Ali Gök 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 ali abi tebrikler çok iyi yakalamışsın tekniği yalnız 62 km hız ile gitmek araba ile o yolda daha fazla bir faturaya sebeb olabilir aman dikkat 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 (düzenlendi) 4 dakika önce, Ali Gök yazdı: ali abi tebrikler çok iyi yakalamışsın tekniği yalnız 62 km hız ile gitmek araba ile o yolda daha fazla bir faturaya sebeb olabilir aman dikkat 62 km ortalama o yolun kapından kapıya ortalama hızı, Ben o yolda 120 ile 80 km arasında arabayı sürdüm. Kavşaklarda, sokaklarda yavaşlamak zorunda kaldım. O yolda 6 tane kavşak, 50 km hız sınırı olan birde bağlantı yolu var. Ayrıca 4 km sokak sürüşüde var. Adresler çıkmasın diye haritada göstermiyorum 16 Haziran 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Araç kullanmaya farklı açılardan bakıyorsunuz. Yazılarınızı zevkle ve merakla takip ediyorum. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 8 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Araç kullanmaya farklı açılardan bakıyorsunuz. Yazılarınızı zevkle ve merakla takip ediyorum. Her arabanın, gerçekten ekonomik olduğu bir kısım var. Ben bunu yakalayıp üstüne oynuyorum. 2015 Xtrail dci 130 ile aynı yolda 5,5 litre dizel yaktım.. 1 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Ali Bey çok keyifli bir yazı ve görsel grafiklerle desteklemeniz de daha iyi anlamamı sağladı. Sayenizde bilmediğim şeyleri öğreniyorum, elinize sağlık. Yeni rekor denemelerine 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 Bu benim arabamın 4500 devire kadar olan tork bandı.. Buda arabamın aynı devir aralığında, vites oranlarında yaptığı hız. Arabamın en ekonomik olduğu kısım 2500 devir 4 ncü vitesde olduğu kısımdır. Olabilcek en ideal motor yükü vites oranı ile saate 65 km hızla teoride 3,3 litre lpg ile yürütmek mümkün. Ama Türkiyede bunu gerçekleştirmek için düz yol ve boş trafik yok 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 (düzenlendi) Güzel bilgiler. Yalnız merak ettiğim şey ne kadar lpg yaktığınızı nasıl hesapladınız. Depoyu fulleyip vardığınız yerde tekrar mı fullediniz? Bu şekilde yaptıysanız lpg'de pompadan pompaya fark oluyor mu olmuyor mu? 16 Haziran 2017 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 (düzenlendi) 16 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Güzel bilgiler. Yalnız merak ettiğim şey ne kadar lpg yaktığınızı nasıl hesapladınız. Depoyu fulleyip vardığınız yerde tekrar mı fullediniz? Bu şekilde yaptıysanız lpg'de pompadan pompaya fark oluyor mu olmuyor mu? Şöyle anlatayım, Arabam bifuel motor. Tamamen arabanın kendi orjinal beyni tarafından kumanda ediliyor. LPG sistemi sonradan takma değil, bütünün bir parçası olarak çalışıyor. Arabanın beynine OBD2 ile bağlandım. Telefon dashcommand lisanslı kurulumu ile test gerçekleştiriyorum. Ayrıca Spritmonitör.de üyeliğim var. Sürekli pompada ölçüm yapıyorum. Fakat Pompadan ölçüm yapmadım. Daha öncede dashcommand kullandığımdan sapma payının %3-5 arasında olduğunu biliyorum. Bunun sebebide Dashcommand arabayı yürürken harcadığı yakıtı hesaplaması. Işıkda durunca veya kapıda ısıtırken yakılan yakıtı hesaplamıyor. Hareket olmadan tüketim hesaplamıyor. Lpg istasyonlarında basınc değerleri farkı ve hava sıcaklığına göre depo bittiğinde dolum sırasında 25 litre ile 27 litre arasında değişiklik gösteriyor. Bu Dashcommand bir yıldır kullanmaktayım. ve güvenirliğini biliyorum. Arabanın beyninde ne geciyorsa onu iletiyor. 2017 makyajlı i10 modellerinde anlık lpg tüketimi var. Ama benim 2014 makyajsız i10da bu özelik malesef açılamıyor. Komple yeni beyin gerek. Tek sorun yol bilgisayarına bu bilgiyi yansıtamıyor olması. Obd 2 bağlayıp, dashcommand ile izlemek mümkün. Bende bundan faydalanıyorum. Bir yıldır kullandığım için programa güvenim tam. Sonucta 100'den fazla yakıt aldım. Ortada böyle bir istatistik olunca güven sorunu yaşamıyorum.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/762370.html 16 Haziran 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 2 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Buda kat ettiğim yolun yükseklik profili.. Sanki biraz hile yapmış gibi oldu 100 metre yükseltiden başlayıp, deniz seviyesine inmişim. Evet.. aynı yolu geri gelip ortalamayı almalıydınız Şaka şaka, gerek yok Güzel yazı güzel bilgilendirme olmuş.. Hypermiling yazısını büyütüp ön cama yapıştırayım ben. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Evet.. aynı yolu geri gelip ortalamayı almalıydınız Şaka şaka, gerek yok Güzel yazı güzel bilgilendirme olmuş.. Hypermiling yazısını büyütüp ön cama yapıştırayım ben. Bende toyota yaris hybrid fiyatlarina bakiyorum. Hyprid araba ile 1 litre benzin yakarsam belki odul verirler. 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Çok güzel bilgiler içeriyor. Teşekkür ederiz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 (düzenlendi) Biraz daha geniş bilgi vereyim, Yapılan araştırmalara göre konvansiyonel bir otomobilin ortamala 100 km hızı tutması için ihtiyacı olan güc 14 beygir civarındadır. Benim arabam nispeten daha küçük ve aerodinamik olduğu için aynı hızı tutması için ihtiyacı olan güç 11,2 beygir. Arabanın vites oranına bakıldığında, 3300 devir dakikada beşinci vitesde 100 km hız yapabiliyorum. Motor bu devir bandına maksimum yük ile 40 beygir güc, 80 newton tork üretebiliyor. Yani aracımın saate 100 km gücü koruyabilmesi için gereken gücün 3,5 katı beygire sahipsiniz. O devirde motor yükünüzü %25-30 oranlarında tutmanız yani gaz pedalına %30 civarında basmanız yeterli olacaktır. Ayrıca 3300 devir cevirip gücünüzü rüzgara karşı 11,2 beygir kaybedince, rampalarda aracınızı hızını sabit tutabilceğiniz geriye 28,8 beygir gaz pedalı altında hazır beklemektedir. Ama bu hazır bekleyen 28 beygirini kullanmaya çalışmak büyük yakıt sarfiyatına sebeb olcağından motor yükü %80 üstü ne çıkınca yakıt tüketimini artıracağından bir alt vitese düşmek daha mantıklı oluyor. 16 Haziran 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Eski aracımda yapmıştım6. Şehir dışı 4 litre olan tüketimi yine 90 km hızı geçmeden 3.2 litreye indirdim 1 Yorum bağlantısı
Onur Doğan 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Bu konulardaki merakınız ortaya harika istatistiklerin çıkmasına neden oluyor. Keyifle takip ediyorum 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 (düzenlendi) Aracım benzinden lpgye gectiğinde, benzindeki tüketimine göre %37 artarak lpg yakıyor . Yani araba 7,3 gelen yakıt tüketimi benzinde 5,3 litreye tekavul ediyor. Aynı şekilde 5 litrelik rekor denemesi benzinde 3,7 litre benzine tekavul ediyor. Yani arabayı benzinde kullansaydım 4 litre tüketimin altına inebilirdi Bir arkadaşım, sabit 90 km hızla tek depo ile İzmir'den İstanbul'a 4,5 litre benzin tüketimi ile geldi. 16 Haziran 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 idda ediyorum bu arabayı amcam sürse 15 litre yaktırır. benim eski dizel eraya 10 litre şehir dışı yaktırmışlığı vardır kendisinin 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Balıkesir'den Edremit'e 4,4 ile gitmiştim. Balıkesir'den İzmir'e 4,8 ile rahat giderim. 100 km hızı geçmeden klima kapalı. Klima ve biraz sürat ile 6 6,5. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 18 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Balıkesir'den Edremit'e 4,4 ile gitmiştim. Balıkesir'den İzmir'e 4,8 ile rahat giderim. 100 km hızı geçmeden klima kapalı. Klima ve biraz sürat ile 6 6,5. Bu yaz, İstanbuldan Balıkesire yolculuk yapacağım, Hedefim 4 saatin altında yolu bitirmek. 1,0 motor araba ile 4 saaten kısa sürede Balıkesir'e ulaşmak hedefim Yorum bağlantısı
Hasen Kara 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Tebrik ederim. Öğrendiğim her yeni şey için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Haftaya 1300 km lik yola çıkıyorum. Çalışayım ben bunları. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 Yalnız arkadalar, bu değerler benim arabama göre, siz benim arabanın boyutuna bakarak kendi aracınızla kıyaslayıp üstüne koyun. Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Araç focus 1.6 tdci 115 Hplik manuel stage 3 uygulandı 180 hp 350 nm tork güç yakalandı Üzerinde 18 jant 235x40x18 yazlık Lastik mevcut Araç ağırlığı 1460 kg +dolu depo + 2 yetişkin + 2 ortaboy valiz Klima açık auto modunda 20 dereceye ayarlı 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 15 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: Araç focus 1.6 tdci 115 Hplik manuel stage 3 uygulandı 180 hp 350 nm tork güç yakalandı Üzerinde 18 jant 235x40x18 yazlık Lastik mevcut Araç ağırlığı 1460 kg dolu depo(kantara çıktım) + 2 yetişkin + 2 ortaboy valiz Klima açık auto modunda 20 dereceye ayarlı ankaradan bursa üzerinden balıkesir edremit ören ayvalık badavut kuşadası davutlar didim marmaris orhaniye selimiye datça turunç ankara rota full sakin kullanım deneme amaçlı 90-120 km aralığında hız 3200 küsür km yola 550tl küsür yakıt aldım yola çıkmadan bakım alastik havası vs işini halletmiştim ... velhasıl bir tam dolu depo ile 53-55lt 1350 km yol yaptım son 70 km ışık direk yandı 210 tl mazot almıştım 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2017 (düzenlendi) Merhaba Manual vites tüplü bin motor araba kullandığım için sık sık bana yöneltilen bir soruya cevap vermek istedim. Klima full açık ve hava 39 derece. Rampada araç sollamak istediğimde, rev-match downshift yaparak, görüldüğü gibi arac sonlanabiliyor.. Lütfen bu soruyu tekrar tekrar sormayın, soranlara gösterirsiniz Eğim 1 Temmuz 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts