Muharrem Kutlu 13 Aralık 2014 Paylaş 13 Aralık 2014 ıds de hata kodu P0103 - Kütle Hava Akışı (MAF) Devre Yüksek Giriş arızası veriyor. Bu arıza kayıtlardan silinmiyor.Yapılan işlem maf temizliği yapıldı sonuç değişmedi böyle arıza ile karşılaşan oldu mu.Usta maf sensör değişimi önerdi parça fiyatı yüksek ,sizlerden gelecek bilgi doğrultusunda karar vermeliyim bilgi için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 13 Aralık 2014 Paylaş 13 Aralık 2014 Sokette temassızlık yada kablosunda bir sorun olmadığından eminseniz ve kod silindiği halde tekrar geliyorsa muhtemelen arızalıdır.Sağlam çıkma bakın önce ,araca takılıp test edilir kod almıyorsa kullanırsınız. Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 13 Aralık 2014 Yazar Paylaş 13 Aralık 2014 Teşekkürler Abdurrahman bey Kod hiç silinmiyor kablosunu tekrar kontrol edeyim ama ilk kontrolde fiziki olarak sağlam duruyordu,bu soketin bir ölçümü varmı mesela voltaj veya ohm değeri olarak Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 13 Aralık 2014 Paylaş 13 Aralık 2014 DTC P0103 MAF sensörü devresi yüksek giriş TESPİT DURUMU • PCM motorun çalıştığı MAF sensöründen gelen giriş voltajını izler. PCM Terminal 1Ac giriş gerilimi ise 4.9 V üzerinde , PCM MAF devre arıza olduğunu belirler. Teşhis destek notu • Bu sürekli bir monitör (CCM) 'dir. PCM ilk sürücü döngüsü sırasında yukarıdaki arıza durumu tespit ederse • MIL yanar. PCM Yukarıdaki arıza durumu tespit ederse • KOD Askıdaki mevcuttur. • DONDURMA FRAME VERİLERİ mevcuttur. • İTK PCM belleğinde depolanır. OLASI NEDEN • MAF sensörü arızası • Bağlayıcı veya terminal arıza • MAF / IAT sensörü terminali C ve PCM terminali 1Ac arasındaki kablo demetinde güç kaynağı kısa • MAF / IAT sensörü toprak devresinde açık devre Teşhis işlemi ADIM MUAYENE EYLEM 1 DONDURMA ÇERÇEVE VERİ OLMUŞTUR DOĞRULAYIN • DONDURMA ÇERÇEVE VERİ kaydediliyor mu? Evet Bir sonraki adıma gidin. Hayır , Onarım sipariş üzerine DONDURMA ÇERÇEVE DATA kaydedin sonra bir sonraki adıma geçin. 2 İLGİLİ ONARIM BİLGİSİ edınız DOĞRULA • ilgili hizmet onarım bilgileri kullanılabilirliğini doğrulayın. • ilgili herhangi bir onarım bilgileri var mı? Evet Mevcut onarım bilgiye göre onarım ya da tanıyı gerçekleştirin. Araç tamir değilse •, bir sonraki adıma geçin. Hayır Bir sonraki adıma gidin. 3 MAF sensörü konnektörünün KÖTÜ BAĞLANTI KONTROL • off Kontak anahtarını çevirin. • MAF / IAT sensörü konnektörünü ayırın. • kötü bağlantı kontrolü (hasarlı gibi / çekti-out işaretçilerine, korozyon.) • Herhangi bir arıza var mı? Evet Onarım veya terminalleri değiştirin, ardından Adım 7 gidin. Hayır Bir sonraki adıma gidin. 4 GÜÇ DEVRE İÇİN KISA İÇİN MAF SİNYAL DEVRESİ KONTROL • ON konumuna (Motor kapalı) Kontak anahtarını çevirin. • MAF / IAT sensörü terminali C (kablo demeti tarafı) ve vücut şasi arasındaki voltajı ölçün. • Gerilim mı 0 V ? Evet Bir sonraki adıma gidin. Hayır Onarım veya kablo demetini değiştirin, ardından Adım 7 gidin. 5 PCM KONEKTÖRÜNDEN VE KÖTÜ BAĞLANTI KONTROL • Kontak anahtarını kapatın. • PCM konnektörünü ayırın. • kötü bağlantı kontrolü (örneğin hasarlı olarak / çekti-out iğneler, korozyon). • Herhangi bir arıza var mı? Evet Terminalini onarın, sonra Adım 7 gidin. Hayır Bir sonraki adıma gidin. 6 MAF SENSÖRÜ ZEMİN DEVRE İÇİN AÇIK DEVRESİ KONTROL • MAF / IAT sensörü terminali B (kablo demeti tarafı) ve vücut toprak arasındaki sürekliliği kontrol edin. • süreklilik var mı? Evet MAF / IAT sensörünü değiştirin, sonra bir sonraki adıma geçin. Hayır Onarım veya kablo demetini değiştirin, sonra bir sonraki adıma geçin. 