İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Klima - Kalorifer Kontrol Kartı Tamiri Irfl 4105 N-Channel Mosfet


Emrah Kaya

Recommended Posts

Kazım Yılmaz
(düzenlendi)

Resmini verdiğiniz parçanın muadili bu: IRFL 4105 N-Channel Power MOSFET

 

 

İlk mesajımda TDS dosyasını da ekledim.

Yurtdışında da bu parça muadil olarak satılıyor. http://bazar.automedik.cz/AMD7231936645/ford/fiesta

 

Zaten konunun ilk mesajına da bakarsanız daha önce de bu parça kullanılarak sonuca ulaşılmış.

 

Polonyalı kardeşlerimizde aynı şekilde halletmiş.  http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic513544.html

 

 

Mosfet olup olmadigini nasil anlayabiliriz

tarihinde Kazım Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Bay
(düzenlendi)

Merhabalar serkan bey benim aracimdada ayni sorunu yasiyorun muslugu degistim ama kartdaki mosfet arizali banada ucret karsiligi gonderebilirmisiniz ayrica bilgileriniz icin tesekkurler

tarihinde Mustafa Bay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Güvenç

Merhabalar serkan bey benim aracimdada ayni sorunu yasiyorun muslugu degistim ama kartdaki mosfet arizali banada ucret karsiligi gonderebilirmisiniz ayrica bilgileriniz icin tesekkurler

Mesaj attım size Mustafa Bey. Rica ederim amacımız burada bir şeyler paylaşıp birbirimize yardımcı olmak zaten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Osman beydili

Arkadaşlar bu sorunun aynısını bende mondeoda yaşadım, sorunu kendim buldum. Benim arabada sıcak havaya yani kalarifer peteğine yon veren havayı ve soğuk klima peteğinden geçen havaya yön veren bir panel var buda elektronik olarak sıcak soğuk ayarını soğuğa yada sıcağa ayarladığınızda sistemden geçen havayı sıcak peteğe yada soğuk klima peteğine yönlendiriyor. Benimki djital klima olduğundan bu kolu elektrik motor koymuşlar otomatik kendi yönlendiriyor ve bu motora giden sistemi kontrol ettim arıza bu sisteme elektrik gitmediği için hangi ayarda takılı kaldı isie deveamlı o sıcaklık geliyor.

Djital klima olmayan manuel el ile sıcaklık ve yön ayarı olan araçlarda da bu yön veren ayar sistemi kontrol edilmelidir.

Tabiki bu işlem sıcak peteğiniz ve klima peteğiniz normal çalışıyor ise kontrol etmeniz gereken yerdir.

Ayrıca kaloriferim iyi ısıtmıyor önce biraz sıcak gibi bir süre sonra soğuk gelmeye başlıyor vede arabanın hararet göstergesi düşüyor diyenler var ise bunlarda aracın termostatını kontrol etmesi gerekiyor, termostat bozulunca, termostat kapalı iken bozuldu ise zaten arabada hararet problemi çıkar, açıkken bozuldu isede arabadaki su devamlı fan peteğinde dolaşım açık olduğu için arabanın harareti normalde durmaz hem kaloriferiniz düzenli ısıtmaz hemde araç harareti düzenli olmadığından yakıt sarfiyatıda çoğalır.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Burak Kara

Merhaba, sağlıklı çalışan bir kontrol paneli musluğa nasıl bir gerilim gönderiyor ? 0-12 arası değişen bir gerilim mi ?

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
islam dalgıç

İyi günler arkadaşlar. Sizden rica etsem bana o mosfetten gönderebilir misiniz acaba? onca yere sordum bulamadım. Şu çin sitesinde buldum. O da en az göndermeye 10-20 adet gönderiyor ve haliyle de fiyat artıyor. Bulan arkadaş varsa fazladan gönderse çok memnun olacağım. Malum şu sıcak havalarda antep daha da bir çekilmez olmakta. Teşekkürler şimdiden.

Yorum bağlantısı
Serkan Güvenç

İyi günler arkadaşlar. Sizden rica etsem bana o mosfetten gönderebilir misiniz acaba? onca yere sordum bulamadım. Şu çin sitesinde buldum. O da en az göndermeye 10-20 adet gönderiyor ve haliyle de fiyat artıyor. Bulan arkadaş varsa fazladan gönderse çok memnun olacağım. Malum şu sıcak havalarda antep daha da bir çekilmez olmakta. Teşekkürler şimdiden.

