İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Termostat Sorunu


Hakan Arslaner

Recommended Posts

  • 1 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Termostat sağlamsa düşme olmaz diye birşey yokmuş onu anladım. Denemek için kaloriferi max yaptım, durum bu.

d980bc15666b97f0f67932e6ccd71cb6.jpg

 

22 derece yapınca terkar eski haline geldi, termostat değişmeden önce kendi kendine düşüyordu artık o yok şükür

Yorum bağlantısı
Ali Çağlayan

Haftasonu Focus 2 2007 Dizel aracımın termostatını su kaçağı nedeni ile değiştirdim.

 

250 tl parça 50 tl işçilik toplam 300tl Komple tek parça kutusu ile beraber değişti. Konuya bakanlara yardımcı olur umarım.

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Dün Antalya'ya geldim İstanbul'dan, Afyon tarafında 1350 den 930 rakım a indim akşam hava -1 falan. 5 dakika boyunca Gaz vermeden indiğimden motor suyu 70 e kadar düştü, onun dışında -4 dereceleri gördüm motor 82-84 dü hep, termostat bozuk değildir sanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dün Antalya'ya geldim İstanbul'dan, Afyon tarafında 1350 den 930 rakım a indim akşam hava -1 falan. 5 dakika boyunca Gaz vermeden indiğimden motor suyu 70 e kadar düştü, onun dışında -4 dereceleri gördüm motor 82-84 dü hep, termostat bozuk değildir sanırım.

Gayet düzgün çalışmış.
5 dakika inişte düşüş normal.
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Normalde 85-87 derecede gezen motor soğutma sıvısı geçen gün Antalya'dan Korkuteli ne tırmanırken 105 dereceleri gördü, ibre 90 derecenin bir tık altında hareket etmedi hiç.
Hava 38°, klima açık, 5. Vites 110 km hız ile dik uzun bir tırmanış sonrası normal mi?
Klavuza baktım soğutma suyu değişim periyodu 160B km/ 10 yıl yazıyor, 167 binde araç, bu artışın nedeni olabilir mi? Değişim için hangi antifrizi almak lazım, değişimde nelere dikkat etmeli?88a9c2de681454427b8f4fc68f1f7730.jpg193117ef5038b4fd7cd9f02c022e85cc.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Normalde 85-87 derecede gezen motor soğutma sıvısı geçen gün Antalya'dan Korkuteli ne tırmanırken 105 dereceleri gördü, ibre 90 derecenin bir tık altında hareket etmedi hiç.
Hava 38°, klima açık, 5. Vites 110 km hız ile dik uzun bir tırmanış sonrası normal mi?

38 derece ciddi sıcaklık.
Bu gibi şartlarda hız düşürmek gerek.
Şartlara göre 105 derece gayet normal
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

38 derece ciddi sıcaklık.
Bu gibi şartlarda hız düşürmek gerek.
Şartlara göre 105 derece gayet normal
"4 e al yavaş yavaş gel, motora binen yük 99.8 ile nereye gidiyorsun" diyorsun yani abi :)

Birde MAF i bozmuş olabilir miyim, hava sıcaklığının 10-12 derece altını göstermesi normal değil sanki, temizlenmeden önce Max 1 derece altını gösteriyordu hareket halinde, trafikte durunca artıyordu doğal olarak.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Fotoda görünen değerler havanın sıcaklığı değil, kütlesidir (MAF). Hatta akış kütlesi diyelim. Saniyede kaç gram hava geçtiğini gösteriyor. Temizlediyseniz daha doğru ölçmeye başlamıştır o yüzden değerde değişme olmuştur.

 

Not. 4 pinli MAF sensörlerinin üzerinde bazen sıcaklık senssörü de oluyor. Ama onu ayrı bir kısımda göstermesi lazım. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Fotoda görünen değerler havanın sıcaklığı değil, kütlesidir (MAF). Hatta akış kütlesi diyelim. Saniyede kaç gram hava geçtiğini gösteriyor. Temizlediyseniz daha doğru ölçmeye başlamıştır o yüzden değerde değişme olmuştur.
 
Not. 4 pinli MAF sensörlerinin üzerinde bazen sıcaklık senssörü de oluyor. Ama onu ayrı bir kısımda göstermesi lazım. 
Maf değeri dediğiniz gibi onda sıkıntı yok, birde intake diye bir sıcaklık değeri var, o eskisine oranla düşük göstermeye başladı.
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ahmet Özge
(düzenlendi)

İstanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz ford ustası varmı acaba?

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
On 09.09.2018 at 20:32, Ahmet Özge yazdı:

İstanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz ford ustası varmı acaba?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmet bey tapatalk imzanizi lutfen kapatirmisiniz.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Süleyman Kaya
(düzenlendi)

Konuyu okudum da şöyle bir şey geldi aklıma. Kış günü f2 tdci ile karda mahsur kalsak donacakmıyız? (Tabii ki o kadar da düşmez) Benim arabanın kışın rölantide beklerken motor sıcaklığı düşüyor. Kayınpederdeki 3008 1.6 hdi hem çabucak ısınıyor hemde ister yokuş aşağı in ister parkda rölantide çalıştır sıcaklık düşmüyor! Eski arabam bora da da öyleydi. Benim bildiğim bir arabayı çalıştırınca optimum çalışma sıcaklığına gelip sonra termostatın aç kapa yapmasıyla o sıcaklık aralığında kalması lazım. 

