İçeriğe Yönlendir

Ford Ka Motor Rektefiye


İbrahim Pehlivan

Recommended Posts

İbrahim Pehlivan

Merhaba,

 

Yaklaşık 5 aydır ford ka kullanıyorum. Bilmeden motoru bitik bir ford ka almışım, dolayısıyla şimdi motor yaptırmam gerekiyor. Sakarya'da oturuyorum. Sakarya için önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır? Motor yaptırmak masraflı bir iş. Hem güvenebileceğim bir ustayla, hem sağlam işcilik, hem de en ekonomik şekilde nasıl çıkabilirim bu işin içerisinden?

 

Ayrıca direksiyon yağı da devamlı eksiltiyor ve lifte kaldırdığımızda direksiyonla ilgili bir parçadan yağ kaçağı var onu da yaptırmam gerekiyor.

 

Öneriniz nedir?

 

Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
İbrahim Pehlivan
(düzenlendi)

Motorun bittiğini hem sesten hem de yağ konulan yerden üfleme yaptığından anlıyorum. Ayrıca yaklaşık her 1000 km'de bir 1 lt yağ ilave etmem gerekiyor.

Km hakkında net birşey bilemiyorum. Şu an gözüken 70.000 km. artık 170 mi 270 mi 570 mi bilemiyorum. Devamlı benzinde kullanılmış. Sözde orjinal 70 binde diye almıştım.

tarihinde İbrahim Pehlivan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Fidan
(düzenlendi)

Hocam yakıt tüketimin nasıl? motor bitikse performansı motor bitik olacağından düşük olur muhtemelen ve tüketiminin de fazla olması lazım gerekir sanıyorum?

 

bi de şöyle bi test yaptıydı bizim fabrikada çalışan bi usta ben arabayı aldıktan sonra. araba çalışır pozisyonda iken elini egzosun arkasına koydu. dedi gaz ver sağlam bi şekilde. ben gaz verdim tamam dedi bırak şimdi. geldi yanıma eli kapkara olmuş. güzel yağ yakıyor araba dedi oradan anlamıştı o da motor iyi değil diye.

 

velhasıl ben de 113bin diye aldım. ama araba 213 bin gibi bir araba :D  rektifiye benim de düşündüğüm birşeydi ama şuan arabaya bambaşka masraflar yaptığım için ona daha sıra gelmedi 2-3 arası patlar diye tahmin ediyorum. bi boyacıya gitmiştim oto boya için, fiesta varmış v kayışı kopmuş 2-2,5 harcadım motoru yeniden yaptılar demişti. en kötü 3 bulur sanırım.

bunun ekonomik yolu var mıdır... bennce yoktur...

 

Not: bilmeyenler için bilgilendirme ford ka'larda km göstergesi çift haneli. yani yüzbinli km'ler görünmüyor. 99bin km'ye kadar görünüyor. sonra sıfırlanıyor. muhtemelen ford bu arabayı üretirken 100bin km yapamayacağını düşünerek üretmiş :D  :crazy:

tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Motorun bittiğini hem sesten hem de yağ konulan yerden üfleme yaptığından anlıyorum. Ayrıca yaklaşık her 1000 km'de bir 1 lt yağ ilave etmem gerekiyor.

Km hakkında net birşey bilemiyorum. Şu an gözüken 70.000 km. artık 170 mi 270 mi 570 mi bilemiyorum. Devamlı benzinde kullanılmış. Sözde orjinal 70 binde diye almıştım.

 

Eksiltme kötü. Ancak 1000km de 1lt yağ ekliyorsanız masmavi duman atıyor olmalı? Yağ konulan yerden yapılan üfleme dikkate alınmamalı da, seste ne sorun var? Subap ayarı bozuk olabilir.

 

Hocam yakıt tüketimin nasıl? motor bitikse performansı motor bitik olacağından düşük olur muhtemelen ve tüketiminin de fazla olması lazım gerekir sanıyorum?

 

bi de şöyle bi test yaptıydı bizim fabrikada çalışan bi usta ben arabayı aldıktan sonra. araba çalışır pozisyonda iken elini egzosun arkasına koydu. dedi gaz ver sağlam bi şekilde. ben gaz verdim tamam dedi bırak şimdi. geldi yanıma eli kapkara olmuş. güzel yağ yakıyor araba dedi oradan anlamıştı o da motor iyi değil diye.

 

velhasıl ben de 113bin diye aldım. ama araba 213 bin gibi bir araba :D  rektifiye benim de düşündüğüm birşeydi ama şuan arabaya bambaşka masraflar yaptığım için ona daha sıra gelmedi 2-3 arası patlar diye tahmin ediyorum. bi boyacıya gitmiştim oto boya için, fiesta varmış v kayışı kopmuş 2-2,5 harcadım motoru yeniden yaptılar demişti. en kötü 3 bulur sanırım.

bunun ekonomik yolu var mıdır... bennce yoktur...

