İçeriğe Yönlendir

88 Ford Taunus Sıkıntıları


mustafa karaosman

Recommended Posts

mustafa karaosman
(düzenlendi)

herkese merhaba
bir heves 88 model 1.6 taunus almış bulunmaktayım yavaş yavaş aracın bazı sıkıntılarını sizlerle paylaşarak çözmeyi planlıyorum ilk sormak istediğim bi kaç soru var ...

araç marş alırken kasıyor ( döndürmekte zorlanır gibi ) o şekilde marş yapıyor motor çalıştıktan sonra sıkıntı yok burda sıkıntı nerden kaynaklı olabilir .?  ( marş motoru ?   avans ayarı ? )

frene basınca bazen sol tarafa çekiyor  ve de aynı taraftan gene frene basınca bir çıngırak sesi benzeri bi ses geliyor bunla ilgili bi fikri olan olur mu .?

aracın hararet sürekli dipte 60 lık termostat varmış öyle dediler bunu değişmek lazım mı yoksa bırakalım öyle mi kalsın :?

subap ayarı yapıldı subaplar sesli çalışıyor şimdi bunun sebebi ne olabilir sizce ustayı pek gözüm tuutmadı yapamamış olabilir mi aracın gidişi iyi rahat ama subap sesi duyulur oldu yani

teşekkür ederim ....

tarihinde mustafa karaosman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

herkese merhaba

biheves 88 model 1.6 taunus almış bulunmaktayım yavaş yavaş aracın bazı sıkıntılarını sizlerle paylaşarak çözmeyi planlıyorum ilk sormak istediğim bi kaç soru var ...

1-araç barş alırken kasıyor ( döndürmekte zorlanır gibi ) o şekilde marş yapıyor motor çalıştıktan sonra sıkıntı yok burda sıkıntı nerden kaynaklı olabilir .?  ( marş motoru ?   avans ayarı ? )

2-frene basınca sol tarafa çekiyor  bazen ve de aynı taraftan gene frene basınca bir çıngırak sesi benzeri bi ses geliyor bunla ilgili bi fikri olan olur mu .?

3-aracın hararet sürekli dipte 60 lık termostat varmış öyle dediler bunu değişmek lazım mı yoksa bırakalım öyle mi kalsın :?

teşekkür ederim ....

1-Marş motoruna bir baktırın

2-Frene basınca sol tarafa çekmesi rot ayarına baktırın. Birde frenleri kontrol ettirin.

3-Kışın nasıl kalorifer ısıtıyormuydu içeriyi?

Yorum bağlantısı
mustafa karaosman
(düzenlendi)

valla kışını görmedim ama şu halde açtım ısıtması zayıftı muhtemel motor suyu iyi ısınmıyor yada kalorifer sistemi sıkıntılı ? yazı bu şekilde geçirse de kışın 88 lik termostat takmak icap edecek gibi
marş motoruna baktıracağım frenleri de bi söktürmek lazım bunları yazdık şimdilik
teşekkürler

tarihinde mustafa karaosman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

valla kışını görmedim ama şu halde açtım ısıtması zayıftı muhtemel motor suyu iyi ısınmıyor yada kalorifer sistemi sıkıntılı ? yazı bu şekilde geçirse de kışın 88 lik termostat takmak icap edecek gibi

marş motoruna baktıracağım frenleri de bi söktürmek lazım bunları yazdık şimdilik

teşekkürler

Taunus çok güzel araç :( Garajım olsa kesin bir tane alır toplardım.

Yorum bağlantısı
mustafa karaosman
(düzenlendi)

valla hocam benim aldığım araç aslında çok kötü durumda değil bikaç bu ve benzeri ufak sorun ve altında muhtemel direksiyon yada ön düzen kaynaklı sesler var onları yapacam nasipse yavaş yavaş
sigara yok alkol arada alem yok bunu alayım dedim kötü alışkanlık babında yani :)

tarihinde mustafa karaosman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ön salıncaklar açar, yani formu bozulur ve burçlar boşluk yapar, oralara baktırın, ani frende sıfırları bile 10-20 bin km sonra çekme yapardı, ani fren yapmayın o tarafa çok para harcamayın

marş sorunun sebebi değişik olablir, malum yaş var ortada, marş otomatiği, şase kablo ve bağlanatılar vb.

subap ayarı iyi ise ilk çalıştıröada nazlanmz, ancak sesli çalışabilir, bozulmadıkça fazla biryeri düzeltmeye çalışmayın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Traveste bağlanan iki sarı lastik var 27-32 anahtar tutar büyük ihtimal olastikler sıfırlanmıştır.onları değiştirin.sonra disklere balatalara bakın iki tarafta aynı orandamı merkez pistonunu yağlayın balataları takın on onbir anahtarla frenlerin havasını aldırın freni pompalayıp basılı tutacaksınız vidayı gevşettiğinizde pedal inecektir.vidayı sıkıp tekrar şişene kadar pedal pompalayacaksınız böyle böyle havasını alın. Rot başlarını ve bağlantı eleman larını kontrol ettirin.marş motorunu söktürüp güzel bir bakım yaptırın ve kablo uçlarını yenileyin...subap ayarını belliki yapamamış ustanız iyi bir ford ustası bulun subap ayarını yaptırın avans makinasıyla avansınıda yaptınızmı misss...Taunus Candır.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Kalorifer ısıtması için konuşayım.

Uğraşmayın ısıtmaz.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kalorifer ısıtması için konuşayım.

