İçeriğe Yönlendir

Kuga - Motor Ariza


İsmail Yaşar

Recommended Posts

İsmail Yaşar
(düzenlendi)

Merhaba,2013 mart da 1.6 otomatik titanium kuga aldim.4 ay sonra da lpg taktirdim, 10 gun once sehir icinde 5 km lik bir mesafe sonrasi evimi onune park edecegim sira hic bir uyari olmadan aracimin sag tarafindan cok yogun duman ve koku geldi, cevredeki insanlarinda yardimiyla kaputu actigimda suyun tamamen bitmis oldugunu gordum.Sabah da cekiciyle yetkili servis kartas a gonderdim.bana ayni gun sogutma ana hortumun patladigini degistirceklerini masrafi soylediler ben de bunun motor disinda oldugunu garantiden karsilamalisiniz dedim.Bana doneceklerini soylediler ve 1 hafta boyunca donmediler bende ara ara sordugumda motorun calismadigini kendini kitlemis ugrasiyoruz gibi seyler soylediler.Ertesi gun ben aradigimda motorun bir kismini acacaklarini soylediler bunu uzerine kesinlikle garanti disinda motora dokunulmamasini soyledim, tamam dendi. 2 gun sonra aradigimda motorun yanmis oldugunu 16 bin tl. Civarinda bir masrafi oldugunu soylediler.Ben de kartas a gidip aracima baktim ve fotolari cektim motoru sokmusler di..hortum uzerinde misket buyuklugunde yirtik vardi fotosunu cektim.motoru da arizayi tesbit icin soktuklerini soylediler.lpg firmasi bu sorunun ford un kronik problemi oldugunu Turkiye de Dunya da dacok ornegi oldugunu ford un bunu cozmesi gerektigi ..ford da lpg var banane modunda aracim 10 gundur kartas da...arastirmalarim sonucunda Ankara da ayni sikayetle 6-7 kisi oldugunu ogrendim..Nasil bir yol izlemeliyim mahkeme-bilirkisi vs.TESEKKURLER.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

1.6 Direct Injection Turbo 180 PS motora nasıl olur da LPG takarsınız bunu anlamak güç. Ben bilirkişi olsam (bazen yapıyorum diğer alanlarda) bu aracın normal şartlarda LPG ile kullanılmasının yanlış olması ve yakıt sisteminde değişiklik yapmış olmanız nedeniyle garanti kapsamı dışına alırdım.

 

aracın motoru hararet yapmış, hortum yırtılmasının nedeni üst kapak yamulması nedeniyle su devresine hava kaçması muhtemelen. Hortumda sorun yok yani. Sorun LPG.

 

LPG firması bu problemin LPG kaynaklı olduğunu sizce söyler mi?   :)

 

Ankara'daki 6-7 kişi yine muhtemelen LPG şikayetleri ile debeleniyor. 

 

Bu arada soğutma hortumunu LPG montajı sırasında yaralamış da olabilirler.

 

Garanti kapsamı eger mesela ABS ya da ESP yahut ne bileyim diferansiyel şanzıman olsaydı garantiye girerdi. Ancak bu farklı, bu motor.

 

Size önerim 16 bin tl nin pazarlığını ya da dışarda ustasını bulup parçaları alıp aracı yaptırıp daha sonra da satmanız ya da kullanmaya devam etmeniz.

 

Benzinle.

 

 

not: 5 km demişsiniz. O araç harareti daha önce yapmıştır. yeniden sürünce ortaya çıkmıştır.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Kuga gibi bir araca lpg taktirmak , en ufak hata da kendini korumaya alan motora lpg taktirmak...cesaretinizi çok takdir ettim...sonuç... Kesinlikle garanti kapsamına giremeyeceğini düşünüyorum... Geçmiş olsun...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erol Güven

Gecmiş olsun zarar olldukca yüksek .Garanti dahilinde kesinlikle el sürmezler bilginiz olsun .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

Ford veya diğer markalar kesinlikle uyarır. LPG işlemi motoru garanti dışı bırakır. Sanıyorum her iki taraftan da isteyebilecek bir şey yok gibi.