özel mesajla ulaştım size İslam Bey.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cihan Topçu

Arkadaşlar Merhaba,

Benım aracımda 98 flair aracı aldığım arkadaş sureklı sıcak üflüyor dıye kalorifer hortumlarını girişininden çıkartırıp bı demir boru ile birbire bağlattırmışş sanayıde.

muslukta sorun olduğunu soyledı . henüz sanayıye gidip gostermedım.
 

yalnız ben dun aksam bırbırıne bağlanan boruları kelepçelerinden acıp kalorifer girişlerine taktım aracı ısttıım borular ısındı su vs fakat yınede sıcak uflemedı sureklı soguk ufledı.

daha sonra boruları yerınden sokerken farkettımkı borulardan soldakı cok sıcak sağdakinin soguk olduğunu gördüm.

sol boruyu yerınden soktugumde içerdeki borudan fazlaca sıcak su aktı sağ taraftakı borudan su akmadı.

acaba petektemı bir sııkıntı var suan cunku giriş yapan su içerde kalmıs devırdaim yapmamıs gibi bir izlenim yakaladım.
 

sonra tekrar boruları bırbırıne bağladım yorumlarınızdan sonra sanayiye goturup baktıracagım.

yorumlarınız nelerdır.??

 

yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Volkan Metli

Bende de bubsorun vardi. Bi oto elektronikcisi tamir etti taktik calisti. İlginen olursa nimarasini verebilirim. Konya merkezde.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat_Durmaz

selam . istanbul avrupa yakasında usta arıyorum. bildiğim usta yapamadı. tavsiyede bulunabilecek biri varmı? numarası vs, teşekkürler 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tunahan Küçük

Elinde bu mosfetten olan varsa bana yardımcı olabilirmi? Bende de aynı problem var Musluğa gelen soketin uçlarından sürekli 11,92 V görüyorum.Kontrol kartı üzerinden sıcak soğuk çevirince hiçbirşey değişmiyor değer hep 11,92v .Paneli söküp Trimpot u kontrol ettim çalışıyor.Sanırım bendede bu mosfet arızalı kontrolü nasıl yapılıyor bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat_Durmaz

6b778c513805a58f17753ce49d55f0ed.jpg

kartı arızalı olanlar için belirtmek istiyorum. her mosfet aynı değil. üzerinde kodları var. forumdaki arkadaşın bana göndermiş olduğu mosfet ı karta uyguladık. yandı beyaz duman attı. umarım kart sağlam kalmıştır. sizlere tavsiyem üzerindeki orjinal mosfetin numarasına bakın ve öyle taktırin. resim yanmadan sonraki hali. benim orjinal mosfet üzerindeki numara ph05 52 10a . bulamadım internettë. nereden temin edebileceğim konusunda yardımcı olabilecek varmı?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Rasim Can Mafratoğlu

Aynı şey benim araçta ad mevcut fakat internet üzerinden de bulamadım doğrusu. Bana bu ürünü alabileceğim link verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Murat_Durmaz
Buyrun burada mevcut [emoji4]
https://karakoyelektronik.com/tr/transistor/75173-irfl4105-fl4105-4105-sot-223-mosfet-transistor-8697517398434.html
 
 
Ph80 52-10A ile Ph05 52-10A arasında fark olacağını sanmam.
forumda bir arkadaş kargo ile yolladı bana. ali ekspres ten almış elinde fazlası var idi. neyse ben gittim bir elektrikçiye. anlattım durumu. dedim aslında beyinci işi sen yapar mısın. yaparım dedi.bana gelen mosfetı lehim yaptı falan. tekrar taktik kartı panele, sonra duman attı yandı. çıkardığımizda kartın durumu daha vahimdi. acaba ölçüm yapmadı onun için mi yandı bilemiyorum. ölçüm gerekiyormu bilginiz varmı. yani mosfet ı taktıktan sonra başka bir işleme gerek varmı?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Buyrun burada mevcut [emoji4]
https://karakoyelektronik.com/tr/transistor/75173-irfl4105-fl4105-4105-sot-223-mosfet-transistor-8697517398434.html
 
 
Ph80 52-10A ile Ph05 52-10A arasında fark olacağını sanmam.
şimdi dikkat ettim. linktëki ürünün amper 5 sanırım. kartlar da çıkan mosfet 10 amper. bilmem uyar mı.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
14 dakika önce, Murat_Durmaz yazdı:

şimdi dikkat ettim. linktëki ürünün amper 5 sanırım. kartlar da çıkan mosfet 10 amper. bilmem uyar mı.

 

 

Hocam Ph80 52-10A'yı ararken, bu transistörün 3.2 amper olduğunu okudum bir yerde ama hatırlamıyorum. 10 A olması mümkün değil zaten, çünkü motora giden kablolar çok ince. Bence 3.2 A gerçek değeri veya max değeri. Bu bile fazla o kabloya aslında :) IRFL 4105 ise 5A.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
 
Hocam Ph80 52-10A'yı ararken, bu transistörün 3.2 amper olduğunu okudum bir yerde ama hatırlamıyorum. 10 A olması mümkün değil zaten, çünkü motora giden kablolar çok ince. Bence 3.2 A gerçek değeri veya max değeri. Bu bile fazla o kabloya aslında [emoji4] IRFL 4105 ise 5A.
anladım. sipariş edeyim o zaman.bir kez daha deneme yapalım. peki mosfetı taktıktan sonra ölçüm gerekiyor mu, bilginiz var mı?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
15 saat önce, Murat_Durmaz yazdı:

anladım. sipariş edeyim o zaman.bir kez daha deneme yapalım. peki mosfetı taktıktan sonra ölçüm gerekiyor mu, bilginiz var mı?


 

 

Ölçüm derken ? Güç giriş çıkış nerede bilmediğimden güzelce lehimleyip araca taktım, üstünde denedim. Çalıştı :)

Yorum bağlantısı
Kenan Kantarcı

Merhabalar

Ben de uzun süredir kalorifer musluğu sorunu ile uğraşıyorum. Önceki dönemlerde hortumları direk bağlayarak sorunu geçici olarak çözmüştüm. Geçen sene ise ara boruyu takmadan sadece araç içindeki kumandayı maviye alarak yazın klimamı kullandım (hortumu söktüğüm kadar ki kadar verimli çalışmadı klima fakat işimi gördü.) Yakın zaman da ise daha ilginç bir olayla karşılaştım. Havayı araç içinde döndürmeye yarayan turuncu ışıklı düğmeye bastığımda (klima açık olsun veya olmasın) klima kendi kendine çalışıp geri kapanıyor, iç havalandırma flapı kendi kendine açılıp kapanıyor, ışıkları yanıp sönüyor. İç çevrim tuşuna basmadığımda klima gayet normal çalışıyor. Kontrol devresini söküp bakmadım açıkcası, iç çevrimi sağlayan flapta da bir sıkışma yok gayet normal çalışıyor.

Sorunun kartta olduğu su götürmez bir gerçek fakat başına daha önce böyle bir sorun gelen oldu mu?

Konuda bahsi geçen mosfet bu problemin çözümü olabilir mi?

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tanju Demir
On 26.07.2014 at 17:04, Ömer Vural yazdı:

Merhaba arkadaşlar benim sorunum şöyle malum havalar sıcak şuanda ilk çalıştırmada genelde böyle bi sorun olmuyo soğuk hava tarafındayken soğuk hava geliyo hatta klima açıp gidiyorum sonra bi yerde durup bi müddet sonra aracı tekrar çalıştırıp hareket ettiğimde o zaman sıcak hava geliyo sonra yine başka bi zaman çalıştırdığında soğuk hava geliyo ara ara böyle oluyo daha hiç bi yere göstermedim klima kartında mı sorun kalorifer musluğunda mı yada klima gazından böyle bişey Yaparmı ?

Merhaba ayni sorun bendede mevcut, kalorifer muslugu kirildi benim ve orjinal aldim degistirttim ama bu sicak ufleme sorunu duzelmiyor. Kontrol kartini nasik sokebilirim acaba

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Sinan Vekik
Emrah Kaya yazdı:

  Merhaba.

  Arabamın kalorifer kartı arızalıydı onarımını başardım. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilmek adına bu konuda paylaşmak istedim.

