İçeriğe Yönlendir

Connect İç Triger Kayışı


Alphan Salt
Çözüme git Sabri Güngör tarafından,

Recommended Posts

Alphan Salt

Forumdan herkese iyi geceler.Forumun sponsor parçacısında connect için eksantirik zinciri ve kayışı satılıyor.

Connect 2008 ve üzeri araçlar için zincir yerine kayış olduğu yazıyor.Bu normal trigerden farklı duruyor.Forumda aratınca iç triger olarak çıkıyor.

 

Zincir olarak ;

http://www.onlinefordyedekparca.com/U1101,176,connect-2002-br-eksantrik-zincir-tk-br-2m5q-6p250-ab-motor-2m5q-6p250-ab.htm

 

Kayış olarak;

http://www.onlinefordyedekparca.com/U1110,176,connect-2002-br-eksantrik-zincir-tk-br-7g9q-6p250-ab-motor-7g9q-6p250-ab.htm

 

Bu kayışın değişim kilometre ve yılı nedir , nerede bulunur ? Connect sahipleri olarak ihmal etmeyelim.

Teşekkürler iyi forumlar herkese.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Sabri Güngör

Kardeşim güzel bir konuya değinmişsin :good1:Kardeşim bu konuyla alakalı Otosan geçte olsa bir tsb yayınladı 150.000km 10 yıl hangisi önce gelirse değişmeli diyor... Peki Usta senin aracında durum nedir dersen, benim aracım şu an 178.000 km de dış trıger 90.000km de değişti iç trıger değişimi hala yapılmadı... Sebebi,1=rakamın yüksek oluşu (ekranda gördüğün düşürülmüş rakam )2=parçanın değişiminin epey zor oluşu. Kendi aracımda bile değiştirmeye zorlandığım parçayı müşteriye teklif bile edemedim bu da benim hatamdır, sen dile getirmişsin teşekkür ederim :flowers:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Kardeşim güzel bir konuya değinmişsin :good1:Kardeşim bu konuyla alakalı Otosan geçte olsa bir tsb yayınladı 150.000km 10 yıl hangisi önce gelirse değişmeli diyor... Peki Usta senin aracında durum nedir dersen, benim aracım şu an 178.000 km de dış trıger 90.000km de değişti iç trıger değişimi hala yapılmadı... Sebebi,1=rakamın yüksek oluşu (ekranda gördüğün düşürülmüş rakam )2=parçanın değişiminin epey zor oluşu. Kendi aracımda bile değiştirmeye zorlandığım parçayı müşteriye teklif bile edemedim bu da benim hatamdır, sen dile getirmişsin teşekkür ederim :flowers:

 

UStam değişmemenin götürüsü ne veya neyler olabilir peki sence ?

Gerçi ben daha 130bindeyim ve araç satılık ama merak ettim :=)

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

UStam değişmemenin götürüsü ne veya neyler olabilir peki sence ?

Gerçi ben daha 130bindeyim ve araç satılık ama merak ettim :=)

Kardeşim iç veya dış trıger kayışının kopması neticesinde zamanlama bozulacak ve siboplar pistonlarla çarpışacak, bu hadise kaç devirde olacağı hasarı belirler düşük devir olursa siboplar eğrilir tahmini 3.500 TL gibi bir rakam çıkar, devir ne kadar yüksek olursa hasar o kadar büyük olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Kardeşim iç veya dış trıger kayışının kopması neticesinde zamanlama bozulacak ve siboplar pistonlarla çarpışacak, bu hadise kaç devirde olacağı hasarı belirler düşük devir olursa siboplar eğrilir tahmini 3.500 TL gibi bir rakam çıkar, devir ne kadar yüksek olursa hasar o kadar büyük olur :)

 

Anladım,aydınlatma için teşekkürler abim.

İç trigeri 90binde değiştik çok şükür.

Dış trigerinde alacak arkadaşa selamı var :) Tabi satabilirsek ;)

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Aracım 88 binde fakat yıl arttığından değişmelimiyim diye düşünüyordum.İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

Sabri ustama ayrıca çok teşekkür ediyorum eline sağlık ustam.

Peki Sabri ustam bu kayış iç triger tahminime göre sadece mazot pompasını mı çeviriyor ?

Zincir gibi yağla temas ediyor sanki fotoğrafta öyle duruyor.Kayışın ömrü uzun olması korunaklı bir yerde olmasından galiba. :))

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Anladım,aydınlatma için teşekkürler abim.

İç trigeri 90binde değiştik çok şükür.

