İçeriğe Yönlendir

Klima Açılınca Rolanti Düşüyor


murtaza özdal

Recommended Posts

murtaza özdal

      Merhabalar.  (98 escort 1,6 CFİ tek nokta CLX LPG'Lİ )

     

       Normalde rölanti ile ilgili sorun yok. Malum havalar ısındı klimayı açıyorum.Klima açıldığında (rolantide iken) 150-200 devire kadar düşüyor ama stop etmiyor.

       

       Klima açık seyir halinde iken vitesi boşa attığımda devir saati sıfıra kadar düşüyor,ya zor toparlıyor yada toparlayamıyor ve stop ediyor. 

 

       Bu olaylar bir aydır var.bende tik oldu ve gözüm hep devir saatinde ve 2. soruyu patlatıyorum:

  klima kapalı olsa bile selektör yaptığımda,direksiyonu sonuna kadar kırdığımda,normal ışıkları açtığımda rölenti azda olsa anlık 700-800 devre kadar düşüyor.normal mi? herkes de var mı?

 

       2. soru benim kuruntum olabilir ama üstatlardan 1. sorunum için önerilerinizi bekliyorum.

       Sanayiye daha gitmedim,bu formdan mantıklı bir yöntem almadan da gitmeyeceğim. Arabamı deneme tahtasına çevirmeyeceğim.

 

       şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Elektrik aksamı bir gözden geçecek gibi. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
murtaza özdal

Akü ve şarj dinamosuna baktırın.

akü yeni ve bir arkadaşın dükkanında 3-5 ay önce öylesine baktırmıştım. 13.8V okumuştum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
murtaza özdal

Elektrik aksamı bir gözden geçecek gibi. Geçmiş olsun.

Fatih bey, mehmet beyde sizin gibi elektrik tesisatındaki olası bir arızadan bahsetmişsiniz. Nasıl bir şey olabilir ki rolantiyi dengesizleştirsin. açıklamanıza yardımcı olacaksa eğer 2009 da arabayı aldığımda klima düğmesi temassızlık yaptığından dolayı ara sıra çat-çat diye klimayı devreye sokup çıkartıyordu. Neyse sonunda klimanın bobini yaktım.yeni klima komprasörü takıldı. Usta göğüslükteki düğmenin temassızlık yaptığını söyledi ve araya röle koydu. O günden beri sorunsuz kullandım.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Buji ve buji kablolarınızın durumu nedir?

Yorum bağlantısı
murtaza özdal

Buji ve buji kablolarınızın durumu nedir?

fatih bey ilginiz için teşekkürler.sizlere 17:30 da mail attıktan sonra arabanın yanına gittim. Gaz kelebeğini olası kurum -tortu gibi şeyleri temizlemek için balata sipreyi sıktım.gerçi pek bişey görmedim ama olsun. Temizlik sırasında gazın karbiratöre giren yerdeki kelepçenin baya gevşek olduğunu gördüm.sıktım ve bütün gaz hattındaki kelepçeleri kontrol ettim. 5-10 km klima açık şekilde çeşitli devir ve viteste kullandım. SORUN TAMAMAN GİDERİLMİŞTİ. Bildiğim kadarı ile o giriş hattı negatif basınçla çalışıyor.yani vakumla. eğer oradan hava alıyorsa  ve motor yüke bindiğinde bu negatif basınç zayıflar motor rolantiyi ayarlayamaz olabilir.çünkü arabanın yüksek devirlerde gücünü kaybettiği gibi bir izlenimim vardı.

 

       Birde ara sırada olsa ani kalkışlarda küçük bir patlama  sesi geliyordu ve bir anlık araba olduğu yerde yığılıyordu.defalarca patinaj çektim sorun yok.

 

 

       herkese teşekkürler.arızasız günler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

motora kontrolsüz hava girişleri rolantiyi bozabilir... 

Yada kelebek kirliydi.. Siz görmeseniz bile... Geçmiş olsun.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...