Serdal Durgan 24 Ocak 2015 Paylaş 24 Ocak 2015 arkadaşlar öncelikle özür dilerim yoğunluğumdan dolayı ancak müsait oldum. tek tek koltuklar için açıklamaya çalışıcam. tekrar sökmek çok uğraştırıcı olduğu için elimdeki resimlerden tarif etmeye çalışıcam. yardımcı olması açısından bir kaç açıklama yaptım resim üzerinde problem olan bir yer olursa tekrar açıklama yaparım. malzemeler: 1- koltuk somunlarına uygun 4 yada 6 köşe alyan (ön ve arka koltuk somun boyutları farklıdır) 2- kargaburun 3- düz ve yıldız tornavida. süre: sökme işlemi: 1 saat 30 dk montaj: 2 saat 30 dk toplam: 4 saat (yıkama ve kurutma süreleri hariçtir) ön koltuklar sırt bölümü sökme işlemi: 1- koltukların alt raylarında bulunan somun vidalar 6 köşe yada 4 köşe alyan ile sökülerek koltuk dışarıya alınır. koltuğu sökmeden montajın pek mümkün olacağını zannetmiyorum. 2- koltuğun sırt bölümünün alt tarafında bulunan birbirine geçmeli olan plastikler sökülmeli. alttaki resimde bulunduğu yer mevcut. sağ ve sol ön koltukta aynı yerdeler. sökerken kırmızı karenin sol tarafından başlarsanız rahatlıkla ayrılacaktır. 3- kolçak alt tarafında bulunan fermuar yardımı ile kılıfı sökülmeli. bağlantı yerindeki "C" şeklindeki telde tornavida yardımıyla çıkartılarak koltuktan ayrılmalı. sağ koltuk içinde koltuk arkası plastiğini altta bulunan 2 vidayı söktükten sonra aşağıya çekerek çıkartabilirsiniz. 4- aşağıdaki resimdeki gibi siyah ok yönüne doğru döşeme çıkartılır. ancak kırmızı çizgi şeklinde belirttiğim süngerin içerisindeki ince demirlere bağlı halka tel bağlantıları karga burun yardımıyla dikkatlice genişletilerek sökülür. hatırladığım kadarıyla ön koltukların sırt bölümünde 14 adet bağlantı halkası var. 5- üst bağlantı noktalarına gelindiğinde koltuğun arka tarafında resimdeki gibi koltuk demirine birleşme bölümü bulunmaktadır. yukarı iterek kolaylıkla çıkartabilirsiniz. NOT: sırt bölümlerini sökerken telleri çok fazla çekerek germeyiniz. süngerden atarsa döşemeler eskisi gibi durmaya bilir. elinizden geldiğince halka demirleri kırmayınız. takarken onları kullanacağınızı unutmayın. kırsanız bile problem değil. sökme işlemi yaptığım başka bir araçta teller paslanmıştı kırıldı onun yerine ince amerikan plastik kelepçelerden kullandık. kendi aracımda yine telleri taktım baya bir zor oldu ama bana sorarsanız daha sonra tekrar sökerim diyosanız plastik kelepçeler takma ve çıkarma işlemlerinde daha kullanışlı. ön koltuk oturma kısmı sökme işlemi: 1- resimdeki gibi oturma kısmının altında bulunan döşemenin kenarlarından demire bağlanan plastikler tornavida yardımı ile hafif bir zorlama ile kendisi çıkmaktadır. sol koltuğun oturma kısmı tıpkı sağ koltuktaki gibi menteşelidir. ve yukarıya doğru koltuğu söktükten sonra kaldırabilirsiniz. 2- aşağıdaki resimde belirttiğim kırmızı çizgili yerlerde aynı sırt kısmında olduğu gibi süngere bağlı demirler ve döşemeyi o demirlere bağlayan halka teller bulunmaktadır. aynı sırt kısmında yapıldığı gibi sökme işlemi uygulanır. Arka koltuk sırt bölümü sökme işlemi: 1- koltuk menteşelerinde bulunan 8 adet somun çıkartılarak koltuklar sökülür ve dışarı alınır. 2- aşağıdaki resimde görüldüğü gibi işaretli yerlerde kanal bulunmakta ve bu kanalların içerisinde döşeme plastikleri yer almaktadır. herhangi bir yerden tornavida ile bu plastiği dışarı çıkarttıktan sonra elinizle kalanını sökebilirsiniz. 3- koltuğun üst kısmında bulunan yatırma kolu plastiği, kafa destek yuvası, emniyet kemeri plastiklerini yukarıya doğru çekerek çıkarta bilirsiniz. özellikle kafa desteği yuvasındaki plastik beni çok zorlamıştı tornavidayı yan tarafından geçirip biraz sert asılırsanız kendisini bırakacaktır. 4- aşağıda bulunan resimde işaretli yerlerde tıpkı ön koltuklardaki gibi döşemenin süngere bağlantı noktası ve demirleri bulunmaktadır. tıpkı ön koltuklarda yaptığınız gibi onlarıda çıkartınız. arka koltuk oturma bölümü sökme işlemi: 1- isteğe göre sökülmeden çıkartılabilir yada monte edilebilir. ancak bu kadar zahmete girilmişken bence taban keçeside yıkabilir. o yüzden söktüm. 2- aşağıdaki resimde işaretli olduğu gibi sırt bölümü sökümündeki kanallar buradada mevcut aynı sistemle sökme işlemini yapıyoruz. yıkama ve kurutma işlemi: benim yaptığım yıkama işlemi şu şekilde; 1- 15 dk lık ön yıkama 2- 30 derecede bol deterjan az yumuşatıcılı uzun yıkama 3- makinanın durulama programı 4- 30 derecede az deterjan bol yumuşatıcılı uzun yıkama NOT: yumuşatıcıyı seçerken konsantre ve ferah kokular seçin. en son yıkamada ölçeğin 4-5 katı kadar yumuşatıcı koymuştum. döşemeleri yıkayalı 1 ay oldu ona rağmen hala güzel kokmakta. NOT: süngerleri ben hiç ıslamadım. kuruması ve yıkaması açıkcası beni korkuttu. ayrıca süngerleri fazla ıslarsanız yada fazla kurutursanız dökülmeler ve çürümeler olabilir. o nedenle süngerlere hiç elinizi sürmeyin derim. NOT: asla ütü kullanmayınız. NOT: DEMİR BAĞLANTI HALKALARININ TAMAMINI DÖŞEMELERDEN SÖKMEDEN MAKİNAYA ATMAYIN. UCLARI SİVRİ OLDUĞUNDAN MAKİNENİZE YADA DÖŞEMELERİNİZE ZARAR VEREBİLİR kurutma işleminde ise; yüksek dereceli kalorifer peteklerinin üzerine koydum. en ufak bir nem kalmayacak şekilde 1 gün boyunca orada beklettim. az bile nemli bir şekilde montaj yaparsanız. zaman içerisinde çok yoğun ve kötü bir koku oluşacaktır. ayrıca döşemelerinizin çürümesine neden olabilir. montaj işlemi: 1- yapılan sökme işleminin tersi yapılarak monte edilebilir. 2- sökerken kırılan yada kaybolan demir bağlantı halkalarınızın yerine küçük boy amerikan plastik kelepçelerden kullanabilirsiniz. 3- demir bağlantı halkalarını tam olarak söktüğünüz yerlerden bağlamanız döşemenin düzgün durmasını sağlayacaktır. 4- montaj işleminden sonra döşemede yer yer kırışıklıklar görülebilir. 1-2 gün sonra o kırışıklıklar kaybolacaktır. 5- ön koltuk sırt bölümü arka tarafında bulunan plastiği demire bağlayan kısmı görmeden sökme ve takma işlemi yapacağınızdan takmak çok vaktinizi alabilir. NOT: GİRESUN MERKEZDE DENEYECEK ARKALADAŞLAR VARSA YARDIMCI OLABİLİRİM 23 1 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 24 Ocak 2015 Paylaş 24 Ocak 2015 Güzel anlatım. Keşke yenilenmiş halinin de fotoğrafını koysaydınız. Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 25 Ocak 2015 Paylaş 25 Ocak 2015 Güzel bir anlatım olmuş eline sağlık... Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 25 Ocak 2015 Paylaş 25 Ocak 2015 Çok güzel paylasim olmus.Emeğimize saglik. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ocak 2015 Paylaş 25 Ocak 2015 Bilgi kutusuna yakışacak bir konu tebirkler sabra da saygı Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ocak 2015 Paylaş 25 Ocak 2015 Güzel anlatım. Tebrikler. Hazır kılıfları çıkarmışken keşke koltuk ısıtma yapsaydınız. Ben yapacağım üşeniyorum sökmeye. Yorum bağlantısı
Serkan Engin 12 Mart 2015 Paylaş 12 Mart 2015 (düzenlendi) Bende 2000 fiesta var arka koltuğun oturum kısmını söktüm yıkadım montajlarken plastik kelepçe ile montajladım ama sırt kısmını sökmek mümkün değil bu sekilde vida var uygun uçla denedim ama nafile makita şarjlı matkapla açamadım ne yapmam gerekli akıl verin lütfen 12 Mart 2015 tarihinde Serkan Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdal Durgan 30 Mart 2015 Yazar Paylaş 30 Mart 2015 Bende 2000 fiesta var arka koltuğun oturum kısmını söktüm yıkadım montajlarken plastik kelepçe ile montajladım ama sırt kısmını sökmek mümkün değil bu sekilde vida var uygun uçla denedim ama nafile makita şarjlı matkapla açamadım ne yapmam gerekli akıl verin lütfen 4 köşe alyanda açacaktır vidayı "L" şeklinde kare alyan alarak halledebilirsiniz. eğer vida çok sıkı ve yine açılmazsa "L" alyanın uzun kısmını demir boru ile uzatarak destek kolu yapabilirsiniz. en olmadı sanayideki havalı matkaplar açacaktır. yalnız bu şekilde açacak olursanız vidanın bir yedeğini edininiz. muhtemelen yalama olacaktır vida. 1 Yorum bağlantısı
Deniz Tarhan 19 Haziran 2016 Paylaş 19 Haziran 2016 Çok güzel bir konu olmuş, ama malesef resimler gitmiş, güncellemeniz mümkün mü? 1 Yorum bağlantısı
ismail mercan 28 Ekim 2016 Paylaş 28 Ekim 2016 Arkadaslar öncelikle herkese merhaba inyernette bir koltuk sökümunden once akü başlığını sokmuşlerdi bende fiseta 2007 var on koltuklarin altında jak var bizimde koltuklari sokerken akü baslini sokmemiz lazimmi acaba ? Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 28 Ekim 2016 Paylaş 28 Ekim 2016 Arkadaslar öncelikle herkese merhaba inyernette bir koltuk sökümunden once akü başlığını sokmuşlerdi bende fiseta 2007 var on koltuklarin altında jak var bizimde koltuklari sokerken akü baslini sokmemiz lazimmi acaba ? O soketler emniyet kemeri uyarısı için. Koltukta oturan var mı ona bakıyor. Direk çekmenizin pek zararı olacağını düşümmüyorum. Yorum bağlantısı
ismail mercan 29 Ekim 2016 Paylaş 29 Ekim 2016 O soketler emniyet kemeri uyarısı için. Koltukta oturan var mı ona bakıyor. Direk çekmenizin pek zararı olacağını düşümmüyorum. Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 1 Haziran 2018 Paylaş 1 Haziran 2018 Aradan uzun zaman geçmiş hala duruyorlarsa fotoğrafları yenileyebilirmisiniz? Yorum bağlantısı
Ahmet Kaya4948 6 Aralık 2019 Paylaş 6 Aralık 2019 Serdal Durgan yazdı: arkadaşlar öncelikle özür dilerim yoğunluğumdan dolayı ancak müsait oldum. tek tek koltuklar için açıklamaya çalışıcam. tekrar sökmek çok uğraştırıcı olduğu için elimdeki resimlerden tarif etmeye çalışıcam. yardımcı olması açısından bir kaç açıklama yaptım resim üzerinde problem olan bir yer olursa tekrar açıklama yaparım. malzemeler: 1- koltuk somunlarına uygun 4 yada 6 köşe alyan (ön ve arka koltuk somun boyutları farklıdır) 2- kargaburun 3- düz ve yıldız tornavida. süre: sökme işlemi: 1 saat 30 dk montaj: 2 saat 30 dk toplam: 4 saat (yıkama ve kurutma süreleri hariçtir) ön koltuklar sırt bölümü sökme işlemi: 1- koltukların alt raylarında bulunan somun vidalar 6 köşe yada 4 köşe alyan ile sökülerek koltuk dışarıya alınır. koltuğu sökmeden montajın pek mümkün olacağını zannetmiyorum. 2- koltuğun sırt bölümünün alt tarafında bulunan birbirine geçmeli olan plastikler sökülmeli. alttaki resimde bulunduğu yer mevcut. sağ ve sol ön koltukta aynı yerdeler. sökerken kırmızı karenin sol tarafından başlarsanız rahatlıkla ayrılacaktır. 3- kolçak alt tarafında bulunan fermuar yardımı ile kılıfı sökülmeli. bağlantı yerindeki "C" şeklindeki telde tornavida yardımıyla çıkartılarak koltuktan ayrılmalı. sağ koltuk içinde koltuk arkası plastiğini altta bulunan 2 vidayı söktükten sonra aşağıya çekerek çıkartabilirsiniz. 4- aşağıdaki resimdeki gibi siyah ok yönüne doğru döşeme çıkartılır. ancak kırmızı çizgi şeklinde belirttiğim süngerin içerisindeki ince demirlere bağlı halka tel bağlantıları karga burun yardımıyla dikkatlice genişletilerek sökülür. hatırladığım kadarıyla ön koltukların sırt bölümünde 14 adet bağlantı halkası var. 5- üst bağlantı noktalarına gelindiğinde koltuğun arka tarafında resimdeki gibi koltuk demirine birleşme bölümü bulunmaktadır. yukarı iterek kolaylıkla çıkartabilirsiniz. NOT: sırt bölümlerini sökerken telleri çok fazla çekerek germeyiniz. süngerden atarsa döşemeler eskisi gibi durmaya bilir. elinizden geldiğince halka demirleri kırmayınız. takarken onları kullanacağınızı unutmayın. kırsanız bile problem değil. sökme işlemi yaptığım başka bir araçta teller paslanmıştı kırıldı onun yerine ince amerikan plastik kelepçelerden kullandık. kendi aracımda yine telleri taktım baya bir zor oldu ama bana sorarsanız daha sonra tekrar sökerim diyosanız plastik kelepçeler takma ve çıkarma işlemlerinde daha kullanışlı. ön koltuk oturma kısmı sökme işlemi: 1- resimdeki gibi oturma kısmının altında bulunan döşemenin kenarlarından demire bağlanan plastikler tornavida yardımı ile hafif bir zorlama ile kendisi çıkmaktadır. sol koltuğun oturma kısmı tıpkı sağ koltuktaki gibi menteşelidir. ve yukarıya doğru koltuğu söktükten sonra kaldırabilirsiniz. 2- aşağıdaki resimde belirttiğim kırmızı çizgili yerlerde aynı sırt kısmında olduğu gibi süngere bağlı demirler ve döşemeyi o demirlere bağlayan halka teller bulunmaktadır. aynı sırt kısmında yapıldığı gibi sökme işlemi uygulanır. Arka koltuk sırt bölümü sökme işlemi: 1- koltuk menteşelerinde bulunan 8 adet somun çıkartılarak koltuklar sökülür ve dışarı alınır. 2- aşağıdaki resimde görüldüğü gibi işaretli yerlerde kanal bulunmakta ve bu kanalların içerisinde döşeme plastikleri yer almaktadır. herhangi bir yerden tornavida ile bu plastiği dışarı çıkarttıktan sonra elinizle kalanını sökebilirsiniz. 3- koltuğun üst kısmında bulunan yatırma kolu plastiği, kafa destek yuvası, emniyet kemeri plastiklerini yukarıya doğru çekerek çıkarta bilirsiniz. özellikle kafa desteği yuvasındaki plastik beni çok zorlamıştı tornavidayı yan tarafından geçirip biraz sert asılırsanız kendisini bırakacaktır. 4- aşağıda bulunan resimde işaretli yerlerde tıpkı ön koltuklardaki gibi döşemenin süngere bağlantı noktası ve demirleri bulunmaktadır. tıpkı ön koltuklarda yaptığınız gibi onlarıda çıkartınız. arka koltuk oturma bölümü sökme işlemi: 1- isteğe göre sökülmeden çıkartılabilir yada monte edilebilir. ancak bu kadar zahmete girilmişken bence taban keçeside yıkabilir. o yüzden söktüm. 2- aşağıdaki resimde işaretli olduğu gibi sırt bölümü sökümündeki kanallar buradada mevcut aynı sistemle sökme işlemini yapıyoruz. yıkama ve kurutma işlemi: benim yaptığım yıkama işlemi şu şekilde; 1- 15 dk lık ön yıkama 2- 30 derecede bol deterjan az yumuşatıcılı uzun yıkama 3- makinanın durulama programı 4- 30 derecede az deterjan bol yumuşatıcılı uzun yıkama NOT: yumuşatıcıyı seçerken konsantre ve ferah kokular seçin. en son yıkamada ölçeğin 4-5 katı kadar yumuşatıcı koymuştum. döşemeleri yıkayalı 1 ay oldu ona rağmen hala güzel kokmakta. NOT: süngerleri ben hiç ıslamadım. kuruması ve yıkaması açıkcası beni korkuttu. ayrıca süngerleri fazla ıslarsanız yada fazla kurutursanız dökülmeler ve çürümeler olabilir. o nedenle süngerlere hiç elinizi sürmeyin derim. NOT: asla ütü kullanmayınız. NOT: DEMİR BAĞLANTI HALKALARININ TAMAMINI DÖŞEMELERDEN SÖKMEDEN MAKİNAYA ATMAYIN. UCLARI SİVRİ OLDUĞUNDAN MAKİNENİZE YADA DÖŞEMELERİNİZE ZARAR VEREBİLİR kurutma işleminde ise; yüksek dereceli kalorifer peteklerinin üzerine koydum. en ufak bir nem kalmayacak şekilde 1 gün boyunca orada beklettim. az bile nemli bir şekilde montaj yaparsanız. zaman içerisinde çok yoğun ve kötü bir koku oluşacaktır. ayrıca döşemelerinizin çürümesine neden olabilir. montaj işlemi: 1- yapılan sökme işleminin tersi yapılarak monte edilebilir. 2- sökerken kırılan yada kaybolan demir bağlantı halkalarınızın yerine küçük boy amerikan plastik kelepçelerden kullanabilirsiniz. 3- demir bağlantı halkalarını tam olarak söktüğünüz yerlerden bağlamanız döşemenin düzgün durmasını sağlayacaktır. 4- montaj işleminden sonra döşemede yer yer kırışıklıklar görülebilir. 1-2 gün sonra o kırışıklıklar kaybolacaktır. 5- ön koltuk sırt bölümü arka tarafında bulunan plastiği demire bağlayan kısmı görmeden sökme ve takma işlemi yapacağınızdan takmak çok vaktinizi alabilir. NOT: GİRESUN MERKEZDE DENEYECEK ARKALADAŞLAR VARSA YARDIMCI OLABİLİRİM Aynisini yaptim 2013 focusum icin super oldu. Cok deyatli fotograflar da cektim hem demontaj hemde montaj esnasinda. Musait bir zamanimda paylasacagim anlatim ile. Not: cikardigim tellerin hic birini tekrar takmayip yerime plastik klips kullandim. Tekrar tesekkur ederim Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 6 Aralık 2019 Paylaş 6 Aralık 2019 Ahmet Kaya4948 yazdı: Musait bir zamanimda paylasacagim anlatim ile. Ahmet Bey en kısa zamanda fotoğrafları bekliyoruz. Ellerinize sağlık. Yorum bağlantısı
Recommended Posts