7 TAMAMLANDI DTC P0103 VE KONTROL ARIZA • Tüm bağlantısız yeniden bağlayın emin olun. • WDS veya eşdeğeri kullanılarak bellekten DTC. • Motoru çalıştırın. • Aynı DTC mi? Evet , PCM değiştirin sonra bir sonraki adıma geçin. (Bkz PCM ÇIKARMA / MONTAJ [LF] .) Hayır Bir sonraki adıma gidin. 8 ONARIM PROSEDÜRÜ SONRA KONTROL • "Sonra Onarım Prosedürü" gerçekleştirin. (Bkz ONARIM USULÜ [LF] SONRA .) • Herhangi bir DTC misiniz? Evet Uygulanabilir DTC sorun giderme gidin. (Bkz DTC TABLO [LF] .) Hayır Sorun tamamladı. link:http://www.thaimazda3.com/svmanual/esicont/en/srvc/html/B3E010201084W07.html Burada 4.9 volt diyor .En kolayı sağlam bir maf ile test etmek.Hatayı almaya devam ediyorsa kablo ve tesisata odaklanılır,aksi halde değişim şart. Yakıt tüketimi arttımı ve duman atma varmı 3 Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 13 Aralık 2014 Yazar Paylaş 13 Aralık 2014 Yabancı bir sitede kötü hava filtrelerin bu arıza koduna neden olacağı belirtmekte.bu arada bende hava filtresini değiştikten sonra bu arıza ile karşılaştım.böyle bir olasılık olabilir mi Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 14 Aralık 2014 Yazar Paylaş 14 Aralık 2014 Bu gün yapılan işlem. Akü eksi kutup başı söküldü 15 dakika beklettim tekrar takıp çalıştırdım arıza ikaz lambası sönmedi.Yapılan ölçümler maf sensörü jakında 4 uç kullanılmakta 1-2 numara omaj gösteriyor diyer uçlar açık devre.Motor tarafından gelen mafa takılan jakta, kontak kapalı şase ile 4 uç tek tek omaj kontrolünde değişken omajlar görüldü. Motor çalıştırıldı 4 uç voltaj ölçümü yapıldı(jak takılı değil ) 1 numara 5 v dc, 3 numara 13.75 vdc, 4 numara 12.4 vdc değer okundu sanırım maf değişim istiyor. Motor çalışırken Maf jakının takılı olup olmaması motor çalışmasında etki yapmadı her iki durumda devir 2000 -4500 arasında rahat çalışıyor Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 15 Aralık 2014 Yazar Paylaş 15 Aralık 2014 Sorun çözüldü ithal maf sensör alınıp takıldı arıza kayıtları silindi.Sağlam maf sensör jakında ohm kontrolünde 1ile 2 nolu ve 1ile 3 nolu uçlarda yaklaşık 3 ohm civarı değer görülmekte.Benim arızalı maf da 1ile 3 nolu uçlar arası dğer göstermedi ve kopuk çıktı 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 15 Aralık 2014 Yazar Paylaş 15 Aralık 2014 maf sensörü borusunun içinden kesilerek çıkarıldı daha sonra yatay üst kapak açıldı.içinde bulunan elektronik kart üzerinde saydam yarı yumuşak jel bulunmakta jakın 3 nolu bacakta bulunan telin kopuk olduğu görüldü bazı uçlarda tel bağlı değil boşta. mafı temizlerken daha dikkatli olmak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Erkut Durmuş 9 Ocak 2022 Paylaş 9 Ocak 2022 Muharrem Kutlu yazdı: Sorun çözüldü ithal maf sensör alınıp takıldı arıza kayıtları silindi.Sağlam maf sensör jakında ohm kontrolünde 1ile 2 nolu ve 1ile 3 nolu uçlarda yaklaşık 3 ohm civarı değer görülmekte.Benim arızalı maf da 1ile 3 nolu uçlar arası dğer göstermedi ve kopuk çıktı Aynı sorunla şimdi ben uğraşıyorum. 7 - 8 yıl önce yazmışsınız ama şayet beni duyarsanız yardımsız lazım ustam. Focus 2011 model p0103 hatası verip duruyor. Siliyorum yine geliyor. Söktüm temizledim değişen birşey olmadı. Torque programı ile eszamanli maf verilerini izliyorum anormal birşey de gözükmüyor. Hava derbisi ve hava sıcaklığı gayet normal gösteriyor. Başım dertte ustam yardım Yorum bağlantısı
Recommended Posts