İbrahim Pehlivan 6 Ağustos 2014 Paylaş 6 Ağustos 2014 Merhaba, Yaklaşık 5 aydır ford ka kullanıyorum. Bilmeden motoru bitik bir ford ka almışım, dolayısıyla şimdi motor yaptırmam gerekiyor. Sakarya'da oturuyorum. Sakarya için önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır? Motor yaptırmak masraflı bir iş. Hem güvenebileceğim bir ustayla, hem sağlam işcilik, hem de en ekonomik şekilde nasıl çıkabilirim bu işin içerisinden? Ayrıca direksiyon yağı da devamlı eksiltiyor ve lifte kaldırdığımızda direksiyonla ilgili bir parçadan yağ kaçağı var onu da yaptırmam gerekiyor. Öneriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Ağustos 2014 Paylaş 6 Ağustos 2014 Motorun bitik olduğu nasıl anlaşıldı? 3 Yorum bağlantısı
İbrahim Pehlivan 8 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2014 (düzenlendi) Motorun bittiğini hem sesten hem de yağ konulan yerden üfleme yaptığından anlıyorum. Ayrıca yaklaşık her 1000 km'de bir 1 lt yağ ilave etmem gerekiyor. Km hakkında net birşey bilemiyorum. Şu an gözüken 70.000 km. artık 170 mi 270 mi 570 mi bilemiyorum. Devamlı benzinde kullanılmış. Sözde orjinal 70 binde diye almıştım. 8 Ağustos 2014 tarihinde İbrahim Pehlivan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Fidan 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 (düzenlendi) Hocam yakıt tüketimin nasıl? motor bitikse performansı motor bitik olacağından düşük olur muhtemelen ve tüketiminin de fazla olması lazım gerekir sanıyorum? bi de şöyle bi test yaptıydı bizim fabrikada çalışan bi usta ben arabayı aldıktan sonra. araba çalışır pozisyonda iken elini egzosun arkasına koydu. dedi gaz ver sağlam bi şekilde. ben gaz verdim tamam dedi bırak şimdi. geldi yanıma eli kapkara olmuş. güzel yağ yakıyor araba dedi oradan anlamıştı o da motor iyi değil diye. velhasıl ben de 113bin diye aldım. ama araba 213 bin gibi bir araba rektifiye benim de düşündüğüm birşeydi ama şuan arabaya bambaşka masraflar yaptığım için ona daha sıra gelmedi 2-3 arası patlar diye tahmin ediyorum. bi boyacıya gitmiştim oto boya için, fiesta varmış v kayışı kopmuş 2-2,5 harcadım motoru yeniden yaptılar demişti. en kötü 3 bulur sanırım. bunun ekonomik yolu var mıdır... bennce yoktur... Not: bilmeyenler için bilgilendirme ford ka'larda km göstergesi çift haneli. yani yüzbinli km'ler görünmüyor. 99bin km'ye kadar görünüyor. sonra sıfırlanıyor. muhtemelen ford bu arabayı üretirken 100bin km yapamayacağını düşünerek üretmiş 8 Ağustos 2014 tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Motorun bittiğini hem sesten hem de yağ konulan yerden üfleme yaptığından anlıyorum. Ayrıca yaklaşık her 1000 km'de bir 1 lt yağ ilave etmem gerekiyor. Km hakkında net birşey bilemiyorum. Şu an gözüken 70.000 km. artık 170 mi 270 mi 570 mi bilemiyorum. Devamlı benzinde kullanılmış. Sözde orjinal 70 binde diye almıştım. Eksiltme kötü. Ancak 1000km de 1lt yağ ekliyorsanız masmavi duman atıyor olmalı? Yağ konulan yerden yapılan üfleme dikkate alınmamalı da, seste ne sorun var? Subap ayarı bozuk olabilir. Hocam yakıt tüketimin nasıl? motor bitikse performansı motor bitik olacağından düşük olur muhtemelen ve tüketiminin de fazla olması lazım gerekir sanıyorum? bi de şöyle bi test yaptıydı bizim fabrikada çalışan bi usta ben arabayı aldıktan sonra. araba çalışır pozisyonda iken elini egzosun arkasına koydu. dedi gaz ver sağlam bi şekilde. ben gaz verdim tamam dedi bırak şimdi. geldi yanıma eli kapkara olmuş. güzel yağ yakıyor araba dedi oradan anlamıştı o da motor iyi değil diye. velhasıl ben de 113bin diye aldım. ama araba 213 bin gibi bir araba rektifiye benim de düşündüğüm birşeydi ama şuan arabaya bambaşka masraflar yaptığım için ona daha sıra gelmedi 2-3 arası patlar diye tahmin ediyorum. bi boyacıya gitmiştim oto boya için, fiesta varmış v kayışı kopmuş 2-2,5 harcadım motoru yeniden yaptılar demişti. en kötü 3 bulur sanırım. bunun ekonomik yolu var mıdır... bennce yoktur... Not: bilmeyenler için bilgilendirme ford ka'larda km göstergesi çift haneli. yani yüzbinli km'ler görünmüyor. 99bin km'ye kadar görünüyor. sonra sıfırlanıyor. muhtemelen ford bu arabayı üretirken 100bin km yapamayacağını düşünerek üretmiş Böyle bir yöntem yoktur. Komresyon testi yaptırın şüpheniz varsa. Her "rektefe edilecek" diyene inanmayın. Yorum bağlantısı