Hocam peki yine bilirkişi olsanız LPG'ciye mi yüklersiniz sorunu dava açılsa?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

Hepinize Teşekkürler, yanlız topladımız bilgiler lpg li olmayan araçlarda da hareret den kaynaklı motor arızaları var....Mehmet bey araç kesinlikle uyarı vermiyor su ani bir şekilde boşaldığında vermez diye yetkili servis müd.de öğrendim ..araç hararet yapmadı ..direk dumanlar çıktı ve su boşaldı  sonuç motor yanmış...aynı araç çok yakın arkadaşım da da var aynı şeyler başına geldi uyarı yok bir anda..Ankara da bir bey de (lpg siz) araçının motoru hararet den dolayı yanmış servis müşteri hatası diyerek üzerinden atmış bey de kendi imkanlarıyla yaptırdıktan sonra mahkemeye vermiş 1 yıldır mahkemesi sürüyor deniyor şimdi o bey e de ulaşmaya çalışıyoruz...Valla şu ana kadar 5-6 ustayla anlatıp konuştuğumda bu işin lpg den değil patlayan hortum dan olduğunu söylüyorlar..lpg firması bilirkişi rapor verirse zararı karşılarız diye sözlü söyledi.Ford a şikayetimden sonra iznim olmadan motoru açan kartaş şimdi aldığım bilgiyle motoru topluyor...nasıl bir yol izlemeliyim ..teşekkürler.Amerika da 90 araç geri çağrılmış...G.kore de 2.216 araç geri çağrılmış ve 424  tane  1.6 kuga da soğutma sistemi silindir kafası ve yağ sızıntısı çatlamalarından doğlayı motor ağrızaları tesbit edilmiş ...volvo bu motoru kullanırken şuan ecoboos motordan vaz geçmiş...İki tarafda bana yıkmaya çalışıyorlar o yüzden bu konuda izleyeceğim yol konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim...saygılar.

Yorum bağlantısı
Kerim Kamanoğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun ecoboost motorda bu sıkıntıyı bu aralar sık duymaya başladım serviste 16 bin vereceğinize internette 6000 tl ye sıfır sandık motor satılıyor bence bir bakın derim.

tarihinde Kerim Kamanoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Kuga'yla ilgili bu forumda bile birçok üretim hatası konusu olmasına rağmen suçu direkt lpg'ye atmak önyargı bence.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
On 29.09.2014 at 16:27, Kerim Kamanoğlu yazdı:

Geçmiş olsun ecoboost motorda bu sıkıntıyı bu aralar sık duymaya başladım serviste 16 bin vereceğinize internette 6000 tl ye sıfır sandık motor satılıyor bence bir bakın derim.

ecoboost motor mu 6bin tl?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

Arkadaşım dün sanayi de ecoboost sıfır motor aldı onun da motoru yanmıştı...4.800 +kdv dedi işçilikle 8.0000 civarı tutmuş şuan taktırıyor...Enver bey beni anladığınıza sevindim gerçekten Kuga yla ilgili Dünya da Avrupa G.Kore de ve Türkiye de çok sayıda soğutma sisteminden kaynaklı kronik denilecek motor arızaları var..lpg benim seçimimdi ford kendi servislerinde lpg uygulaması bile yapıyor.Burda ki esas sıkıntı aracın lpg olması değil arkadaşlar servislerin aracı sattıkdan sonra ki tutumları bakın lpg siz kuga motor yanmaları var araç yeni olduğundan yeni yeni araştırınca duyuluyor ve servisler garantiye sokmamak için elinden geleni yapıyorlar bunu yaşıyanlar çok iyi bilir.Gerçekden genel anlamda soğutma ....ve direksiyon problemi varsa servis bunu göz ardı etmeden lpg li bile olsa araştırması gerekir..motora bakmadan ford un bilirkişisi bu araç lpg diyip gidiyor...Bence bu normal değil.... Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Kuga için sorunlu denildiğini duymuştum ama sorun hararetse ve bu şekilde oluyorsa çok sıkıntılı bir durummuş. 