Uğraşmayın ısıtmaz.

 

 

Aslında gayet güzel ısıtıyor... Ben arabayı ilk aldığımda kalorifer peteğini değiştirmiştim.. Ortada bulunan menfezler sürekli soğuk üflüyor, kenardakiler yan, kapılardan tarafta olanlar gayet sıcak üflüyordu.. Bahsedilen aracın ısınma problemi var, deneme için radyatör önü kapatılabilir veya sıkışık trafikte ısınıyorsa dediğim gibi motorun ısınamama problemi vardır... Sibop ayarı eğer lpg varsa sıkıntıdır, 10-15 binlik periyotlarla yapılması gerekir...

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Aslında gayet güzel ısıtıyor... Ben arabayı ilk aldığımda kalorifer peteğini değiştirmiştim.. Ortada bulunan menfezler sürekli soğuk üflüyor, kenardakiler yan, kapılardan tarafta olanlar gayet sıcak üflüyordu.. Bahsedilen aracın ısınma problemi var, deneme için radyatör önü kapatılabilir veya sıkışık trafikte ısınıyorsa dediğim gibi motorun ısınamama problemi vardır... Sibop ayarı eğer lpg varsa sıkıntıdır, 10-15 binlik periyotlarla yapılması gerekir...

Biz 4 sene kadar 87 modelini kullandık.

Kalorifer sorunu çözülmedi.

Akrabamız 92 Gtyi sıfırken aldı.

O bile ısıtmıyordu.

Bu saatten sonra uğraşılmaz onunla.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Tüp kafasına gelen sıcak su hortumunu T ile bağlamışlarsa iptal ettirip kalorifer peteği üzerinden devir yapacak hale getirtin.

Termostatı tam hatırlamıyorum 88 veya 92 lik olması lazım, bu ikisinden birini taktırın.

Soğutma pervane otomatiği arızalanıp v kayışına direkt bağlanmışsa onu da orijinaline çevirtin.

Taunus sıcağı sever, hararetin ortayı mutlaka geçiyor olması lazım.

Motor tam ısınırsa hem az yakar hem de iyi kaçar.

 

Taunus kaloriferi ısıtmıyor diyenlere inanmayın, kıyas hatası yapıyorlar. Tofaş grubu kadar çabuk ısıtmaz sadece.

Supap sesi için de tamirciler genelde lpg li arabalarda gevşek ayar yapıyor hararet yapmasın diye o da ses yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Soğutma pervane otomatiği arızalanıp v kayışına direkt bağlanmışsa onu da orijinaline çevirtin.

Taunus sıcağı sever, hararetin ortayı mutlaka geçiyor olması lazım.

Motor tam ısınırsa hem az yakar hem de iyi kaçar.

 

 

Aynı şekilde katılıyorum, civalı pervaneyi şimdi hatırladım... Motor ısınınca hem sesi değişir hem çekişi değişir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
mustafa karaosman

Arkadaşlar teşekkür ederim cevaplar için

Motor ısınmıyor bariz bi şekilde belli ama ona çok kafa yorasim yok zira önümüz yaz hararet işi çıkarsa onla ugraşaman.

Bugün marş motoruna bakim yaptırdım şimdi marşı canlı iyi yani usta subaplar sıkı dedi bu arada subaplardan birinin kaçırdığıni söyledi elinde bi aletle buji yuvalarına baktı ve öyle Söyledi tam anladım üst kapak revizyonu felan dedi ama sanırım paranın peşinde idi .?

Subap ayarını 35 - 35 yaptı araç rahat çalışır muhabbeti yaptı ama şimdi ses muazzam arttı aracın içinde durulmuyor ben benzinde biniyorum bu ayarin kaç olmasi lazim ne dersiniz motorda vibrasyon da artti yani

Nihat bey aynen dediginiz gibi pervane direk bağlı ve 60 lik Termostat takılı ...

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

Subap ayarı emme 20 egzoz 25 tir.

araç uzun süre lpg ile kullanılmış ve subap yağlama sistemi takılı değil ise,subap lastikleri kuruyup kaçırma yapabilir.Görmeden bir şey söylemek güç.

Pervaneyi orjinal haline çevirtmeniz iyi olur,hem performans hemde ses açısından.Marş motoru revizyonuna rağmen,zor çalışma devam ederse aküyü kontrol ettirin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
mustafa karaosman

Subap ayarlari yapıldı ses güzel

subabların birinde kompresör zayıf motor da titreşim var biraz ama daha gideri var şimdilik topladık gibi bakalım önümüzdeki maçlara bakacaz :)

Yorum bağlantısı
mustafa karaosman

Frene basınca sola gidiyor araç balatalar yeni sıra bunda fikir bekliyorum ....

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

Travers kapanması, rod ayarında bozukluk,düzensiz lastik aşınması,lastik havalarının eşit değerde olmaması yada fren hortumlarında tıkanıklık olabilir.En kolay olandan başlayarak,deneme ile sorunun kaynağına ulaşabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
mustafa karaosman

Sola çeken aracın sağ teker balatalardaki pabuç diyorlar sanırım balatalar in sağ ve solda birer tane oluyor onları çıkardık çekme düzeldi :)

Şimdi sıra direksiyondaki ses te altında bişey yok direksiyon tamir takımı tikirti burcu onlardan olabilir dediler söküp onları degisecez

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

bu araca ait tüm yedek parçalar elimde mevcut.Şanzımandan,motor tüm parçaları vs ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...