İçeriğe Yönlendir

Muayene Sıkıntı


Erdem Terzioğlu

Recommended Posts

Erdem Terzioğlu

Arkadaslar merhaba;

Bugun yasadigim bir olayi sizlerle paylasmak istiyorum.

Aracimi muayene ettirmek icin TUVTURK muayene istasyonuna gittim. Ruhsati verdim islemlerimi yaptilar arac muayeneden cikti. Elime muayene raporunu verdiler. Tabi hemen raporu inceledim. Birde baktim adres kisminda Agri Dogubeyazit yazdigini farkettim. Agri ile hicbir alakam yok tabi hemen itiraz ettim. Bu arada aracin tescil tarihi de hatali yazilmisti. Bisey olmaz deyip gondermek istediler. Ben israrla itiraz edince sistem yok egm den cekemedigi icin hatali cikmis beklerseniz duzeltiriz dediler. Beklerim dedim. Bekledim de. Baktilar gitmiyorum yarim saat sonra sistem geldi dediler tekrar muayene kanalina cagardilar. Arac cikti. İlk muayene raporunun yaninda arac tespit raporu diye bir kagit verdiler. Orada adres ve tescil tarihi dogruydu. Ama bu seferde km bilgisi hataliydi. Tekrar itiraz ettim. Km yi duzeltip verdiler. Ama ben israrla muayene raporundaki hatalarin duzeltilerek yeniden verilmesini istedim. Onu duzeltemeyeceklerini soylediler. Ancak tekrar muayeneye girersem duzelcegini soylediler. O zaman tekrar sokun dedim. Para istediler tekrar. Bayagi bi ugrastim sonuc alamadim. Musteri hizmetlerini aradim. Biz doncez dediler. Sonra biri aradi oda bisey olmaz gibi konustu. Ben duzeltme istedigimi soyledigimde ben istasyonu arayip sizi aramalarini saglayacagim dedi ama ne arayan var ne soran. En ufacik kusurda insanlara her turlu zorlugu cikaranlar kendi hatasinda orali olmuyor. Sorumsuz insanlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tüketici mahkemesi çözer sanıyorum bu işi. Nasıl baştan savma bir iştir ya...

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Musteri hizmetleri de tuketici haklari hakem heyetine basvurabilecegimi soyledi. Peki benim adresim kastamonu muayeneyi yapan istasyon kirsehir. Ben nereye basvurmaliyim? Ayrica acaba kac gun surem var. Cunku bu hafta antepte olacagim en erken pazartesi basvurabilirim. Sureyi kacirmasam bari.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Şayet hukuki yollara başvuracaksanız öncelikle aracınızın mevcut kilometresini notere tescil ettirin, bunu dava dosyasına koyun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Musteri hizmetleri de tuketici haklari hakem heyetine basvurabilecegimi soyledi. Peki benim adresim kastamonu muayeneyi yapan istasyon kirsehir. Ben nereye basvurmaliyim? Ayrica acaba kac gun surem var. Cunku bu hafta antepte olacagim en erken pazartesi basvurabilirim. Sureyi kacirmasam bari.

Mümkün olan en kısa süre. "Sen yapmışsın" dememek için mümkün olan en kısa zamanda halledin.

O kadar eminler ki bi şey olmayacağına, onlar bile mahkemeye gidin diyor...

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Şayet hukuki yollara başvuracaksanız öncelikle aracınızın mevcut kilometresini notere tescil ettirin, bunu dava dosyasına koyun.

Kilometreyi duzelttirdim. Su an tek sıkıntı adresimin ve tescil tarihinin yanlis yazilmis olmasi. Asliba bakarsaniz o kadar buyuk bir sorun degil ama niye yanlis yazilsin.
Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Kilometreyi duzelttirdim. Su an tek sıkıntı adresimin ve tescil tarihinin yanlis yazilmis olmasi. Asliba bakarsaniz o kadar buyuk bir sorun degil ama niye yanlis yazilsin.

 

İşlerini düzgün yapsınlar. Yanlış ufakta olsa düzeltecekler. Yoksa işi iyice savsaklamaya başlarlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Direk mahkemelik bir durum, arkasını bırakmayın bu işin.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

havadan para kazanacaksın hem de kamyon yükü ile, hem de hizmete bak......