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Geçmiş olsun.

Anladığım kadarıyla 1 yılı aşkın bir süre aracı LPG ile kullandınız. Bu arıza montaj kaynaklı veya LPG kaynaklı olsaydı çok daha önce çıkardı. Ancak Ford bu konuda motor ve elektrik aksamına müdahale edildiği için suçu doğrudan LPG ye atıyor ve aradan çekiliyor. LPG firması da hatayı Ford ta arıyor. Siz de arada kalıyorsunuz.

İzlenecek en güzel yol mahkemeye müracaat edip arızanın neden kaynaklandığını belirleyecek bir tespit davası açmak. Bilirkişi tayin edilip incelemeyi tamamlamadan aracı tamir ettirdiğiniz takdirde maalesef yapacak çok fazla bir şeyiniz yok. Suçu kimse üstlenmez. Aracı tamir ettirdikten sonra da dava açsanız ortada kanıt olmayacak.

Bir hukukçu ile görüşmenizi öneririm.

 

Bu arada ben de 0 aldığım araca LPG taktırdım. Prins Liquimax. Montaj anından beri sorunsuz kullanıyorum. Gerçi şu an LPG ile 5000 km yol yaptım. Umarım sizin yaşadığınız sıkıntılarla karşılaşmayız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Geçmiş olsun.

Ford veya diğer markalar kesinlikle uyarır. LPG işlemi motoru garanti dışı bırakır. Sanıyorum her iki taraftan da isteyebilecek bir şey yok gibi.

Hocam peki yine bilirkişi olsanız LPG'ciye mi yüklersiniz sorunu dava açılsa?

 

Bu anlatılan bilgilerle eğer hortum patlaması 100 araçtan 5 inde olmadığı takdirde (kronik) %75 LPG %25 kullanım hatası derim. Çünkü araçtan dumanlar gelmesi ve basınç düşmesi eğer ani oldu ise motor yanacak kadar sıcaklık artmaz. Mutlaka kenara çekeyim felan diye ya da ilk farkedinceye kadar 3-4 km gidildi. Geçmiş olsun sonuçta evet. Umarım ucuza çözülür. Ve bence çözülür. Tahminim 5 bin TL.

 

bu arada sandık motor 1.6 tivct bile artık o fiyata bulunmaz. Turbo kiti bile nerden baksan en az 2 bin liradır. Ama bu olacak olan tamirde onlar değişmeyecek zaten. üst blok belki yeniden alınır. piston sekman süpap. contalar. yanılıyor muyum arkadaşlar? yağ haznesine bir numara olduysa krank felan da olur ama yok artık 5 km de o kadar olay olmaz. :)

Geçmiş olsun.

...Bu arıza montaj kaynaklı veya LPG kaynaklı olsaydı çok daha önce çıkardı. ..

 

Bu söyleminiz yanlış Cemal Bey.

 

Bir süre sonra sizde beklediğim arızalar:

1- Katalitik tıkanması

2- süpap vurması

3- kapak yamulması

4- turbo ıslığı ya da kilitlemesi

 

 

Bu arızalar normal şartlarda atmosferik ya da geleneksel turbo motorlarda LPG yok ise çok çok yüksek km lerde zaten yaşlanma nedeniyle olan arızalar. LPG, özellikle yüksek sıcaklık, alev uzaması ve yağlamasız yanma nedeniyle bekleyen kritik noktalardaki arızaları erken ortaya çıkarıyor. Montaj sırasında hasar almış zedelenmiş bir hortunun ise kendini bırakması 1 seneyi bulabiliyor. Hatta 2-3 sene uykuda bekleyip daha sonra ortaya çıkan usta kaynaklı arızalar her alanda mevcuttur. Usta çatlatır bir parçayı mesela. O parça 2 sene gider 2 sene sonra ayrılır yerinden. Ustaya da diyemezsin sen kırdın diye.