 

Not: bilmeyenler için bilgilendirme ford ka'larda km göstergesi çift haneli. yani yüzbinli km'ler görünmüyor. 99bin km'ye kadar görünüyor. sonra sıfırlanıyor. muhtemelen ford bu arabayı üretirken 100bin km yapamayacağını düşünerek üretmiş :D  :crazy:

 

Böyle bir yöntem yoktur. Komresyon testi yaptırın şüpheniz varsa. Her "rektefe edilecek" diyene inanmayın.

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Böyle bir yöntem yoktur. Komresyon testi yaptırın şüpheniz varsa. Her "rektefe edilecek" diyene inanmayın.

 

Belki yeni arabalarda böyle bir yöntem yoktur ama eski tip arabalar için bence mantıklı. gene de böyle bir yöntem yoksa bile hiç kara duman atan eski kamyonları görmedin mi? :) bana rektifiye edilecek de demedi sadece motor yağ yakıyor dedi. :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Belki yeni arabalarda böyle bir yöntem yoktur ama eski tip arabalar için bence mantıklı. gene de böyle bir yöntem yoksa bile hiç kara duman atan eski kamyonları görmedin mi? :) bana rektifiye edilecek de demedi sadece motor yağ yakıyor dedi. :)

Kara duman, kötü ateşlemeye delalettir. Yağ yakma dumanı mavimsi ve çok pis kokuludur ;)

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Kara duman, kötü ateşlemeye delalettir. Yağ yakma dumanı mavimsi ve çok pis kokuludur ;)

 

Pek mantıklı gelmedi bana Sani :) zira arabayı 2,5 sene önce almıştım. benden önceki sahibi zaten arabayı haşat etmiş ve hiç bakmamış. aracı aldığımdan beridir bujileri ise bir ay önce değiştirdim ve gıcır gıcır çıktı bujiler. bi ara denerim mavimsi mi çıkıyo duman ve pis mi kokuyor bakarım. ama yine de kara dumanın yağdan olduğunu düşünüyorum. öyle olsa eski kamyonlar yağ da yakıyor mavimsi duman çıkartması lazım. hem eski olup da mavimsi duman çıkartan hiç araba da görmedim :i-ih:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Pek mantıklı gelmedi bana Sani  :) zira arabayı 2,5 sene önce almıştım. benden önceki sahibi zaten arabayı haşat etmiş ve hiç bakmamış. aracı aldığımdan beridir bujileri ise bir ay önce değiştirdim ve gıcır gıcır çıktı bujiler. bi ara denerim mavimsi mi çıkıyo duman ve pis mi kokuyor bakarım. ama yine de kara dumanın yağdan olduğunu düşünüyorum. öyle olsa eski kamyonlar yağ da yakıyor mavimsi duman çıkartması lazım. hem eski olup da mavimsi duman çıkartan hiç araba da görmedim :i-ih:

Nasıl anlatabilirim sizi kırmadan bilmiyorum ama mantık maalesef bu :) Yani benim söylediğim bir şey değil, kimyasal bir olay sonuçta ;)

Ateşlemedeki problem bir tek bujilere bağlanamaz. Kötü yakıt, geri kalan ateşleme sistemi elemanları da kontrol edilmeli.

 

Tabi farazi konuşuyoruz, belki de yağ yakmıyor aracınız ya da mavi duman atıyor :)

 

Kötü yakıt, ateşleme problemi:

 

Atalay_Akca_18032011007.jpg

 

 

Yağ yakan araç dumanı:

 

tsqqk.jpg

 

 

Konu ile ilgili ŞURADA da güzel bir makale bulablirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Fidan

yabancı kaynaklardan da inceledim,

 

mavi egsoz gazı gözle anlaşılması çok çok zor bir olay, yani gözle görünür bir mavilik yok yağ yaktığında araçlar. aracın yağ yaktığını gözle veya elle anlayamıyoruz dolayısıyla.

 

yukarıda paylaşılan resimdeki mavi egsoz ekstrem derecede gözle görünür renkte bir mavi. nacizane bu şu anlamaa geliyor o fotodaki araba yakıt olarak yağ yakıyor :D:p

 

Siyah duman ise daha çok zengin yakıt karışımı veya yanmamış yakıt anlamına geliyor. dolayısıyla evet el ile kontrol geçersiz oluyor.

 

gri dumanı pek okumadım nedenini.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Alper Sakalli

Konuyu açan arkadaş rektefiye yaptı mı acaba merak ettim doğrusu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...