Dış trigerinde alacak arkadaşa selamı var :) Tabi satabilirsek ;)

Kardeşim sen herhalde yanlış yazdın bence değiştirdiğin dış trıger :)

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Aracım 88 binde fakat yıl arttığından değişmelimiyim diye düşünüyordum.İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

Sabri ustama ayrıca çok teşekkür ediyorum eline sağlık ustam.

Peki Sabri ustam bu kayış iç triger tahminime göre sadece mazot pompasını mı çeviriyor ?

Zincir gibi yağla temas ediyor sanki fotoğrafta öyle duruyor.Kayışın ömrü uzun olması korunaklı bir yerde olmasından galiba. : :)

Kardeşim iç trıger krank mili  mazot pompasını bir birine bağlar dış trıger mazot pompası eksantrik milini bir birine bağlar,iç trıger motorun içinde yağlı bölümde çalışıyor motor yağına uygun malzemeden yapılmış gergisinden dolayı çok büyük bir yük görmediği kanaatindeyim :)

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Kardeşim sen herhalde yanlış yazdın bence değiştirdiğin dış trıger :)

 

Evet ters yazmışım abi.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Kardeşim iç trıger krank mili  mazot pompasını bir birine bağlar dış trıger mazot pompası eksantrik milini bir birine bağlar,iç trıger motorun içinde yağlı bölümde çalışıyor motor yağına uygun malzemeden yapılmış gergisinden dolayı çok büyük bir yük görmediği kanaatindeyim :)

Sistemi anladım teşekkür ediyorum Sabri ustam ellerine sağlık :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kardeşim iç trıger krank mili  mazot pompasını bir birine bağlar dış trıger mazot pompası eksantrik milini bir birine bağlar,iç trıger motorun içinde yağlı bölümde çalışıyor motor yağına uygun malzemeden yapılmış gergisinden dolayı çok büyük bir yük görmediği kanaatindeyim :)

 

 

İç triger koparsa mazot hava yapar o zaman, sübapların hasarsız devam edebilmesi gerekmez mi abi ?

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

İç triger koparsa mazot hava yapar o zaman, sübapların hasarsız devam edebilmesi gerekmez mi abi ?

Bütün sistemi iç triger çeviriyor diye anladım ben Serkan abi.Yabi eksantiriği mazot pompasını kasnağı çeviriyor.Mazot pompa kasnağınıda iç triger.Eğer tersi olursa sübaplar etkilenmez diye dşünüyorum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

İç triger koparsa mazot hava yapar o zaman, sübapların hasarsız devam edebilmesi gerekmez mi abi ?

Kardeşim kafanda canlandır krank ile mazot pompası iletişimi koptumu  krank ile eksantrik mili iletişimide kopacak siboplar kayışın koptuğu pozisyonda kalacak fakat pistonlar hareket halinde ve hareketsiz sibop'a çarpma kaçınılmaz ;) Tahminim ne sen ne ben orada olmak istemeyiz :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sabri Abi, yeni fiestalarda(2009 sonrası) triger değişimi 6 yıla çıktı dendi. Bülten mi, tsb mi  neyse :)  işte ondan gelmiş galiba bir kaç yıl evvel.  Doğru mudur? Fazla mı sizce?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kardeşim kafanda canlandır krank ile mazot pompası iletişimi koptumu krank ile eksantrik mili iletişimide kopacak siboplar kayışın koptuğu pozisyonda kalacak fakat pistonlar hareket halinde ve hareketsiz sibop'a çarpma kaçınılmaz ;) Tahminim ne sen ne ben orada olmak istemeyiz :D

Tamam işte bende onu diyorum... :çaktırmadançarkedenadminsmileyi:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Sabri Abi, yeni fiestalarda(2009 sonrası) triger değişimi 6 yıla çıktı dendi. Bülten mi, tsb mi  neyse :)  işte ondan gelmiş galiba bir kaç yıl evvel.  Doğru mudur? Fazla mı sizce?

Kardeşim sadece fiesta değil bütün modeller yeni tsb (teknik servis bülteni) ile hem yıl hem km yükseltildi :) Büyüklerimiz (Otosan)daha iyi bilir ama bana sorarsan 5 yıl 90.000 km ye devam ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Bülent Bilgin
Sabri Güngör yazdı:

Kardeşim güzel bir konuya değinmişsin :good1:Kardeşim bu konuyla alakalı Otosan geçte olsa bir tsb yayınladı 150.000km 10 yıl hangisi önce gelirse değişmeli diyor... Peki Usta senin aracında durum nedir dersen, benim aracım şu an 178.000 km de dış trıger 90.000km de değişti iç trıger değişimi hala yapılmadı... Sebebi,1=rakamın yüksek oluşu (ekranda gördüğün düşürülmüş rakam )2=parçanın değişiminin epey zor oluşu. Kendi aracımda bile değiştirmeye zorlandığım parçayı müşteriye teklif bile edemedim bu da benim hatamdır, sen dile getirmişsin teşekkür ederim :flowers:

Değerli forum üyeleri herkese merhaba, 

Aracımda ki sesi araştırırken forumda konuya rastladım. Değerli bilgilerinize ihtiyacım var. Yardımlarınızı rica ediyorum. 

2007 ford connect 110 hp 193.000 km aracım var. 6 ay önce Tokat turhal daki sanayideki bakımları yaptırdığım ustam aracımın 159.000 de iç triger değişmesi lazım demesiyle başladı. İş triger olunca ihmal etmek istemedim. Aracımın km 165.000 de idi. Orjinal iç triger şase ondan bakınca zincirli olduğunu öğrendik ve sipariş ettik fiyatı 1.000 tl idi. Parça gelince aracımı bıraktım ustaya her iki triger ve devirdim kayışı nı değişti. Sorunlar 1 ay sonra devirdim gergi bilyasına sesi ile başladı. 2 defa tam takım devirdim set değişti. Tam sorun çözüldü derken 13.000 km sonra triger bölgesinden şıkırtılı sürmeli bir ses gelmeye başladı. Usta pompa dan geliyo bi ara pompa ya baktıralım dedi pek aklıma yatmadı. Sonra tekrar gittim triger yaparım sonra kopmasın  diye ısrar edince v kayışı nı söktü çalıştırdı evet triger söküp bakalım dedi aracımı bıraktım üst triger yeniden değişti. Arabayı almaya gidince ses gittim diye sordum abi iç triger zinciri ses yapıyor kriter kayışı nı değiştim ses kesilmedi dedi. Zincir hemen kopmaz bi ara bakarız dedi ama benim ustaya güvenim kalmadı. Bu sefer servise gittim. Sesi teknisyen dinlettim. Teknisyen de servis olarak zinciri 150. 000 de değişiyoruz kayışı olanları değişiyoruz zincir ses yapınca değişiyoruz dedi. Bu seste de çok bişey yok dedi. Ama bunların hiçbiri beni tatmin etmedi. Arabanın yolcu tarafı ön tekerine olduğu kısımda bariz dönen kışırtılı ses var. Kaputu açınca motor sesiyle karışık ses geliyor. Motor altından daha net geliyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu kadar masrafı üstüne 2.000 daha masraf edip zinciri değiştirsem mi ? 165. 000 de ses yapmayan zincir takımını değiştirdim yeni zincir takımı orjinal ford 13.000 km de ses yaptı. Yada başka bir sorun mu çaresiz kaldım. 

Lütfen bilgi ve tecrübelerini zi rica ediyorum.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, zincir gerilmez ise ses yapar, bunların gergi yapısını bilmiyorum ama, gergisinde bir sorun olmalı

Yorum bağlantısı
Bülent Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, zincir gerilmez ise ses yapar, bunların gergi yapısını bilmiyorum ama, gergisinde bir sorun olmalı

Sağolun gerisi fiber bir malzeme öyle bir gergi ayarı yok sanıyorum

content://com.android.chrome.FileProvider/images/screenshot/16065058827111293313415.jpg

Bülent Bilgin yazdı:

Sağolun gerisi fiber bir malzeme öyle bir gergi ayarı yok sanıyorum

content://com.android.chrome.FileProvider/images/screenshot/16065058827111293313415.jpg

https://www.fordtoptancisi.com/Ic-Triger-Seti-Connect,PR-147.html

Yorum bağlantısı
Bülent Bilgin
Bülent Bilgin yazdı:

Sağolun gerisi fiber bir malzeme öyle bir gergi ayarı yok sanıyorum

content://com.android.chrome.FileProvider/images/screenshot/16065058827111293313415.jpg

https://www.fordtoptancisi.com/Ic-Triger-Seti-Connect,PR-147.html

Benim araçtaki bu zincir;

https://www.onlineyedekparca.com/urun/ford-connect-2003-2008-eksantrik-zincir-seti-alt-triger-ford-orjinal

Usta kayışlıya çevirelim dedi. Servis zincirli ise zincirli takarız dedi.

Kayış parça fiyatı daha ucuz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...