 

Selamlar sevgiler.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

1.6 ecoboost kuga sı ( özellikle 1.6 ecoboost motorlar 2012-2013 arasi ) olan arkadaslar olay lpg den degil, dikkatli olun amerikada da binlerce 1.6 toplanmis sahiplerine gecici arac temin edilip tamir yonune gidilmis benzer olay avrupa ve g.kore de de olmus elimde cok link var musait bir zamanda paylasacagim...asiri motor isinmasi sogutma sistemi yangin vs problemleri var...ve bunlarin hic biride lpg li degil.

Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

Cemal bey bayram dan sonra dava acacagım simdi bu islerden anlayan avukat bakiyorum.

Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

Araci tamir ettirmedim fakat benim rizam olmadan soken ford kartas servisi ford dan ceza ve kinama almis...ve suan benim aracimi tekrar toplamislar beni hic bir sekilde direk aramadan gelsin aracini alsin diye haber yolluyorlar

Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

Caglar bey dogrudur..parantez icinde de yazdim.... 1.6 larda ozellikle yasanmis biz de mondeo amerika da ki ismi fusion olan motor da da sıkıntı var.İnanmayacaksiniz amerika da bu arac sahiplerini arayip aracinizi hemen nerde olursaniz olun park edin servisimiz gelip araci alacak ve en yakin servisden gecici uygun bir arac temin edilecek diye cagri yapilmis.... arastirmamda 1.6 ki motorda problem li deniyor asiri isinma ve motor yanması.diger 2.0-3.0 vs motorlar da bu problem yok.

Bir soylenti ....son zamanlarda ford focus da ecoboost 1.6 180 beygirlik motorlu arac getirmiyormus..volvo 1.6 ecoboost 180 bg lik motoru kullanirken simdi bu motordan vazgecmis.(ford servis mud. Bunu onayladi)

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Mehmet Bey, merhaba.

 

1- Katalitik tıkanması : LPG benzine göre çok daha temiz ve partikül bırakmayan, hava ile daha iyi karışıp benzine oranla daha iyi yanabilen bir yakıt. Bu nedenle katalitik konvertöre daha az iş düşüyor.

2- süpap vurması

3- kapak yamulması

4- turbo ıslığı ya da kilitlemesi  olarak sıraladığınız arızalar motor yeterince soğutulamaz ve düzensiz bir çalışma olursa ortaya çıkan aşırı ısıdan dolayı herhangi bir yakıtla olabilir.

 

 

 

LPG - benzine göre motora zararlı mıdır ?

 

Bu konu hakkında kısaca bazı açıklamalarda bulunayım.

 

LPG nin yanma sıcaklığı 2000 0C - Benzinin 1977 0C  Yanma sıcaklıkları arasında neredeyse bir fark yoktur. Motora zarar verecek sıcaklıktan söz etmek mümkün değildir.

LPG nin yanma hızı 0,4 m/sn - Benzinin 0,35 m/sn dir. Yanma hızı ne kadar yüksekse verim o ölçüde artar ve vuruntu ihtimali azalır. Yanma hızı daha yüksek olan LPG için alev uzaması diye bir kavram yoktur.

LPG nin alt ısıl değeri 45,75 MJ/kg - Benzinin 44,03 MJ/kg dır. Dolayısı ile 1 kg LPG veya 1 kg Benzin yakma arasında belirgin bir ısı enerjisi de açığa çıkmaz.

LPG nin kuru bir yakıt olmasının motorun yağlama sistemine herhangi bir etkisi yoktur. Benzinin yağlama özelliği çok çok düşüktür ve yanma odasında oluşan 2000 0C  lerdeki sıcaklıklarda her şey yanar.

Motor oktan sayısı (yük altında)  LPG de 91,4 - Benzinde 86 dır. LPG ile çalışan motorlarda vuruntu ihtimali daha düşüktür.

Bir motorda supap yamulması - üst kapak yamulması - piston erimesi gibi hasarlar vuruntu nedeniyle oluşur. Yüksek ısı vuruntu sonucu ortaya çıkan bir durumdur.

 

Yerden göğe haklı olduğunuz bir konu var. Turbo beslemeli - enjeksiyonlu bir araca sıralı sistem LPG taktığınız anda bu aracı karbüratörlü bir araca çevirirsiniz.

 

Araç yazılımındaki değerler ve algoritmayı aynı şekilde kopyalayıp yeni bir motor yönetim sistemi oluşturamazsanız elbette motora zarar verirsiniz.

Piyasada satılan SIRALI LPG sistemlerinin de böyle bir yazılıma sahip olduğunu ve motorda yönetime yardımcı tüm sensörlerle iletişimde olduğunu düşünmüyorum.

Kullanılan enjektörler sadece emme manifolduna belirlenen miktarda LPG vermeye çalışıyor. Yüksek güç kullanımında yeterli gelmezse sürekli açık konumda ve benzin takviyesiyle araç çalışıyor. Manifoldta yakıt-hava karışım dengesi sağlanamadığı takdirde düzensiz ve vuruntulu bir çalışma başlıyor. Ortaya çıkan arızaların çoğu aracın yük altındaki çalışması sonucudur.

Avans ayarı motorun çalışmasında son derece önemli. LPG takılan araçlarda verim düşüklüğünü ortadan kaldırabilmek için ateşleme avansı biraz daha yüksek tutulur ve bu da vuruntuya neden olur.

Bir diğer konu da sıralı sistemlerde kullanılan enjektörlerin emiş manifolduna bağlantı ölçüleridir. Bu ölçünün milimetrik hassasiyette yapılması gerekirken genelde göz kararı gibi bir ölçümle uygulanmaktadır. Halbuki emiş manifoldunda hava ile karışan yakıtın silindir içine geldiği hız çok önemlidir. 

Göz ardı edilmemesi gereken bir diğer konu da LPG nin buharlaştırıldığı mixer devreleridir.

Bu mixerler motor soğutma devresine seri veya paralel bağlanmaktadır. Usta işi göz kararı bağlanan mixerler motor soğutma sisteminde by-pass hatları oluşturmakta - ya da seri bağlı olanları direnç oluşturmaktadır.  

Bağlantının hidrolik hesapları yapılmadan rastgele yapılması araçlarda hararet ve buna bağlı hasarları ortaya çıkarmaktadır.

Bu konu çok uzun ve detaylıdır.

Ancak özetlersek:

1- Enjeksiyonlu bir araca sıralı sistem LPG takarsanız - karbüratörlü gibi bir aracınız olur.

2-LPG taktığınız bir araçta aracın sağlıklı çalışabilmesi için güç kaybını peşinen kabul etmeniz gerekir. Hem performans - hem ekonomi ikisi bir arada mümkün değildir.

3- LPG mixer devresi montajlarının aracın devirdaim sistemini etkilemeyecek şekilde monte edilmesi gerekir.

4-Aracın avans ayarlarının son derece hassas yapılması gereklidir.

5-Benzine göre aynı enerji miktarını elde edebilmek için kullanılacak LPG nin daha fazla olması kaçınılmaz. Bu nedenle LPG kullanan araçlar %30 a kadar daha fazla oranda yakıt tüketirler. Usta ağzıyla %10 daha fazla tüketir demek doğru değildir. Az tüketirseniz elde ettiğiniz güç te düşer.

 

Gelelim benim uyguladığım sisteme:

 

Kuga gibi bir araç 15-16 sensör ve bunlardan aldığı değerlere göre motor yönetimi yapar. Hava girişi - yakıt miktar ve basıncı - ateşleme zamanı araç yönetim sistemi tarafından sürekli kontrol altında bulunur.

Yaptığım uygulamada bu sistem aynen muhafaza edildi ve araç kendi ECU su tarafından kontrol ediliyor.

Aracın kendi enjektörlerinden yakıt silindirlere püskürtülüyor.

Sadece yakıt besleme sisteminde birtakım değişiklikler yapıldı. Benzin yerine sıvı fazda LPG pompalanıyor.

Gerekli gücü oluşturabilmek için de püskürtülen LPG miktarı benzine göre %25-30 oranında daha fazla. Pratik ölçümlerimden de bu sonucu elde ediyorum. Ancak LPG nin yanma veriminin yüksekliği nedeniyle bu oran düşebiliyor.

 

Selamlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsmail Yaşar

Ben landronzo nun ecoboos motor icin gelistirdigini soyledigi lpg sistemini baglatmistim..1,5 devir ve altinda direk benzine geciyordu ..tasarufun %50 degil %30 gibi tasaruf edecegimi soylemislerdi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mehmet Bey, merhaba.

 

1- Katalitik tıkanması : LPG benzine göre çok daha temiz ve partikül bırakmayan, hava ile daha iyi karışıp benzine oranla daha iyi yanabilen bir yakıt. Bu nedenle katalitik konvertöre daha az iş düşüyor.

2- süpap vurması

3- kapak yamulması

4- turbo ıslığı ya da kilitlemesi  olarak sıraladığınız arızalar motor yeterince soğutulamaz ve düzensiz bir çalışma olursa ortaya çıkan aşırı ısıdan dolayı herhangi bir yakıtla olabilir.

 

..

 

 

Diğerlerine de etki edecek yorumum şudur. Katalitik için iş az olur diyorsunuz. İşin az olması önemli değil. Pislik de değil. Zaten konumuz DPF değil, CO katalitiği.  Alev uzaması ile katalitik içindeki gofret aşırı ısıdan bozuluyor. evet aşırı ısı problem. Bunun bence nedeni enjeksiyon zamanlarının daha uzun tutulması gereklliliği ve bu nedenle egzos manifoldu açıldığında yanmanın hala devam ediyor olması.

 

Ben baştan LPG için tasarlanmamış araçlara LPG konmaz diyorum.  Olay budur.

flame elongation (alev uzaması):  http://www.hse.gov.uk/research/crr_pdf/2001/crr01374.pdf

passat ecofuel modelindeki pistonlar forged (dövme) çelik ve içlerinde sodyum kanalları ile soğutma özelliği var. Gömlekler daha üst standart. sizce ısı problemi hala yok mu? Adam sodyumlu süpap koymuş? Niye koysun ki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

VW servis eğitim dokümanından: (bu doğalgazlı için ama LPG li olanda da aynı şeyler yazıyordu)

 

 

.....Introduction 

The Passat TSI EcoFuel 
The Passat TSI EcoFuel uses a dual drive. That means it can be driven in both natural gas and petrol mode. In addition to the components for petrol operation, further components for natural gas operation are required. You can see these in the illustration below. You will find more detailed explanations of these components in later sections of this self-study program me.....

 

....General vehicle data 

Capacity of natural gas tank 21 kg natural gas In natural gas operation, consumption of 4.4 kg natural gas H* every 100 km and a range of approx. 480 km Capacity of petrol tank 31 l petrol In petrol operation, the consumption is 6.8 l petrol every 100 km and the range approx. 460 km * Natural gas H (high) has a higher methane content than natural gas L (low). The higher the methane content, the better the natural gas quality and the greater the range.....

