İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

  • 2 yıl sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Arabamın obd2 ile anlık bilgilerini aldım. Motor sıcaklıklar, yakıt tüketimleri, motora binen yük, katalizör sıcaklığı gibi tüm değerleri aldım. 

İyi seyirler 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gördüğünüz bilgilere pek güvenmeyin zira,

Emilen hava ısısı okunamamış

Vites sürekli boşta gözükmüş

2000 devirde bile motor yükü %90 gözükmüş.

 

Hatalı bi şeyler var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Programın adı nedir acaba? Devirden bağımsızdır motor yükü o normal. Hava sıcaklığı tuhaf okumamış ama

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Programın adı nedir acaba? Devirden bağımsızdır motor yükü o normal. Hava sıcaklığı tuhaf okumamış ama

 

Dash command kullanıyorum., Malesef program açık olmayan ekranları okumuyor. Kaydetmiyor. o sırada hava emişi ekranı kapalıydı. Bu replayden oynatma olduğu için sadece o an telefonun ekranında olan bilgileri kaydedebiliyor. Daha sonra fark edip ekranı açtığım için giriş hava bilgisi geldi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

buradaki tork ve beygir değerleri tamamen sensör hesaplamaları sonucu tahmini değerlerdir. ama sensörler den gelen voltaj vs bilgileri tamamen doğru

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
11 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Engine Power.. (Hp) Neden bu kadar düşük...

 

 

 

Newton cinsi doğru gösterıyor fakat, gücü KW olarak gösterdiği halde altında HP şeklide ibare var. Görünen güç KW dir. 

Ayrıca Motor yükü %100 olmadığı sürece tam gücü yazmaz. Sadece o anki gücü hesaplıyor. 2500 devirde %70 motor yükü ileo anki güc 20 kw olabilir. Maksimum 49 kw motorum. Onuda 6200 devir %100 motor yükünde mümkün. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Başka başlıklar altında sormuştum. Cevabınıda aldım, fakat burda mevzuyu bir tık daha yukarı taşımak istedim. 

Temmuz ayı ortası 380 kmlik bir yolculuk yapacağım. Bu 380 km yolun 142 kmsi, Osmangazi köprüsü ve yeni otobanı. Aracım saate 120 km hızla giderken 4000 devir ceviriyor. 137 km hızlada 4500 devir. Sıkıntım şu, bir arkadaşım aynı model arabasıyla  190 km hızla giderek, motor yağının yanmasına sebeb olmuş. Motorda ve arabada sağlık sorunu yok şuan. Ama devir cevirdikce yağ yaktığından şüpheleniyor. Bahsettim hızlara çıkabilmek icin 5000 devirden fazla cevirmek gerek. Şimdi esas soru şu. 

Şehir içi kullanım için tasarlanmış fabrikadan lpgli bir otomobilin 3 saat boyunca yüksek süratte gidip yağ çubuğunun neredeyse dibine kadar yağ yakması normal mi. Benim aracım 13000 km önce yağ koyuldu. Yağ cubuğu serviste %110 iken şu an %80 civarında. Bu motor 3 litre yağ alıyor. Bu kmde bu kadar yağ kaybı normal mi. Gideceğim yolda oldukca güzel bir otoban var. 4500 devir bandını sık sık geçerim diye düşünmekteyim. Siz değerli ustalar bu durum için yorumunuz nedir. 

 

Arabayı daha iyi analatabilmek için gectiğim aylarda Gölçük İstanbul arası otobanda çektiğim videoyu atıyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Evet, arac 1,litre ve 5 ileri manual. 3 silindirli olunca normal acarlardan devir olarak fazla ceviriyor. Atmosferik benzinli.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arabanın eti butu belli,  190 km hız yapsa bile ki bence düz yolda yapamaz , o kadar zorlamak zararlıdır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bende opel corsa 1.0 essential vardı.Oda söylediğiniz şekilde yağ eksiltirdi.Birkaç yere sordum bu motorlarda bu normal demişlerdi.Araç 3 silindirli idi.Sağlıklı motor neden yağ yaksın diye düşünürdüm hep,anlam veremedin.O ara. son 3 silindirli 1.0 aracım oldu daha almam İNŞALLAH.

