Kadir Türkeli 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Bu ay içerisinde yeni geliştirdiği SIDI motorlar ile Opel, Türkiye pazarına giriş yapacak. Peki nedir bu SIDI? Girdiği değişim süreci kapsamında Opel, 2016'ya kadar 13 değişik motor kullanmayı hedefliyor. Bunlar arasından bizim ilk tanışacağımız, 1.6 litrelik SIDI 170 hp güç ünitesi. SIDI, yani Spark Ignition Direct Injection (kıvılcım ateşlemeli direkt enjeksiyonlu) motorların iddiası etkileyici bir güç ve ekonomi birlikteliği sağlamak. Bu motoru Opel, yüksek yakıt tüketimleriyle ünlü 1.6 turbo 180 hp motorlar yerine kullanacak. SIDI'nin en büyük avantajı düşük devirlerde maksimum tork değerine ulaşması. 1650 d/d’de 260 Nm (overboost ile 280 Nm’ye kadar çıkabiliyor) üretiyor ve bunu 4250 d/d’ya kadar verebiliyor. Bu değer, daha iyi bir 0-100 ve ara hızlanma sağlarken yerini aldığı 180 hp’lik motora göre %15 yakıt tasarrufu sağlıyor. Nasıl çalışır? Direkt enjeksiyonlu motorlardaki temel fark, yakıt-hava karışımın dışarıda değil, yanma odasının içinde hazırlanması. Bu makinelerde, çıkış gücü tamamen püskürtülen yakıt ile ayarlanır ve yakıt pompalama için gereken enerjiden de tasarruf edilmiş olunur. Ayrıca yanma odasındaki karışım homojen değil, ateşleme bujisinin önünde daha zengindir, böylece daha verimli bir yanma sağlanır. Düşük devirlerde daha yüksek bir tork değeri ortaya çıkar. Devrim mi? Hacim ne kadar küçülse ve turbolar büyüse de, malum fizik yasalarından dolayı, içten yanmalı motorlarda yaşanan enerji kayıplarından ötürü mükemmel yakıt ekonomisi beklemek şimdilik hayal. Opel’in motor teknolojisinde devrim gibi tanıttığı bu motor vaat edilen yakıt tasarrufu değerlerini sağlayacak mı bilinmez ama, teknoloji aslında hiç de yeni değil. Volkswagen bu tekniği FSI motorlarında ilk testten geçirdi ve şu an TSI motorlarda da halen kullanıyor. 「ALINTIDIR」 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Almanlar'ın yüz karası derler opeller için ne kadar doğru bilemem ama hep bir sıkıntıları var nedense 2 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 260nm Tork için 1650d/d çok, keşke şöyle 1400d/d olsaymış. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Şu an zaten İnsignia'larda 1.6 170'lik motorları mevcut? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Almanlar'ın yüz karası derler opeller için ne kadar doğru bilemem ama hep bir sıkıntıları var nedense Çünkü çok fazla elektronik bir araç. Az önce makyajlanmış insignia izledim TV8 de araç resmen uzay aracı gibi olmuş iç kısım. Heryer elektronik ve görsel süsleme. El freninin olduğu yere touchpad koymuş. Km Kadranının olduğu yer LCD ekran ve çok fonksiyonlu, radyo olduğu yer ayrı bir ekran, klimanın o bölgede öyle. Bu kadar elektronik bir aracı hatasız tasarlamak gerçekten güç. 2 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Çünkü çok fazla elektronik bir araç. Az önce makyajlanmış insignia izledim TV8 de araç resmen uzay aracı gibi olmuş iç kısım. Heryer elektronik ve görsel süsleme. El freninin olduğu yere touchpad koymuş. Km Kadranının olduğu yer LCD ekran ve çok fonksiyonlu, radyo olduğu yer ayrı bir ekran, klimanın o bölgede öyle. Bu kadar elektronik bir aracı hatasız tasarlamak gerçekten güç. Yapan yapıyor ama Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Yapan yapıyor ama Yapan yapıyor, sözüm yok. Bir sorun çıkarmaya başladığında ocağına yapacağını yapıyor 3 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 (düzenlendi) Yapan yapıyor, sözüm yok. Bir sorun çıkarmaya başladığında ocağına yapacağını yapıyor Bir ara sanayide başıma geldi opel deyince hep aklıma o geliyor. Adamın biri 99-2000 zamanındaki kasa vectra ile yanaştı, araba sıfır gibi aşık olursunuz "Çok temiz maşallah çok iyi bakmışsınız çok temiz kullanmışsınız..." demeye kalmadı adam yapıştırdı cevabı "Kullanamadık ki ne kullanması sanayiden çıkaramadım ki arabayı, biryerini yaptırıyorum öbür tarafı bozuluyor, satacam kimseye kakalayamıyorum da" demişti 29 Aralık 2013 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Tigram vardı önceden çok severdim ayda 2 3 sanayideydik ama hiç kızmadım arabaya denk gelse temizi yine alırım Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Yeni Insignialarda kullanılan Touchpad resmen çin malı 50 liralık telefon ekranı gibi yavaş ve saçma sapan çalışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Çünkü çok fazla elektronik bir araç. Az önce makyajlanmış insignia izledim TV8 de araç resmen uzay aracı gibi olmuş iç kısım. Heryer elektronik ve görsel süsleme. El freninin olduğu yere touchpad koymuş. Km Kadranının olduğu yer LCD ekran ve çok fonksiyonlu, radyo olduğu yer ayrı bir ekran, klimanın o bölgede öyle. Bu kadar elektronik bir aracı hatasız tasarlamak gerçekten güç. Abi sözü geçen aracı canlı canlı yüzeysel de olsa inceledim hala aklımda kaldı bu kadar muhteşem bir araç olamaz aracı stop ettikten sonra araçtan inmeyi rahatlatmak için otomatik geriye doğru kayıyor koltuk ve daha birsürü özellik kesinlikle Opel kendini fazlasıyla aştı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Abi sözü geçen aracı canlı canlı yüzeysel de olsa inceledim hala aklımda kaldı bu kadar muhteşem bir araç olamaz aracı stop ettikten sonra araçtan inmeyi rahatlatmak için otomatik geriye doğru kayıyor koltuk ve daha birsürü özellik kesinlikle Opel kendini fazlasıyla aştı. Ben de aynısını söyledim. Ancak Opel bu kadar teknolojiyi sorunsuz yapmayı başarabilmiş mi acaba ? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 ''' Direkt enjeksiyonlu motorlardaki temel fark, yakıt-hava karışımın dışarıda değil, yanma odasının içinde hazırlanması. Bu makinelerde, çıkış gücü tamamen püskürtülen yakıt ile ayarlanır ve yakıt pompalama için gereken enerjiden de tasarruf edilmiş olunur ''' ne demek istemişse Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 (düzenlendi) Abi sözü geçen aracı canlı canlı yüzeysel de olsa inceledim hala aklımda kaldı bu kadar muhteşem bir araç olamaz aracı stop ettikten sonra araçtan inmeyi rahatlatmak için otomatik geriye doğru kayıyor koltuk ve daha birsürü özellik kesinlikle Opel kendini fazlasıyla aştı.. Mustafa kardeşim 2009 dan beri cosmo donanım insigmizlarda bu özellik standart. Buna gelincey kadar o kadar çok detay var ki insan hasta oluyor. Kullandıkça acyip alışıyorsun ve aldığın araçta bu özellikler olmayınca bir süre sonra tat vermemeye başlıyor. Şu anki aracım benim 3. Insigniam. 2009 da ilk çıktığında küçük bir test sürüşü sonra hasta olup almıştım. Yeni motora gelince ekonomi olark eski turbolara göre ekonomi vadediyor. Epeyce bir kullandım, active selekt şanzımanın hantallığı ile birleşince eski turbonun ataklığı malesef yok. Performans iyi değil ancak iç donanım, görsellik, ve konfor olark çok çok iyi. Fiyat ve donanım olarak karşılaştırılınca bnce sınıfının mantıklı alternatiflerinden biri. Hele hele tasarım olarak... 29 Aralık 2013 tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Bir ara sanayide başıma geldi opel deyince hep aklıma o geliyor. Adamın biri 99-2000 zamanındaki kasa vectra ile yanaştı, araba sıfır gibi aşık olursunuz "Çok temiz maşallah çok iyi bakmışsınız çok temiz kullanmışsınız..." demeye kalmadı adam yapıştırdı cevabı "Kullanamadık ki ne kullanması sanayiden çıkaramadım ki arabayı, biryerini yaptırıyorum öbür tarafı bozuluyor, satacam kimseye kakalayamıyorum da" demişti Ben de vardın Sanayiciler opeli çok sever. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 opel / vw / merso üstüne yoğunlaşmam lazımmmış bilemedim 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 . Mustafa kardeşim 2009 dan beri cosmo donanım insigmizlarda bu özellik standart. Buna gelincey kadar o kadar çok detay var ki insan hasta oluyor. Kullandıkça acyip alışıyorsun ve aldığın araçta bu özellikler olmayınca bir süre sonra tat vermemeye başlıyor. Şu anki aracım benim 3. Insigniam. 2009 da ilk çıktığında küçük bir test sürüşü sonra hasta olup almıştım. Yeni motora gelince ekonomi olark eski turbolara göre ekonomi vadediyor. Epeyce bir kullandım, active selekt şanzımanın hantallığı ile birleşince eski turbonun ataklığı malesef yok. Performans iyi değil ancak iç donanım, görsellik, ve konfor olark çok çok iyi. Fiyat ve donanım olarak karşılaştırılınca bnce sınıfının mantıklı alternatiflerinden biri. Hele hele tasarım olarak... Kesinlikle katılıyorum söylediklerinize sizin sahibi olduğunuz kasaya binmek hiç nasip olmadı sadece fotoğraflarından tanıyorum ama yeni makyajlı kasanın hem iç hem dış görüntüsü çok farklı çok ferah ve üst seviyelerde bir araç olmuş. Size de iyi sürüşler dilerim Ben de aynısını söyledim. Ancak Opel bu kadar teknolojiyi sorunsuz yapmayı başarabilmiş mi acaba ? Bu sorunun cevabını bilmiyorum ama sene olmuş 2013 abi eski kronik sorunları tekrarlayacaklarını zannetmiyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts