Uğur Efe 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 Herkese tekrar Merhaba. Aracım 2000 Model Mondeo ve aracımı tanıma aşamasındayım. Motor kapağının üzerinde 16v Zetec , hava filtresi kapağının üzerinde 16V Zetec-e yazıyor.. Şimdi bu motor Zetec- e mi Zetec mi ? Kaç beygir ? 130 mu ? 136 mı? Bu motoru nasıl bilirsiniz ? + sı - si nelerdir ? ömrü kaç bindir ? kaç binde yağ değişir... Bu başlıktan güzel şeyler çıkacağına inanıyorum.. Şimdiden herkese teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Cem Boneval 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 Zetec 98 öncesi, sizinki üzerinde yazdığı gibi elden geçirilmiş olan Zetec-E Ne 130 ne 136 PS, 1988 cc ve 96kW/131 PS/6000 dd, torku da 179 Nm 4000 dd'da (neredeyse aynı torku 1.0 EB yarı devirde veriyor günümüzde ayrı mesele). Son derece sorunsuz ve uzun ömürlü bir motordur, 300.000 km düzgün bakıldığında rahat görür. Sadece termostat muhafazası kulağında kırılma ve bu nedenle su kaçırma sorunu olabileceği söylenir. Çok enerjik olmasa da düzenli ve yeterli performans sunar, şehir içi düzgün kullanılırsa 9-10L, şehir dışı 7-8L/100 km tüketim değerleri rahatlıkla elde edilebilir. Yağ değişim aralığı 15,000 km, yağ 5W-30'dur. Ben 10 seneden fazla mutlu mesut kullandım. Bugün 1.6 EB kullanıyorum, %40 fazla güç ve %35 fazla torku %20 daha az hacimden ve çok daha düşük devirlerde %20 daha düşük tüketimle elde ediyor; bunun adı da teknolojik gelişme oluyor. İyi tanışmalar, tanıdıkça daha çok seveceksiniz ve güvenle kullanabileceğinizi göreceksiniz. 5 Yorum bağlantısı
KaanDemirAKARI 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 Zetec candır escort'ta 1.6 sını 8 sene 1.8 ini 3 4 aydır kullanıyorum gayet iyiler 1.6 yı 198 binde sattık motorun bi civatası bile el sürülmedi biyerde okumuştum mk1 sedan focus lpg'le 1 milyon km yapmış Yorum bağlantısı
Uğur Efe 16 Ocak 2014 Yazar Paylaş 16 Ocak 2014 Zetec 98 öncesi, sizinki üzerinde yazdığı gibi elden geçirilmiş olan Zetec-E Ne 130 ne 136 PS, 1988 cc ve 96kW/131 PS/6000 dd, torku da 179 Nm 4000 dd'da (neredeyse aynı torku 1.0 EB yarı devirde veriyor günümüzde ayrı mesele). Son derece sorunsuz ve uzun ömürlü bir motordur, 300.000 km düzgün bakıldığında rahat görür. Sadece termostat muhafazası kulağında kırılma ve bu nedenle su kaçırma sorunu olabileceği söylenir. Çok enerjik olmasa da düzenli ve yeterli performans sunar, şehir içi düzgün kullanılırsa 9-10L, şehir dışı 7-8L/100 km tüketim değerleri rahatlıkla elde edilebilir. Yağ değişim aralığı 15,000 km, yağ 5W-30'dur. Ben 10 seneden fazla mutlu mesut kullandım. Bugün 1.6 EB kullanıyorum, %40 fazla güç ve %35 fazla torku %20 daha az hacimden ve çok daha düşük devirlerde %20 daha düşük tüketimle elde ediyor; bunun adı da teknolojik gelişme oluyor. İyi tanışmalar, tanıdıkça daha çok seveceksiniz ve güvenle kullanabileceğinizi göreceksiniz. üstadım nacizane bir düzeltme , arkadaşım 2001 focusu ticari takside 600bin götürdü 1,6 motordu , 2,0 olan bu aracın iyi bakıldığı taktirde 700-750yi görmesi kaçınılmazdır bence.. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 üstadım nacizane bir düzeltme , arkadaşım 2001 focusu ticari takside 600bin götürdü 1,6 motordu , 2,0 olan bu aracın iyi bakıldığı taktirde 700-750yi görmesi kaçınılmazdır bence.. Cevabı biliyorsanız soruyu bizi sınamak için mi soruyorsunuz....? Abartma huyum yoktur, mahcup olmayı da sevmem, ben rahat göreceğinizi yazdım. Ne görülecekse görürsünüz zaman içinde... 2 Yorum bağlantısı
Uğur Efe 16 Ocak 2014 Yazar Paylaş 16 Ocak 2014 Cevabı biliyorsanız soruyu bizi sınamak için mi soruyorsunuz....? Abartma huyum yoktur, mahcup olmayı da sevmem, ben rahat göreceğinizi yazdım. Ne görülecekse görürsünüz zaman içinde... Estağfirullah üstadım yanlış anladınız. Babam 40 yıllık motor ustası , kendimde kurumsal bir otomotiv şirketinde 8 senedir çalışmaktayım , çocukluğumdan beri de arabalarla haşır neşirim deyim yerindeyse. Gerek teknik bilgi olması adına gerekse kullanıcı yorumlarını merak ettiğim için sordum..Detayı severim de.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 nefis motordur ancak 14 yılda başından neler geçmiş bilinmez, yağsız çalışır, susuz asla, yani bir şekilde su ile ilgili sorun olursa acilen baktırın Yorum bağlantısı
Uğur Efe 16 Ocak 2014 Yazar Paylaş 16 Ocak 2014 nefis motordur ancak 14 yılda başından neler geçmiş bilinmez, yağsız çalışır, susuz asla, yani bir şekilde su ile ilgili sorun olursa acilen baktırın Çok teşekkür ederim Çağlar Abi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 6-7 sene focusta 4 sene mondeoda aynı motoru kullandım ve hep çok sevdim. hiç bir sorun da yaşamadım.. Bence şimdiki motorlardan daha sağlam.. Yakıt tüketimi de çoğu durumda 1.6 zetec ile eş değerdir.. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet eşca arslan 22 Eylül 2016 Paylaş 22 Eylül 2016 Merhaba arkadaşlar adım Mehmet aranıza yeni katıldım dün 1997 model mondeo hatchback Ghia paket araç aldım . Bu benim ilk aracım. Forumda araç hakkında pek çok bilgi var değerli arkadaşların sayesinde. Bu modellerde zetec motor var diye biliyorum fakat aracımda zetec-e yazıyo . Bu motor hakkında uzman abilerimden detaylı bilgi Rica ediyorum. Motorun fotoğrafını ekledim. Şimdiden herkese teşekkürler. http://www.imgim.com/img_20160922_164135.jpg Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 22 Eylül 2016 Paylaş 22 Eylül 2016 Hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela göstermesin inşallah Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 22 Eylül 2016 Paylaş 22 Eylül 2016 98 mondeo 2.0 motorun yağı 5,30 mu, 10,40 mı yahu? İnternetten araştırmıştım 5.30 diyor herkes bende onu koydum sonra 50 yıllık ford ustam ve diğer yağcı ustalarda 10.40 olacak dedi geri degistirdim yağı. Aklım karıştı nedir bunun aslı? Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 22 Eylül 2016 Paylaş 22 Eylül 2016 Ustalar diyor ki; 100 k geçmiş araçlara ince yağ koyulmaz, yağ yakar. Siz 5.30 koyun ustanın her dedigine itibar etmeyin Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 22 Eylül 2016 Paylaş 22 Eylül 2016 Öncelikle ustanıza çok çok selamlarımı söyleyin ve 5W30 ile 10W40 arasındaki farkı öncelikle öğrensinlir. Eski yıllarda 20W50 yağlar vardı hani kuş serisine bindiyseniz bilirsiniz, noldu araba aynı araba ama şimdi karasal iklimde arabasının kıymetini bilenler 10W40 koyuyor sıkıntı mı var hiç de bile niye motor daha rahat çalışır özellikle soğuklarda bende yıllardır kullandım tek marşta arabam çalışırdı asla sıkıntı çekmedim. Gelelim değerlerin açılımına; 10w olan kısmı yağın kışın soğuğa gösterdiği dirençtir. Ne kadar küçükse rakam, soğuğa o kadar dayanıklıdır. Diğeri de tam tersi, yağın sıcağa karşı mukavemetini gösterir. Büyüdükçe daha dirençlidir. Aracın kullanım kitabında kullanılabilecek yağ tip(ler)i belirtilir. Genelde kitapcıkta iklimdende bahsedilir. Sonuçta aynı aracı Rusya da da satıyorlar, Arabistanda da. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül 2016 Paylaş 23 Eylül 2016 1. 5/30 dur ford un söylediği adamlar üretmiş herhalde bilirler.. 2. viskozite de tek başına bir ölçü değildlir aslında. yağın spesifikasyonu da vardır apı değeri vs. bunlar da o motorun ihtiyacını karşılamalı 1 Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 23 Eylül 2016 Paylaş 23 Eylül 2016 Arkadaşlar teşekkür ederim hepinize. Benim motor gereksiz yere üst kapak açıldı ama en azından sibop ayarı conta yenilenmesi vs vs oldu 172 binde içim rahat hiç olmazsa. Ama pistonların falan değişmesi gerekiyor, hafiften aşınma söz konusuymuş. 5.30 yağ da daha ince ve aradan sızar düşüncesiyle ve fincanlarada dolar diye 10.40 ta ısrar ediyorlar. Vel hasılı iki yağda da sorun yoksa böyle devam etsin diye düşündüm şimdi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts