İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

ali abi tebrikler çok iyi  yakalamışsın tekniği :bravo:yalnız 62 km hız ile gitmek araba ile o yolda daha fazla bir faturaya sebeb olabilir aman dikkat 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
4 dakika önce, Ali Gök yazdı:

ali abi tebrikler çok iyi  yakalamışsın tekniği :bravo:yalnız 62 km hız ile gitmek araba ile o yolda daha fazla bir faturaya sebeb olabilir aman dikkat 

 

 

62  km ortalama o yolun kapından kapıya ortalama hızı, Ben o yolda 120 ile 80 km arasında arabayı sürdüm. Kavşaklarda, sokaklarda yavaşlamak zorunda kaldım.  O yolda 6 tane kavşak, 50 km hız sınırı olan birde bağlantı yolu var. Ayrıca 4 km sokak sürüşüde var. Adresler çıkmasın diye haritada göstermiyorum :) 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Araç kullanmaya farklı açılardan bakıyorsunuz. Yazılarınızı zevkle ve merakla takip ediyorum. :bravo:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Ersen Tapan yazdı:

Araç kullanmaya farklı açılardan bakıyorsunuz. Yazılarınızı zevkle ve merakla takip ediyorum. :bravo:

 

Her arabanın, gerçekten ekonomik olduğu bir kısım var. Ben bunu yakalayıp üstüne oynuyorum. 2015 Xtrail dci 130 ile aynı yolda 5,5 litre dizel yaktım.. 

 

20151213_200143+%2528Large%2529.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Ali Bey çok keyifli bir yazı ve görsel grafiklerle desteklemeniz de daha iyi anlamamı sağladı. Sayenizde bilmediğim şeyleri öğreniyorum, elinize sağlık. Yeni rekor denemelerine:flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu benim arabamın 4500 devire kadar olan tork bandı.. 

 

%25C3%25BCniversite+testi.jpg

 

Buda arabamın aynı devir aralığında, vites oranlarında yaptığı hız. Arabamın en ekonomik olduğu kısım 2500 devir 4 ncü vitesde olduğu kısımdır. Olabilcek en ideal motor yükü vites oranı ile saate 65 km hızla teoride 3,3 litre lpg ile yürütmek mümkün. Ama Türkiyede bunu gerçekleştirmek için düz yol ve boş trafik yok :) 

 

WQn5rE.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Güzel bilgiler. Yalnız merak ettiğim şey ne kadar lpg yaktığınızı nasıl hesapladınız. Depoyu fulleyip vardığınız yerde tekrar mı fullediniz? Bu şekilde yaptıysanız lpg'de pompadan pompaya fark oluyor mu olmuyor mu?

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
16 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Güzel bilgiler. Yalnız merak ettiğim şey ne kadar lpg yaktığınızı nasıl hesapladınız. Depoyu fulleyip vardığınız yerde tekrar mı fullediniz? Bu şekilde yaptıysanız lpg'de pompadan pompaya fark oluyor mu olmuyor mu?

 

Şöyle anlatayım, Arabam bifuel motor. Tamamen arabanın kendi orjinal beyni tarafından kumanda ediliyor. LPG sistemi sonradan takma değil, bütünün bir parçası olarak çalışıyor. Arabanın beynine OBD2 ile bağlandım. Telefon dashcommand lisanslı kurulumu ile test  gerçekleştiriyorum. Ayrıca Spritmonitör.de üyeliğim var. Sürekli pompada ölçüm yapıyorum. Fakat Pompadan ölçüm yapmadım. Daha öncede dashcommand kullandığımdan sapma payının %3-5 arasında olduğunu biliyorum. Bunun sebebide Dashcommand arabayı yürürken harcadığı yakıtı hesaplaması. Işıkda durunca veya kapıda ısıtırken yakılan yakıtı hesaplamıyor. Hareket olmadan tüketim hesaplamıyor. Lpg istasyonlarında basınc değerleri farkı ve hava sıcaklığına göre depo bittiğinde dolum sırasında 25 litre ile 27 litre arasında değişiklik gösteriyor. Bu Dashcommand bir yıldır kullanmaktayım. ve güvenirliğini biliyorum. Arabanın beyninde ne geciyorsa onu iletiyor. 2017 makyajlı i10 modellerinde anlık lpg tüketimi var. Ama benim 2014 makyajsız i10da bu özelik malesef açılamıyor. Komple yeni beyin gerek. Tek sorun yol bilgisayarına bu bilgiyi yansıtamıyor olması. Obd 2 bağlayıp, dashcommand ile izlemek mümkün. Bende bundan faydalanıyorum. Bir yıldır kullandığım için programa güvenim tam. Sonucta 100'den fazla yakıt aldım. Ortada böyle bir istatistik olunca güven sorunu yaşamıyorum.. 

 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/762370.html

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Buda kat ettiğim yolun yükseklik profili.. Sanki biraz hile yapmış gibi oldu

100 metre yükseltiden başlayıp, deniz seviyesine inmişim. :) 

 

 

 

Evet.. aynı yolu geri gelip ortalamayı almalıydınız :)

Şaka şaka, gerek yok :)

Güzel yazı güzel bilgilendirme olmuş..  

Hypermiling  yazısını büyütüp ön cama yapıştırayım ben. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Evet.. aynı yolu geri gelip ortalamayı almalıydınız :)

Şaka şaka, gerek yok :)

Güzel yazı güzel bilgilendirme olmuş..  

