İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 1.4 TDCI Zor Çalışıyor


Mehmet Büyükkeleş

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
On 03.02.2019 at 20:34, Hüseyin YAVUZ yazdı:

Yardımcı olabilecek varsa sevinirim. Aracim 2009 1.4tdci ford Fiesta soğuk havalarda geç çalışma sorunu vardı 

 

Başka bi yerde daha okuduk bunu değil mi.. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Yılmaz86

Arkadaşlar uzun süren gözlemlerim sonucu sabahları ilk çalışmada 2/4 derece arası tek marşta çalışıyor iş çıkışı 10/15 derce olunca yapıyo bu sorunu 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
31 dakika önce, Mustafa Yılmaz86 yazdı:

Arkadaşlar uzun süren gözlemlerim sonucu sabahları ilk çalışmada 2/4 derece arası tek marşta çalışıyor iş çıkışı 10/15 derce olunca yapıyo bu sorunu 

4derecenin altına düştügü zaman kızdırma süresi biraz daha uzar ondan dolayı oluyor. tek sorun anlayan birinin ya süresini uzatcak yada baska bişeyini ayarlıyorlar bilgisarda.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz86

Hocam 4 terecenin altında sıkıntı yok tek marşta çalışıyor ilk çalışmada soğuk iş çıkışı hava ısınıyor 10 cıvarı yapıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İbrahim Altaş

Evet bu sorun 4 yıldır aracımda var . Sabahları bu sıkıntıyı yapmazken iş yerinde 5,6 saat parkettikten sonra 20-30 marş sonra çalışıyor devir göstergesi 0'da 5 6 saniye takılıyor ve sonra düzeliyor . Araç motoru resmen ağlıyor ve egzozdan feci bir duman geliyor . En son servise çektirdim ve serviste 2 gün kaldıktan sonra bana denemeye yanılma yoluyla parça deniyeceklerini ve denen her parçayı almak zorunda olduğum söylendi çünkü parçayı istetiyorlarmış. Bunu kabul etseydim maliyet arabadan daha pahalıya gelebilirdi. Arabayı çıkardım mecburen. Bujileim ve akümde sıkıntı yok . Yakıt pompa müşürü ve basınç sensöründen şüpheleniyorum. Sanırım bu durumu çözen yok daha.

Yorum bağlantısı
Buğra Patır

Kışın başlarında aynı şeyler bana da olurken ilginçtir ki Ocak ayından bu yana hiç problem olmadı. Ben ilk başta aküden şüphelenmiştim. Şarj dinamosunu tamir ettirdim. Yakıtı aldığım yeri hiç değiştirmedim. Kendiliğinden kayboldu bu sorun ama neden kayboldu bir fikrim yok. Fakat şu bir gerçek, akşam iş çıkışı belli bir süre boyunca araba bir tuhaf çalışıyor. Yani geç çalışma problemi yok hemen marş alıyor ama marşa basar basmaz yola çıkarsam araba çok fazla silkeleniyor. Acemi şoför gibi ani ani tepkiler gösteriyor. Geçici bir durum galiba çünkü kayboluyor bu silkelenmeler. Sabah buz gibi havada sorunsuz çalışan araba neden iş çıkışı alkollü gibi davranıyor cidden çok ilginç.

Yorum bağlantısı
İbrahim Altaş

Öyle saçma bir sorunki sanayide arabayı bırak inceleyelim diyorlar . Diyorumki arabayı bıraksamda burda yapmayacak arızayı ve sizde ne kadar incelesenizde arızalı parçayı bulamayacaksınız . Sabah yapmazken iş yerine parkettikten 4,5 saat sonra yapıyor . Çok nadir başka yerlerde parkedince yapmıştır . Birde yazın yapmıyor. ALLAH rızası için bu sorunu yaşayan ve çözen paylaşsın psikolojim bozuldu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
23 saat önce, İbrahim Altaş yazdı:

20-30 marş sonra çalışıyor devir göstergesi 0'da 5 6 saniye takılıyor ve sonra düzeliyor . Araç motoru resmen ağlıyor ve egzozdan feci bir duman geliyor .

enjektör

Yorum bağlantısı
İbrahim Altaş
5 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

enjektör

Çağlar Bey aynı sıkıntıyı yaşayıp çözdünüz mü yoksa tahmin mi . Enjektörlere baktırdım sıkıntı yok demişti.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kışın başlarında aynı şeyler bana da olurken ilginçtir ki Ocak ayından bu yana hiç problem olmadı. Ben ilk başta aküden şüphelenmiştim. Şarj dinamosunu tamir ettirdim. Yakıtı aldığım yeri hiç değiştirmedim. Kendiliğinden kayboldu bu sorun ama neden kayboldu bir fikrim yok. Fakat şu bir gerçek, akşam iş çıkışı belli bir süre boyunca araba bir tuhaf çalışıyor. Yani geç çalışma problemi yok hemen marş alıyor ama marşa basar basmaz yola çıkarsam araba çok fazla silkeleniyor. Acemi şoför gibi ani ani tepkiler gösteriyor. Geçici bir durum galiba çünkü kayboluyor bu silkelenmeler. Sabah buz gibi havada sorunsuz çalışan araba neden iş çıkışı alkollü gibi davranıyor cidden çok ilginç.