 

Gazipaşadan denizliye ısparta yolu üzerinden,çoğunluğu rampa iniş olan bir yoldan gittim,ortalana 4500 devir çevirdim,5500 deviride geçtiğim oldu.Arkadaşlar zorlama hararet yapar demesine rağmen bastım,sıkıntı çıkarmadı.Bakımlarını tam zamanında veya geç yapmam,devamlı erken yaparım şu yağda 3km daha gider bekleyeyimde demem.

Birkerede kayseriden gazipaşaya geldim akseki yolu üzerinden yine yüksek devir.Zaten 130-140 ulaşmak için baya bir yüksek devire çıkmak gerekiyor buda gayet normal olmalı.Yalnız saatlerce aynı devirde gittiğim hiç olmadı,cc hiç kullanmam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Altı üstü 380 km yol. 110-120 ile gitseniz ne olur ki?Hem aceleniz de yokmuş?

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
24 dakika önce, Mehmet Pınar yazdı:

Altı üstü 380 km yol. 110-120 ile gitseniz ne olur ki?Hem aceleniz de yokmuş?

En güzel cevap bu olmuş :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bayram Bozkurt

Bende daha önce 1.6 lpg li megane 2 vardı. Manisa çeşme arasında otobanda bazen 4000 devirle 30 km gaz kesmeden gittiğim olmuştur bunların 2 sinde varış yerine vardığımda ayrı zamanlarda 1 adet bobin bozulmuştu.Bu durumu 2 defa yaşadım. 2 side tesadüf olmayabilir diye düşündüm aslında. Sonrasında bir çok kez 5 km aralıklarda boşa attım yada gaz kestim ve aracımı satana kadar bobin sorunu olmamıştı. Yağ sorununu hiç yaşanadım sadece benzer bir durum olduğu için paylaşmak istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
36 dakika önce, Mehmet Pınar yazdı:

Altı üstü 380 km yol. 110-120 ile gitseniz ne olur ki?Hem aceleniz de yokmuş?

 

Yol böyle geniş ve düzolunca, insan ister istemez ayağı gaza basıyor :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

O yolda ne kapatırım varya :D

 

1.0 lt motorla A noktasından B noktasında güvenli ve keyifli seyahat etmenin yollarını arayın, 110 km/h sürat de iyidir. Paranız cebinizde kalsın.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Bu araçlar o kilometre hızlar için üretilmemiş. Bir saat boyunca yüksek devirde kullanılan aracın motorunu gözünüzde canlandırın. Pes etmek için elinden geleni yapar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eklemeyi unuttuğum bu motor yüksek devir çevirirken rahat güç üretebilmesi için dual Cvvt özelliği ve Vıs özelliği var. Yüksek devir cevirmek sıkıntı teşkil ediyor ve yağ eksiltme yapıyor ise bu tip teknolojileri araca neden koymuşlar :( 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Bakımları zamanında yapılan benzinli bir araç için 4000-4500 devir sıkıntı yaratmaz. Siz güvenliğinizi tehlikeye atmayacak hızda kullanın yeter.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben bir kaç benzinli otomobilin uzun yol devirbandına baktımda, bu durum sadece benim aracımla sınırlı değil. Fiat punto 1,4 motor olmasına rağmen aynı durumda. 3000 devirde 100 km kadran hızı yapıyor. Benim aracım ise gps ile ölçüldü hızları 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

1- Şehir içi kullanım için tasarlanmış fabrikadan lpgli bir otomobilin 3 saat boyunca yüksek süratte gidip yağ çubuğunun neredeyse dibine kadar yağ yakması normal mi.

 

2- Benim aracım 13000 km önce yağ koyuldu. Yağ cubuğu serviste %110 iken şu an %80 civarında. Bu motor 3 litre yağ alıyor. Bu kmde bu kadar yağ kaybı normal mi.

 

3- Gideceğim yolda oldukca güzel bir otoban var. 4500 devir bandını sık sık geçerim diye düşünmekteyim. Siz değerli ustalar bu durum için yorumunuz nedir. 

 

 

 

1- Normal değil.. 300 km'de bir litre yakmış demektir bu ki.. Normal değil.. 

2- Normal.. Çubuk seviyesi dediğiniz yer, yani maksimumla minimum arası 600-800 gram falandır.. 

3- Ben basardım.. Kurum temizlemek için güzel bir fırsat :)

 

Çok basınca motor illaki bir miktar yağ yakar ancak. Ben kullandığım araçlarımda dikkat çekici bir orana rastlamadım.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...