İçeriğe Yönlendir

Opel'den Yeni Nesil Turbo: Sidi


Kadir Türkeli

Recommended Posts

Kadir Türkeli

Bu ay içerisinde yeni geliştirdiği SIDI motorlar ile Opel, Türkiye pazarına giriş yapacak. Peki nedir bu SIDI?

Gönderilen Resim

Girdiği değişim süreci kapsamında Opel, 2016'ya kadar 13 değişik motor kullanmayı hedefliyor. Bunlar arasından bizim ilk tanışacağımız, 1.6 litrelik SIDI 170 hp güç ünitesi. SIDI, yani Spark Ignition Direct Injection (kıvılcım ateşlemeli direkt enjeksiyonlu) motorların iddiası etkileyici bir güç ve ekonomi birlikteliği sağlamak. Bu motoru Opel, yüksek yakıt tüketimleriyle ünlü 1.6 turbo 180 hp motorlar yerine kullanacak.

SIDI'nin en büyük avantajı düşük devirlerde maksimum tork değerine ulaşması. 1650 d/d’de 260 Nm (overboost ile 280 Nm’ye kadar çıkabiliyor) üretiyor ve bunu 4250 d/d’ya kadar verebiliyor. Bu değer, daha iyi bir 0-100 ve ara hızlanma sağlarken yerini aldığı 180 hp’lik motora göre %15 yakıt tasarrufu sağlıyor.

Nasıl çalışır?

Direkt enjeksiyonlu motorlardaki temel fark, yakıt-hava karışımın dışarıda değil, yanma odasının içinde hazırlanması. Bu makinelerde, çıkış gücü tamamen püskürtülen yakıt ile ayarlanır ve yakıt pompalama için gereken enerjiden de tasarruf edilmiş olunur. Ayrıca yanma odasındaki karışım homojen değil, ateşleme bujisinin önünde daha zengindir, böylece daha verimli bir yanma sağlanır. Düşük devirlerde daha yüksek bir tork değeri ortaya çıkar.

Devrim mi?

Hacim ne kadar küçülse ve turbolar büyüse de, malum fizik yasalarından dolayı, içten yanmalı motorlarda yaşanan enerji kayıplarından ötürü mükemmel yakıt ekonomisi beklemek şimdilik hayal. Opel’in motor teknolojisinde devrim gibi tanıttığı bu motor vaat edilen yakıt tasarrufu değerlerini sağlayacak mı bilinmez ama, teknoloji aslında hiç de yeni değil. Volkswagen bu tekniği FSI motorlarında ilk testten geçirdi ve şu an TSI motorlarda da halen kullanıyor.

「ALINTIDIR」

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Almanlar'ın yüz karası derler opeller için ne kadar doğru bilemem ama hep bir sıkıntıları var nedense :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Almanlar'ın yüz karası derler opeller için ne kadar doğru bilemem ama hep bir sıkıntıları var nedense :)

Çünkü çok fazla elektronik bir araç.

Az önce makyajlanmış insignia izledim TV8 de araç resmen uzay aracı gibi olmuş iç kısım. Heryer elektronik ve görsel süsleme. El freninin olduğu yere touchpad koymuş. Km Kadranının olduğu yer LCD ekran ve çok fonksiyonlu, radyo olduğu yer ayrı bir ekran, klimanın o bölgede öyle.

 

Bu kadar elektronik bir aracı hatasız tasarlamak gerçekten güç.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Çünkü çok fazla elektronik bir araç.

Az önce makyajlanmış insignia izledim TV8 de araç resmen uzay aracı gibi olmuş iç kısım. Heryer elektronik ve görsel süsleme. El freninin olduğu yere touchpad koymuş. Km Kadranının olduğu yer LCD ekran ve çok fonksiyonlu, radyo olduğu yer ayrı bir ekran, klimanın o bölgede öyle.

 

Bu kadar elektronik bir aracı hatasız tasarlamak gerçekten güç.

 

Yapan yapıyor ama :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yapan yapıyor ama :p

Yapan yapıyor, sözüm yok. Bir sorun çıkarmaya başladığında ocağına yapacağını yapıyor :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Yapan yapıyor, sözüm yok. Bir sorun çıkarmaya başladığında ocağına yapacağını yapıyor :D

 

Bir ara sanayide başıma geldi opel deyince hep aklıma o geliyor. Adamın biri 99-2000 zamanındaki kasa vectra ile yanaştı, araba sıfır gibi aşık olursunuz :D

"Çok temiz maşallah çok iyi bakmışsınız çok temiz kullanmışsınız..." demeye kalmadı adam yapıştırdı cevabı :)

"Kullanamadık ki ne kullanması sanayiden çıkaramadım ki arabayı, biryerini yaptırıyorum öbür tarafı bozuluyor, satacam kimseye kakalayamıyorum da" demişti :D

tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Tigram vardı önceden çok severdim ayda 2 3 sanayideydik ama hiç kızmadım arabaya denk gelse temizi yine alırım :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Yeni Insignialarda kullanılan Touchpad resmen çin malı 50 liralık telefon ekranı gibi yavaş ve saçma sapan çalışıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan

Çünkü çok fazla elektronik bir araç.

Az önce makyajlanmış insignia izledim TV8 de araç resmen uzay aracı gibi olmuş iç kısım. Heryer elektronik ve görsel süsleme. El freninin olduğu yere touchpad koymuş. Km Kadranının olduğu yer LCD ekran ve çok fonksiyonlu, radyo olduğu yer ayrı bir ekran, klimanın o bölgede öyle.

Bu kadar elektronik bir aracı hatasız tasarlamak gerçekten güç.

Abi sözü geçen aracı canlı canlı yüzeysel de olsa inceledim hala aklımda kaldı bu kadar muhteşem bir araç olamaz aracı stop ettikten sonra araçtan inmeyi rahatlatmak için otomatik geriye doğru kayıyor koltuk ve daha birsürü özellik kesinlikle Opel kendini fazlasıyla aştı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Abi sözü geçen aracı canlı canlı yüzeysel de olsa inceledim hala aklımda kaldı bu kadar muhteşem bir araç olamaz aracı stop ettikten sonra araçtan inmeyi rahatlatmak için otomatik geriye doğru kayıyor koltuk ve daha birsürü özellik kesinlikle Opel kendini fazlasıyla aştı.

Ben de aynısını söyledim. Ancak Opel bu kadar teknolojiyi sorunsuz yapmayı başarabilmiş mi acaba ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

''' Direkt enjeksiyonlu motorlardaki temel fark, yakıt-hava karışımın dışarıda değil, yanma odasının içinde hazırlanması. Bu makinelerde, çıkış gücü tamamen püskürtülen yakıt ile ayarlanır ve yakıt pompalama için gereken enerjiden de tasarruf edilmiş olunur '''

 

ne demek istemişse :s

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
(düzenlendi)

Abi sözü geçen aracı canlı canlı yüzeysel de olsa inceledim hala aklımda kaldı bu kadar muhteşem bir araç olamaz aracı stop ettikten sonra araçtan inmeyi rahatlatmak için otomatik geriye doğru kayıyor koltuk ve daha birsürü özellik kesinlikle Opel kendini fazlasıyla aştı.

. Mustafa kardeşim 2009 dan beri cosmo donanım insigmizlarda bu özellik standart. Buna gelincey kadar o kadar çok detay var ki insan hasta oluyor. Kullandıkça acyip alışıyorsun ve aldığın araçta bu özellikler olmayınca bir süre sonra tat vermemeye başlıyor. Şu anki aracım benim 3. Insigniam. 2009 da ilk çıktığında küçük bir test sürüşü sonra hasta olup almıştım.

Yeni motora gelince ekonomi olark eski turbolara göre ekonomi vadediyor. Epeyce bir kullandım, active selekt şanzımanın hantallığı ile birleşince eski turbonun ataklığı malesef yok. Performans iyi değil ancak iç donanım, görsellik, ve konfor olark çok çok iyi. Fiyat ve donanım olarak karşılaştırılınca bnce sınıfının mantıklı alternatiflerinden biri. Hele hele tasarım olarak...

tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bir ara sanayide başıma geldi opel deyince hep aklıma o geliyor. Adamın biri 99-2000 zamanındaki kasa vectra ile yanaştı, araba sıfır gibi aşık olursunuz :D

"Çok temiz maşallah çok iyi bakmışsınız çok temiz kullanmışsınız..." demeye kalmadı adam yapıştırdı cevabı :)

"Kullanamadık ki ne kullanması sanayiden çıkaramadım ki arabayı, biryerini yaptırıyorum öbür tarafı bozuluyor, satacam kimseye kakalayamıyorum da" demişti :D

Ben de vardın :)

Sanayiciler opeli çok sever. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan

. Mustafa kardeşim 2009 dan beri cosmo donanım insigmizlarda bu özellik standart. Buna gelincey kadar o kadar çok detay var ki insan hasta oluyor. Kullandıkça acyip alışıyorsun ve aldığın araçta bu özellikler olmayınca bir süre sonra tat vermemeye başlıyor. Şu anki aracım benim 3. Insigniam. 2009 da ilk çıktığında küçük bir test sürüşü sonra hasta olup almıştım.

Yeni motora gelince ekonomi olark eski turbolara göre ekonomi vadediyor. Epeyce bir kullandım, active selekt şanzımanın hantallığı ile birleşince eski turbonun ataklığı malesef yok. Performans iyi değil ancak iç donanım, görsellik, ve konfor olark çok çok iyi. Fiyat ve donanım olarak karşılaştırılınca bnce sınıfının mantıklı alternatiflerinden biri. Hele hele tasarım olarak...

Kesinlikle katılıyorum söylediklerinize sizin sahibi olduğunuz kasaya binmek hiç nasip olmadı sadece fotoğraflarından tanıyorum ama yeni makyajlı kasanın hem iç hem dış görüntüsü çok farklı çok ferah ve üst seviyelerde bir araç olmuş. Size de iyi sürüşler dilerim :)

Ben de aynısını söyledim. Ancak Opel bu kadar teknolojiyi sorunsuz yapmayı başarabilmiş mi acaba ?

Bu sorunun cevabını bilmiyorum ama sene olmuş 2013 abi eski kronik sorunları tekrarlayacaklarını zannetmiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...