İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Evren Erakçora

Hyundai mekaniği sağlam oluyor uzun yıllar hizmet eder, basitliği ile sevdirir.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
2 saat önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Ses yoksa çok iyi, genelde bağıran bir motor denk geldi bana :)

Dizel mi sandın :D

Accord hayalimin katili...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Dizel mi sandın [emoji3]
Accord hayalimin katili...


Hatırlatma valla vtec açamadan göçecem bu dünyadan
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
7 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Üretici bu araba 156 km hız yapar diyorsa bence daha fazla yapmaması lazım, yoldaki eğim, rüzgar vs hariç tabii. Göstergeler de fazla gösterir zaten

%7-8 kadran hatasını hesaplayınca 156 km ye denk geliyor ;)

230 km hızla giderken fotoğrafı çekilmiş ww 1.6 bora görmüşlüğüm var :biggrin:

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Neyse artık otobanlarda ortalama hız tespiti olacak, en azından çok fazla yoramazsınız ayteni.. :)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Motor sesi üst devirlerde çok güzel çıkıyo gerçekten. Ekonomi için baya düşük hızlarda gitmek gerekiyo haliyle buda bu tarz bi motor için normal. Geçenlerde 1.6 motor 520 kullandım 2000 devirde 140 yapıyodu. 8 ileri ZF in güzelliği.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan

1.0 ecoboost fiesta 120 ile giderken 2300 devir çeviriyor bütün 3 silindirliler aynı değil bence ama renault grand scenic DİZEL 1.5 dci 4 silindir arabamız 120 ile giderlen 3200 devir çeviriyor onda da bir problem var gibi

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
2 saat önce, Oğuz Varhan yazdı:

1.0 ecoboost fiesta 120 ile giderken 2300 devir çeviriyor bütün 3 silindirliler aynı değil bence ama renault grand scenic DİZEL 1.5 dci 4 silindir arabamız 120 ile giderlen 3200 devir çeviriyor onda da bir problem var gibi

Yok yok renolar böyle biraz. Benzer durum Megane 3'te görünce soğumuştum.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
2 saat önce, Oğuz Varhan yazdı:

1.0 ecoboost fiesta 120 ile giderken 2300 devir çeviriyor bütün 3 silindirliler aynı değil bence ama renault grand scenic DİZEL 1.5 dci 4 silindir arabamız 120 ile giderlen 3200 devir çeviriyor onda da bir problem var gibi

benim 1.5 dci edc fluance 3000 devir de sabit 155 gidiyor. şanzımanı 5 ileri manuelmi grand scenicin

Şimdi, Emre Şimşek yazdı:

Yok yok renolar böyle biraz. Benzer durum Megane 3'te görünce soğumuştum.

 

Şimdi, Emre Şimşek yazdı:

Yok yok renolar böyle biraz. Benzer durum Megane 3'te görünce soğumuştum.

benim 1.5 dci edc fluance 3000 devir de sabit 155 gidiyor. şanzımanı 5 ileri manuelmi grand scenicin

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
13 saat önce, Hakan Gürsu yazdı:

Motor sesi üst devirlerde çok güzel çıkıyo gerçekten. Ekonomi için baya düşük hızlarda gitmek gerekiyo haliyle buda bu tarz bi motor için normal. Geçenlerde 1.6 motor 520 kullandım 2000 devirde 140 yapıyodu. 8 ileri ZF in güzelliği.

motor çok bağırınca sanki daha da hızlı gidiyormuşsun hissi  yoruyor insanı.:)2000 devir 140 çok iyiymiş.:good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
23 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Araba ruhsat net ağırlığı 1119 kilo olan, önde motor bölmesi, arkada bagaj bölmesi çok kısa olduğu için, kabin kısmı büyük olan bir otomobil. Atmosferik olduğundan çok fazla hareketli parçası yok. Küçük motor , kaputa sığıyor. Bagaj desen 210 litre , bir bebek arabası alıyor. Tam bana göre. 

Araba yakıt tüketimi LPG cinsinden olup, ekranda anlık tüketimi görebilirsiniz. Ortalama 6,3 litre yakıyor genelde. 6,3 litre lpg . Şu an 2,35 lira lpg. az evvel doldurdum. 15 liraya 100 km otoban sürüş :)

 

Ben bu testi izledikten sonra, fabrikasına gidip, tüm mantaj safhasını baştan sona izledim. Almaya karar verdim. Bunun motoru çok özeldir. LPG yakan MPİ motordur . :) 

 

 

 

Şimdi anlaşıldı bu arabanın güzelliği. Tam şehir arabası. Uzun yola çok uzaklara gitmeyenler için idealmiş..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

1.2 tsi'da dusuk devirde yuksek sürat yapiyor 

 

İzmire giderken cektim bu resmi

 

XX7DB6.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Unutulan bir mevzuyu dile getirmek istiyorum. Şimdi bizim kerata 3500 devirde 110 km hız yaptığında, aşağıdaki powerband bakıldığında 90 newton tork ve 45 beygir güc üretiyor. Tabi bu durum motorun %100 motor yükde olduğunda gecerli. Hypermiling yani enerjinin efectif kullanımı için ön görülen motor gücü ise 15 beygir. 1 ton ağırlığındaki bir otomobilin düz yolda saate 100 km hızla gidebilmesi için 14 15 beygire ihtiyacı vardır. Hadi biz bu rakamı, arabanın tam yüklü olduğunda 20 beygir olduğunu düşünürsek arabamız %50 motor yükü ile yürüyor demektir. Ve hasıl rampaya çıkıyor olduğumuzda gaz pedalına komut verip sadece motor yükünü artırarak tırmanışı hız kaybetmeden çıkabiliriz. Ayağımızın altında kullanmaya hazır %50 motor yükümüz bizden cevap bekliyor. Tabi benim arabamda %5 eğimden sonra bu %50 güç bile yetmiyor. Çünkü beşinci vitesin oranı 0.774. Buda 45 beygir olan gücün esasen tekere 34 beygir olarak ulaşıyor. Vitesi 4'de çeksem 0.906 oranıyla 40 beygiri yansır, oda yetmeyince, mecburen üçüncü vitese düşürüyorum. 1,269 oranı ile 3500 devirde elde ettiğim güc ise 57 beygir oluyor. Tüm bunların karşılığı azalan sürat olarak yansıyor tarafıma. :) 

Beşinci vitesde 3500 devirde 110 yapan araba, Dört'e 91 km hıza, Üçte 65 km hıza düşmüş oluyor. Tabi bu tamamen 3500 devir için. Üçte hızı artırabilecek bolca gücüm olduğundan bu 4 ve 5 de çıkamadığım tepeyi, devir 4500'de 90 km hızla çıkabilirim. Hatta, 5000 devirde yürürsek, elimizin altında 60 beygirlik güç ile rahat kamyon tır araba sollamakta mümkün. İşte doğru vites seçimi bu oluyor.  İki Üç bilemedin en fazla dört dakika 5000 devir cevirmenin bir zararı olmaz diye düşünüyorum. Elbet o rampanın bir inişi olacaktır.

 

 

G0Qpbv.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
17 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Şimdi anlaşıldı bu arabanın güzelliği. Tam şehir arabası. Uzun yola çok uzaklara gitmeyenler için idealmiş..

 

Hocam bu resimler size en iyi şekilde anlatır. İ10 i30 ile Elantra.  Arkada bagaj, önde motor olmayınca durum bu

 

 

hw114963-tr.png

hw118553.png

 

hw108291.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan
benim 1.5 dci edc fluance 3000 devir de sabit 155 gidiyor. şanzımanı 5 ileri manuelmi grand scenicin

Şanzıman 6 ileri edc

Birde fluence ler zaten deli gibi gidiyor ne var o arabada bilmiyorum bmw lere selektör atıyor valla :D

Yorum bağlantısı
Ali Gök
10 dakika önce, Oğuz Varhan yazdı:

Şanzıman 6 ileri edc

Birde fluence ler zaten deli gibi gidiyor ne var o arabada bilmiyorum bmw lere selektör atıyor valla :D

aynı motor şanzımanda neden öyle oluyor . scenic kaç kg ? yada rüzgarmı tutuyor araba acaba

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
On 31.05.2017 at 09:27, Ali Darbaz yazdı:

Ben spritmonitör.de kullanıcısıyım. Arabamın yakıt tüketimini soranlar olduğu için, 100 depoluk lpg tüketim istatistiğimi burdan görebilirler. 