 

 

..ntroduction 

The 1.4 l 110 kW TSI twincharger engine 
This engine has already been used in different vehicle models. However, due to the thermal and mechanical loads in natural gas operation, several components in the engine have been modified. The natural gas functions have been added to the engine management....

 

 

 

..One engine control unit for natural gas and petrol operation Homogenous mode (Lambda 1) in both operating modes Turbocharger with waste gate Selectable mechanical supercharger Gas fuel rail with gas rail sensor and gas injection valves

S425_005

The torque/output graph is identical in both operating modes. To achieve this, the supercharger is activated for longer in natural gas mode than in petrol operation. Furthermore the boost pressure is approx. 0.3 bar higher.

Technical data 
Engine code Type Displacement Bore Stroke Valves per cylinder Compression ratio Maximum output Maximum torque Engine management Fuel CDGA 4-cylinder in-line engine 1390 cm3 76.5 mm 75.6 mm 4 Torque (Nm) Output (kW) Engine speed (rpm) S425_006 10:1 110 kW at 5500 rpm 220 Nm at 1500 to 4500 rpm Bosch Motronic MED 17.1 Natural gas H (high) Natural gas L (low) with reduced range Super unleaded RON 95 Main catalytic converter, Lambda control EU5...

 

Engine Components 
Changes to engine components 
As a fuel, natural gas has a higher anti-knock index compared with petrol in addition to its clean combustion. The octane number for natural gas H can be up to RON 130. This allows an earlier ignition time without combustion knock. The efficiency increases whilst the combustion pressure and combustion temperature in the combustion chamber also increase. However, natural gas is very dry and does not have any lubricating properties like petrol. All of this leads to increased loading on the engine and requires changes to the engine components.

Pistons, piston rings, piston pins, connecting rods 
The forged pistons are hard anodised in the first and second piston ring grooves. To reduce the surface pressure in the piston hub, the piston pin has been made slightly longer. The top piston ring has a high wear-resistant coating. The upper small end bearing and the small end bush are made from a more wear resistant material....

 

 

..Piston

Piston rings

Piston pin Connecting rod

S425_008

Valve timing of camshafts 
The closing segment of the inlet and exhaust cams has been made less severe. As a result, the valves are closed slightly more slowly and the mechanical load is reduced.

Inlet camshaft

Exhaust camshaft Closing segment S425_011

Valves, valve stem seals, valve guides 
Valve stem sealThe inlet and exhaust valves are nitrated and reinforced. The valve guides are made from highly wear-resistant material. The valve stem seals have a second sealing lip that forces lubrication of the valve stem in the valve guides. A material with greater wear and corrosion resistance has been chosen for the valve seat rings in the cylinder head.

Valve guide Valve Valve seat S425_012

7

Engine Components 
High-pressure injectors 1 – 4 N30 - N33 
In petrol operation, the high-pressure injectors are cooled by the fuel (petrol) that flows through them. There is no cooling in natural gas mode. Since these valves protrude directly into the combustion chamber, unacceptable high temperatures would result. Two measures have therefore been taken: a second Teflon ring with a high thermal conductivity and a heat sink made from aluminium to transfer the heat from the high-pressure injector to the cylinder head. 
Aluminium heat sink S425_030

Teflon ring with high thermal conductivity

Oil pump, coolant pump, coolant distributor housing 
The delivery rates of the oil and coolant pumps have been increased – the oil pump has a higher drive speed and the diameter of the coolant pump impeller has been increased from 54 to 60 mm. To keep the temperature in the cylinder block down, thermostat 2 in the coolant distributor housing opens at 80 °C....

 

 

diye gidiyor....

 

 

devamı:

 

SSP425 EcoFuel Natural Gas Drive With 1.4 l 110 kW TSI ...

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Lpg yerine ben güçlü bir dizel aldırdım. Lpg hoş geliyor ama sıkıntısı da çok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...