 

  Aracımın kalorifer düğmesini soğuğa çevirdiğim halde içeriye sıcak hava vermeye devam ediyordu. Dolayısı ile klimayı açsam dahi içerisi fırın gibi oluyordu. Kalorifer musluğunu değiştirdim fakat yinede düzelmedi. Bende öncelikle kalorifer musluğuna gelen kabloları kontrol ettim. Kablolara akım gelmiyordu. Bunun üzerine kontrol kartını söktüm. Kartı sökmek için öncelikle teybi sökmeniz gerekiyor onuda belirteyim. Kartın üzerindeki parçalardan birinin yanmış olduğunu farkettim. Gezmedik elektronikçi kalmadı ama parçayı bulamadığım gibi parçanın ne olduğunuda bilen yoktu. İnternetten araştırma yaptım ve Polonyadaki bir ford forumunda aynı arızası olan birinin parçanın muadilini bulduğunu ve parça kodunu verdiğini gördüm. Parça kodu : IRFL 4105 N-Channel Mosfet.

 

Kontrol kartında işaretli olan parça arızalıydı.

zHWOPHV.jpg

 

Yerine taktığım parça.

fnNCXxo.jpg

   

  Parçayı internet üzerinden bir elektronikçide buldum. Çokda ucuz adet fiyatı 1.5 TL. Parça geldiğinde yerine lehimledim. 10 gündür sorunsuz kullanmaktayım.

Benimde kalorifer musluguna elektirik gelmiyor sanirim kontrol paneli bozuk mosfeti bulamadim PH 05 52-10A yaziyor mosfette bulan varmi

Serkan Güvenç yazdı:

Mesaj attım size Mustafa Bey. Rica ederim amacımız burada bir şeyler paylaşıp birbirimize yardımcı olmak zaten.

Mosfet banada lazim ucret karsiligi alabilirim PH 05 52-10A mosfet kalorifer musluguna elektirik gelmiyor 

Yorum bağlantısı
Sinan Vekik
Emrah Kaya yazdı:

  Merhaba.

  Arabamın kalorifer kartı arızalıydı onarımını başardım. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilmek adına bu konuda paylaşmak istedim.

 

  Aracımın kalorifer düğmesini soğuğa çevirdiğim halde içeriye sıcak hava vermeye devam ediyordu. Dolayısı ile klimayı açsam dahi içerisi fırın gibi oluyordu. Kalorifer musluğunu değiştirdim fakat yinede düzelmedi. Bende öncelikle kalorifer musluğuna gelen kabloları kontrol ettim. Kablolara akım gelmiyordu. Bunun üzerine kontrol kartını söktüm. Kartı sökmek için öncelikle teybi sökmeniz gerekiyor onuda belirteyim. Kartın üzerindeki parçalardan birinin yanmış olduğunu farkettim. Gezmedik elektronikçi kalmadı ama parçayı bulamadığım gibi parçanın ne olduğunuda bilen yoktu. İnternetten araştırma yaptım ve Polonyadaki bir ford forumunda aynı arızası olan birinin parçanın muadilini bulduğunu ve parça kodunu verdiğini gördüm. Parça kodu : IRFL 4105 N-Channel Mosfet.

 

Kontrol kartında işaretli olan parça arızalıydı.

zHWOPHV.jpg

 

Yerine taktığım parça.

fnNCXxo.jpg

   

  Parçayı internet üzerinden bir elektronikçide buldum. Çokda ucuz adet fiyatı 1.5 TL. Parça geldiğinde yerine lehimledim. 10 gündür sorunsuz kullanmaktayım.

Mosfet banada lazim kalorifer musluguna elektirik gelmiyor PH 05 52-10A mosfeti takinca isimi gorur sanirim

Benimde kalorifer musluguna elektirik gelmiyor muslugu sifir orjinal aldim kalorifer kontrol paneli soktum baktim kartta yanik bir yer yok gibi acaba mosfet yanikta gorunmuyor mu PH 05 52-10A mosfeti degistirsem sorun cozulur mu

Yorum bağlantısı
Sinan Vekik

Benim musluga elektirik gelmiyor mosvet olan varmi ucret karsiligi alayim sicak ufluyor iceri kalorifer 4 yolu sifir aldim muslugunu 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...