 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/762370.html

İngilizce linki de koyalım. :)

https://www.spritmonitor.de/en/detail/762370.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
4 saat önce, Oğuz Varhan yazdı:

Şanzıman 6 ileri edc

Birde fluence ler zaten deli gibi gidiyor ne var o arabada bilmiyorum bmw lere selektör atıyor valla :D

Pistte görecektin, üstümüzden atladı imansız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şanzıman 6 ileri edc
Birde fluence ler zaten deli gibi gidiyor ne var o arabada bilmiyorum bmw lere selektör atıyor valla [emoji3]

Birini kullanan ruhsat sahibi diğeri değildir belki?
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba, 

Genelde yalnız araba kullanmak zorunda kaldığımda, Hypermiling yaparım. Hypermiling ekonomik otomobil kullanma teknikleri bütününe verilen ingilizce bir terimdir. Yolculuk maliyetlerini düşürmek, daha fazla km yapmak, daha az parça eskitmek gibi bir çok avantajı vardır. 

Dün gece iftar saatinde, yolun boş olması avantajınıda kullanarak, Şile otoyolu - Paşaköy - Kurtköy- Tuzla tersane köprüsü arasındaki  32 km yolu kullanarak daha önce kırdığım kendi rekoru kırmayı başardım. Daha önce 5,2 litre olan tüketim rekorumu 4,9 litreye kadar çektim. 

 

Bu denemeden önce, bir aerodinamik hesaplaması yaparak aracımın hıza göre karşılaştığı dirençleri çıkarttım. 0,31 cd sürtünme katsayı, 2 metrekare ön yüzü olan arabanın 80 km hızla karşılaştığı direnç, newton cinsinde 80 km hızla 183 newton denk geliyor. Hız 100 km olduğunda ise 236 newtona, hız artıkca oran kat kat artıyor.. 

 

WQnmoE.png

 

Bu dirence karşılık aracın hızını koruması için gerekli motor gücü ise  aşağida görülüyor 

 

RPY2pG.png

 

Bu bilgileride göz önüne alarak, trafik durumunuda göz önünde bulundurarak, saate ortalama 62 km hız ile rekorumu agele ettim. 

32 km yolda 1,6 litre LPG yakıtı yaktım. Litresi 2,45 liradan aldığım LPG ile bu mesafede 5,45 lira yaktım. bu değer 100 km de 12,5 liraya denk geliyor.

Motor devri ortalama 2200 devir, yolculuk süresi 31 dakika çıktı. En yüksek 122 km hıza çıktım, 122 km hızla giderken motorum 44 beygir güç üretmiş. 

 

Teknik olarak, her rampa aşağı gaza bastım. Yüksek hıza çıkıp, motor yükünü %50 - %60 seviyelerini geçmeden rampa çıktım. Yeri geldi rampayı , motor yükünü %80 geçmemesi için üçüncü vitesde çıktım. Esasen ortalama 80 km hız yaptım, ama sapaklarda ve sokaklarda hızım durma noktasına geldiği için ortalama 62 km oldu. Bu şekilde sürüşe devam edersem  27,7 litre depo ile menzil 565 km olacaktı 

 

vpErNO.png 1gyqZ1.png

 

 LnamRJ.png  r2QnXB.png

 

7Nk5Wm.png  Prqm2v.png 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Teknik verileriniz ve araştırmanız mükemmel. Elinize ayağınıza sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Buda kat ettiğim yolun yükseklik profili.. Sanki biraz hile yapmış gibi oldu

100 metre yükseltiden başlayıp, deniz seviyesine inmişim. :) 

 

kWkmyD.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...