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Arkadaslar hepinize sonuna kadar katiliyorum. Bende cok kizdim. Bizim kusurumuzda bize afedersiniz adamdan saymazlar kendi hatalari hic yokmus gibi yapiyorlar birileri onlara da haddini bildirmeli. Dediginiz gibi kamyonla para aliyorlar. Hakkimi aramaya calisacagim ve gelismeleri buradan paylasacagim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim başıma benzer bir olay gelmişti bundan 3-4 yıl evvel.O zaman km bilgisi yazılmıyordu raporlara ancak bende şasi numarası yanlış yazılmıştı. Tabii hemen düzeltilmesini söyledim. Aracı muayene eden kişi sorun olmayacağını söyledi.Bende iyi tamam dedim orada yetkili birisini buldum..Orada kanalda çalışanların şefleri oluyor. Ona gittim.. Hemen aracı muayene eden kişiyi çağırttırdı yanına.. Bu ne dedi ? Sen dedi şasi numarasını doğru okuyup yazamadıktan sonra neye bakıyorsun araçta başka dedi.Bu çok önemli dedi. Çabuk düzeltip getir bu raporu dedi. Sonra bana da şunu söyledi verilen bandrol rapora yapıştırıldığı için dedi tekrar bandrol parası çıkacak dedi.Bunu da hata yapan karşılayacak dedi.Sizlik bir durum yok dedi. Hatasız çalışmayı öğrensin dedi.  Şuanda durum nedir bilemiyorum ama kendilerinden çıkması gereken parayı tekrar sizden almaya kalkmışlar.. Tekrar gerekiyorsa muayene hata onlarda..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Terzioğlu

Evet arkadaşlar bugün itibari ile son gelişmeleri aktarmak istiyorum.

Pazartesi günü tekrar TÜVTÜRK müşteri hizmetlerini aradım. Hala bir dönüş olmadığını söyledim. Salı günü tüketici haklarına e devlet üzerinden başvuru yaptım. Islak imzalı nüshasını sanayi il müdürlüğüne bırakmam gerekiyormuş onu götürdüm. Oradaki şef burdan bişey çıkmaz sen Ulaştırma Bakanlığı'na başvur dedi ve dilekçemi almadı.

Bugün tam ulaştırma bakanlığına başvuracaktım ki Kırşehir İstasyonundan amir beni aradı. Aracınızı getirin tekrar muayene yapıp rapor vericez parasını da başvurunuzu alan arkadaşın maaşından kesicez dedi. Bende Kırşehir'e tekrar götüremeyeceğimi söyledim. Birazdan tekrar aradılar ve Kastamonu'da tekrar muayeneye alarak raporu düzelteceklerini ve muayene ücretini de kendilerinin ödeyeceklerini söylediler. Kastamonu istasyonuna gittim Sağolsun istasyon amiri çok iyi karşıladı. Çay ısmarladı olayı dinledi vs vs. Hatta bir ara aracı tekrar muayeneye sokup muayene ücretini de Ödettirmekten bile vazgeçme noktasına gelmiştim. Ama müdür o anda bir kelime kullandı. "Bizim Kastamonu insanının içinde kötülük yoktur. Bir sorun oldu mu alırsın karşına iki tatlı dille konuşursun birde çay ısmarlarsın olay büyümeden kapanır." dedi. O anda içimde şu his uyandı. Dedim ki kendi kendime ha bunlar saf iki tatlı dil iki pış pış ile biz kandırıyoruz nasılsa der gibi hissettim ve saf durumuna düşmemek için yeniden muayene yapılsın dedim. Ve nitekim de muayenem tekrar yapıldı. Fatura da kestiler. Bu sefer bilgilerim doğru idi. Kastamonu müdürü aynı zamanda muayene raporundaki hatanın aynı gün içinde düzeltilebildiğini oradaki müdür istese hatayı düzeltip yeni rapor verebilirdi dedi. Bunu da duyunca müdürün beni hiç sallamamış olduğu hissi iyice arttı bende. Ve yeni muayene yaptırdım. Kimsenin maaşından kesilmesin isterdim. Keşke sorun bu kadar büyümese idi. Benim kimsenin ekmeğinde falan gözüm yok ama sanırım bunu da hak ettiler.

 

Tabi bir başka boyutu da şu km. düşüren insanlar genelde 10 gün arayla muayenesi olsa bile yeniden muayeneye sokuyor aracını. 5664 e mesaj atınca son 2 km bilgisi geldiğinden kimse anlayamıyor. Bu çok başvurulan bir yöntem. Benim aracımda belki onlar gibi algılanacak ama elimde tüm muayene raporları mevcut nasılsa. 2 sene önceki de var. böyle bir niyetim de yok. İnşallah aracımı satmak istediğimde böyle bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmam. Herkese değerli yorumları için teşekkür ediyorum. Umarım bu işten de bazı arkadaşlarımız bilgi sahibi olurlar belki bir yerlerde işlerine yarar diye yazmak istedim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Evet arkadaşlar bugün itibari ile son gelişmeleri aktarmak istiyorum.

Pazartesi günü tekrar TÜVTÜRK müşteri hizmetlerini aradım. Hala bir dönüş olmadığını söyledim. Salı günü tüketici haklarına e devlet üzerinden başvuru yaptım. Islak imzalı nüshasını sanayi il müdürlüğüne bırakmam gerekiyormuş onu götürdüm. Oradaki şef burdan bişey çıkmaz sen Ulaştırma Bakanlığı'na başvur dedi ve dilekçemi almadı.

Bugün tam ulaştırma bakanlığına başvuracaktım ki Kırşehir İstasyonundan amir beni aradı. Aracınızı getirin tekrar muayene yapıp rapor vericez parasını da başvurunuzu alan arkadaşın maaşından kesicez dedi. Bende Kırşehir'e tekrar götüremeyeceğimi söyledim. Birazdan tekrar aradılar ve Kastamonu'da tekrar muayeneye alarak raporu düzelteceklerini ve muayene ücretini de kendilerinin ödeyeceklerini söylediler. Kastamonu istasyonuna gittim Sağolsun istasyon amiri çok iyi karşıladı. Çay ısmarladı olayı dinledi vs vs. Hatta bir ara aracı tekrar muayeneye sokup muayene ücretini de Ödettirmekten bile vazgeçme noktasına gelmiştim. Ama müdür o anda bir kelime kullandı. "Bizim Kastamonu insanının içinde kötülük yoktur. Bir sorun oldu mu alırsın karşına iki tatlı dille konuşursun birde çay ısmarlarsın olay büyümeden kapanır." dedi. O anda içimde şu his uyandı. Dedim ki kendi kendime ha bunlar saf iki tatlı dil iki pış pış ile biz kandırıyoruz nasılsa der gibi hissettim ve saf durumuna düşmemek için yeniden muayene yapılsın dedim. Ve nitekim de muayenem tekrar yapıldı. Fatura da kestiler. Bu sefer bilgilerim doğru idi. Kastamonu müdürü aynı zamanda muayene raporundaki hatanın aynı gün içinde düzeltilebildiğini oradaki müdür istese hatayı düzeltip yeni rapor verebilirdi dedi. Bunu da duyunca müdürün beni hiç sallamamış olduğu hissi iyice arttı bende. Ve yeni muayene yaptırdım. Kimsenin maaşından kesilmesin isterdim. Keşke sorun bu kadar büyümese idi. Benim kimsenin ekmeğinde falan gözüm yok ama sanırım bunu da hak ettiler.

 

Tabi bir başka boyutu da şu km. düşüren insanlar genelde 10 gün arayla muayenesi olsa bile yeniden muayeneye sokuyor aracını. 5664 e mesaj atınca son 2 km bilgisi geldiğinden kimse anlayamıyor. Bu çok başvurulan bir yöntem. Benim aracımda belki onlar gibi algılanacak ama elimde tüm muayene raporları mevcut nasılsa. 2 sene önceki de var. böyle bir niyetim de yok. İnşallah aracımı satmak istediğimde böyle bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmam. Herkese değerli yorumları için teşekkür ediyorum. Umarım bu işten de bazı arkadaşlarımız bilgi sahibi olurlar belki bir yerlerde işlerine yarar diye yazmak istedim.

 

İyi yapmışsınız, bizde "ekmeği ile oynamak" şeklinde bir tabir vardır. Ama bir çok olayda olduğu gibi sizin olayınızda da kişilerin kendi ekmeklerinin kıymetini bilmediklerini görüyoruz. Bu olayda da kişi kendi ekmeği ile oynuyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Eftal Akın
(düzenlendi)

2006 model  Connect aracımı 8 mayıs 2014 günü vize işlemleri için  istasyona gittiğimde aracımı vize yapamayacaklarını gerekçe olarak aracın sınıfının farklı olduğunu beyan ettiler; Ya beynimden kaynar su döküldü bir anda bu aracı sıfır kilometrede aldığımı ve bugüne kadar böyle bir sorun olmadığını ifade etmeme rağmen trafikten sınıfını değiştirin ve öyle vize yapalım dediler sonuç aşağıda arkadaşlar:

 

Bugüne kadar camlı panelvan(koltuklu) olarak ruhsatımızda işlenmiş olan ve sınıfı M1 Olan aracımız bundan böyle N1 sınıfına alınmış bulunmaktadır bu nedenden dolayı vize işlemini yapmadılar trafikten sınıfı M1 den N1 'e değiştirdim ondan sonra işlem gerçekleşti şimdi;

 

M1 sınıfının tanımı

 

En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar
M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.
M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.
M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.

