City'de tamponlar, kapı eşikleri ve yan çıtalar gibi plastik bölümler gövde renginde olurken, Outdoor'da bu kısımlar siyah renkte bırakılmış. Ayrıca Outdoor'da yan aynaların dışı gri renkte.
Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Türkiye pazarında Yeti City ve Yeti Outdoor ile yer alacaklarını belirterek, "Skoda markasının Türkiye’den beklentileri çok yüksek. Bu amaçla 105 beygir gücünde 1.6 litre otomatik DSG şanzımanlı Yeti, Türkiye pazarına uygun olarak geliştirildi. Türkiye‘deki tüketicilerin kullanım alışkanlıkları dikkate alınarak ve özel yatırım yapılarak üretim planına alındı" dedi. Yeti'den Türkiye’de piyasaya sunulduğu günden bu yana 5 bin adedin üzerinde satıldı.

 

                                                                             Kaynak: Gazete Vatan otomobil.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Ben Yeti'nin en karakteristik özelliği olan büyük yuvarlak sis farından vazgeçilmesini yadırgadım doğrusu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir
(düzenlendi)

9zjdg1Y.jpgak1XPrS.jpg

 

Sis farları korunarak güüncellenseydi daha yerinde olurdu.

tarihinde Fazlı Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Engin Karadayan
(düzenlendi)

Arabanın önünde sorun yoktu ki bence.Ticari havasını yandan bakınca veriyordu.Değişen birşey olmamış!.Hatta arabanın farklılığı ortadan kalkmış, öndeki yuvarlak farları kaldırınca. :i-ih:

tarihinde Engin Karadayan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Makyajlı hali kötü olmamış.

Ancak, farların hemen yanındaki sisler tamamen Yetiye özgüydü. Dünyada tekti. Ve bu görüntü bazı insanların hoşuna gitmese de bazıları tarafından çok beğeniliyordu. Son makyajla, özgünlük kalmadı. Sıradanlaştı. Diğerlerinden bir farkı kalmadı...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Makyajlı hali kötü olmamış.

Ancak, farların hemen yanındaki sisler tamamen Yetiye özgüydü. Dünyada tekti. Ve bu görüntü bazı insanların hoşuna gitmese de bazıları tarafından çok beğeniliyordu. Son makyajla, özgünlük kalmadı. Sıradanlaştı. Diğerlerinden bir farkı kalmadı...

 

+1

 

Ben de bunları yazacaktım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Makyajlı hali kötü olmamış.

Ancak, farların hemen yanındaki sisler tamamen Yetiye özgüydü. Dünyada tekti. Ve bu görüntü bazı insanların hoşuna gitmese de bazıları tarafından çok beğeniliyordu. Son makyajla, özgünlük kalmadı. Sıradanlaştı. Diğerlerinden bir farkı kalmadı...

Aynen katılıyorum, o sisleri kaldırmaları büyük hata, birde utanmadan Türk halkına sorduk diyorlar, herhalde Japonya da yaşayan Türk lere sormuşlar  :angry:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Fena olmamasına rağmen fabia nın hormonlusu gibi olmuş . Sempatim azaldı yinede .

Yorum bağlantısı

 

 

Sis farları korunarak güüncellenseydi daha yerinde olurdu.

:good1: Haklısınız. Sanki kişiliği kaybolmuş önden..

Aynen katılıyorum, o sisleri kaldırmaları büyük hata, birde utanmadan Türk halkına sorduk diyorlar, herhalde Japonya da yaşayan Türk lere sormuşlar  :angry:

Öyle deme Abi. Qashqai de Türkçe bir isimmiş. Türklerden esinlenilmiş.. Türk Türk tür...  :D  

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Skodanın logo değişimi ile değişen radyatör ızgarasından yeti de nasibini almış ve tüm modellerin ön yüzleri birbirine benzemeye başlamış ayrıca farların ızgara tarafındaki üçgen tasarım tüm vosvoslarda standarttı buna da bulaşmış

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yahu ne kadar önemli bir Ülke olduk herkes Türkiye'ye özel araç üretmeye başladı. Bu pazarlamacılar ile basınımız yokmu salla sallayabildiğin kadar :) yani deslerki Firma bizden giden istekleride dikkate aldı bundanda çok memnun olduk.

Geri zekalı adamlar bütün arabalarında kullandığı dizel motora yine bütün araçlarında kullandığı şanzımanı koymuş sanki Türklerin yadımıyla amerika yeniden keşfedilmiş :D

Yorum bağlantısı

Yahu ne kadar önemli bir Ülke olduk herkes Türkiye'ye özel araç üretmeye başladı. Bu pazarlamacılar ile basınımız yokmu salla sallayabildiğin kadar :) yani deslerki Firma bizden giden istekleride dikkate aldı bundanda çok memnun olduk.

Geri zekalı adamlar bütün arabalarında kullandığı dizel motora yine bütün araçlarında kullandığı şanzımanı koymuş sanki Türklerin yadımıyla amerika yeniden keşfedilmiş :D

Bir otomotiv devinin ülkelere özgü tasarım yapabilmesi için öncelikle satış hedeflerinin çok çok üzerine çıkmaları ve o ülkenin kullanıcılarından firmaya aşırı derecede bir tasarım değişim talebi olmalıdır ki, bu Türkiye için bence çok düşük bir ihtimal. Şöyle ki 2012 itibari ile Türkiye de her 1.000 kişiye 141 araç düşerken, bu rakam krizde iflas bayrağını çekmiş İspanya da 584 adet, Portekiz de 519 adet ve Yunanistan da 500 adet.. yani Skoda nın bize özgü tasarım yapma ihtimali %0,1..

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Tasarım Türkiye için yapılmadı, 1.6 dizel otomatik kombinasyonu Türkiye düşünülerek yapıldı ki bence mantıklı. Sonuçta Avrupa pazarında 2.0 DSG ile 1.6 DSG arasında büyük fiyat farkı yok. Greenline piyasaya girdikten sonra da Yeti satışları çok arttı, firma bunu görmüş ve otomatikle çok satış yapacağını tahmin etmiştir. Bu konuda Yüce Auto'nun baskı yaptığını da daha önce duymuştum. Ayrıca Türkiye pazarını küçümsememek gerek, hele ki Avrupa'da böyle bir kriz ortamı varken. BMW ve Mercedes bile bizimkine benzer pazarlar için araç üretmeye başladı nihayetinde.

 

Bu arada bence de eski görünümün sevimliliği yenisinde yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...