Hypermiling  yazısını büyütüp ön cama yapıştırayım ben. 

 

 

Bende toyota yaris hybrid fiyatlarina bakiyorum. Hyprid araba ile 1 litre benzin yakarsam belki odul verirler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Biraz daha geniş bilgi vereyim, Yapılan araştırmalara göre konvansiyonel bir otomobilin ortamala 100 km hızı tutması için ihtiyacı olan güc 14 beygir civarındadır. Benim arabam nispeten daha küçük ve aerodinamik olduğu için aynı hızı tutması için ihtiyacı olan güç 11,2 beygir. 

 

Arabanın vites oranına bakıldığında, 3300 devir dakikada beşinci vitesde 100 km hız yapabiliyorum. Motor bu devir bandına maksimum yük ile 40 beygir güc, 80 newton tork üretebiliyor.  Yani aracımın saate 100 km gücü koruyabilmesi için gereken gücün 3,5 katı beygire sahipsiniz. O devirde motor yükünüzü %25-30 oranlarında tutmanız yani gaz pedalına %30 civarında basmanız yeterli olacaktır.  

 

Ayrıca 3300 devir cevirip gücünüzü rüzgara karşı 11,2 beygir kaybedince, rampalarda aracınızı hızını sabit tutabilceğiniz geriye 28,8 beygir gaz pedalı altında hazır beklemektedir. Ama bu hazır bekleyen 28 beygirini kullanmaya çalışmak büyük yakıt sarfiyatına sebeb olcağından motor yükü  %80 üstü ne çıkınca  yakıt tüketimini artıracağından bir alt vitese düşmek daha mantıklı oluyor. 

 

r2QlO7.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eski aracımda yapmıştım6. Şehir dışı 4 litre olan tüketimi yine 90 km hızı geçmeden 3.2 litreye indirdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Bu konulardaki merakınız ortaya harika istatistiklerin çıkmasına neden oluyor. Keyifle takip ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Aracım benzinden lpgye gectiğinde, benzindeki tüketimine göre  %37 artarak lpg yakıyor . Yani araba 7,3 gelen yakıt tüketimi benzinde 5,3 litreye tekavul ediyor. Aynı şekilde 5 litrelik rekor denemesi benzinde 3,7 litre benzine tekavul ediyor. 

 

Yani arabayı benzinde kullansaydım 4 litre tüketimin altına inebilirdi :)  Bir arkadaşım, sabit 90 km hızla tek depo ile İzmir'den İstanbul'a 4,5 litre benzin tüketimi ile geldi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

idda ediyorum bu arabayı amcam sürse 15 litre yaktırır. benim eski dizel  eraya 10 litre şehir dışı yaktırmışlığı vardır kendisinin:D :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Balıkesir'den Edremit'e 4,4 ile gitmiştim. Balıkesir'den İzmir'e 4,8 ile rahat giderim. 100 km hızı geçmeden klima kapalı. Klima ve biraz sürat ile 6 6,5.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
18 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Balıkesir'den Edremit'e 4,4 ile gitmiştim. Balıkesir'den İzmir'e 4,8 ile rahat giderim. 100 km hızı geçmeden klima kapalı. Klima ve biraz sürat ile 6 6,5.

 

Bu yaz, İstanbuldan Balıkesire yolculuk yapacağım, Hedefim 4 saatin altında yolu bitirmek. 1,0 motor araba ile 4 saaten kısa sürede Balıkesir'e ulaşmak hedefim :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yalnız arkadalar, bu değerler benim arabama göre, siz benim arabanın boyutuna bakarak kendi aracınızla kıyaslayıp üstüne koyun. :) 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

Araç focus 1.6 tdci 115 Hplik manuel stage 3 uygulandı 180 hp 350 nm tork güç yakalandı :)
Üzerinde 18 jant 235x40x18 yazlık Lastik mevcut
Araç ağırlığı 1460 kg +dolu depo + 2 yetişkin + 2 ortaboy valiz
Klima açık auto modunda 20 dereceye ayarlı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
15 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

Araç focus 1.6 tdci 115 Hplik manuel stage 3 uygulandı 180 hp 350 nm tork güç yakalandı :)
Üzerinde 18 jant 235x40x18 yazlık Lastik mevcut
Araç ağırlığı 1460 kg dolu depo(kantara çıktım) + 2 yetişkin + 2 ortaboy valiz
Klima açık auto modunda 20 dereceye ayarlı

ankaradan bursa üzerinden balıkesir edremit ören ayvalık badavut kuşadası davutlar  didim marmaris orhaniye selimiye datça turunç ankara rota full sakin kullanım deneme amaçlı 90-120 km aralığında hız 3200 küsür km yola 550tl küsür yakıt aldım yola çıkmadan bakım alastik havası vs işini halletmiştim ...

velhasıl bir tam dolu  depo ile 53-55lt 1350 km yol yaptım son 70 km ışık direk yandı 210 tl mazot almıştım :)


y3lVNn.jpg

ProQn8.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Manual vites tüplü bin motor araba kullandığım için sık sık bana yöneltilen bir soruya cevap vermek istedim. 

Klima full açık ve hava 39 derece. Rampada araç sollamak istediğimde,  rev-match downshift yaparak, görüldüğü gibi arac sonlanabiliyor.. 

Lütfen bu soruyu tekrar tekrar sormayın, soranlara gösterirsiniz :) 

 

 

 

Eğim 

1gNNgA.jpg

 

vpZZpv.jpg

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...