 

N1 sınıfının tanımı:

 

En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.
N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N2 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.
Bir yarı römorku veya merkezi dingilli römorku çekmek için tasarlanmış bir çekici araçta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak kütle; işler durumdaki çekicinin kütlesine, yarı römork veya merkezi dingilli römork tarafından çekici araca uygulanan azami statik dikey yüke tekabül eden kütle, ve (uygulanabilirliği varsa) çekici araca yüklenebilecek azami kütlenin eklenmesiyle hesaplanır.

 

Hal böyle iken bağıra bağıra faturasında ve ruhsatında bu güne kadar camlı koltuklu panelvan diye geçen bu sınıftaki araçlarımız yük taşıma sınıfına dahil edilmiştir. Bu konuda bilgisi yada yektisi olan arkadaşların konuya açıklık getirmelerini rice ederim.Yapılan her yorun için şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım..

 

Kaynak: http://www.ticariarabalar.com/2011/06/ticari-arac-turleri-m1-m2-m3-n1-n2-n3.html

 

http://hizlimitleri.blogspot.com.tr/2009/12/arac-sinif-ve-tiplerinin-tanimi.html

tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Bu adamlar bana 2010 da ruhsata şasi nosu  "O" yerine "0 " yazıldıgı için 400 Tl harcatıp komple ruhsatı değiştirttiler, kendi yaptıklarına bak.

Asla peşlerini bırakmazdım ben olsam.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Bu durumda muayeneniz de bir yil sureyle yapilmis oldu sanirim. Ankara'da kizilaya istanbulda 1. Kopruye giremeyeceksiniz sanirim.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Bu adamlar bana 2010 da ruhsata şasi nosu "O" yerine "0 " yazıldıgı için 400 Tl harcatıp komple ruhsatı değiştirttiler, kendi yaptıklarına bak.

Asla peşlerini bırakmazdım ben olsam.

İbrahim bey bahsettiginiz olay icin bir girisimde bulundunuz mu acaba?

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

İbrahim bey bahsettiginiz olay icin bir girisimde bulundunuz mu acaba?

 

Hata muayene istasyonun değil, arabayı bana satan Ford bayiisinindi.

Aradım, fırçaladım ama paramı tazmin edemedim, sadece özür dileyip avantajlı bakım/hediye vs  teklif ettiler.Onu da ben kabul etmedim.

İlginc olan arabanın ilk değil 2. muayenesinde bu kusurun bulunmasıydı, yani arabayı alalı 5 yıl olmuştu.Bana arabayı satan memur satış müdürü olmuştu :)

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Aslinda ayipli mal olarak dava etseniz para iadesine kadar gidebilirdi. Sonucta 5 sene bile gecse yeni ogrenmissiniz. İyi bir avukat sizin sorununuzu cozebilirdi. Yada avukata bile giymeyip biraz kurcalayarak kendinizde ugrasabilirdiniz. Paranizi grri alip kullandiginiz da yaniniza kar kalabilirdi. Veya ayip oraninda indirim alabilirdiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Aynı sorun bende de var. En son muayenede o yerine 0 yazılması hafif kusur yazılmıştı. Sorun olmadan geçti muayeneden

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Merhaba. Yarın muayene var. 2 sene önce lpg’yi ruhsata işletip muayene gitmiştim ve geçmiştim. Belgeleri karıştırırken araç tespit raporu diye bir şey buldum. Bu nedir? Alttaki maddelerde olumsuz bir durum yazmıyor ama böyle bir rapor neden vermişler bana

 

F123-E151-885-C-403-A-9-E73-225065-BA73-

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

teknik değişiklik sonrası tespit muayenesi gerekir. Yakıt değişikliği de teknik değişikliğe girer.

Şimdi tekrar okudum, bu şasi ve motor numarası tespiti için istenmiş sanırım. Yakıt tipiniz ise zaten lpg'li gözüküyor orada.

Siz mi talep etmiştiniz bunu?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

teknik değişiklik sonrası tespit muayenesi gerekir. Yakıt değişikliği de teknik değişikliğe girer.

Şimdi tekrar okudum, bu şasi ve motor numarası tespiti için istenmiş sanırım. Yakıt tipiniz ise zaten lpg'li gözüküyor orada.

Siz mi talep etmiştiniz bunu?

Yoo ben talep etmedim. Ama muayene kağıdında motor no okunamıyor yazıyor. Raporda araç üstündeki motor no ile tescil belgesindeki uyuşuyor yazmış. Bunlar aynı gün verildi bana. Ben lpg’yi taktırıp noterde ruhsata işletip muayeneye öyle gitmiştim. 
 

D6844401-0-EBF-4-EED-8678-527-D940-F5-BD

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Raporda araç üstündeki motor no ile tescil belgesindeki uyuşuyor yazmış

satarken noterden önce trafikten ruhsat değişmeli, tüv e engel olmaz

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...