Sebep sıcaklık farkıdır. Sabah zengin karışımda çalışıyordur.
Yorum bağlantısı
İbrahim Altaş

Merhaba arkadaşlar, facebookta bir Beykozlu Barış Çer usta sıkıntının enjektörden kaynaklandığını ve enjektör revizyonuyla sorunun giderilebildiğini söyledi. Enjektör revizyonuyla çare bulan var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 01.03.2019 at 08:23, İbrahim Altaş yazdı:

Merhaba arkadaşlar, facebookta bir Beykozlu Barış Çer usta sıkıntının enjektörden kaynaklandığını ve enjektör revizyonuyla sorunun giderilebildiğini söyledi. Enjektör revizyonuyla çare bulan var mı acaba?

 

Enjektördür..

Söktürün baktırın..

Dizel bir araçta bu tür sorunlar için ilk bakılacak yerdir bence.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

neden hala bu araça nokta atısı yapan kimse yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
38 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

neden hala bu araça nokta atısı yapan kimse yok.

 

Çünkü kronik bir arıza değil bu :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Altaş

Mehmet Bey, kronik olma durumu var şöyle ki  aracı iş yerim dışında park ettiğimde sıkıntı yok. Servis benzer bir durumda olan aracı 5 gün incelediklerini ve bir hata bulamadıklarını söyledi. İşin ilginç tarafı araç sahibide benim iş yerine yakın bir yere park ediyormuş. 

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Halil Uçar

İyi günler. Aynı problem aracimda da var. Çözüm bulan var mı 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Çünkü kronik bir arıza değil bu :)

 

valla cok okudum abi bu arabalar ya duman atıyor yada sabahları calısmıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kadir Gül

Aynı sorun bendede var ve 6 yıldır devam ediyor. Arabam Ford Fiesta 2010 dizel. Sabah tek marşta çalışan araba iş yerinde bazen 20.marşta çalışıyor. Bu problem sadece kış aylarında oluyor. En sonunda şarj dinamosunun dişlilerini kırdım. Problem sadece iş yerinde olduğu için ustalarda bişey yapamıyor. Kızdırma bujileri. yakıt aldığım yerleri değişmeme rağmen bir çözüm bulamadım. Bulan olursa paylaşırsa sevinirim. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Soner Kanar
(düzenlendi)

2010 model dizel aracım var.sıfır aldım ve arabam şuanda 15.000 km de ve aynı sorun yeni başladı.dediğiniz gibi sabah hiç bir sıkıntı yapmadan çalışıyor. iş çıkışı araba çalışıyor yağ lambası ve şarj lambası yanıyor devir saati kalkmıyor ve 5 saniye sonra lambalar sönüyor ve araç gaz yemeye başlıyor.ilk başta aküden kaynaklanan sorun olduğunu düşündüm ve yeni akü aldım ama aynı arzayı yine verdi.dün aracı bilgisayara bağlattım ve oradada hiç birşey görünmüyor.bu konuda çözüm bulan arkadaşlar mesaj yazarsa sevinirim.

tarihinde Soner Kanar tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Merhaba, konu hakkında çözüme ulaşan oldu mu? Birebir aynı sorunu yaşıyorum

Yorum bağlantısı
Guney Kaplan

Sorun guncel sanayide gitmedigimiz usta kalmadi. Egr,yazilim guncelleme,mazot filtre degisiklik vs ise yaramadi..enjektor isine girmek istemiyorum cunku araba calismama sorununu aksam is cikisi yapiyor baska mekan ve zamanlarda sikinti duzenli degil..sabahlari tek marsta calisirken aksamlari vuruntulu ve rolantisiz calismasi beyaz duman atmasi  nasil bir sorundur anlamadim..enjektor ile sorun cozulecek gibi durmuyor ayrica en pahali teshis enjektorler..bu sorunun bir cozumu olmali..hala takipteyim burayi ama cozebilen varsa yazsin lutfen

Beyin kutusundaki soketlerin oksitlenmis olmasi hakkinda yorumlariniz nedir solusyon ile temizlik gerekirse degisiklik is gorurmu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...