 

Biraz uzattım kusura bakmayın. Şimdi soru şu. Çok uzun rampa inişleri saymazsak, 90 a yaklaşmış motor sıcaklığındaki f2 tdci aracı dış hava 5 derece vb olduğu zamanlarda kalorifer açıldığında hararet ibresinin düşmesi ne kadar doğru? Termostat değişmem gereklimi?

tarihinde Süleyman Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Kaloriferi açmadan aracı ısıtıp kaloriferi Max yapınca ibre düşüyor çünkü 70 dereceye kadar düşüyor su sıcaklığı, geçen gün denedim. Ama kalorifer baştan beri açıksa araç dursa da düşmüyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya
(düzenlendi)

Ben de kalorifer açıksa ibre ibre baya bir yavaş çıkıyor yada çıkamıyor ben kaloriferi kapalı tutuyorum araç ısınana kadar. Hazır havalar soğumuşken 3-5 gün test amaçlı gezeceğim artık

tarihinde Süleyman Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ali Kangal

Focus 2 tdci termostad sanki arızalı gibi dün uzun yoldan geldim hava 5 ile 12 derece hararet 75 i geçmedi kalorifer ara ara açtım ama hararet 60 lara kadar indi çıktı yokuşaşagıda düşüyor 3000 devirlerde yükseliyor bozukmu acaba.

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
(düzenlendi)

İlkbahar aylarında yaşadığım bir hararet macerasından sonra termostat değişimi yaptırdım, mili kırık çıktı o yüzden kapalı konumda kalarak hararete sebep olmuş. Yeni termostat ile motor çok rahat bir yaz geçirdi, bir daha hararet yaşamadım fakat şimdilerde havaların soğumasıyla ben de aracın eskisinden daha geç ısındığını uzun yolda rüzgar etkisiyle 70 derece civarına kadar sıcaklığın düştüğünü fark ettim. Acaba yeni termostat kaçırıyor mu diye şüpheye düşüyorum... 

tarihinde M. Asım Kahraman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Kangal yazdı:

Focus 2 tdci termostad sanki arızalı gibi dün uzun yoldan geldim hava 5 ile 12 derece hararet 75 i geçmedi kalorifer ara ara açtım ama hararet 60 lara kadar indi çıktı yokuşaşagıda düşüyor 3000 devirlerde yükseliyor bozukmu acaba.

 

M. Asım Kahraman yazdı:

İlkbahar aylarında yaşadığım bir hararet macerasından sonrası termostat değişimi yaptırdım, mili kırık çıktı o yüzden kapalı konumda kalarak hararete sebep olmuş. Yeni termostat ile motor çok rahat bir yaz geçirdi, bir daha hararet yaşamadım fakat şimdilerde havaların soğumasıyla ben de aracın eskisinden daha geç ısındığını uzun yolda rüzgar etkisiyle 70 derece civarına kadar sıcaklığın düştüğünü fark ettim. Acaba yeni termostat kaçırıyor mu diye şüpheye düşüyorum... 

 

İki izinde termostadı acık kalmış. Focus 105 derecede çalışan bir otomobil. Yaktınız yükselir ve aracınızın çekişi azalır. Motoryağı viskozitesi için uygun sıcaklık oluşmadığı için aşınma artar. Sürtünmeden dolayı kayıp yaşarsınız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Kangal yazdı:

Focus 2 tdci termostad sanki arızalı gibi dün uzun yoldan geldim hava 5 ile 12 derece hararet 75 i geçmedi kalorifer ara ara açtım ama hararet 60 lara kadar indi çıktı yokuşaşagıda düşüyor 3000 devirlerde yükseliyor bozukmu acaba.

Bozuk. Geçmiş olsun.

M. Asım Kahraman yazdı:

İlkbahar aylarında yaşadığım bir hararet macerasından sonra termostat değişimi yaptırdım, mili kırık çıktı o yüzden kapalı konumda kalarak hararete sebep olmuş. Yeni termostat ile motor çok rahat bir yaz geçirdi, bir daha hararet yaşamadım fakat şimdilerde havaların soğumasıyla ben de aracın eskisinden daha geç ısındığını uzun yolda rüzgar etkisiyle 70 derece civarına kadar sıcaklığın düştüğünü fark ettim. Acaba yeni termostat kaçırıyor mu diye şüpheye düşüyorum... 

Sizinki de bozulmuş maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
 
İki izinde termostadı acık kalmış. Focus 105 derecede çalışan bir otomobil. Yaktınız yükselir ve aracınızın çekişi azalır. Motoryağı viskozitesi için uygun sıcaklık oluşmadığı için aşınma artar. Sürtünmeden dolayı kayıp yaşarsınız. 
Abi şehiriçinde normal 90c oluyor yakıt öyle fazlada degil ısınmasıda normal ama uzun yolda düşüyor başka focuslarda uzun yolda sabitmi kalıyor 90c yakın
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu video rusya focusuna ait. 

Araba 75 derecede başlıyor, 105 derece çıkıyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Sizinki de bozulmuş maalesef.
Kesinmi bozuk bu sani abi belirtileri ney mesela kaloriferi ısıtırmı bozuk olsa
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Kangal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
İki izinde termostadı acık kalmış. Focus 105 derecede çalışan bir otomobil. Yaktınız yükselir ve aracınızın çekişi azalır. Motoryağı viskozitesi için uygun sıcaklık oluşmadığı için aşınma artar. Sürtünmeden dolayı kayıp yaşarsınız. 

Abi şehiriçinde normal 90c oluyor yakıt öyle fazlada degil ısınmasıda normal ama uzun yolda düşüyor başka focuslarda uzun yolda sabitmi kalıyor 90c yakın

 

Rüzgar yedikce radyatör soğur motorun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Bu video rusya focusuna ait. 
Araba 75 derecede başlıyor, 105 derece çıkıyor. 
 
 
Abi bu motor sıcaklıgımı tam anlamadım
 
Rüzgar yedikce radyatör soğur motorun. 
Kesin bozuk yani diyorsun
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...