Burak Fidan 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Böyle bir yöntem yoktur. Komresyon testi yaptırın şüpheniz varsa. Her "rektefe edilecek" diyene inanmayın. Belki yeni arabalarda böyle bir yöntem yoktur ama eski tip arabalar için bence mantıklı. gene de böyle bir yöntem yoksa bile hiç kara duman atan eski kamyonları görmedin mi? bana rektifiye edilecek de demedi sadece motor yağ yakıyor dedi. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Belki yeni arabalarda böyle bir yöntem yoktur ama eski tip arabalar için bence mantıklı. gene de böyle bir yöntem yoksa bile hiç kara duman atan eski kamyonları görmedin mi? bana rektifiye edilecek de demedi sadece motor yağ yakıyor dedi. Kara duman, kötü ateşlemeye delalettir. Yağ yakma dumanı mavimsi ve çok pis kokuludur Yorum bağlantısı
Burak Fidan 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Kara duman, kötü ateşlemeye delalettir. Yağ yakma dumanı mavimsi ve çok pis kokuludur Pek mantıklı gelmedi bana Sani zira arabayı 2,5 sene önce almıştım. benden önceki sahibi zaten arabayı haşat etmiş ve hiç bakmamış. aracı aldığımdan beridir bujileri ise bir ay önce değiştirdim ve gıcır gıcır çıktı bujiler. bi ara denerim mavimsi mi çıkıyo duman ve pis mi kokuyor bakarım. ama yine de kara dumanın yağdan olduğunu düşünüyorum. öyle olsa eski kamyonlar yağ da yakıyor mavimsi duman çıkartması lazım. hem eski olup da mavimsi duman çıkartan hiç araba da görmedim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Pek mantıklı gelmedi bana Sani zira arabayı 2,5 sene önce almıştım. benden önceki sahibi zaten arabayı haşat etmiş ve hiç bakmamış. aracı aldığımdan beridir bujileri ise bir ay önce değiştirdim ve gıcır gıcır çıktı bujiler. bi ara denerim mavimsi mi çıkıyo duman ve pis mi kokuyor bakarım. ama yine de kara dumanın yağdan olduğunu düşünüyorum. öyle olsa eski kamyonlar yağ da yakıyor mavimsi duman çıkartması lazım. hem eski olup da mavimsi duman çıkartan hiç araba da görmedim Nasıl anlatabilirim sizi kırmadan bilmiyorum ama mantık maalesef bu Yani benim söylediğim bir şey değil, kimyasal bir olay sonuçta Ateşlemedeki problem bir tek bujilere bağlanamaz. Kötü yakıt, geri kalan ateşleme sistemi elemanları da kontrol edilmeli. Tabi farazi konuşuyoruz, belki de yağ yakmıyor aracınız ya da mavi duman atıyor Kötü yakıt, ateşleme problemi: Yağ yakan araç dumanı: Konu ile ilgili ŞURADA da güzel bir makale bulablirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 yabancı kaynaklardan da inceledim, mavi egsoz gazı gözle anlaşılması çok çok zor bir olay, yani gözle görünür bir mavilik yok yağ yaktığında araçlar. aracın yağ yaktığını gözle veya elle anlayamıyoruz dolayısıyla. yukarıda paylaşılan resimdeki mavi egsoz ekstrem derecede gözle görünür renkte bir mavi. nacizane bu şu anlamaa geliyor o fotodaki araba yakıt olarak yağ yakıyor Siyah duman ise daha çok zengin yakıt karışımı veya yanmamış yakıt anlamına geliyor. dolayısıyla evet el ile kontrol geçersiz oluyor. gri dumanı pek okumadım nedenini. 1 Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 Konuyu açan arkadaş rektefiye yaptı mı acaba merak ettim doğrusu 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts