İçeriğe Yönlendir

İnanılmaz Bir Durum Oem Jant Kırılması


Özgür Eraslan

Recommended Posts

Özgür Eraslan

Aracımla 40 km civarı süratle seyir halindeyken birden sağ ön tarafa yatma oldu ve araç savruldu ters bi şekilde sol tarafta bulunun orta refüje çıktım. Önce lastik patladı sandım indim baktım bu manzarayla kaşılaştım.. Serviste ustalar böyle bir şey hiç görmediklerini, bu kırılma için ancak 90-100 km hızlı bir çarpma olması gerektiğini söylediler. Ancak araçta herhangi bir çarpma vuruk vs. yok.

 

Sizce jant ve aksin böyle kırılması normal mi?

 

 

IMG_20150126_113129.jpg

 

 

IMG_20150125_165326.jpg

Yorum bağlantısı

:shok:  :shok:  :shok:  Replika olsa tamam diyeceğim ama,OEM nasıl bu hale gelir şoke oldum.

Çok çok geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

O ne yaaaa  :shok:  :shok:  :shok:  :shok:

Çok geçmiş olsun Verilmiş sadakanız varmış.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Oem ' de olsa Replika ' da olsa çelik jant kırılır. Teneke jant ise yamulur kırılmaz.

 

Daha öncede görmüştüm buna benzer şekilde jant.

 

Geçmiş olsun, Allah korumuş sizi ve sevdiklerinizi.  :nazar:  :nazar:

 

Garantiye giriyor mu bu durum ? 

Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu

Geçmiş olsun.Allahtan süratiniz azmış.Kimseye bir şey   olmaması sevindirici.

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

oo büyük geçmiş olsun ALLAH beterinden saklasın.o jantlar oem orjinal jantlarmı çünkü yan sanayi olanlarda bu olaylar çok oluyor. onu gördüm lakin orjinal jantlarda olduğunu görmemiştim.zaten o yüzden oem orjinal kullanın diye tavsiye edilmektedir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çok geçmiş olsun, jant OEM se servise değiştirttin ve aynı janttan istemiyorum diyin, bu tasarımda hata olabilir bence...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Oem ' de olsa Replika ' da olsa çelik jant kırılır. Teneke jant ise yamulur kırılmaz.

 

 

 

Bilinen adlarıyla yazmış Sami.. Doğru yazmış.. 

 

Dipnot olarak belirteyim.. 

Çelik dediklerimiz aslında Aliminyum... Teneke dediğimiz de çelik :)

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bilinen adlarıyla yazmış Sami.. Doğru yazmış.. 

 

Dipnot olarak belirteyim.. 

Çelik dediklerimiz aslında Aliminyum... Teneke dediğimiz de çelik :)

 

En kolay öyle anlaşılırdı..  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Büyük geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın hakikaten ucuz atlatmışsınız...

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Çelik dediğimiz jant alüminyum alaşımlıdır. Hafiflik katmak için bu alaşım elementi kullanılmaktadır. Test verilerine göre teneke diye tabir edilen jantlardan daha sağlamdır. 

 

Jantın kırık yerlerinin karşılıklı olarak bütün resimlerini bana öm den gönderirseniz incelemek isterim. İlk izlenimim poryada da kırık var. Muhtemelen ilk orası kırıldı. Bu da aşırı tork uygulanmasıyla olmuş olabilir, hatalı döküm olabilir, onun da resmini görmeden bişey demek istemiyorum. Ama şu bi gerçek, jantınız ilk olarak bijona en yakın olan noktadan kırılmış sonra diğerleri gelmiş.

 

Geçmiş olsun. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

OEM jantın bu hale gelmesi çok şaşırtıcı. Kaza olsa da bu duruma gelse anlarım da, düz yolda giderken olması çok farklı.

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. Kesin bir darbe almış. Orjinal jantın bu hale gelmesi için iyi bir darbe lazım..

Yorum bağlantısı
Özgür Eraslan
(düzenlendi)

Jantı bir yere vurmadım bu kesin, sadece dururken kaldırıma çıktım, izi var hatta lastikte bir parmak yüksekliğinde.

2.el aldım aracı, yetkili serviste garanti başvurusu yapıldı red cevabı geldi.

 

Mahkeme safhasında kullanıcı hatası olmadığını teknik yönden ispat için neler yapabilirim, bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. 

tarihinde Özgür Eraslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Alüminyum oem jant yapan fabrikada öğrenciyken staj yaptım. Alçak basınçlı döküm metoduyla üretilirken döküm boşlukları olur. Jantlar x-rayden geçerken operatör ekrandan kontrol eder. Jant arka yüzeyinde olan markalamadan ne zaman kim yaptığı herşey belirlenebilir. Muhtemelen ford jantı yapan firmaya konuyu iletecek ve çeşitli yaptırımları olacaktır.

 

İşte o nedenle oemde jantta bile böyle durumla karşılaşırken Oem olmayan jantlara kötü gözle bakmak gerektiğinin bir kanıtı. gelmiş geçmiş olsun. Konuyla ilgili forda dava bile açsanız kazanırsınız. 

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Bilinen adlarıyla yazmış Sami.. Doğru yazmış.. 

 

Dipnot olarak belirteyim.. 

Çelik dediklerimiz aslında Aliminyum... Teneke dediğimiz de çelik :)

teneke dediğiniz abi çelik değil çelik le saç farklı aliminyumda değil özel bikarışım çelik jantlar bu tarz şekilde çok zor kırlırlar sakız gibidir  :D  oem jantlar replika ise darmaduman olur

Yorum bağlantısı

Bilirkişi jantı inceler. Darbe kaynaklı bir kırılma değilse haklı çıkarsınız. Ama jant dış çapında en ufak bir darbe belirtisi bile varsa bence uğraşmaya değmez. Neticede İlk sahibi değilsiniz ve aracın öncesini net bilemezsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
(düzenlendi)

Aracınız çelik jantlı model mi yoksa boş pakete sonradan mı jant takılmış. Belki daha önceki sahibinden çatlak kaynak vs. de olabilir.

tarihinde Mehmet Cihat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Lastik gümler diye tedirgin olurken ,şimdi de jant gümlemesine zihinlerimiz kayacak kuvvetli geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Özgür Eraslan

Bu arada bahsettiğim kaldırım izi ilk fotoğrafta sol alt köşede lastik ve jant üzerinde görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Salih Temel

Geçmiş olsun

Allah korumuş yine beterinden

ama cidden şaşırtıcı bir durum 

Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk

Çelik dediğimiz jant alüminyum alaşımlıdır. Hafiflik katmak için bu alaşım elementi kullanılmaktadır. Test verilerine göre teneke diye tabir edilen jantlardan daha sağlamdır. 

 

Jantın kırık yerlerinin karşılıklı olarak bütün resimlerini bana öm den gönderirseniz incelemek isterim. İlk izlenimim poryada da kırık var. Muhtemelen ilk orası kırıldı. Bu da aşırı tork uygulanmasıyla olmuş olabilir, hatalı döküm olabilir, onun da resmini görmeden bişey demek istemiyorum. Ama şu bi gerçek, jantınız ilk olarak bijona en yakın olan noktadan kırılmış sonra diğerleri gelmiş.

 

Geçmiş olsun. 

Olaya bilirkişi gözüyle bakan tek kişi :good1: Rresimden de anlaşılacağı gibi önce porya çatlamış çünkü poryanın iç kısmı balata tozu olmuş.Bunu nedeni muhtemelen çok sıkılan bijondur diye tahmin ediyorum.Ora komple kırılınca sırra jantı kendi bacaklarına gelmiş.Sizde bişey olmaması en sevindirici haber.Gelmiş ve geçmiş olsun.Ben olsam dava ile uğraşmazdım.Yüzde dosan haksız olursunuz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracınız çelik jantlı model mi yoksa boş pakete sonradan mı jant takılmış. 

 

Çok doğru bir soru... :)

Yorum bağlantısı

Allah korumuş yüksek hızda olsa ne olabileceğini düşünemiyorum :shok: geçmiş olsun. Bijonlar çok sıkılmış veya daha önceden herhangi bir onarım olmuş. Ufak bir çatlak ilerlemiş gibi görünüyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...