İçeriğe Yönlendir

Connect Tekleme Ve Gaz Yememe Sorunu


Latıf Kaya

Recommended Posts

Latıf Kaya

herkese iyi günler arkadaşlar ben yeniyim forumda benim araç connect 110ps araçda şöyle bi sıkıntı var ara sıra oluyo oda şöyle motor soğukken 2.ve 3. viteste seyir halindeyken gazdan ayağımı tam çekip tekrar gaza bastıktan sonra araç geç toparlanıyo tekleme yapıyo ve sanki mazotu geç alıyo gaz yemiyo ama araba biraz ısındıktan sonra hiç bi sıkıntı kalmıyor  bunun sebebi ne olabilir yardımlarınızı bekliyorum :unsure2:

Yorum bağlantısı
Murat Kırçal

Arkadaşım mazot filtresinde sıkıntı vardır büyük ihtimalle.

Yorum bağlantısı
Latıf Kaya

abi ama motor biraz ısındıktan sonra hiç bi sıkıntı kalmıyor soğukken yapıyo :unsure2:

Yorum bağlantısı
Cumali Küçükaslan

enjektörleden olma olasılıgı yüksek cihaza baglanıp test edilirse daha iyi olur

Yorum bağlantısı
Latıf Kaya
(düzenlendi)

Abilerim valla dün mazot ve hava filtresini değiştim üç dört gün öncede bi tane kaliteli mazot katkısı kullandım ama bu sabah araba soğukken denedim gene aynı bu enjektör temizleyici ayrı biseymi kullansam acaba.

Bide araba 95 binde şimdiye kadar sadece bi kaç defa yabancı yerden mazot aldım o da kötü mazot degildi digerleri hep opetten alındı.

tarihinde Latıf Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kırçal

Benim araçta mazot filtresi yan sanayi olduğu için aracım boşta 2 dakika çalıştığı zaman stop ediyordu.Sanayide filtreyi söküp baktılar filtrenin boru diplerinden hava alıyormuş ve orjinalini aldım yan sanayi 15 tl orjinal 60 tl :biggrin: sorun çözülmüştü.Peki aracın pompaya filan baktırdınmı. 


Peki gaza basınca hemen hızlanıyormu araç. Yoksa geçmi yanıt veriyor.

Yorum bağlantısı
Latıf Kaya

abi valla daha 3 gün önce bütün filitreleri değiştim mazot filitresi dahil yan sanayi falan takmadım bosch marka 60 tl idi 55 e taktım bide araç pompalı değil enjeksiyonlu 2012 model yani işte seyir halinde motor soğuk iken 2 veya 3üncü viteste gazı bırakıp tekrar gaza basınca hemen hızlanmıyor geç yanıt veriyo biraz tekletiyor arabayı sonra hızlanıyor ama motor ısındımı gaza bastığında fırlıyor resmen insanı koltuğa yapıştırıyor bende anlamadım :biggrin:

Yorum bağlantısı
Tamer Terzi

gec tepki verme sorunu yüksek derecede bende de var ve bu forumda hafta sonu iyi bir araştırma ile , soru-çözüm olarak,

turbo hortumlarinin kontrolu (yirtik veya hatali baglanti varmi diye)

Maf baglantilarinin temizligi

egr ile bağlantilarinin temizligi

selenoid valfi degisimi

çozumleri araci götürecegim ustaya ileteceğim, sende bunlari kontrol ettirebilirsin

Yorum bağlantısı
Latıf Kaya
(düzenlendi)

abi doğruda hani eğer onlardan olsa sıcakkende soğukkende yapar,bu motor soğukken yapıyo ısındımı bi sıkıntı kalmıyor acaba diyorum araba tam ısınmadığı için olabilirmi  :)

tarihinde Latıf Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Kırçal

Connectlerde  gaza tepki verme olayı 75 lik ve 90 lıklarda kronik bir hata.Gaz pedalı elektronik olduğu için tepkiyi biraz geç verebiliyor şahsen benim araçtada o şekilde.Turbo hortumlarını filan hava alıyor olabilir. Korkutmayım ama turboya bir baktır derim..Devreye Girmiyor  olabilir.

Yorum bağlantısı
Latıf Kaya

abi doğru diyosunda peki ısınınca niye sıkıntı kalmıyor onu anlamadım ben :biggrin:

Yorum bağlantısı
Murat Kırçal

O zaman arabayı hocaya  iyice bir okuttur. :D  :biggrin:  :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Sarp D. Uygur
(düzenlendi)

Çok bilmemekle birlikte yapacağım yorum direk turbo üzerine olacak, yağ basıncıyla çalışan bir turbo sistemi var bildiğim kadarıyla, yağın ısısından etkilenip sıcakken problem yapmayan turbo ısınana kadar böyle bir problem çıkarıyor olabilir.. Bilmiyorum ama benim yorumum bu, bilen birine muhakkak danışın el sürmeden önce..

tarihinde Sarp D. Uygur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Latıf Kaya
(düzenlendi)

abi cevabın için teşekkürler ama sanki bu aralar kendiliğinden düzeldi gibi artık bilimiyorum mazottanmı ama tahminimce mazot diyorum bakalım ilerleyen günlerde ne olacak peki sizde de öyle bişey oluyomu mesela sabah araba soğukken bi deneyin 2 yada 3 viteste ilerlerken ayağınızı gazdan tam çekip tekrar basın bakalım o şekil bi tekleme yada gaz yememe oluyomu hani diyorum belki connectlerde kronik bişey olabilir  :biggrin:

tarihinde Latıf Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Turbolag denilen şey olmasın sizin bahsettiğiniz şey? Bir de öyle bir durum var, turbo devre dışı kalınca (gazdan ayak çekilince) yeniden devreye girebilmek için kısa bir süreye ihtiyaç duyuyor. Belki o da olabilir biraz araştırın olmazsa.. Aklıma yeni geldi :)

Yorum bağlantısı
Latıf Kaya

garanti bitti maalesef :)


peki abi sizin dediğinize göre turbo devre dışımı şimdi :)

Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur
Yok turbo devre dışı değil, gecikmeli devreye giriyor pedalı bırakıp yeniden basınca, bu da açıklaması; Turbo lag
Kaynak: Vikipedi
 

Turbo lag turbonun belli bir basınç oluşturduktan sonra; gaz pedalının bırakılması ile, emme manifoldundaki gaz kelebeği kapanır. Bu durumda turbodan motora kadar olan düzenekte (turbo boruları/intercooler) yüksek bir basınç oluşur. Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir. Bu durum aynı zamanda turbo pervanesi için de zararlı bir durumdur. Turbo gecikmesini önlemek için birçok standart motorda ters basıncı boşaltan düzenekler olmakla birlikte, daha çok yüksek güçlü motorlarda -proffesional modifiyede kullanılan- BLOW-OFF adıyla anılan parça kullanılmaktadır. BLOW-OFF, Turbo ile gaz kelebeği arasındaki bir yere konumlandırılır. Emme manifoldunda gaz kelebeğinden sonra alınan bir hortum vasıtası ile, gaz kelebeği kapandığında motorda oluşan vakumdan faydalanılarak bir valfin açılması sağlanır ve açılan valfden turbo üzerinde oluşan ters basınç boşaltılır. Turbo üzerinde oluşan basıncın boşaltılması ile turbo pervanesinin aniden durması önlenmiş olur. Dönmeye devam eden turbo pervanesi tekrar gaz pedalına basıldığında daha kısa sürede basınç oluşturur.

Turbonun yeterli basıncı oluşturabilmesi için belirli bir dönüş devirin üzerine çıkması gerekmektedir. Bu devir moturun egzoz manifoldundan tahliye edilen egzoz gazı basıncı ile doğru orantılıdır. Gücünü egzoz çıkışındaki gazın, turbonun eskoz manifoldu tarafındaki pervaneyi döndürmesinden alan turbo, ona paralel bağlı olan emme manifoldu üzerindeki pervaneyi döndürür. Bu da motora yüksek basınçlı hava sağlar. Motor devri ~2000 d/d geçtikten sonra ideal dönüş hızına ulaşan pervaneler, dolayısı ile ideal basıncı ancak o zaman sağlamaya başlar. Motorun rölanti devri olan ~800 d/d ile ~2000 d/d devire ulaşana kadar geçen zamana turbo gecikmesi denilse de bu daha çok doğal yapısal bir çalışma şartıdır. Asıl gecikme ters basıncın turbo pervanesini yavaşlatması hatta tamamen durdurması sonucu oluşmaktadır. Çünkü bu olay motorun devrinin 2000 üzerinde olduğu durumlarda da gerçekleşebilmektedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Latıf Kaya

abi çok teşekkür ederim gerçekten aynısı oluyo 2000 devirin üstünde oluyo yani 2000 den sonra gazı bırakıp tekrar basınca oluyo ee peki sizce ne yapmam lazım :biggrin:

Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Eğer maliyeti seni üzmeyecekse ve sesi bir süre sonra kafanı şişirmeyecekse blow off denilen aletten alıp montajını yaptırabilirsin, bizim araçlarda öyle spor ve performans arabalarında olduğu kadar fark ettirmeyebilir ancak turbolag süresini kısaltıp turbonun ömrünü uzatacağın kesin. Youtube dan bakabilirsin blow off sistemine, montaj videoları ve sesini dinle, kendince değerlendir. Yok masraf etmeyeyim dersen de ayağın sürekli pedalın üzerinde beklemesin, arada bir arabaya da zaman tanı, kendine geldiğinde zaten şahlanıyor bizim 110 luklar..

Yorum bağlantısı
DİREN YILDIZ

yardım edecek kimse yokmu :)

aynı sorun bendede vardı sogukken tekleme be beyaz duman atıyordu   en kıral pompacıya gıttım cozemedı sanayıde eskı bır ıhtıyar ustam var yagdan dolayı oldugunu soyledı 5w30motocraft yag koymustuk araç beyaz duman teklemeye basladı o modelın sartnamesını karsılayan 10w30 yag koyunca duzelmıstı.

sadece bir fikir yağını kıtapcıgında hangı yagı kullanmasını TAVSİYE ediyorsa onu kullan.

Yorum bağlantısı
  • 8 yıl sonra...
Selamı Yıldırım
Latıf Kaya yazdı:

herkese iyi günler arkadaşlar ben yeniyim forumda benim araç connect 110ps araçda şöyle bi sıkıntı var ara sıra oluyo oda şöyle motor soğukken 2.ve 3. viteste seyir halindeyken gazdan ayağımı tam çekip tekrar gaza bastıktan sonra araç geç toparlanıyo tekleme yapıyo ve sanki mazotu geç alıyo gaz yemiyo ama araba biraz ısındıktan sonra hiç bi sıkıntı kalmıyor  bunun sebebi ne olabilir yardımlarınızı bekliyorum :unsure2:

Çözüldü mü acaba

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...